Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2016, 12:03   #2941
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat klopt natuurlijk niet. Het pond heeft een zware dreun gekregen en de levensduurte gaat onmiddelijk stijgen en de koopkracht dalen. Een recessie is nu al een zekerheid. Bijgevolg gaan de investeringen van buitenlandse bedrijven dalen en on hold gezet worden.

Dat de City banken hun Europees paspoort gaan kunnen behouden is quasi onmogelijk dus gaan ze onvermijdelijk hun zetels naar de EU moeten verplaatsen.
Ik denk dat Jack , John en Jenny niet wakker liggen van het feit dat die mannen van de banken naar Frankfurt verhuizen.
Ze hadden daar toch niets aan en naar het buitenland, naar het continent op vakantie gaan, deden ze ook al niet.
De import wordt duurder, dat klopt maar tegelijkertijd geeft dat ook mogelijkheden voor Britse bedrijven die dan makkelijker kunnen concurreren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:06   #2942
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Boris is geen kandidaat partijleider. Bommeke gooien en dan gaan lopen. De Billy Turf van de Europese politiek.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:09   #2943
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Engeland wordt overspoeld door vreemdelingen.
Waarom willen jullie het daar niet over hebben?
Dat gebeurde al ingevolge de wetten uit het verleden die onderdanen van het Gemenebest makkelijk toegang tot het VK gaven, en hun continue weigering om een identiteitskaart in te voeren (tegen de wens van de EU in trouwens). Ik wil het wel over migratie hebben indien je de eerlijkheid opbrengt te zeggen dat het VK daar zelf een situatie heeft gecreëerd die niet aan de EU toe te schrijven valt.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:17   #2944
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik denk dat Jack , John en Jenny niet wakker liggen van het feit dat die mannen van de banken naar Frankfurt verhuizen.
Ze hadden daar toch niets aan en naar het buitenland, naar het continent op vakantie gaan, deden ze ook al niet.
De import wordt duurder, dat klopt maar tegelijkertijd geeft dat ook mogelijkheden voor Britse bedrijven die dan makkelijker kunnen concurreren.
Ik vrees van wel. De belastingen moeten omhoog om de verliezen te compenseren. Elke netto betaler aan het systeem die men verliest (en dat zijn er een pak in de city), zal moeten gecompenseerd worden door Jack, John en Jenny. Dus neen, als er een pak jobs wegtrekken uit de city zal dat niet zonder gevolgen zijn.

http://www.telegraph.co.uk/finance/n...al-crisis.html

Ze zorgen voor 11 procent van alle inkomsten van het VK, terwijl ze maar 3% van alle werknemers in GB uitmaken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:22   #2945
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Het verdrag voorziet bij mijn weten niet in een vervangende toetreding door een deel van een uittredend lid.
Klopt. Die mogelijkheid staat er niet in.

Citaat:
Schotland zal de ganse procedure moeten doorlopen zoals andere landen moeten.
Logisch, zelfs al zou men het omwille van de politieke wil om engeland te couilloneren supersnel laten gebeuren.

Citaat:
Zelfs als men een uitzondering zou willen maken omwille van uitzonderlijke omstandigheden, zal dit hoedanook op een veto van Spanje botsen.
100% zeker, die willen géén precedent om de catalanen niet op gedachten te laten komen.

Citaat:
Schotland zal dus als deel van het UK mee de EU verlaten. Daarna zal het Spaanse veto altijd een obstakel blijven.
Tenzij er een deal komt : puur hypothetisch hoor wat ik nu schrijf. Stel : Merkel en Hollande roepen Rajoy even terzijde na het diner en bij het genot van een goeie schotse single malt stellen ze hem voor van mee te werken in de aanvaarding van de schotten als nieuw lid. In ruil voor de expliciete promesse dat zowel duitsland als frankrijk NOOIT zullen instemmen met een mogelijke vraag tot aanvaarding van de kandidatuur van catalonië zodat Spanje niet alleen de wind van voren moet vangen als het ooit zover komt.
Dan zie ik Rajoy daar wel mee akkoord gaan.

Citaat:
Interesting times
machtspolitiek, achterkamertjesdeals, leugens en kuiperijen ! Prachtig toch ? Vooral de schadenfreude met de valsaards die zelf daarna op hun gezicht vallen.

