Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2017, 14:52   #41
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Ik vind seggregatie geen goede zaak, maar als particuliere ondernemers zich zo willen en kunnen onderscheiden dan is dat hun goed recht. Als ze menen dat dit een gat in de markt is dan mogen ze dat van mij.

Maar we moeten dan natuurlijk wel consequent zijn. Als men klanten mag weigeren op basis van een (fysieke) eigenschap, dan moet men die lijn doortrekken. Dan moet een ondernemer ook blanken of zwarten kunnen weigeren. Christenen of Moslims, etc etc... Alleen stel ik me de vraag hoe snel de politici over elkaar gaan liggen rollen om als eerste het label "moslims niet welkom" te gaan veroordelen als er een ondernemer dat op zijn voordeur hangt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 15:07   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind seggregatie geen goede zaak, ...
Waarom niet? Waarom "moeten" mannen en vrouwen blijkbaar altijd samen deelnemen aan activiteiten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 15:31   #43
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom niet? Waarom "moeten" mannen en vrouwen blijkbaar altijd samen deelnemen aan activiteiten?
waar zeg ik dat dit "moet"? Mannen en vrouwen "moeten" helemaal niet samen aan activiteiten deelnemen. Ik vind alleen dat je mannen en vrouwen de kans moet geven om samen aan activiteiten deel te nemen. Segregatie is niet bevorderlijk voor die kansen. Het blijft echter het goed recht van een onderneming om in te spelen op de vraag tot segregatie als die vraag er is. De toekomst zal uitwijzen of de ondernemer in kwestie een goed businessplan heeft.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 1 februari 2017 om 15:32.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 15:44   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
waar zeg ik dat dit "moet"? Mannen en vrouwen "moeten" helemaal niet samen aan activiteiten deelnemen. Ik vind alleen dat je mannen en vrouwen de kans moet geven om samen aan activiteiten deel te nemen. Segregatie is niet bevorderlijk voor die kansen.
Welke kansen worden er afgenomen als een bepaalde firma fitness voor vrouwen op die en die dag organiseert?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 15:50   #45
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke kansen worden er afgenomen als een bepaalde firma fitness voor vrouwen op die en die dag organiseert?
Misschien moet je eens de definitie van segregatie opzoeken. Want dat was uw initiele vraag hé. Wat is er mis met segregatie? Wel, zoals gezegd. Bij segregatie kunnen mannen en vrouwen niet samen sporten als ze dat wensen. U vindt dat misschien geen probleem, ik wel.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 16:31   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Misschien moet je eens de definitie van segregatie opzoeken. Want dat was uw initiele vraag hé. Wat is er mis met segregatie? Wel, zoals gezegd. Bij segregatie kunnen mannen en vrouwen niet samen sporten als ze dat wensen. U vindt dat misschien geen probleem, ik wel.
Waarom zou dat een probleem zijn? Wilt u ook steeds meegaan met uw vrouw als u die met haar vriendinnen een dagje wil winkelen? Wat is eigenlijk het probleem aan de wens van mensen om af en toe onder seksegenoten te vertoeven?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 16:44   #47
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou dat een probleem zijn? Wilt u ook steeds meegaan met uw vrouw als u die met haar vriendinnen een dagje wil winkelen? Wat is eigenlijk het probleem aan de wens van mensen om af en toe onder seksegenoten te vertoeven?
Leest u werkelijk nooit wat een ander schrijft? DAAR IS NIKS MIS MEE, MAAR DAT IS OOK NIET DE DEFINITIE VAN SEGREGATIE. Misschien kan je drukletters wel lezen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 17:04   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Leest u werkelijk nooit wat een ander schrijft? DAAR IS NIKS MIS MEE, MAAR DAT IS OOK NIET DE DEFINITIE VAN SEGREGATIE.
Natuurlijk is dat een vorm van "segregatie": de wens om eens een activiteit te beoefenen onder seksegenoten en dat dan ook uit te voeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 17:55   #49
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ook op de (verlepte) body van een zeventiger ? Welke fitness ga jij ? De fitness van een tehuis ?
De Fitness Passage (nu Basic Fit) geworden. Tot over 3 jaar ging ik 4 keer in de week (zaterdag en zondag tijdens de dag) weekdagen s'avonds. 25km ver met de fiets één uur rijden, gewichten en krachtmachines één uur non stop boven mijn krachten. Eén uur step cardiomachine non stop. Terug naar huis één uur volle kracht fietsen. Totaal 4 uur aan een stuk volle kracht tot en boven de limiet. Ik zie het niet veel snotapen van 20-30jaar doen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 21:37   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Fitness Passage (nu Basic Fit) geworden. Tot over 3 jaar ging ik 4 keer in de week (zaterdag en zondag tijdens de dag) weekdagen s'avonds. 25km ver met de fiets één uur rijden, gewichten en krachtmachines één uur non stop boven mijn krachten. Eén uur step cardiomachine non stop. Terug naar huis één uur volle kracht fietsen. Totaal 4 uur aan een stuk volle kracht tot en boven de limiet. Ik zie het niet veel snotapen van 20-30jaar doen.
Die hebben wel wat anders te doen. Bijvoorbeeld de vrouwen opgeilen tijdens of na de fitness

