Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juni 2003, 00:16   #41
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Lees wat ik schrijf, ik zeg niet dat europeanen allemaal christelijk zijn en gelovig zijn (ik ben zelf ook atheist) maar onze waarden en normen berusten wel grotendeels opchristelijke waarden (of veeg je zomaar 1000 jaar christendom in europa weg) en de verlichting.
Met westerse landen bedoel ik zeker japan niet turkieboy, wel de europese landen of landen met voornamelijke mensen van europese afkomst zoals ook de VS, Canada of Australie.
In turkije is er IN THEORIE inderdaad scheiding tussen kerk en staat maar dat neemt nog steeds niet weg dat het leven van een moslim helemaal wordt geleefd in functie en navolging van de geloofsregels.
En dit is nie iets wat wij hier in europa naar terug moeten, daarin staan we toch wel wat verder meen ik.
Hij heeft anders wel overschot van gelijk over het feit dat Westerse landen zoals Zuid-Korea en Japan ook een andere godsdienst hebben... Of op basis waarvan bepaal jij anders of een land 'westers' is ? Ze liggen niet in het Westen zeker !? Waar ligt Australië en Nieuw-Zeeland dan ?
Djeezes, dat je dat niet weet?!
Met westerse landen bedoelt men inderdaad de West-europese landen (het avondland) Wat zouden japan en zuid-korea westerse landen zijn, leg me dat eens uit AUB!
En natuurlijk de landen die door immigratie van die westeuropeanen zich ook westers organiseerden en die europese waarden, wetten en gewoonten overnamen.
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 00:27   #42
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Djeezes, dat je dat niet weet?!
Met westerse landen bedoelt men inderdaad de West-europese landen (het avondland) Wat zouden japan en zuid-korea westerse landen zijn, leg me dat eens uit AUB!
En natuurlijk de landen die door immigratie van die westeuropeanen zich ook westers organiseerden en die europese waarden, wetten en gewoonten overnamen.
Je bent rond de pot aan het draaien door je gelijk te willen koppelen aan geografische plaatsen. Zuid-Korea en Japan zijn ook gekoloniseerd door de economie van ons, net zoals wij door hun economie gekoloniseerd zijn, en daardoor hebben die landen ons gedragspatroon overgenomen. Alle landen waar de westerse waarden van vrijheid gelden, gelden dan volgens mij ook nog altijd als westerse landen... Turkije is wat dat betreft het beste van al die Moslimlanden aangepast aan ons gedragspatroon. Ik zal je een concreet voorbeeld geven. Ik heb op een studententoren gezeten, waar we in totaal met honderd mensen zaten. Daar zaten maar liefst vijftien Turkse mensen bij, waaronder zowel jongens als meisjes... Die gingen met ons op café zonder enig probleem en die waren super, maar dan ook echt supersociaal... Van die meisjes zijn er zelfs verschillende die een relatie zijn begonnen met autochtonen vanop die studententoren. En je hoeft niet te denken dat die mensen er vies van waren om eens een pintje te drinken hoor. Alleen wat de sexuele contacten betreft, had ik de indruk dat ze iets preutser waren dan de gemiddelde Belg of Vlaming of hoedanook je ons volk wil noemen... En ik beschouwde hen als mijn vrienden en zeker niet als 'vreemdelingen'. Wat denk je trouwens van Chokri, de organisator van Pukkelpop ? Nogal slecht geïntigreerd hé !? Hij organiseert een festival waar liters en liters alcohol worden gedronken, terwijl dat ook zogezegd tegen zijn 'geloof' is... Neen, wat mij betreft, ik geloof er in om Turkije erbij te nemen.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 00:31   #43
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Japan is ook een westers land en is niet Christelijk. .
Japan is een westers land tegenwoordig? Mjah...de bol is rond natuurlijk...
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 00:41   #44
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Djeezes, dat je dat niet weet?!
Met westerse landen bedoelt men inderdaad de West-europese landen (het avondland) Wat zouden japan en zuid-korea westerse landen zijn, leg me dat eens uit AUB!
En natuurlijk de landen die door immigratie van die westeuropeanen zich ook westers organiseerden en die europese waarden, wetten en gewoonten overnamen.