Zonet heeft Gove die geacht was om Boris Johnson te steunen zelf zijn kandidatuur gezet en hij pleegde karaktermoord op Boris door erbij te zeggen dat die laatste niet het benodigde leiderschap in zich heeft. Boris heeft het begrepen en gooit de handdoek in de ring.
Boris stak zijn vriend Cameron een mes in de rug, en krijgt er nu zelf een van zijn eigen vriend Gove.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 30 juni 2016 om 12:23.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:25   #2946
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK. Het zou voor de € zone (EU burger) burger toch interessant & praktisch zijn, moest men om te beginnen één tarief hebben voor gewone, gestandaardiseerde brieven en dito postkaarten. Denk aan het toerisme. Toevallig weet ik dat er in Brugge in één winkel per jaar iets meer dan 1.000.000 postkaarten verkocht worden. Denk aan andere toeristische steden...vb Venetie: daar komt een veelvoud van de 4,5 miljoen toeristen die Brugge bezoeken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:32   #2947
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK. Het zou voor de € zone (EU burger) burger toch interessant & praktisch zijn, moest men om te beginnen één tarief hebben voor gewone, gestandaardiseerde brieven en dito postkaarten. Denk aan het toerisme.
Maar dat hebben we toch al?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:35   #2948
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Hey boys, eentje voor de Witte Kapoesh:

Wij, -ok in feite zij- hier in Honkers vieren morgen "1 Jul-aai" onze lokale Chinky Brexit van d'ouw inbreds. Officiele feestdag inbegrepen, tot spijt van dat NMBS popeye dingetje ook.

Nu gij, Witte!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:36   #2949
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat ze voor het geval Schotland Rajoy wel zullen kunnen overhalen. Je kan Schotland moeilijk met Catalonie vergelijken.
En ze doen er dan nog enkele miljarden extra voor Spanje bovenop en het is in kannen en kruiken.
Ik zie met plezier dat er hier nog zijn die even cynisch zijn als ik.
(toegegeven, dat van die extra miljarden dat helpt altijd)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:41   #2950
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat klopt natuurlijk niet. Het pond heeft een zware dreun gekregen en de levensduurte gaat onmiddelijk stijgen en de koopkracht dalen. Een recessie is nu al een zekerheid. Bijgevolg gaan de investeringen van buitenlandse bedrijven dalen en on hold gezet worden.

Dat de City banken hun Europees paspoort gaan kunnen behouden is quasi onmogelijk dus gaan ze onvermijdelijk hun zetels naar de EU moeten verplaatsen.
Slecht gegokt, Gipsy? Take your losses like a gentleman, old boy.

Ondertussen:
Cheers,
Tai Tai, pour me a very dry Martini, and do it now!

Thanks a bunch, gal.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:42   #2951
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tenzij er een deal komt : puur hypothetisch hoor wat ik nu schrijf. Stel : Merkel en Hollande roepen Rajoy even terzijde na het diner en bij het genot van een goeie schotse single malt stellen ze hem voor van mee te werken in de aanvaarding van de schotten als nieuw lid. In ruil voor de expliciete promesse dat zowel duitsland als frankrijk NOOIT zullen instemmen met een mogelijke vraag tot aanvaarding van de kandidatuur van catalonië zodat Spanje niet alleen de wind van voren moet vangen als het ooit zover komt.
Dan zie ik Rajoy daar wel mee akkoord gaan.
Dat krijgt Rajoy nooit verkocht aan de Castillianen.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:49   #2952
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Het dan tevens maar gelijktrekken met het huidige referendum

In maart 1975 waren de onderhandelingen afgerond en schreef premier Wilson een referendum uit. Hij en de meeste Labour-prominenten waren voor.
Om een kabinetscrisis voor te blijven mochten de leden van zijn kabinet wel zelf hun standpunt bepalen.
Meerdere leden van zijn eigen regering sloten zich aan bij de nee-campagne en het referendum was het begin van de scheuring die Wilson probeerde te voorkomen
Het ja-kamp (waarvan Thatcher één van de kopstukken was) was veel groter en werd gesteund door vrijwel alle media en het zakenleven.

Ter informatie, Maggie Thatcher heeft tot aan haar dood nooit aangegeven dat ze van mening veranderd zou zijn.
Het Brexit kamp misbruikte haar als voorbeeld. Lady Thatcher zou zowel Farage als Boris Johnson beiden met haar "Iron Fist" knock out geramd hebben als
ze nu nog geleefd zou hebben met haar motto "There Is No Alternative"

Winston Churchill was ook een groot strever voor een Europese unie. Boris Johnson dweept nogal met Churchill.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:52   #2953
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Slecht gegokt, Gipsy? Take your losses like a gentleman, old boy.

