Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2012, 20:40   #281
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat mag dan wel het probleem zijn? Nu wordt ze vervroegd vrijgelaten, maar stel dat ze haar volledig straf uitgezeten zou hebben. En dat ze dan onderdak had gevraagd in het klooster. Wat dan? Komt u dan ook af met "de ouders van de kindjes"?
Als ze haar volledige straf had uitgezeten, dan was de opname van Martin in dat klooster zelfs een goede zaak.

De mensen klagen niet over over dat Martin wordt opgenomen in dat klooster, maar over dat de straf maar voor iets meer dan de helft is uitgevoerd en dat het klooster hier helaas aan meegewerkt heeft. Had het klooster gezegd dat Martin maar welkom was na het uitzitten van de straf of 3/4 van de straf bijvoorbeeld had dat toch een heel andere boodschap geweest naar de slachtoffers toe. Waarom altijd aan de kant staan van de daders ?
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 21:06   #282
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik zie de actie van de Arme Klaren als een zoveelste religieuze propgandastunt: kijk, wij bieden opvang voor de ergste zondares die je je kan indenken (een concreet geval en iedereen heeft de zaak Dutroux gevolgd). Dus éénieder die zondigt kan bij ons geloof terecht.

Objectief bekeken kan dat gebouw van de Arme Klaren een leven bieden aan ongewilde kinderen. Onschuldige kinderen die nergens naartoe kunnen. Of vrouwen die niet gezondigd hebben maar slachtoffer zijn. Neen, hoor. Voor die ene extreme zondares, zijn ze bereid hun nek uit te steken.
Voor mij is het een katholieke stunt.
Als je dat hier dan leest :
http://forum.politics.be/showthread....41#post6306241

dan kan je ook besluiten dat die religieuzen gewoon op een andere planeet leven. Voor hun gedachtegang en motivaties valt geen enkele normale rationele uitleg te bedenken. De gedachten in die hoofden zijn waarschijnlijk niet voor te stellen voor een gewone leek.
Misschien is die "vreemdheid" wel wat hun drijft om in een klooster te gaan, en het onnatuurlijke levensritme daar vergroot die kloof.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 21:32   #283
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik zie de actie van de Arme Klaren als een zoveelste religieuze propgandastunt: kijk, wij bieden opvang voor de ergste zondares die je je kan indenken (een concreet geval en iedereen heeft de zaak Dutroux gevolgd). Dus éénieder die zondigt kan bij ons geloof terecht.

Objectief bekeken kan dat gebouw van de Arme Klaren een leven bieden aan ongewilde kinderen. Onschuldige kinderen die nergens naartoe kunnen. Of vrouwen die niet gezondigd hebben maar slachtoffer zijn. Neen, hoor. Voor die ene extreme zondares, zijn ze bereid hun nek uit te steken.
Voor mij is het een katholieke stunt.
Juist. De zoveelste contraproductieve.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 22:47   #284
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als ze haar volledige straf had uitgezeten, dan was de opname van Martin in dat klooster zelfs een goede zaak.

