Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2022, 07:20   #1
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.022
Standaard Vlaanderen voortaan ingedeeld in 17 regio’s = kanton Oost Vlaanderen nu mogelijk?

Persoonlijk en beetje te oud denk ik en ken ik te weinig van computer om een netwerk op te richten.

Toch stel ik mij de vraag zou het niet mogelijk zijn om nu via en op internet bv Kanton Oost Vlaanderen te lanceren.

Kanton Oost Vlaanderen zou van de bevolking moeten zijn, zoiets als hoplr en dus vooral zonder politieke aansturing of bemoeienis.

Waar over regionale onderwerpen ten gronde kan gedebatteerd worden, kennis vergaard worden.

Waar de kans aangeboden word en niet meer dat de politieke partijen hun voorstel aanbrengen op of over een specifiek onderwerp, zelfs mogen gedetailleerd weergeven, maar dan ook niet meer dan dat.

Zodat de mensen voor en in hun eigen regio over zaken met kennis van zaken kunnen beslissen wat zij willen en niet wat de politiek hen wil opsolferen zoals nu steeds het geval is.

Kijkend naar het Zwitserse politieke systeem denk ik dan ook aan referendum kiezingen in dat platform dat veel sneller, duidelijker en efficiënter drukking middel zal zijn dat direct op de bal speelt.

Dan huidige petities, handtekeningen of protest acties waar de politiek niet naar kijkt omdat die meestal georganiseerd zijn door inderdaad de politiek of gerelateerde zoals hun strijdtroepen de vakbond, belangengroepen allerhande.

Of gekaapt word voor baldadigheden tegen hulp en ordediensten of tegen bedrijven of privé bezittingen door gedrochten die nu ook al uit het buitenland komen om hier de boel kapot te maken.

Waar het Krappuul en de schade de grote koppen haalt in de Pers en op TV. De aangevochten onderwerpen daardoor verwateren en de politiek de handen wast in onschuld.

Toekomst gericht via blokchain misschien, zodat het voor veel toepassingen gebruikt kan worden.

Kanton Oost Vlaanderen, bv er bestaat al iets als hoplr Petegem-aan-de-Leie enz. wat de mensen die hier in de regio wonen steeds meer interesseert en hen samen brengt als mens, om hulp en goederen te wisselen, aan te bieden of samen komsten te organiseren in en straat of wijk.
Kortom om tot iets realiseerbaar te komen op een eenvoudige niet op dringende manier. Waar de persoon zelf kiest er aan deel te nemen of niet

Om de zelfde rede zou Kanton Oost Vlaanderen en kanton voor de 16 andere een efficiënt gebeuren moeten kunnen worden.

Een gebeuren dat uiteindelijk niet gestuurd of hersenspoelend referendum kiezen mogelijk maakt.

Kantons, Waar bewezen ook het goed werkend Zwitsers politiek systeem 100% met succes gebruik van maakt. Geen gereutel over taal, of ......

De wereld moet er op vooruit gaan want stil staan is achteruit gaan!

Kanton Oost Vlaanderen en kanton voor de 16 andere, moet toch kunnen opstarten als media voor de mensen op en via het internet!

https://businessam.be/vlaanderen-voo...-in-17-regios/
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 6 februari 2022 om 07:29.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 07:58   #2
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Persoonlijk en beetje te oud denk ik en ken ik te weinig van computer om een netwerk op te richten.

Toch stel ik mij de vraag zou het niet mogelijk zijn om nu via en op internet bv Kanton Gent te lanceren.

Kanton Gent zou van de bevolking moeten zijn, zoiets als hoplr en dus vooral zonder politieke aansturing of bemoeienis.

Waar over regionale onderwerpen ten gronde kan gedebatteerd worden, kennis vergaard worden.

Waar de kans aangeboden word en niet meer dat de politieke partijen hun voorstel aanbrengen op of over een specifiek onderwerp, zelfs mogen gedetailleerd weergeven, maar dan ook niet meer dan dat.

Zodat de mensen voor en in hun eigen regio over zaken met kennis van zaken kunnen beslissen wat zij willen en niet wat de politiek hen wil opsolferen zoals nu steeds het geval is.

