Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2008, 19:32   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Man, van mij mag dat geldverslindende inhoudsloze Europa vanaf morgen afgeschaft worden. Zeker een Europa dat gestuurd wordt door Frankrijk en Duitsland om nog maarte zwijgen over die voormalige straatarme Oostbloklanden waar wij Nederlanders nog eens diep in onze buidel voor mogen tasten. Europa is er voor de Franse en Duitse multinationals en voor de Eurabia-fans die daarmee een dam willen opwerpen tegen de Angelsaxische en Joodse invloeden. Opzouten met Europa!
U denkt niet als een Europeaan.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 19:40   #22
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Man, van mij mag dat geldverslindende inhoudsloze Europa vanaf morgen afgeschaft worden. Zeker een Europa dat gestuurd wordt door Frankrijk en Duitsland om nog maarte zwijgen over die voormalige straatarme Oostbloklanden waar wij Nederlanders nog eens diep in onze buidel voor mogen tasten. Europa is er voor de Franse en Duitse multinationals en voor de Eurabia-fans die daarmee een dam willen opwerpen tegen de Angelsaxische en Joodse invloeden. Opzouten met Europa!
Misschien kan u eens solliciteren bij de Heritage Foundation? Daar hebben ze namelijk nog mensen die ervan overtuigd zijn dat Europa enkel bestaat om de Amerikaanse belangen te dienen. Iemand met uw ideeën is daar ongetwijfeld welkom.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 19:58   #23
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
U denkt niet als een Europeaan.
Dat ben ik niet en zal het ook nooit worden. mijn auto, een VW golfje is trouwens een ingevoerde US-versie met andere lichten en mijlenteller. Ik drink voornamelijk Budweiser bier, Ierse Murphy,s of Miller. Voor mij geen Jupiler of heineken. Wat er in de rest van Europa gebeurt buiten Nederland of het VK interesseert mij eigenlijk vrij weinig. Neen, ik ben absoluut niet het toonbeeld van een goede Europeaan, maar daar ben ik dan ook niet rouwig om hoor. Ik heb er totaal geen culturele band mee...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 20:02   #24
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Misschien kan u eens solliciteren bij de Heritage Foundation? Daar hebben ze namelijk nog mensen die ervan overtuigd zijn dat Europa enkel bestaat om de Amerikaanse belangen te dienen. Iemand met uw ideeën is daar ongetwijfeld welkom.
Europa dient niet te bestaan voor mij. Er zijn enkel Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittanië, België, Nederland....etc Amerikaanse belangen zijn ook ONZE belangen. De Nederlandse economie is voor meer dan 40% op de VSA en het VK gericht. Vergeet ook niet onze culturele roots met de Angelsaxen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 20:08   #25
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

U bent Israël vergeten in uw illuster clubje.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 20:20   #26
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Europa dient niet te bestaan voor mij. Er zijn enkel Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittanië, België, Nederland....etc Amerikaanse belangen zijn ook ONZE belangen. De Nederlandse economie is voor meer dan 40% op de VSA en het VK gericht. Vergeet ook niet onze culturele roots met de Angelsaxen.
Ik durf dat laatste in twijfel te trekken. Op de site van buitenlandse zaken valt te lezen: 'Verreweg de belangrijkste handelspartners voor Nederland zijn buurlanden Duitsland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.' Amerika komt niet in dat rijtje voor en het VK is 1 van de 4 belangrijke handelspartners.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 20:27   #27
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U bent Israël vergeten in uw illuster clubje.
Israël is geen Angelsaxische staat maar een Joodse. Vlaanderen hoort inderdaad niet thuis in dat "clubje" van ons maar waar maak je je nou druk om,zijn jullie eindelijk verlost van de "arrogante Hollanders"
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 20:35   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Dat ben ik niet en zal het ook nooit worden. mijn auto, een VW golfje is trouwens een ingevoerde US-versie met andere lichten en mijlenteller. Ik drink voornamelijk Budweiser bier, Ierse Murphy,s of Miller. Voor mij geen Jupiler of heineken. Wat er in de rest van Europa gebeurt buiten Nederland of het VK interesseert mij eigenlijk vrij weinig. Neen, ik ben absoluut niet het toonbeeld van een goede Europeaan, maar daar ben ik dan ook niet rouwig om hoor. Ik heb er totaal geen culturele band mee...
Het is uw vrijheid uw anti-Europese ideeën te verkondigen in Europa. Zolang het maar eerlijk blijft.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 20:42   #29
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het is uw vrijheid uw anti-Europese ideeën te verkondigen in Europa. Zolang het maar eerlijk blijft.
Waarom zou het niet eerlijk blijven? Ik vind gewoon dat Nederlanders en Britten een aparte Unie zouden moeten oprichten. Dat is het betoog van dit schrijfsel.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 20:51   #30
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Waarom zou het niet eerlijk blijven? Ik vind gewoon dat Nederlanders en Britten een aparte Unie zouden moeten oprichten. Dat is het betoog van dit schrijfsel.
En waarom dan wel? Binnen de huidige EU zijn we al met hen verbonden en hoewel ik jouw stuk vanuit jouw protestantse perspectief nog ergens kan begrijpen zijn en blijven Engelsen en Nederlanders een andere natie.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 20:56   #31
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
En waarom dan wel? Binnen de huidige EU zijn we al met hen verbonden en hoewel ik jouw stuk vanuit jouw protestantse perspectief nog ergens kan begrijpen zijn en blijven Engelsen en Nederlanders een andere natie.
Zo blijven ook België(Vlaanderen) en Nederlanders een andere natie. Zoals ook Duitsland en Oostenrijk totaal verschillende naties zijn, ook al spreken ze in beide landen Duits.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 24 november 2008 om 20:56.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 21:02   #32
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Zo blijven ook België(Vlaanderen) en Nederlanders een andere natie. Zoals ook Duitsland en Oostenrijk totaal verschillende naties zijn, ook al spreken ze in beide landen Duits.
Nederlanders en Vlamingen zijn al in feite 1 natie die in 2 staten leven: Zowel in Nederland als Vlaanderen wonen Brabanders, Limburgers en West-en Oost-Vlamingen. Daarbij vind ik ook dat Duitsers en Oostenrijkers 1 volk zijn, alleen is dat moeilijker te argumenteren.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 24 november 2008 om 21:02.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 21:12   #33
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Nederlanders en Vlamingen zijn al in feite 1 natie die in 2 staten leven: Zowel in Nederland als Vlaanderen wonen Brabanders, Limburgers en West-en Oost-Vlamingen. Daarbij vind ik ook dat Duitsers en Oostenrijkers 1 volk zijn, alleen is dat moeilijker te argumenteren.


