Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2017, 09:37   #1
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard Mrs Sporty, waar enkel vrouwen welkom zijn

Bruno Bakeroot en Charlotte Mestdagh uit Harelbeke, zaakvoerders van fitnesscentra SportY-X in Zwevegem en Wevelgem, openen over enkele weken in Waregem de eerste 'Mrs Sporty', een fitnesszaak waar enkel vrouwen welkom zijn. "Omdat vrouwen zich meer op hun gemak voelen bij het sporten als er geen mannen in de buurt zijn", zegt Bruno.
Bruno Bakeroot, Charlotte Mestdagh en Kenny Wyffels openden in 2015 de eerste SportY-X-vestiging in Harelbeke. Die was zo succesvol dat het duo al snel moest verhuizen naar een grotere locatie in Zwevegem en enkele maanden geleden openden ze hun tweede vestiging in Wevelgem. Het concept van SportY-X viel in de smaak bij de mensen van Mrs Sporty, een internationale keten met sportcentra waar alleen vrouwen toegelaten zijn.

"Die hebben ons gevraagd of we interesse hadden om in ons land met Mrs Sporty's te starten. We starten over enkele weken een Mrs Sporty op in Waregem en het is de bedoeling dat er op termijn twintig zulke centra zullen zijn in ons land. Ook bij die andere vestigingen zouden we telkens helpen bij de opstart, de begeleiding en de opleiding", legt Bruno uit. Bij Mrs Sporty zijn, zoals je uit de naam wel kunt afleiden, enkel vrouwen toegelaten.

"We willen er een vrouwvriendelijke sfeer creëren. Zo kiezen we voornamelijk voor vrouwvriendelijke oefeningen en zul je er geen fitnesstoestellen vinden met loodzware halters en gewichten, zorgen we voor sfeervolle muziek,... Vrouwen voelen zich meer op hun gemak bij het sporten als er geen mannen bij zijn. Ze maken zich misschien wat sneller zorgen over een vetrolletje dat je goed ziet in de sportoutfit of ze voelen zich wat bekeken met mannen in de buurt. Met vrouwen onder elkaar is het toch ook vaak gezelliger." (JME)


Bron
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 09:38   #2
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Segregatie!
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 10:53   #3
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard



TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 12:40   #4
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Segregatie!
Basic Fit doet dat al lang. Niks mis mee.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 15:15   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Segregatie!
Geen enkel probleem. Als de klant het vraagt, mogen ondernemers daarop inspelen.

Of gaat u ook verbieden dat vriendinnen nog een namiddagje samen stappen en dat hun mannen samen naar de voetbal gaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 20:24   #6
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Basic Fit doet dat al lang. Niks mis mee.
De zoveelste moslim overwinning. Die succursalen staan vooral in buurten met een hoge graad van moslim bevolking.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 20:33   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De zoveelste moslim overwinning. Die succursalen staan vooral in buurten met een hoge graad van moslim bevolking.
Wat is eigenlijk het probleem? Houdt westerse vrijheid dan in dat mensen in een gemengde omgeving "moeten" sporten? Mogen ze daar niet zelf over beslissen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 21:03   #8
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De zoveelste moslim overwinning. Die succursalen staan vooral in buurten met een hoge graad van moslim bevolking.
Er bestaan ook all male golfclubs of all female service clubs in de meest witte wijken van West-Europa.

Het mag wel als je rijk bent?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 21:12   #9
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Als er geen moslims in voorkomen, boeit dat soort verhalen niet....
Overigens vind ik dat elke zaak vrij zijn klanten mag kiezen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 januari 2017 om 21:13.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 21:34   #10
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Look who's sexist now .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 21:42   #11
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als er geen moslims in voorkomen, boeit dat soort verhalen niet....
Overigens vind ik dat elke zaak vrij zijn klanten mag kiezen.
Dus ook moslims weigeren, de zaak zal vlug dichtgaan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 21:56   #12
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Geen enkel probleem inderdaad.
Behalve - voor sommigen althans - als die dames moslima zijn.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 21:59   #13
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen enkel probleem. Als de klant het vraagt, mogen ondernemers daarop inspelen.

Of gaat u ook verbieden dat vriendinnen nog een namiddagje samen stappen en dat hun mannen samen naar de voetbal gaan?
Zelfs in Plopsaqua!
Geen enkel probleem.

Neen, tuurlijk niet, er valt in deze niks te verbieden.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 22:02   #14
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als er geen moslims in voorkomen, boeit dat soort verhalen niet....
Overigens vind ik dat elke zaak vrij zijn klanten mag kiezen.
Dat is het 'm net. Het demonstreert hoe eng sommige media hierover berichten, of juist niet, en hoe de meute ervan smult, of juist niet.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2017, 22:43   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Dat is het 'm net. Het demonstreert hoe eng sommige media hierover berichten, of juist niet, en hoe de meute ervan smult, of juist niet.
Je moet dat wat tijd geven, heel veel mensen zijn niet geboren in de apartheidsmaatschappij - velen hebben zelfs de tijd nog meegemaakt toen apartheid verwerpelijk was, en hebben nog de waarden waar man en vrouw gelijkwaardig zijn.

Daarom steekt het hen een beetje tegen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 00:10   #16
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Zelfs in Plopsaqua!
Geen enkel probleem.

Neen, tuurlijk niet, er valt in deze niks te verbieden.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 00:34   #17
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Dat is het 'm net. Het demonstreert hoe eng sommige media hierover berichten, of juist niet, en hoe de meute ervan smult, of juist niet.
Hoe erg allemaal; kan ik nu mij aspirine nemen?

