Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2016, 13:22   #1221
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zeg ook nee. Wij zijn het daar over eens.

Waar wij het niet over eens zijn, is dat "als het in U zit, het er ook uit komt als het de kans krijgt". Uitzonderlijke parcours zijn het gevolg van een uitzonderlijke samenloop van omstandigheden, WAARONDER, inderdaad, uw aanleg, maar dat is bijlange niet genoeg.
Ge moet een verschil maken tussen Mozart en een kloon van Mozart. Dat zijn niet dezelfde personen. Zelfs ééneiige tweelingen zijn niet exact hetzelfde. Daar zit een natuurlijke variatie op. Vingerafdrukken bvb zijn verschillend. het grondplan is hetzelfde, maar de ontwikkeling is verschillend.
Ook 2 bomen met hetzelfde dna trekken zeer hard op mekaar, maar hebben verschillende vertakkingen. Dna is niet een absoluut bouwplan, er is ook chaos.

Dus de Mozart die we kennen, indien we die kunnen transfereren naar 2016, die maakt opnieuw prachtige muziek. Dat zit er gewoon in. Zijn 1 eiige tweelingsbroer, die kans is zeer groot. Maar niet zeker. Zijn (mogelijk) 2 eiige broer, die kans is nog altijd zeer groot, maar al minder. De zus van Mozart was trouwens ook een wonderkind.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 13:24   #1222
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge moet een verschil maken tussen Mozart en een kloon van Mozart. Dat zijn niet dezelfde personen. Zelfs ééneiige tweelingen zijn niet exact hetzelfde.
Hahahaha. "Mozart bij de Japanners" is niet hetzelfde als "een kloon van Mozart bij de Japanners". Leg nu eens haarfijn het verschil uit, en verklaar eens in welke van de twee "de aanleg zit", en waar het verschil vandaan komt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2016 om 13:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 14:01   #1223
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

verkeerd geplaatst.
Zie: Samenzweringen zijn besmettelijk.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 december 2016 om 14:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 14:14   #1224
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hahahaha. "Mozart bij de Japanners" is niet hetzelfde als "een kloon van Mozart bij de Japanners". Leg nu eens haarfijn het verschil uit, en verklaar eens in welke van de twee "de aanleg zit", en waar het verschil vandaan komt.
Ik denk dat het goed heb uitgelegd.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 14:30   #1225
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Moraal van het verhaal (buiten dat ultra libertairen niet anders dan hypocriet kunnen zijn) is dat het recht van de sterkste niet bestaat. De sterkste pakt gewoon. die heeft geen recht nodig.
Ik begrijp je probleem. Je accepteert de uitdrukking niet omdat deze indruist tegen jouw taalgevoel: alles wat je zegt moet letterlijk genomen worden. Ik ken meer nensen met dat probleem. Men mag het woord 'wet' niet in ironische zin, als foute metafoor gebruiken. Wel, de rest van de nederlandssprekende mensheid doet dat graag. Je zal dan ook de uitdrukking 'de wet van de jungle' afkeuren en willen uitleggen dat die wet niet bestaat. Dat noemde ik hierboven als synoniem voor 'het recht van de sterkste', maar je hebt er nog niet tegen geprotesteerd. Die uitdrukking geeft google (engels) als vertaling van 'het recht van de sterkste'.

https://www.filosofie.nl/nl/artikel/...-sterkste.html

Laatst gewijzigd door Piero : 9 december 2016 om 14:35.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 14:41   #1226
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik begrijp je probleem. Je accepteert de uitdrukking niet omdat deze indruist tegen jouw taalgevoel: alles wat je zegt moet letterlijk genomen worden.
Het is net andersom. Gij neemt het letterlijk., ik begrijp dat het een eufemisme is.
vergelijk het met: de uitzondering die de regel bevestigt.
Hetzelfde principe.

