Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2017, 06:18   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard Zuhal Demir doet afstand van Turkse nationaliteit

http://www.knack.be/nieuws/belgie/zu...=2877270665151

Als de Turkse autoriteiten meewerken, is het zover.
Dan is Zuhal nog alleen Belg (eigenlijk zou ze liever nog alleen Vlaming zijn).

Dus de dubbele nationaliteit zal voor haar binnenkort voorbij zijn (hopelijk toch).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2017, 12:10   #2
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/zu...=2877270665151

Als de Turkse autoriteiten meewerken, is het zover.
Dan is Zuhal nog alleen Belg (eigenlijk zou ze liever nog alleen Vlaming zijn).

Dus de dubbele nationaliteit zal voor haar binnenkort voorbij zijn (hopelijk toch).
Een goed signaal.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 09:34   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

De kranten en andere politici van Turkse origine roeren zich.
Hebben ze gelijk of niet?
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170806_0..._BT=7016336938


hoe dan ook, de beslissing van de politica valt niet in goede aarde bij haar Turks-Belgische collega’s.

“Zuhal Demir doet dit om electorale redenen. Zo wil ze scoren bij de traditionele achterban van N-VA”, zegt Kamerlid Veli Yüksel (CD&V) aan VTM Nieuws. “Demir kan misschien beter in Turkije aan politiek gaan doen, om daar zaken te veranderen. Nu profileert ze zich op de kap van de gemeenschap waar ze vandaan komt.”

Politici scherp voor Demir: “Ze profileert zich op kap van haar eigen gemeenschap”
Ahmet Koç (ex-SP.A)
Foto: BELGA
Ook de Beringse politicus Ahmet Koç, ex-SP.A, ziet een politiek manoeuvre. “Ze gaat mee in het rechtse discours tegen die dubbele nationaliteit”, zegt hij. Haar partij N-VA heeft al verschillende keren geprobeerd om de dubbele nationaliteit af te schaffen. “Ik geloof dan ook niets van de redenen die ze opgeeft, ze richt zich gewoon op de onderbuik van rechtse en extreemrechtse kiezers.”

Net als Yüksel denkt Koç er niet aan om zijn Turkse nationaliteit te laten varen. “Ik ben hier geboren, ik heb hier gestudeerd, ik hou mij aan alle wetten, maar ik heb ook Turkse roots. Ik zie niet in waarom ik mijn nationaliteit zou opgeven”, zegt hij. “Waarom zou het iemand storen dat ik een dubbele nationaliteit heb.

Welnu wereldvreemde Yüksel, heel veel mensen stoort het dat u een dubbele nationaliteit hebt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 6 augustus 2017 om 09:35.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 09:39   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De kranten en andere politici van Turkse origine roeren zich.
Hebben ze gelijk of niet?
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170806_0..._BT=7016336938


hoe dan ook, de beslissing van de politica valt niet in goede aarde bij haar Turks-Belgische collega’s.

“Zuhal Demir doet dit om electorale redenen. Zo wil ze scoren bij de traditionele achterban van N-VA”, zegt Kamerlid Veli Yüksel (CD&V) aan VTM Nieuws. “Demir kan misschien beter in Turkije aan politiek gaan doen, om daar zaken te veranderen. Nu profileert ze zich op de kap van de gemeenschap waar ze vandaan komt.”

Politici scherp voor Demir: “Ze profileert zich op kap van haar eigen gemeenschap”
Ahmet Koç (ex-SP.A)
Foto: BELGA
Ook de Beringse politicus Ahmet Koç, ex-SP.A, ziet een politiek manoeuvre. “Ze gaat mee in het rechtse discours tegen die dubbele nationaliteit”, zegt hij. Haar partij N-VA heeft al verschillende keren geprobeerd om de dubbele nationaliteit af te schaffen. “Ik geloof dan ook niets van de redenen die ze opgeeft, ze richt zich gewoon op de onderbuik van rechtse en extreemrechtse kiezers.”