Kijkend naar het Zwitserse politieke systeem denk ik dan ook aan referendum kiezingen in dat platform dat veel sneller, duidelijker en efficiënter drukking middel zal zijn dat direct op de bal speelt.

Dan huidige petities, handtekeningen of protest acties waar de politiek niet naar kijkt omdat die meestal georganiseerd zijn door inderdaad de politiek of gerelateerde zoals hun strijdtroepen de vakbond, belangengroepen allerhande.

Of gekaapt word voor baldadigheden tegen hulp en ordediensten of tegen bedrijven of privé bezittingen door gedrochten die nu ook al uit het buitenland komen om hier de boel kapot te maken.

Waar het Krappuul en de schade de grote koppen haalt in de Pers en op TV. De aangevochten onderwerpen daardoor verwateren en de politiek de handen wast in onschuld.

Toekomst gericht via blokchain misschien, zodat het voor veel toepassingen gebruikt kan worden.

Kanton Gent, Kanton Brugge......bv er bestaat al iets als hoplr Petegem-aan-de-Leie enz. wat de mensen die hier in de regio wonen steeds meer interesseert en hen samen brengt als mens, om hulp en goederen te wisselen, aan te bieden of samen komsten te organiseren in en straat of wijk.
Kortom om tot iets realiseerbaar te komen op een eenvoudige niet op dringende manier. Waar de persoon zelf kiest er aan deel te nemen of niet

Om de zelfde rede zou Kanton Gent en kanton voor de 16 andere een efficiënt gebeuren moeten kunnen worden.

Een gebeuren dat uiteindelijk niet gestuurd of hersenspoelend referendum kiezen mogelijk maakt.

Kantons, Waar bewezen ook het goed werkend Zwitsers politiek systeem 100% met succes gebruik van maakt. Geen gereutel over taal, of ......

De wereld moet er op vooruit gaan want stil staan is achteruit gaan!

Kanton Gent en kanton voor de 16 andere, moet toch kunnen opstarten als media voor de mensen op en via het internet!

https://businessam.be/vlaanderen-voo...-in-17-regios/
Foutje, oeps moest natuurlijk kanton Gent, kanton Brugge, kanton....
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 18:03   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.529
Standaard

Hoplr, een zwakke poging tot Vlaamse facebook.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 19:02   #4
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoplr, een zwakke poging tot Vlaamse facebook.
Natuurlijk heeft het niet de grote van Facebook, bovendien is het ook functioneel gefragmenteerd ingedeeld in stad, dorps wijken. Toch vind ik het een zeer goed inactief,
bv is men de poes of hond kwijt.... geeft men goederen teveel die men gratis kwijt wil, of hulp nodig voor het plaatsen van een zekering in de plonkast...of zijn er ideeën om de wijk levendiger te maken door de inwoners te verbinden. Vroeger kende inderdaad iedereen iedereen, nu is men vervreemd en Hoplr kan in de buurt daar om niet opdringende manier verandering in brengen.

Die zaken bracht mij op het idee dan ook bv Regio Gent kanton een van de andere 16 regio's >>> via internet op ter richtte die met het zelfde uitgangspunt als Hoplr de mensen zonder inbreng van politiek of vakbond of wat dan ook vrijwillige samen kan brengen om te praten over gemeenschappelijke toestanden in de specifieke regio.

Wat leerzaam kan zijn voor de mensen die er aan deelnemen, want nu moeten we afgaan op wat de politiek, de vakbond en de politiek gestuurde TV en Pers ons wil doen geloven.

Bovendien eens dat dit gelanceerd is en vooral ingeburgerd zonder inmenging van de politiek kan men er beginnen met referendums te organiseren die richting kunnen aangeven wat de bevolking echt wil en niet wat de politiek ons wil doen geloven.

Dus ja, kijkend naar het goed werkende economische en politieke systeem in Zwitserland vind ik dat die 17 regio's in Vlaanderen de basis zouden kunnen vormen voor >>>KANTONS<<<.

Stilstaan is achteruitgaan, dus???????
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 8 februari 2022 om 19:07.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be