Ondertussen:
Cheers,
Tai Tai, pour me a very dry Martini, and do it now!

Thanks a bunch, gal.
Ik gok nooit op munten alhoewel ik ze quasi dagelijks koop. De crash van de pond is voor mijn bedrijf wel zéér pijnlijk omdat ik zomaar mijn prijzen niet kan verhogen op de Engelse markt. Er is keuze in tijdelijk verlies of verlies van klanten. Tegenover 2015 heb ik in de zelfde periode in UK 2016 een progressie van 61 procent daar komt natuurlijk een halt aan.

De huidige onzekerheid is moordend voor ale bedrijven. Beter in één klap het slechte nieuws om van daar uit verder op te bouwen dan de mist die er nu heerst.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:57   #2954
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

BoJo, nog een pak laffer dan Cameron:

http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...e-volgen.dhtml


Laat zijn land en zijn partij stikken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 13:13   #2955
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik gok nooit op munten alhoewel ik ze quasi dagelijks koop. De crash van de pond is voor mijn bedrijf wel zéér pijnlijk omdat ik zomaar mijn prijzen niet kan verhogen op de Engelse markt. Er is keuze in tijdelijk verlies of verlies van klanten. Tegenover 2015 heb ik in de zelfde periode in UK 2016 een progressie van 61 procent daar komt natuurlijk een halt aan.

De huidige onzekerheid is moordend voor ale bedrijven. Beter in één klap het slechte nieuws om van daar uit verder op te bouwen dan de mist die er nu heerst.
Sorry old chap, maar ik meende inderdaad ietwat frustratie op te merken. Het deed me denken aan mijn dagen in de rat-race.
Het waren fantastische tijden, maar vandaag is ook niet frustrerend slecht.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 13:32   #2956
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dat krijgt Rajoy nooit verkocht aan de Castillianen.
Die moet niets verkopen aan hen. Gewoon op het juiste moment "ja" zeggen is voldoende. Rajoy is niet het type van politicus die zich laat tegenhouden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 13:34   #2957
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Sorry old chap, maar ik meende inderdaad ietwat frustratie op te merken. Het deed me denken aan mijn dagen in de rat-race.
Het waren fantastische tijden, maar vandaag is ook niet frustrerend slecht.
Je dagen in de rat-race. Elke dag werken dan.
Het kunnen geen fantastische tijden zijn geweest.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 13:39   #2958
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Je dagen in de rat-race. Elke dag werken dan.
Het kunnen geen fantastische tijden zijn geweest.
Werken als hobby. Nooit gedaan? Je weet niet wat je gemist hebt: een heerlijk leven dat trouwens toelaat te evolueren naar een volgend leven... hier.

Who needs religion?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 13:48   #2959
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Winston Churchill was ook een groot strever voor een Europese unie. Boris Johnson dweept nogal met Churchill.
Klopt, hij wilde een soort Verenigde Staten van Europa. Als Brit apart daar hij bereid was soevereiniteit op te geven
De tijden zijn nu anders, er zal een andere vorm gevonden moeten worden
Het idee van de natiestaat viert weer hoogtij. Als vanouds, terug naar af met de kans op weer onderlinge oorlog en ellende.

Universiteit van Zürich in 1946:
“Er bestaat een middel waarmee...heel Europa binnen enkele jaren…vrij en
gelukkig kan zijn…. Het bestaat erin de Europese familie, of zoveel ervan als mogelijk, te herscheppen en een structuur te geven waarin zij in vrede, veiligheid en vrijheid kan wonen. We moeten een soort Verenigde Staten van Europa bouwen.”

Hiervoor riep hij op tot de oprichting van een Raad van Europa als eerste stap.
Dit leidde tot de oprichting van de Raad van Europa op 5 mei 1949, waarvan de eerste bijeenkomst door Churchill zelf werd bijgewoond.
Zijn oproep tot actie kan worden gezien als het aanzwengelen van de verdere integratie zoals later in 1955 op de Conferentie van Messina werd overeengekomen en waardoor twee jaar later het Verdrag van Rome tot stand kwam.
http://europa.eu/about-eu/eu-history...urchill_nl.pdf
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 13:56   #2960
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Engeland wordt overspoeld door vreemdelingen.
Waarom willen jullie het daar niet over hebben?
Niet over hebben? Heb u er drie miljoen aangegeven, afkomstig van het Europese continent ... die niet gewenst zijn en in hetzelfde schuitje zitten als elke andere willekeurige vreemdeling, zwart, bruin, geel, islamiet of wat dan ook.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be