De mensen klagen niet over over dat Martin wordt opgenomen in dat klooster, maar over dat de straf maar voor iets meer dan de helft is uitgevoerd en dat het klooster hier helaas aan meegewerkt heeft. Had het klooster gezegd dat Martin maar welkom was na het uitzitten van de straf of 3/4 van de straf bijvoorbeeld had dat toch een heel andere boodschap geweest naar de slachtoffers toe. Waarom altijd aan de kant staan van de daders ?
Uw reactie lijkt verdacht veel op de houding van onbegrip die de apostelen aannamen over Jezus' omgang met zondaars en publiek verworpenen. Daarnaast volg ik u niet als u stelt dat er geen reactie zou gekomen zijn wanneer ze heel haar straftermijn had uitgezeten. Uit de aard van de reacties nu blijkt dat immers niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 22:48   #285
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
dan kan je ook besluiten dat die religieuzen gewoon op een andere planeet leven. Voor hun gedachtegang en motivaties valt geen enkele normale rationele uitleg te bedenken. De gedachten in die hoofden zijn waarschijnlijk niet voor te stellen voor een gewone leek.
Misschien is die "vreemdheid" wel wat hun drijft om in een klooster te gaan, en het onnatuurlijke levensritme daar vergroot die kloof.
Kunt u mij vertellen over welke "gedachtegang en motivatie" u het eigenlijk heeft als we spreken over de kloostergemeenschap van Malonne?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 22:56   #286
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij vertellen over welke "gedachtegang en motivatie" u het eigenlijk heeft als we spreken over de kloostergemeenschap van Malonne?
Ik stel nu juist, als hypothese, dat die gedachtengang onbegrijpelijk is voor een normaal, zinnig, rationeel mens, en dan vraag jij me wat die gedachtengang is ? Allé, het antwoord is 42.
Vraag het eens aan die kloosterzusters, aangezien ze toch democratisch gestemd hebben. Jij hebt misschien meer kans om een antwoord te krijgen dan een heidense ketter als ik.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 23:01   #287
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik stel nu juist, als hypothese, dat die gedachtengang onbegrijpelijk is voor een normaal, zinnig, rationeel mens, en dan vraag jij me wat die gedachtengang is ? Allé, het antwoord is 42.
Vraag het eens aan die kloosterzusters, aangezien ze toch democratisch gestemd hebben. Jij hebt misschien meer kans om een antwoord te krijgen dan een heidense ketter als ik.
Merkwaardig gekronkel: u wijst klaarblijkelijk een bepaalde "gedachtegang" af, om tegelijkertijd te stellen dat u niet weet wat die "gedachtegang" inhoudt. Iets verwerpen dus waarover u de inhoud niet kent.

M.a.w. dit is gewoon een potje "we schieten op de Kerk", meer niet. Inhoudloos, huilen met de wolven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 23:17   #288
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merkwaardig gekronkel: u wijst klaarblijkelijk een bepaalde "gedachtegang" af, om tegelijkertijd te stellen dat u niet weet wat die "gedachtegang" inhoudt. Iets verwerpen dus waarover u de inhoud niet kent.

M.a.w. dit is gewoon een potje "we schieten op de Kerk", meer niet. Inhoudloos, huilen met de wolven.
Geen gekronkel maar perfect samenhangend. Dat jij dat niet begrijpt versterkt voor mij nog de stelling dat we op verschillende planeten leven.
Het is niet mijn bedoeling om te schieten op de kerk. Ik ben geen katholiek meer, maar ben het wel geweest, en erken wel goede zaken die de kerk gedaan heeft. De smerige zaken daaarentegen mogen wel veroordeeld worden. De katholieke kerk zoekt de problemen de laatste tijd echt wel op en verliest steeds meer geloofwaardigheid. Dat toont toch een anderwereldse mentaliteit aan.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 23:21   #289
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Geen gekronkel maar perfect samenhangend. Dat jij dat niet begrijpt versterkt voor mij nog de stelling dat we op verschillende planeten leven.
Het is niet mijn bedoeling om te schieten op de kerk. Ik ben geen katholiek meer, maar ben het wel geweest, en erken wel goede zaken die de kerk gedaan heeft. De smerige zaken daaarentegen mogen wel veroordeeld worden. De katholieke kerk zoekt de problemen de laatste tijd echt wel op en verliest steeds meer geloofwaardigheid. Dat toont toch een anderwereldse mentaliteit aan.
Niets samenhangend, want u kunt ons niet zeggen wat die "gedachtegang" inhoudt. Over iets oordelen waarover u geen kennis heeft. Straf, zeg.

Eenzijdig kerkelijk nieuws weergeven is daarenboven geen echte uiting van objectieve benadering, trouwens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 23:21   #290
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De kerk maakt van gruwelijke misdaden doodzonden en vergeeft die dan vervolgens in de plaats van de slachtoffers en hun familie... Begrijpe wie kan.