Deze straatlampen zijn Nederlandse Philips-MA60 armaturen "en masse" geplaatst in het Verenigd Koninkrijk. Dit is maar 1 van de zoveel voorbeelden. Buiten het VK en NL heb ik dit soort lampen nog niet tegengekomen. Dit is het centrum van Newcastle onderaan, lijkt me wel erg op Rotterdam.


Laatst gewijzigd door Sinistra : 24 november 2008 om 21:16.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 23:52   #34
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Ik heb het over vandaag, niet over begin de 20ste eeuw.
Neen, u had het wel degelijk over begin 20e eeuw. Moet uw geheugen wat opgefrist worden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
De zogenaamde Arbeiderswoningen in de UK zijn in de jaren 30, 40 en 50 dan ook vaak door Nederlandse architecten ontworpen geweest. Dat weet ik van een Engelse vriendin.
Of had je het over de jaren '30 van de 21e eeuw?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 23:59   #35
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Ierse Murphy,s
Ierland Angelsaksisch?

No! we're not British we're not Saxon we're not English
we're Irish! and proud we are to be
so fuck your Union Jack we want our country back
we want to see old Ireland free once more.

http://nl.youtube.com/watch?v=_KA9QKgcNRM
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 00:06   #36
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Deze straatlampen zijn Nederlandse Philips-MA60 armaturen "en masse" geplaatst in het Verenigd Koninkrijk. Dit is maar 1 van de zoveel voorbeelden. Buiten het VK en NL heb ik dit soort lampen nog niet tegengekomen. Dit is het centrum van Newcastle onderaan, lijkt me wel erg op Rotterdam.
Ja, hoor. Dit bewijst alles.

Vlaanderen en Noord-Nederland mogen dan dezelfde taal spreken en een lange gemeenschappelijke geschiedenis hebben. Maar niets kan op tegen de impact der straatlampen. Want daar zijn alle sociologen en antropologen het over eens: de mens wordt voor 95% bepaald door de straatlantaars in zijn geboortestreek.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 25 november 2008 om 00:06.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 00:39   #37
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Deze straatlampen zijn Nederlandse Philips-MA60 armaturen "en masse" geplaatst in het Verenigd Koninkrijk. Dit is maar 1 van de zoveel voorbeelden. Buiten het VK en NL heb ik dit soort lampen nog niet tegengekomen. Dit is het centrum van Newcastle onderaan, lijkt me wel erg op Rotterdam.
In Noord-Ierland zijn de spullen van de oproerpolitie "Made in Belgium". België nu ook in een unie met het VK?
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 25 november 2008 om 00:39.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 00:59   #38
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Israël is geen Angelsaxische staat maar een Joodse. Vlaanderen hoort inderdaad niet thuis in dat "clubje" van ons maar waar maak je je nou druk om,zijn jullie eindelijk verlost van de "arrogante Hollanders"
Ik zie Nederlanders helemaal niet per definitie als arrogant. Dat voorrecht is beperkt tot individuen die de staatsstructuur willen baseren op al dan niet bestaande gelijkenissen tussen verlichtingspalen, tafelgewoonten en rijwoningen.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 25 november 2008 om 01:00.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 01:11   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
In Noord-Ierland zijn de spullen van de oproerpolitie "Made in Belgium". België nu ook in een unie met het VK?
En Vlaamse bussen van De Lijn in Cuba.

Vlaanderen-Ierland-Cuba. Ons anti-Angelsaksisch front begint vorm te krijgen!
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 07:28   #40
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Nog iets: zelfs in Vlaanderen spreekt men soms van "duim". Zeker in "de bouw".
In het sanitaire deel dan en daar is een heel prozaïsche reden voor: onze hersenen werken niet met rekenkundige reeksen (1, 2, 3, 4, ...) maar wel met meetkundige reeksen (1, 2, 4, 8, ...). Denk maar aan toonladders, aan de decibel-schaal. Ook in de natuur is dat zo, denk maar aan de halveringstijd van radioaktieve elementen. En laat het imperiale stelsel nou uitgerekend daarop gesteund zijn: een meetkundige reeks met grondgetal 2, halveren en verdubbelen dus. Dat is in handigheid niet te overtreffen als er op zicht geschat moet worden en dat is wat loodgieters doen. Waar gemeten moet worden ligt dat anders. Je zult hier geen plattegronden vinden in duimen en voeten.

Het heeft dus helemaal niks te maken met enige vorm van anglofilie.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be