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 05:34   #18
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Bruno Bakeroot en Charlotte Mestdagh uit Harelbeke, zaakvoerders van fitnesscentra SportY-X in Zwevegem en Wevelgem, openen over enkele weken in Waregem de eerste 'Mrs Sporty', een fitnesszaak waar enkel vrouwen welkom zijn. "Omdat vrouwen zich meer op hun gemak voelen bij het sporten als er geen mannen in de buurt zijn", zegt Bruno.
Bruno Bakeroot, Charlotte Mestdagh en Kenny Wyffels openden in 2015 de eerste SportY-X-vestiging in Harelbeke. Die was zo succesvol dat het duo al snel moest verhuizen naar een grotere locatie in Zwevegem en enkele maanden geleden openden ze hun tweede vestiging in Wevelgem. Het concept van SportY-X viel in de smaak bij de mensen van Mrs Sporty, een internationale keten met sportcentra waar alleen vrouwen toegelaten zijn.

"Die hebben ons gevraagd of we interesse hadden om in ons land met Mrs Sporty's te starten. We starten over enkele weken een Mrs Sporty op in Waregem en het is de bedoeling dat er op termijn twintig zulke centra zullen zijn in ons land. Ook bij die andere vestigingen zouden we telkens helpen bij de opstart, de begeleiding en de opleiding", legt Bruno uit. Bij Mrs Sporty zijn, zoals je uit de naam wel kunt afleiden, enkel vrouwen toegelaten.

"We willen er een vrouwvriendelijke sfeer creëren. Zo kiezen we voornamelijk voor vrouwvriendelijke oefeningen en zul je er geen fitnesstoestellen vinden met loodzware halters en gewichten, zorgen we voor sfeervolle muziek,... Vrouwen voelen zich meer op hun gemak bij het sporten als er geen mannen bij zijn. Ze maken zich misschien wat sneller zorgen over een vetrolletje dat je goed ziet in de sportoutfit of ze voelen zich wat bekeken met mannen in de buurt. Met vrouwen onder elkaar is het toch ook vaak gezelliger." (JME)


Bron
Controversieel maar imo begrijpelijk, er zijn namelijk nogal wat mensen (zowel mannen als vrouwen) die een fitnessclub als een soort van datingsplatform zien. Hoeveel keer dat ik bvb al niet heb mogen aanhoren van "waarom ga je niet gaan fitnessen - en zo iemand ontmoeten ? <- hint hint" wanneer mensen zich bekloegen over alleen zijn of simpelweg bezig waren dat ze single zijn. Wel nu, ik kan begrijpen dat wanneer iemand (in dit geval een vrouw) echt wilt sporten/aan fitness doen dat het echt wel een voordeel is als zo'n club op voorhand de vervelende elementen eruit zift. Het is namelijk niet zo aangenaam om bespied, in het oog gehouden of ronduit lastiggevallen te worden door mannen die van mening zijn dat een vrouw alleen in een fitnessruimte sowieso op zoek zou zijn. Ik kom die mentaliteit eveneens hier op het forum tegen. Men weet dat ik alleen ben en gaat er in nogal wat gevallen vanuit dat ik hier op jacht zou zijn omdat ik bvb amicaal in de omgang ben. Wel niet dus. En dat is eveneens het geval wanneer ik bvb naar de fitness zou gaan. Bij deze vind ik dat idee van aparte sexen best een goed initiatief. Tja, nogal wat mannen denken nog altijd dat een vrouw geen normale omgang met hen kan hebben. En dan heb ik het over westerse m, geen moslims. Pas op, ik zeg niet dat dit het m monopolie zou zijn want er zijn evengoed vrouwen met die mentaliteit. Die laatsten zullen bijgevolg veel minder te vinden zijn in fitnessruimtes zoals hierboven. Iets wat ik enkel kan toejuichen : laat de sletten & alike maar naar de gemeenschappelijke fitness gaan. Zoveel te beter, ieder zijn meug

Ter illustratie : In de lijn van bvb mijn zus die zich wanneer ze de vuilniszakken ging wegzetten eerst helemaal moest schminken omdat ze weleens de man van haar dromen in de lift zou kunnen tegenkomen. Wel over zo'n types en dito mentaliteit heb ik het dus. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik niet zo ingesteld ben.

Laatst gewijzigd door bembem : 30 januari 2017 om 05:45.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 08:01   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je moet dat wat tijd geven, heel veel mensen zijn niet geboren in de apartheidsmaatschappij - velen hebben zelfs de tijd nog meegemaakt toen apartheid verwerpelijk was, en hebben nog de waarden waar man en vrouw gelijkwaardig zijn.

Daarom steekt het hen een beetje tegen.
ouderwetse blankiewankies ... niks wat niet kan opgelost worden met een paar oude autobanden, een stuk ketting en een liter diesel.

ach, noem mij maar een sentimentele idealistische vrijheidsstrijder.

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 januari 2017 om 08:03.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 10:14   #20
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen enkel probleem. Als de klant het vraagt, mogen ondernemers daarop inspelen.

Of gaat u ook verbieden dat vriendinnen nog een namiddagje samen stappen en dat hun mannen samen naar de voetbal gaan?
Vervang echter 'man/vrouw' door 'blanke/zwarte' en de fitnesszaal moet binnen de kortste keren sluiten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be