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 februari 2017 om 21:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 22:06   #51
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die hebben wel wat anders te doen. Bijvoorbeeld de vrouwen opgeilen tijdens of na de fitness
Heb er zo veel weten passeren. Een duur jaarabonnement van 700€ kopen. Enkele keren komen met splinternieuwe dure sportmerkkledij, eindeloos met de GSM spelen, om de 10 seconden in de spiegel kijken. Die zijn zelf te mak om op een vrouw te jagen ze zijn teveel met zichzelf bezig. Na 3-4 weken zie je ze niet meer, weg 700€.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 22:20   #52
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom niet? Waarom "moeten" mannen en vrouwen blijkbaar altijd samen deelnemen aan activiteiten?
In een fitnesszaal train je niet samen, tenzij bij groepslessen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 22:31   #53
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk is dat een vorm van "segregatie": de wens om eens een activiteit te beoefenen onder seksegenoten en dat dan ook uit te voeren.
Ja, want "mannen zijn foei"
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 23:52   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
In een fitnesszaal train je niet samen, tenzij bij groepslessen.
U vergeet de notie "samen zijn".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 23:53   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ja, want "mannen zijn foei"
Wat is het probleem? Vrouwen willen wel eens gewoon onder vrouwen zijn. En mannen willen ook wel eens een tijd doorbrengen onder mannen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 08:46   #56
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is het probleem? Vrouwen willen wel eens gewoon onder vrouwen zijn. En mannen willen ook wel eens een tijd doorbrengen onder mannen.
Ik vind u wel dat u een vreemde definitie van 'onder vrouwen zijn' hanteert. Als enkele vriendinnen beslissen om samen iets te gaan drinken, dan zijn ze 'onder vrouwen'. Dat hoeft daarom niet in een café te zijn dat enkel voor vrouwen toegankelijk is.

Als ik met mijn maten iets wil gaan drinken, dan doe ik dat niet per se op een plek waar enkel mannen komen.

(Dit los van de discussie of het café al dan niet mag beslissen enkel vrouwen toe te laten).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen enkel probleem. Als de klant het vraagt, mogen ondernemers daarop inspelen.

Of gaat u ook verbieden dat vriendinnen nog een namiddagje samen stappen en dat hun mannen samen naar de voetbal gaan?
Dat bedoel ik dus. Mannen kunnen met een groepje mannen naar de voetbal gaan en gezellig onder mannen zijn, zonder dat daarvoor vrouwen de toegang tot het stadion moet worden ontzegd. Vrouwen kunnen een namiddagje samen stappen of shoppen zonder dat de winkelstraat mannenvrij moet gemaakt worden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 februari 2017 om 08:49.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 10:05   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke kansen worden er afgenomen als een bepaalde firma fitness voor vrouwen op die en die dag organiseert?
Iets organiseren voor vrouwen kan. Mannen verbieden om deel te nemen is nog iets anders.
Er is geen enkele reden opdat mannen niet zouden mogen fitnessen gelijktijdig met vrouwen.
Trouwens als het echt iets zou zijn dat exclusief vrouwen of mannen boeit of aanbelangt blijven of de mannen of de vrouwen wel vanzelf weg.
Ik zie op een tupperware avond nooit mannen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 11:17   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Iets organiseren voor vrouwen kan. Mannen verbieden om deel te nemen is nog iets anders.
Er is geen enkele reden opdat mannen niet zouden mogen fitnessen gelijktijdig met vrouwen.
Trouwens als het echt iets zou zijn dat exclusief vrouwen of mannen boeit of aanbelangt blijven of de mannen of de vrouwen wel vanzelf weg.
Ik zie op een tupperware avond nooit mannen.
Discriminatie op geslacht, de wet is duidelijk.

Wanneer zouden de procureurs zich geroepen voelen om de onze toch zo verdraagzame wet toe te passen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 12:04   #59
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is het probleem? Vrouwen willen wel eens gewoon onder vrouwen zijn. En mannen willen ook wel eens een tijd doorbrengen onder mannen.
Die fitnesszalen waar alleen vrouwen binnen mogen, steunen op dezelfde filosofie als de islamitische hoofddoek: vrouwen brengen mannen hun hoofd op hol, de mannen kunnen zich dan niet gedragen en dus moeten we gaan discrimineren. Ik vind dit beledigend voor de mannen, vandaar dat ik zo rabiaat tegen dat soort fitnesszalen ben.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 12:05   #60
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Discriminatie op geslacht, de wet is duidelijk.

Wanneer zouden de procureurs zich geroepen voelen om de onze toch zo verdraagzame wet toe te passen?
Blanke mannen behoren niet tot de beschermelingen van de antidiscriminatiewetgeving, dus dat kan nog lang duren.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be