Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2017, 11:12   #741
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook bij een verkiezingsnederlaag zal de Catalaanse strijd niet doodbloeden. Franco slaagde er niet in om met geweld, vervolging en terreur de Catalaanse beweging stil te krijgen. Waarom zou een tegenvallende verkiezingsuitslag dat dan plotseling wel kunnen doen?
Ok, vervang dat dood bloeden of iets dergelijks door een zware klap ... bla bla ..., wat ik dus inderdaad bedoelde.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 11:14   #742
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ahum.... Ben je daar zeker van ?

Als je beweert, 'weet waarover het gaat', veronderstel ik wel dat ze alle voordelen en alle nadelen of mogelijke voordelen / nadelen zouden moeten weten. Ik zou 'iedere' persoonlijk vervangen door 'een klein percentage'.
En dat is al altijd zo geweest. Overal trouwens. Zie de UK, de VS, zelfs bij ons.
Voor de verkiezingen, en 6 maand later is het al heel wat anders....
Ok vervang "Iedere Catalaan weet nu waarover het gaat", door

beter dan nu, zal een Catalaan nooit geïnformeerd geraken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 11:21   #743
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat ook de uitslag is die is alleen maar relevant voor de samenstelling van het parlement. Onafhankelijkheid is niet aan de orde van de dag. Nu niet en na 21 Dec niet.
Onafhankelijkheid begint met DUI en DUI was waar de hele crisis over gaat.
En die crisis gaat zich blijven afspelen. En nog wel in het wereldnieuws.

Dt is allemaal symbolisch natuurlijk. Voor werkelijke onafhankelijkheid zijn andere processen nodig.

Dus als je dat bedoelt, heb je gelijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 16:41   #744
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Junqueras blijft opgesloten voor wat Llameda
una explosión violenta noemt.

Wat schandalig is, want van geweld was nooit sprake.

Citaat:
El texto del auto judicial justifica no poner en libertad a los exconsellers ante el peligro de que "se reitere una explosión violenta" como la que, a juicio del magistrado Llarena, han promovido Junqueras,
eldiario.es

Dat mag dan geen partijdig gerecht heten na al die vreedzame miljoenenbetogingen.

Junqueras roept op tot het accepteren van de resultaten van de verkiezing en tot geweldloosheid.

Citaat:
Oriol Junqueras

@junqueras
Ser�*a suficiente compitiendo en igualdad, sin porras, sin derechistas agrediendo en las calles. Con respeto, sin odio, como iguales y aceptando de verdad el resultado. https://twitter.com

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 december 2017 om 16:47.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 17:02   #745
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard belachelijke aantijging van geweld

Over de belachelijke aantijging van geweld door Llameda zegt Puigdemont dit:

Citaat:
Puigdemont, sobre los exconsellers encarcelados: "La violencia de vuestras sonrisas es lo que os retiene en prisión"
eldiario.es
Het is het geweld van jullie glimlach die jullie achter de tralies houdt...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 19:40   #746
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Poll CIS vandaag:

Op het scherp van de snee: 1 zetel tekort voor de separatisten. 67 i.p.v. 68

Citaat:

El bloque independentista se quedar�*a a un escaño de la mayor�*a absoluta en las elecciones del 21 de diciembre, según la encuesta publicada esta mañana por el CIS. ERC ganar�*a las elecciones con 32 escaños. La lista del presidente Carles Puigdemont, Junts per Catalunya, lograr�*a 25 o 26 representante y la CUP sacar�*a nueve diputados. En total sumar�*an 67, lo que les colocar�*a a uno de la mayor�*a absoluta, que en el Parlament se sitúa en 68 parlamentarios.
http://www.lavanguardia.com/politica...-cataluna.html

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 december 2017 om 19:41.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 20:32   #747
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Junqueras blijft opgesloten voor wat Llameda
una explosión violenta noemt.

Wat schandalig is, want van geweld was nooit sprake.

eldiario.es

Dat mag dan geen partijdig gerecht heten na al die vreedzame miljoenenbetogingen.

