Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2017, 16:59   #21
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is normaal. De topprioriteit van NVA was en is de jointjes rokers tegen de muur zetten en intimideren met bruut geweld.
Ja een brave oude hippie murw slagen ....vredelievende mensen de week zelf voor de rechtbank brengen is blijkbaar makkelijker dan het echte crapuul aan te pakken....want in tegenstelling tot .. meppen die terug
Bron van die bewering graag..........
Op die mening verwacht je toch geen zinnig antwoord hoop ik. Hebt ge u laten betrappen met een jointje misschien??????????tststs

Laatst gewijzigd door TREBRON : 27 juni 2017 om 17:01.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 17:01   #22
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
't Moet gezegd. De mensen van de politie in Antwerpen Noord lijken in niets op de inwoners waartussen ze zich bewegen. Ik vraag me af hoe mensen zouden reageren ergens in een boerengat waar weinig of geen mensen met een migratieachtergrond wonen en alle gezag zou uitgeoefend worden door mensen met een migratieafkomst van buiten het dorp. Ik ben autochtoon en heb het al lastig als een flik tegen me begint, laat staan dat dat binnenkort misschien een agente met een hoofddoek is. Ik kan dus wel begrijpen dat jonge mensen met een migratieachtergrond zich niet zomaar de les laten spellen door de blanke modellen van politiedistrict Antwerpen Noord.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 17:02   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik dacht dat zelfs een groene zou begrepen hebben wat ik bedoelde met.
vermits de 2 eerste aanvallen duidelijk gesteund werden door de omgeving van de arrestanten

Had u gewenst dat ik de namen erbij schreef? En ja ik ben voorstander dat een misdadige familie in zijn geheel uitgezet wordt.
Als jij een brave mens bent is het niet ondenkbaar dat ze eerst aan U zullen binnenzetten ipv gewelddadig crapuul uit te zetten....
U zou toch al lang moeten hebben begrepen dat geweld gepromoot wordt en sociaal is aanvaard ? Wie heeft nu eigenlijk iets tegen geweld ? Heeft U al ooit een burgemeester een voetbalmatch weten verbieden zelfs al wordt op voorhand verwittigd dat er gaat geknokt worden ? Tegen een blote tiet ja .....daar wordt binnen de minuut heel hard tegen gereageerd maar tegen wat agressie kom kom
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 17:08   #24
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
't Moet gezegd. De mensen van de politie in Antwerpen Noord lijken in niets op de inwoners waartussen ze zich bewegen. Ik vraag me af hoe mensen zouden reageren ergens in een boerengat waar weinig of geen mensen met een migratieachtergrond wonen en alle gezag zou uitgeoefend worden door mensen met een migratieafkomst van buiten het dorp. Ik ben autochtoon en heb het al lastig als een flik tegen me begint, laat staan dat dat binnenkort misschien een agente met een hoofddoek is. Ik kan dus wel begrijpen dat jonge mensen met een migratieachtergrond zich niet zomaar de les laten spellen door de blanke modellen van politiedistrict Antwerpen Noord.
Begrijpen is niet hetzelfde als goedkeuren.
Mensen met migratieachtergrond beseffen toch dat ze niet meer in hun land van oorsprong zitten zeker? Indien niet: ticketje retour �* ...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 17:12   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Bron van die bewering graag..........
Op die mening verwacht je toch geen zinnig antwoord hoop ik. Hebt ge u laten betrappen met een jointje misschien??????????tststs
Kom jij nooit buiten misschien ? Ik zie regelmatig met groot machtsvertoon jongeren tegen de muur worden geplakt.....en gefouilleerd en bedreigd met honden in de hoop dat er ene een grammetje op zak zou hebben.....en tstst neen ik ben geen roker noch gebruiker....maar ik zie tegen wie uw politie wel fel durft te zijn.

Kijk.....nog stoute gevaarlijke mensen .....die vliegen direct achter de tralies.


http://www.gva.be/cnt/dmf20170509_02...nks-steunactie

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2017 om 17:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 17:14   #26
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

't Probleem zit em in 't feit dat ons flikskes niks meer mogen doen/zeggen of ze hebben het spek on hun been.