Je bent rond de pot aan het draaien door je gelijk te willen koppelen aan geografische plaatsen. Zuid-Korea en Japan zijn ook gekoloniseerd door de economie van ons, net zoals wij door hun economie gekoloniseerd zijn, en daardoor hebben die landen ons gedragspatroon overgenomen. Alle landen waar de westerse waarden van vrijheid gelden, gelden dan volgens mij ook nog altijd als westerse landen... Turkije is wat dat betreft het beste van al die Moslimlanden aangepast aan ons gedragspatroon. Ik zal je een concreet voorbeeld geven. Ik heb op een studententoren gezeten, waar we in totaal met honderd mensen zaten. Daar zaten maar liefst vijftien Turkse mensen bij, waaronder zowel jongens als meisjes... Die gingen met ons op café zonder enig probleem en die waren super, maar dan ook echt supersociaal... Van die meisjes zijn er zelfs verschillende die een relatie zijn begonnen met autochtonen vanop die studententoren. En je hoeft niet te denken dat die mensen er vies van waren om eens een pintje te drinken hoor. Alleen wat de sexuele contacten betreft, had ik de indruk dat ze iets preutser waren dan de gemiddelde Belg of Vlaming of hoedanook je ons volk wil noemen... En ik beschouwde hen als mijn vrienden en zeker niet als 'vreemdelingen'. Wat denk je trouwens van Chokri, de organisator van Pukkelpop ? Nogal slecht geïntigreerd hé !? Hij organiseert een festival waar liters en liters alcohol worden gedronken, terwijl dat ook zogezegd tegen zijn 'geloof' is... Neen, wat mij betreft, ik geloof er in om Turkije erbij te nemen.
Ik draai helemaal niet rond de pot, ik denk dat mijn definitie van een westers land toch heel wat juister is dan jouw creatie met kolonisatie van economieen (????) Met jouw redenering is half de wereld westers!
Als jij zegt dat het leven in azie hetzelfde is als hier dan is dat toch helemaal fout; op economisch gebied wel maar de mens is nog wat meer dan enkel een werknemer denk ik zo! Hun manier van leven is wel degelijk anders dan in het westen.

En je redenering dat we turkije maar moeten toelaten omdat er een allochtoon hier een festival organiseert; dat is toch te zot om los te lopen, wat heeft het ene met het andere te maken?
Niks dus.
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 02:56   #45
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Hij heeft anders wel overschot van gelijk over het feit dat Westerse landen zoals Zuid-Korea en Japan
Ah zeer interessant om weten. Ik neem aan dat u in een groot bedrijf werkt en regelmatig in contact komt met deze mensen om handel te drijven met hen?! Voor welke firma werkt u, misschien kunnen we nog wel zaken doen?!
Kent u trouwens nog zo van die niet in het westen gelegen Westerse landen waar voorlopig niemand het bestaan van kende?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 06:15   #46
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Ik draai helemaal niet rond de pot, ik denk dat mijn definitie van een westers land toch heel wat juister is dan jouw creatie met kolonisatie van economieen (????) Met jouw redenering is half de wereld westers!
Als jij zegt dat het leven in azie hetzelfde is als hier dan is dat toch helemaal fout; op economisch gebied wel maar de mens is nog wat meer dan enkel een werknemer denk ik zo! Hun manier van leven is wel degelijk anders dan in het westen.
Je kan niet alle landen in Azië over één enkele kam scheren, net zoals je niet alle vreemdelingen over één enkele kam kan scheren. Het is een feit dat die landen, die geïnfecteerd zijn met de vrij markteconomie, daar ook duidelijke gevolgen van dragen op maatschappelijk niveau. Zo werden we in de tweede wereldoorlog nog belaagd door het imperialisme van de Japanners, terwijl daar nu geen rechts extremisme meer te bespeuren valt. Zou het kunnen dat dit extremisme door de welvaart de wereld uit is geholpen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
En je redenering dat we turkije maar moeten toelaten omdat er een allochtoon hier een festival organiseert; dat is toch te zot om los te lopen, wat heeft het ene met het andere te maken?
Niks dus.
Die zin van Turkije erbij te nemen in de EU staat los van de aantal concrete voorbeelden die ik gegeven heb. Die concrete voorbeelden bewijzen enkel en alleen dat het best mogelijk is voor Turken om zich binnen onze Westerse vrijheid te intigreren. Dus je hoeft niet te doen alsof mijn redenering over Turkije een gevolgtrekking is t.o.v. Chokri die een festival organiseert. Chokri is trouwens geen Turk van origine. Wel een Moslim.