Voor mij is dat een usurpatie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 23:22   #291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De kerk maakt van gruwelijke misdaden doodzonden en vergeeft die dan vervolgens in de plaats van de slachtoffers en hun familie... Begrijpe wie kan.

Voor mij is dat een usurpatie.
Volgens mij kent u echt niets af van de leer over de vergeving van de zonden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 23:22   #292
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De kerk maakt van gruwelijke misdaden doodzonden en vergeeft die dan vervolgens in de plaats van de slachtoffers en hun familie... Begrijpe wie kan.

Voor mij is dat een usurpatie.
Ze hebben haar gewoon een verblijf gegeven, wat is het probleem nu ?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 23:25   #293
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als ze haar volledige straf had uitgezeten, dan was de opname van Martin in dat klooster zelfs een goede zaak.

De mensen klagen niet over over dat Martin wordt opgenomen in dat klooster, maar over dat de straf maar voor iets meer dan de helft is uitgevoerd en dat het klooster hier helaas aan meegewerkt heeft. Had het klooster gezegd dat Martin maar welkom was na het uitzitten van de straf of 3/4 van de straf bijvoorbeeld had dat toch een heel andere boodschap geweest naar de slachtoffers toe. Waarom altijd aan de kant staan van de daders ?
Max, wat begrijp je niet aan, "haar straf is voorbij, ze is vrijgelaten."
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 23:28   #294
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Max, wat begrijp je niet aan, "haar straf is voorbij, ze is vrijgelaten."
Hij begrijpt dat wel, maar hij vindt dat niet zo leuk, wat ik goed kan begrijpen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 23:36   #295
Beleepok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 781
Standaard

jan 70
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 23:59   #296
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgens mij kent u echt niets af van de leer over de vergeving van de zonden.
Dat is een tik van jou. Volgens jou kent niemand iets af zodra je in moeilijkheden komt. Geef liever een zinnige tegen-uitleg.

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 augustus 2012 om 00:02.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 00:02   #297
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ze hebben haar gewoon een verblijf gegeven, wat is het probleem nu ?
Waarom beschermen de katholieken een figuur als Michèle Martin?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 00:02   #298
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is een tik van jou. Volgens jou kent niemand iets af zodra je in moeilijkheden komt. Geef liever een zinnige uitleg.
Moeilijkheden? Welke dan wel? 'n Beetje zoals u eerder afkwam met de uitleg dat een of andere bisschop had ingestemd, terwijl u hoegenaamd niets afweet van de kerkrechtelijke structuren van een kloostergemeenschap.

Hier ook: u komt aandraven met "vergeving van zonden" en omschrijft het als "usurpatie", maar schijnt niet te weten wat het inhoudt en waarover het gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 00:04   #299
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Moeilijkheden? Welke dan wel? 'n Beetje zoals u eerder afkwam met de uitleg dat een of andere bisschop had ingestemd,
Ik zei dat de hiërarchie had ingestemd.

Citaat:
terwijl u hoegenaamd niets afweet van de kerkrechtelijke structuren van een kloostergemeenschap.
Ik zei dat de hiërarchie had ingestemd.

Citaat:
Hier ook: u komt aandraven met "vergeving van zonden" en omschrijft het als "usurpatie", maar schijnt niet te weten wat het inhoudt en waarover het gaat.
Het is ook een usurpatie
Ik heb ervaring genoeg met bedrijven en vergeving van zonden door priesters, wellicht meer dan jij.

Beweren dat een ander niets weet, is een povere gimmick.

Geef liever een zinnige tegen-uitleg.

Maar daar heb je blijkbaar moeilijkheden mee

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 augustus 2012 om 00:09.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 00:08   #300
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb ervaring genoeg met bedrijven en vergeving van zonden, wellicht meer dan jij.

Beweren dat een ander niets weet, is een povere gimmick.

Geef liever een zinnige tegen-uitleg.
Bedrijven en vergeving van zonden...? Wat gaan we nog allemaal meemaken!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be