Net als Yüksel denkt Koç er niet aan om zijn Turkse nationaliteit te laten varen. “Ik ben hier geboren, ik heb hier gestudeerd, ik hou mij aan alle wetten, maar ik heb ook Turkse roots. Ik zie niet in waarom ik mijn nationaliteit zou opgeven”, zegt hij. “Waarom zou het iemand storen dat ik een dubbele nationaliteit heb.

Welnu wereldvreemde Yüksel, heel veel mensen stoort het dat u een dubbele nationaliteit hebt.
Volgens mij heeft de "démarche" van Zuhal Demir vooral te maken met het feit dat de Turkse president zo een ongelooflijke klootzak is, die zijn land de verkeerde richting uitstuurt.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 09:48   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Volgens mij heeft de "démarche" van Zuhal Demir vooral te maken met het feit dat de Turkse president zo een ongelooflijke klootzak is, die zijn land de verkeerde richting uitstuurt.
Zuhal is daar al langer mee bezig.
De fratsen van Erdogan kunnen dat alleen maar versnellen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 10:26   #6
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

idem

Laatst gewijzigd door marie daenen : 6 augustus 2017 om 10:32.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 10:27   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Volgens mij heeft de "démarche" van Zuhal Demir vooral te maken met het feit dat de Turkse president zo een ongelooflijke klootzak is, die zijn land de verkeerde richting uitstuurt.
Inderdaad en daarom is het heel goed en duidelijk gespeeld...
Hebben wij die andere Belgisch-Turkse politici die hier zogezegd de democratie dienen al horen klagen en zien afstand nemen van het dictatoriele regime in Turkije???
Het tegendeel is eerder waar...
Zuhal Demir zet hen dubbel en dik, als regelrecht gevaar voor elke democratie, op hun plaats...
Maar ja, zo als altijd, als ze geen redelijke argumenten hebben, liever op de persoon dan op de bal spelen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 10:59   #8
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad en daarom is het heel goed en duidelijk gespeeld...
Hebben wij die andere Belgisch-Turkse politici die hier zogezegd de democratie dienen al horen klagen en zien afstand nemen van het dictatoriele regime in Turkije???
Het tegendeel is eerder waar...
Zuhal Demir zet hen dubbel en dik, als regelrecht gevaar voor elke democratie, op hun plaats...
Maar ja, zo als altijd, als ze geen redelijke argumenten hebben, liever op de persoon dan op de bal spelen...
Dat ben ik met u eens! Zuhal is consequent, en bedreigend want wanneer zij dit doet, waarom dan die heren niet?
Omdat zij een politieke loopbaan hebben dankzij de achterban, en die vinden ze Turkse identiteit erg belangrijk, daarom trekken ze van leer tegen Zuhal, die een stuk kritischer is voor Turkije.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 11:26   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat ben ik met u eens! Zuhal is consequent, en bedreigend want wanneer zij dit doet, waarom dan die heren niet?
Omdat zij een politieke loopbaan hebben dankzij de achterban, en die vinden ze Turkse identiteit erg belangrijk, daarom trekken ze van leer tegen Zuhal, die een stuk kritischer is voor Turkije.
Inderdaad, zij hebben hun postje te danken aan het feit dat ze Turk zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 11:40   #10
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad en daarom is het heel goed en duidelijk gespeeld...
Hebben wij die andere Belgisch-Turkse politici die hier zogezegd de democratie dienen al horen klagen en zien afstand nemen van het dictatoriele regime in Turkije???
Het tegendeel is eerder waar...
Zuhal Demir zet hen dubbel en dik, als regelrecht gevaar voor elke democratie, op hun plaats...
Maar ja, zo als altijd, als ze geen redelijke argumenten hebben, liever op de persoon dan op de bal spelen...
Soms liever een stabiel autoritair regime dan een slappe chaotische democratie. Ze weten ook dat democratie altijd lijdt tot een particratie zonder enige daadkracht omdat de partijen altijd luisteren naar de eisen van bepaalde groepen. In plaats van de publieke opinie straal te negeren. Dat is de kwestie van de wijze koning of de tiran....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 12:46   #11
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Net als Yüksel denkt Koç er niet aan om zijn Turkse nationaliteit te laten varen. “Ik ben hier geboren, ik heb hier gestudeerd, ik hou mij aan alle wetten, maar ik heb ook Turkse roots. Ik zie niet in waarom ik mijn nationaliteit zou opgeven”, zegt hij. “Waarom zou het iemand storen dat ik een dubbele nationaliteit heb.
Oei, nationalisten dus.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 13:51   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.188
Standaard

In deze link
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170805_03004913
verwijt een vuile tsjeef haar
“Dat ze dan in Turkije aan politiek doet, om daar de zaken te veranderen.”