Misschien moet jullie eens echt de moeite nemen om naar Turkije te gaan, en dan zullen jullie heel goed merken dat, wanneer jullie naar het verstedelijkte Turkije gaan, dat de vrouwen daar niet met 'hoofddoeken' rondlopen en dat het wel degelijk een vrij modern land is.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 07:31   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.234
Standaard

Citaat:
In Turkije zitten ook veel Christenen die daar ook hun kerken hebben gebouwd, waarmee ik niet wil zeggen dat er geen landen zijn die christenen discrimineren.

Kijk dan eens wat er in Turkije 'toevallig' van die christenen en hun kerken over schiet. Jullie onderschatten toch de druk van de Islam. Lees eens wat Jos Verhulst daarover op dit forum schreef voor jullie de Islam op één lijn zetten met de christelijke godsdienst.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 07:37   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.234
Standaard

Citaat:
Misschien moet jullie eens echt de moeite nemen om naar Turkije te gaan, en dan zullen jullie heel goed merken dat, wanneer jullie naar het verstedelijkte Turkije gaan, dat de vrouwen daar niet met 'hoofddoeken' rondlopen en dat het wel degelijk een vrij modern land is.
Toch lopen er ook daar nog volledig gesluierde vrouwen rond maar dat zijn eerder bezoekers. het zijn ook meestal mensen van het armere platteland die naar hier komen. Terwijl er ginder echter evolutie inzit blijven ze hier aan hun oude gewoonten vasthouden.
In Turkije ben je vrij in zoverre dat je je er moet aanpassen als je er gaat wonen. En ja, ook aan wat hun religie voorschrijft.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 07:46   #49
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En ja, ook aan wat hun religie voorschrijft.
Kan je mij hier een concreet voorbeeld van geven ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 07:49   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En ja, ook aan wat hun religie voorschrijft.
Kan je mij hier een concreet voorbeeld van geven ?
Probeer er maar eens aan een vrouw te geraken zonder je tot de Islam te bekeren en je niet te laten besnijden.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 07:50   #51
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Weten jullie trouwens dat Ford een enorm grote fabriek heeft gebouwd in Turkije en dat er zelfs geruchten de ronde doen dat de productie uit Genk over een aantal jaren zal stoppen om dan naar daar overgebracht te worden ? Ik heb eens met een Turk gepraat over wat ze ginder verdienen voor wat ze hier zouden doen, en dan komt momenteel neer op ongeveer de helft... Met een toetreding van Turkije zou men de levensstandaard daar ook wel een beetje de hoogte kunnen induwen, waardoor het minder interessant zou worden voor Ford om hun productie uit Genk naar daar te verplaatsen. Ford zou dan uiteraard de productie nog wel eens naar een ander land kunnen verplaatsen, maar dat zou dan toch ook wel weer meer tijd vergen en misschien is Ford Genk dan een langer leven beschoren...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 07:51   #52
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Probeer er maar eens aan een vrouw te geraken zonder je tot de Islam te bekeren en je niet te laten besnijden.
En in welke mate wordt dat door de wetten van hun land ondersteund ? M.a.w. kan men een koppel bestaande uit twee religies wettelijk iets maken daar ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 08:02   #53
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Probeer er maar eens aan een vrouw te geraken zonder je tot de Islam te bekeren en je niet te laten besnijden.
En in welke mate wordt dat door de wetten van hun land ondersteund ? M.a.w. kan men een koppel bestaande uit twee religies wettelijk iets maken daar ?
U weet toch dat men een land enkel kan weigeren op basis van de staatswetten die de mensenrechten tegenmoet moeten komen ? Wat ik me dan ook afvraag is hoe het Vlaams Blok (als het aan de macht zou zijn) dat effectief zou verwezenlijken om Turkije te weigeren uit de EU ? Op basis waarvan ? Als ze over een paar jaar de mensenrechten tegenmoet komen, dan kunnen ze niet langer geweigerd worden... Best wel interessant als je het mij vraagt...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 08:08   #54
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

M.a.w. : Tegenstanders kunnen zich enkel en alleen nog vastbijten in de geografische ligging, eens er aan de andere criteria, namelijk de 'democratische rechtsorde' en het 'vrije marktmechanisme', wordt voldaan... Maar aangezien Turkije gedeeltelijk in Europa ligt en een progressieve regering in Europa overwegend de plak zwaait, ziet het er niet zo gunstig uit voor conservatief gezinde personen...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 11:01   #55
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Onzin. In Turkije is kerk en staat van elkaar gescheiden.
Eens kijken wat daar van overblijft op het moment dat het leger het niet meer voor het zeggen heeft. Het feit dat er nog altijd de dreiging van fundamentalistische partijen bestaat, nu 80 jaar (!!!) na de staatkundige verwestersing van Turkije door Ataturk, zegt toch al genoeg.