Junqueras roept op tot het accepteren van de resultaten van de verkiezing en tot geweldloosheid.
Spanje zou beter buitenlandse sycophanten en verraders die de rechtsstaat in twijfel trekken terug naar hun land van oorsprong sturen, er is geen enkele reden waarom spanje een hangmat-parasiet nog langer zou financieel voederen die de staat belachelijk probeert te maken. Wie het oordeel van het hooggerechtshof niet wil aanvaarden (als buitenlander) zet zich buiten de maatschappij waarin hij probeert financieel te vegeteren , en dan is de logische stap gedwongen uitzetting. Spanje heeft al voldoende sociale bagage op dat ze ook nog eens de losers van België zou moeten blijven voederen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 12:56   #748
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Uitleveringsprocedure Puigdemont stopgezet

Citaat:
Het Spaanse Hooggerechtshof heeft het internationaal aanhoudingsbevel voor voormalig Catalaans minister-president Carles Puigdemont ingetrokken.
Ook het aanhoudingsbevel voor vier andere voormalige ministers uit zijn regering werd ingetrokken. De beslissing zal zo snel mogelijk aan de Belgische autoriteiten worden overgemaakt, zo klinkt het in Spaanse media.

Afgezette leider Puigdemont verblijft in ons land.

Maandag nog verschenen Puigdemont en de 4 ministers voor de Brusselse raadkamer. Die had normaal tegen ten laatste 14 december moeten beslissen of het vijftal aan Spanje zou moeten worden uitgeleverd. Doordat het Europese aanhoudingsbevel werd ingetrokken, is dat niet meer nodig.

Het aanhoudingsbevel tegen Puigdemont en vier andere voormalige regeringsleden werd begin november uitgevaardigd. Ze werden beschuldigd van rebellie, misbruik van overheidsgeld en opruiing.
Rechter Llarena doet dat omdat hij vreesde dat het Belgische gerecht het aantal beschuldigingen sterk zou beperken.
Citaat:
Llarena quiere evitar que la Justicia belga limite los delitos por los que pueden ser enjuiciados
Ik heb altijd gezegd dat die beschuldiging redundant waren en zeker één volkomen loos....
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 13:21   #749
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Hoe belachelijk maakt het Spaanse gerecht zich hier niet...Een grote overwinning voor Puigdemont...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 13:58   #750
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Had de Belgische rechter beslist enkel 'prevaricación' te weerhouden en niet rebelión o sedición, en Puigdemont uit te leveren, dan kon Llarena hem niet opsluiten. Voor misbruik van overheidsgelden kon hij enkel uit zijn functie ontzet worden.

De rechter van la Audiencia Nacional Carmen Lamela die het aanhoudingsbevel uitvaardigde, had dat scenario wel eens kunnen bedenken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 december 2017 om 13:59.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 17:18   #751
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het schrappen van het internationaal uitleveringsorder mag de EU eens aan het denken zetten.

Er volgen nog wel verrassingen van LLareda...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 17:32   #752
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Separatisten die niet mogen separeren als ze aan de macht zijn, wat is dat?
Dat is zoals leeuwen die wel mogen jagen maar niet mogen doorbijten en killen als ze een prooi gevangen hebben.

Natuurlijk is het niet. En erg democratisch ook al niet...

Ik neem leeuwen als metafoor voor het geval dat het Vlaanderen moest overkomen

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 december 2017 om 17:35.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 03:23   #753
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De kandidaat van Común voor het Presidentschap van de Generalitat, Xavier Domènech, zit op de wip tussen separatisten en constitutionalisten.

Hij zegt dit:

dat Catalonië zich in een kritiek moment bevindt vanwege onsuccesvolle stappenplannen. "Die hebben ons de laatste jaren geen centimeter vooruit gebracht, integendeel, ze hebben ons als land doen terugvallen", gooit hij recht in het gezicht van het separatisme, dat hij en passant beschuldigt van daarbij de sociale kwesties zwaar verwaarloosd te hebben. Domènech doet een oproep tot verzoening met de rest van de volkeren van Spanje en heeft voorspeld dat een goed resultaat van zijn lijst op 21-D ertoe zal bijdragen de PP uit het Moncloa te verdrijven.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 20:45   #754
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Did we forget that Governments in Spain/Catalonia come to power by means of 'investidura'? So no need for absolute majorities.
Especially when you want to avoid the unpredictable road of another election.