Op facebook gepikt:

Citaat:
Niet zo lang geleden werd een politieker uit een andere partij voor zo'n opmerking bijna levend geroosterd ...

Dat is onomwonden zeggen dat ze mag terugkeren naar haar land.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 14:05   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In deze link
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170805_03004913
verwijt een vuile tsjeef haar
“Dat ze dan in Turkije aan politiek doet, om daar de zaken te veranderen.”

Op facebook gepikt:
Waar zijn de groenen nu?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 17:54   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Oei, nationalisten dus.
?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 16:48   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/zu...=2877270665151

Als de Turkse autoriteiten meewerken, is het zover.
Dan is Zuhal nog alleen Belg (eigenlijk zou ze liever nog alleen Vlaming zijn).

Dus de dubbele nationaliteit zal voor haar binnenkort voorbij zijn (hopelijk toch).
De kans zou er hebben ingezeten voor Zuhal om van de Turkse nationaliteit af te geraken....als ze geen Belgische politica was. Maar dat is ze dus wél.

De totaal verschillende houding die zij terzake aanneemt vergeleken met Turkse politici van andere partijen, voor wie de band met het land van dictator Erdogan heilig is, zal haar partij wellicht stemmen opleveren....en de partijen die Zuhal bekritiseren stemmen kosten.

En toch zullen ze zich in 2019 weer, van geen schuld bewust, afvragen waarom ze de mist ingingen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 17:02   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Net als Yüksel denkt Koç er niet aan om zijn Turkse nationaliteit te laten varen. “Ik ben hier geboren, ik heb hier gestudeerd, ik hou mij aan alle wetten, maar ik heb ook Turkse roots. Ik zie niet in waarom ik mijn nationaliteit zou opgeven”, zegt hij. “Waarom zou het iemand storen dat ik een dubbele nationaliteit heb.

[/b][/color]
Die twee Turken maken hiermee duidelijk welke nationaliteit de hunne is, namelijk de Turkse. Dat zij niet snappen waarom het iemand zou storen dat zij voor hun Turkse nationaliteit kiezen, hun Turkse gemeenschap en hun Turkse president is veelzeggend. Zuhal wordt door hen beschimpt omdat ze niet de Turkse maar de Vlaamse gemeenschap als haar gemeenschap ervaart.
Schandalig toch wetend dat ze van de Vlaamse gemeenschap alle kansen kreeg die haar ouders (net zoals die van Yüksel en Koç) in Turkije niet kregen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:09   #17
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Soms liever een stabiel autoritair regime dan een slappe chaotische democratie. Ze weten ook dat democratie altijd lijdt tot een particratie zonder enige daadkracht omdat de partijen altijd luisteren naar de eisen van bepaalde groepen. In plaats van de publieke opinie straal te negeren. Dat is de kwestie van de wijze koning of de tiran....
Was Turkeye daarvoor een slappe chaotische democratie??? Ik had de indruk van niet. En als er al pijnpunten waren... Zou het kunnen dat het juist de Islam was die daarvoor zorgde???
Nu de Islam als regel inroepen om een sterke samenleving te worden met gevangenissen die uit hun voegen breken en/of moeten we zeggen dat de hele samenleving een grote gevangenis wordt???

Sorry hoor, maar ik zie Turkeye eerder terug afzwakken naar een nieuw derde of vierde wereldland dan naar een sterk land waar het goed is om wonen voor al zijn burgers...

Misschien dat het goed is voor dictatoriale bankiers...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be