Citaat:
Bovendien is Christendom niet de religie van het Westen. Japan is ook een westers land en is niet Christelijk.
Japan is economisch een westers land, maar cultureel toch echt nog niet. Bovendien is die verwestersing vooral te danken aan de invoering van de democratie, die toch in Europa is ontstaan en pas na WO II in Azië is ontwikkeld.
Onze cultuur is wel degelijk beïnvloed door het christendom. Het is een combinatie van de democratische uitgangspunten uit de klassieke oudheid, en de christelijk-humanistische uitgangspunten uit de afgelopen eeuwen, die onze staat en cultuur hebben gevormd. Dat die uitgangspunten nu ook in andere niet-westerse landen langzaamaan worden toegepast, zegt niet dat ze niet in het westen zijn ontstaan en ontwikkeld.
Citaat:
Bovendien is Nederland ook geen Christelijke land meer. Meer dan de helft van het land is Atheist.
Volgens het CBS is nog altijd 60% van de Nederlandse bevolking gelovig, waarvan ongeveer 54% christelijk, 5% islamitisch en 1% overige godsdiensten. Nederland is met dat percentage trouwens het op 1 na (Tsjechië) minst christelijke land van Europa. Het gemiddeld percentage christenen in andere landen ligt rond de 80%.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 11:19   #56
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Onzin. In Turkije is kerk en staat van elkaar gescheiden.
Eens kijken wat daar van overblijft op het moment dat het leger het niet meer voor het zeggen heeft. Het feit dat er nog altijd de dreiging van fundamentalistische partijen bestaat, nu 80 jaar (!!!) na de staatkundige verwestersing van Turkije door Ataturk, zegt toch al genoeg.
Beste Dimitri, misschien kan u me wel vertellen in welke mate die fundamentalistische partijen verschillen van het Vlaams Blok... Houden ze misschien een risico in voor de vrijheid van de mensenrechten !? Is dat dan niet het geval met een partij die zich op referendums wil beroepen om minderheden die 'anders' zijn te discrimineren ? Begin alstublieft eerst eens voor je eigen deur te kuisen...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 11:23   #57
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Japan is economisch een westers land, maar cultureel toch echt nog niet. Bovendien is die verwestersing vooral te danken aan de invoering van de democratie, die toch in Europa is ontstaan en pas na WO II in Azië is ontwikkeld.
Onze cultuur is wel degelijk beïnvloed door het christendom. Het is een combinatie van de democratische uitgangspunten uit de klassieke oudheid, en de christelijk-humanistische uitgangspunten uit de afgelopen eeuwen, die onze staat en cultuur hebben gevormd. Dat die uitgangspunten nu ook in andere niet-westerse landen langzaamaan worden toegepast, zegt niet dat ze niet in het westen zijn ontstaan en ontwikkeld.
Wilt u nu misschien beweren dat Turkije voor de toetreding tot de EU niet moet voldoen aan de voorwaarden van 'democratische rechtsorde' en 'vrije marktmechanisme' ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 11:28   #58
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Beste Dimitri, misschien kan u me wel vertellen in welke mate die fundamentalistische partijen verschillen van het Vlaams Blok... Houden ze misschien een risico in voor de vrijheid van de mensenrechten!?
Die fundamentalistische partijen willen de democratie afschaffen en de islamitische staat herinvoeren.
Citaat:
Is dat dan niet het geval met een partij die zich op referendums wil beroepen om minderheden die 'anders' zijn te discrimineren?
Sinds wanneer zijn referenda discriminerend??? In een democratie is het altijd de meerderheid die beslist. Het was ook ooit een meerderheid die besloot minderheden niet langer te discrimineren!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 11:29   #59
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Wilt u nu misschien beweren dat Turkije voor de toetreding tot de EU niet moet voldoen aan de voorwaarden van 'democratische rechtsorde' en 'vrije marktmechanisme' ?
Waar lees je dat ik dat beweer?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 11:34   #60
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Wilt u nu misschien beweren dat Turkije voor de toetreding tot de EU niet moet voldoen aan de voorwaarden van 'democratische rechtsorde' en 'vrije marktmechanisme' ?
Waar lees je dat ik dat beweer?
Wat wil u dan wel beweren ? Turkije kan niet toetreden in de vorm van een Islamitische staat, enkel in de vorm van een 'democratische rechtsorde' met een 'vrij marktmechanisme'...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be