So it's well possible, in the hopes and expectations of Rajoy, who has ample experience with a minority government, that Arrimadas could be invested. And even, if she fails, he would give his support to another constitucionalista like Icetas.


Rajoy always cherished the mantra that "the most voted list is the one that should govern". That phrase has ceased to be part of his list of clichés. Icetas is good enough now for him if that should avoid another election.

Clearly a man with foresight and a plan...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 21:52   #755
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Rajoy ging het Europees aanhoudingsbevel even ten goede veranderen. Hij legde een betere versie voor aan de EU. Maar kwam van een koude kermis terug.

De tweede afgang in deze. Na het moeten terugtrekken van het aanhoudingsbevel zelf . (Omdat ze er plots aan dachten dat de Belgische justitie een paar beschuldigigen belachelijk zou vinden, zoals ook ik).

Sommigen noemden dat laatste een meesterzet. Het bewijs is er nu - dank zij Rajoy- dat ze paniekerig improviseerden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 00:27   #756
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Poll CIS vandaag:

Op het scherp van de snee: 1 zetel tekort voor de separatisten. 67 i.p.v. 68

http://www.lavanguardia.com/politica...-cataluna.html
Men moet proberen de Podemos lijst -de zgn commun- ofwel te overhalen ofwel te laten splitten, dan is de overwinning zeker een feit. In de Podemos lijst zijn er zeker aanhangers voor onafhankelijkheid.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 december 2017 om 00:29.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 05:43   #757
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Men moet proberen de Podemos lijst -de zgn commun- ofwel te overhalen ofwel te laten splitten, dan is de overwinning zeker een feit. In de Podemos lijst zijn er zeker aanhangers voor onafhankelijkheid.
En wat gaan ze kopen met die "overwinning"? Niets, in eender welk scenario komt er geen onafhankelijkheid. Integendeel hoe hoger de score van de separatisten ligt hoe harder Madrid de vijs gaat aandraaien. Dat is de realiteit na 21 december. Al de rest is fantasie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 21:35   #758
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Exit polls geven een overwinning voor de separatisten.
Ik lach me een kriek.

Ik praat al een maand over 'het theater van het absurde'. En ga dat blijven doen. Dit kan nog jaren duren. Tot de PP en Rajoy er uit vliegt. Want zo slim om een politieke oplossing te zoeken, zo slim is hij niet

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2017 om 21:40.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 07:27   #759
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Allez bon, een meerderheid van 70/135 voor de Catalaanse nationalisten, met 5% meer uitgebrachte stemmen dan vorige verkiezingen. De coalitie van Puidgemont wint 4 extra zetels.

Ne keer benieuwd wat nu weer het excuus gaat zijn in Madrid.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 22 december 2017 om 07:30.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 15:08   #760
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
De president van de regering, Mariano Rajoy, heeft de kaders van de partij zijn wens meegedeeld om de legislatuur af te ronden, ondanks de ineenstorting van de PP in Catalonië bij de verkiezingen van 21-D. Hoewel de leider van de PP heeft toegegeven dat de resultaten van de afgelopen nacht "slecht" zijn, heeft hij gesteld dat de vooruitgang van Cuidadanos, winnaar van de verkiezingen in stemmen en zetels, niet kan worden geëxtrapoleerd naar de rest van Spanje.

De president van de regering verwerpt het voorstel tot onderhandel van Puigdemont: "Ik moet met Arrimadas samenzitten"
https://www.elindependiente.com/poli...lundas-agotar/
Ga dan met Arrimadas samenzitten, o grote politicus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Allez bon, een meerderheid van 70/135 voor de Catalaanse nationalisten, met 5% meer uitgebrachte stemmen dan vorige verkiezingen. De coalitie van Puidgemont wint 4 extra zetels.

Ne keer benieuwd wat nu weer het excuus gaat zijn in Madrid.
De coalitie van de separatisten verliest twee zetels. Ze komen op 70. Absolute meerderheid.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 december 2017 om 15:09.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be