Garantie, toen ik nog patrouilleerde in 't stad... een goei lel, mor dan ook écht 1 goei lel en laten zien da ge ni bang zijt ervan, ook al staan ze met 50 man voor uwe neus. Maja... zoals ik al zei, ons flikskes moeten braafkes alles ondergaan of ze liggen zelf nog buiten. As ge dan beseft da al die snotneuzen, amokmakers dat één voor één heel goe beseffen, dan stade als ordehandhaver nergens nog en lacht da krapuul u gewoon uit in u gezicht of erger, ze slaan u in de prak.

Gezellige buurt toch, heel mijn schoon koekestad is al jaren nor de kloten gedaan, bedankt sossen en hun kiesvee. En da de rest het nu mor zie op te lossen zeker... nultolerantie en ons flikskes ipv id-controles te laten doen, toestaan zich op kordate en gepaste wijze (verdediging rechtevenredig op de aanval) van zich af te bijten.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 17:18   #27
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
't Probleem zit em in 't feit dat ons flikskes niks meer mogen doen/zeggen of ze hebben het spek on hun been.

Garantie, toen ik nog patrouilleerde in 't stad... een goei lel, mor dan ook écht 1 goei lel en laten zien da ge ni bang zijt ervan, ook al staan ze met 50 man voor uwe neus. Maja... zoals ik al zei, ons flikskes moeten braafkes alles ondergaan of ze liggen zelf nog buiten. As ge dan beseft da al die snotneuzen, amokmakers dat één voor één heel goe beseffen, dan stade als ordehandhaver nergens nog en lacht da krapuul u gewoon uit in u gezicht of erger, ze slaan u in de prak.

Gezellige buurt toch, heel mijn schoon koekestad is al jaren nor de kloten gedaan, bedankt sossen en hun kiesvee. En da de rest het nu mor zie op te lossen zeker... nultolerantie en ons flikskes ipv id-controles te laten doen, toestaan zich op kordate en gepaste wijze (verdediging rechtevenredig op de aanval) van zich af te bijten.
Nagels met koppen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 17:19   #28
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
't Probleem zit em in 't feit dat ons flikskes niks meer mogen doen/zeggen of ze hebben het spek on hun been.

Garantie, toen ik nog patrouilleerde in 't stad... een goei lel, mor dan ook écht 1 goei lel en laten zien da ge ni bang zijt ervan, ook al staan ze met 50 man voor uwe neus. Maja... zoals ik al zei, ons flikskes moeten braafkes alles ondergaan of ze liggen zelf nog buiten. As ge dan beseft da al die snotneuzen, amokmakers dat één voor één heel goe beseffen, dan stade als ordehandhaver nergens nog en lacht da krapuul u gewoon uit in u gezicht of erger, ze slaan u in de prak.

Gezellige buurt toch, heel mijn schoon koekestad is al jaren nor de kloten gedaan, bedankt sossen en hun kiesvee. En da de rest het nu mor zie op te lossen zeker... nultolerantie en ons flikskes ipv id-controles te laten doen, toestaan zich op kordate en gepaste wijze (verdediging rechtevenredig op de aanval) van zich af te bijten.
Tja, Anderlecht (waar ik ooit nog woonde) is ooit half afgebroken door de verrijkers omdat één kut-marokkaantje iets te brutaal was gearresteerd.
Als een flik nu nog maar kijkt naar zijn matrak, staan ze klaar om naar Unia te bellen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 17:31   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wat een verrassing.

De politie had beter het waterkanon ingezet.
Het waterkanon? Tegen dat dat ding in stelling is gebracht....niets van aan, als de flikken bedreigd worden moeten ze in de menigte belagers maar eens schieten. Wedden dat die belagers als bruine ratten uit elkaar stuiven?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 17:33   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tja, Anderlecht (waar ik ooit nog woonde) is ooit half afgebroken door de verrijkers omdat één kut-marokkaantje iets te brutaal was gearresteerd.
Als een flik nu nog maar kijkt naar zijn matrak, staan ze klaar om naar Unia te bellen.
Ja die laten een beetje minder met hun voeten rammelen dan onze brave hippies uit de jaren 70.......daar waren de flikskes wel een pak feller tegen amaai heb het zelf nog meegemaakt in Anderlecht ....zo een inval in ons jeugdclubke.....met honden en heel het regiment van de rijkswacht......gevaarlijk jeugdclubke.....er werd als eens een tong gedraaid ....stoute Black Sabbath muziek op de pick-up en naar het schijnt werd er ook een vredelievende knul gesnapt met 1 gram wiet in zijn binnenzak ....jeugdclub stande pede gesloten voor 6 weken...wegens seks drugs en r'n'roll

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2017 om 18:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 17:47   #31
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Eigenaardig toch, in een niet NVA-gemeente is het meestal de schuld van de burgemeester...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 18:46   #32
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Eigenaardig toch, in een niet NVA-gemeente is het meestal de schuld van de burgemeester...
Ik heb nog nooit een NVa-burgemeester horen zeggen dat zoiets nu eenmaal eigen is aan een grootstad, maar wel door linkse burgemeesters, en toen waren het kalasjnikovs, intussen zijn die PS gemeenten wereldwijd bekend omwille van hun decennia -lange lakse beleid.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 19:04   #33
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een NVa-burgemeester horen zeggen dat zoiets nu eenmaal eigen is aan een grootstad, maar wel door linkse burgemeesters, en toen waren het kalasjnikovs, intussen zijn die PS gemeenten wereldwijd bekend omwille van hun decennia -lange lakse beleid.
We zullen maar geen namen noemen zeker?

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  thielemans.jpg
Bekeken: 47
Grootte:  44,1 KB
ID: 106354
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 19:06   #34
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Voor de derde keer in één week is het prijs. "Jongeren" keren zich met geweld, en soms geholpen door de hele buurt, tegen de politie.
Dit is een zorgwekkende evolutie, vermits de 2 eerste aanvallen duidelijk gesteund werden door de omgeving van de arrestanten. Daarmee bewijzen ze hun goedkeuring van gepleegde misdaden. De laksheid van ons gerecht, de straffeloosheid en het gebrek aan respect voor onze waarden liggen daarvan aan de oorsprong. Wanneer gaat er eens opgetreden worden zoals het hoort? Hoelang moeten we nog lezen dat een 15 jarige "jongere" na ondervraging losgelaten is alhoewel hij al gekend as voor 40 feiten? Waarom wordt die hele familie niet opgepakt en op een vliegtuig gezet richting thuisland?
"jongeren"....tja...
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 19:11   #35
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Van Besien legt de fout bij de politie. Groen en walgelijkheid wordt echt een synoniem.
Een klojo van een vent.
Groen zou zich moeten bezig houden om overbevolking en bevolkingsdruk bespreekbaar te maken. Maar née. Dit is taboe geworden.

Laatst gewijzigd door Mindset : 27 juni 2017 om 19:12.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 19:13   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Eigenaardig toch, in een niet NVA-gemeente is het meestal de schuld van de burgemeester...
Flauw
Heel flauw
Méér valt hierover niet te zeggen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 19:17   #37
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Flauw
Heel flauw
Méér valt hierover niet te zeggen.
Neen, eigenlijk niet flauw. Ongewild heeft hij meer dan gelijk.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 19:20   #38
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat wordt alleen ingezet om brave mensen nat te spuiten.
Ze moeten opletten voor GASboetes met dit droog weer
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 19:24   #39
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het waterkanon? Tegen dat dat ding in stelling is gebracht....niets van aan, als de flikken bedreigd worden moeten ze in de menigte belagers maar eens schieten. Wedden dat die belagers als bruine ratten uit elkaar stuiven?
Ik zou zover niet gaan. Munitie kost geld. Ik zou er wel politiehonden op loslaten. Een goeie oefening voor de honden. Blijven ze fit en scherp.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 19:34   #40
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Voor de derde keer in één week is het prijs. "Jongeren" keren zich met geweld, en soms geholpen door de hele buurt, tegen de politie.
Dit is een zorgwekkende evolutie, vermits de 2 eerste aanvallen duidelijk gesteund werden door de omgeving van de arrestanten. Daarmee bewijzen ze hun goedkeuring van gepleegde misdaden. De laksheid van ons gerecht, de straffeloosheid en het gebrek aan respect voor onze waarden liggen daarvan aan de oorsprong. Wanneer gaat er eens opgetreden worden zoals het hoort? Hoelang moeten we nog lezen dat een 15 jarige "jongere" na ondervraging losgelaten is alhoewel hij al gekend as voor 40 feiten? Waarom wordt die hele familie niet opgepakt en op een vliegtuig gezet richting thuisland?
Ik ga cynisch zijn. Dit zijn goede ontwikkelingen die de publieke opinie weer wat naar anti-moslims doen opschuiven en tolerantie in vraag stellen. Ooit zal de poco goegemeente het wel begrijpen
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be