bevestigt de uitzondering een regel? nee toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik ken meer nensen met dat probleem.
Proficiat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Men mag het woord 'wet' niet in ironische zin, als foute metafoor gebruiken. Wel, de rest van de nederlandssprekende mensheid doet dat graag. Je zal dan ook de uitdrukking 'de wet van de jungle' afkeuren en willen uitleggen dat die wet niet bestaat.
Die bestaat ook effectief niet. Als mensen die willen gebruiken, dan is dat prima. Ze moeten het gewoon niet verwarren met wetenschap. Of denken dat het iets verklaart.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat noemde ik hierboven als synoniem voor 'het recht van de sterkste', maar je hebt er nog niet tegen geprotesteerd. Die uitdrukking geeft google als vertaling van 'het recht van de sterkste'.

https://www.filosofie.nl/nl/artikel/...-sterkste.html
Niet alles geloven wat er op het internet staat. Soms eens kritisch nadenken!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 16:14   #1227
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb;8312751Die bestaat ook effectief niet. Als mensen die willen gebruiken, dan is dat prima. [B
Ze moeten het gewoon niet verwarren met wetenschap. Of denken dat het iets verklaart. [/b]
Zucht. Ik heb nog niet gemerkt dat iemand dat deed.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 18:14   #1228
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een goed deel van de mensheid heeft blijkbaar geen enkel probleem met stelen: al diegenen die "belastingen" normaal vinden. Als stelen dus genetisch is ingegeven, dan is het een nogal sterk verspreide gen.
Dus, je bent tegen eender welke vorm van belastingen?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 19:14   #1229
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zucht. Ik heb nog niet gemerkt dat iemand dat deed.
Maar ik heb u net nog een voorbeeld gegeven! Ultra libertairen gebruiken dat graag om hun extremistische wereldvisie 'credibiliteit' te geven. Er is hier ook een racist op dit forum die vindt dat feminisme moet onderdrukt worden, want dat dat 'tegen de natuurwetten' is.

Niet beseffend natuurlijk dat dat niet bestaat.

In de jungle geldt the survival of the fittest. Net als op het platteland, of in onze steden.

Overal geldt Darwin. Degenen die zich het best aanpast aan de omgeving, heeft het meeste kans te overleven.

Dat ik zo een simpel principe in 2016, 150 jaar na Darwin en zijn theorie, moet uitleggen, met handen en voeten. Vindt ge dat nu niet zelf erg??
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 20:26   #1230
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar ik heb u net nog een voorbeeld gegeven! Ultra libertairen gebruiken dat graag om hun extremistische wereldvisie 'credibiliteit' te geven. Er is hier ook een racist op dit forum die vindt dat feminisme moet onderdrukt worden, want dat dat 'tegen de natuurwetten' is.

Niet beseffend natuurlijk dat dat niet bestaat.

In de jungle geldt the survival of the fittest. Net als op het platteland, of in onze steden.

Overal geldt Darwin. Degenen die zich het best aanpast aan de omgeving, heeft het meeste kans te overleven.

Dat ik zo een simpel principe in 2016, 150 jaar na Darwin en zijn theorie, moet uitleggen, met handen en voeten. Vindt ge dat nu niet zelf erg??
Het is maar een manier van spreken waar niemand zich echt druk om zou moeten maken. Ik heb gesteld dat het voor mij wetteloosheid betekent. Dat wil zeggen, men krijgt geen bescherming van een wet en wettig gezag en moet zichzelf maar zien te redden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 07:02   #1231
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Drain the swamp :

Citaat:
Vandaag bood Donald Trump echter al de derde Goldman Sachs-topman een politieke post aan, zo bericht NBC.

Ok, buiten een serieuze stijging van de schulden (net als onder Reagen en Bush) zal er dus niet veel veranderen.






Laatst gewijzigd door strijkijzer : 10 december 2016 om 07:05.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 16:29   #1232
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Nice graphics.

Citaat:
Cohn would join at least two other former Goldman bankers in the Trump administration, including Treasury Secretary-designate Steven Mnuchin and White House adviser Steve Bannon.

The abundance of Wall Street faces on his team exposes Trump to criticism he is veering away from pledges to protect American workers from powerful interests.

"Gary Cohn's bank helped cause the 2008 financial crisis (and) he shouldn't have anything to do with America’s economic policies," said Karl Frisch, executive director of Allied Progress, a left-leaning nonprofit group.
http://www.reuters.com/article/us-us...estor%20Update

Republikeinen verhogen de schuld gemiddeld 110%als ze het congres hebben, democraten 35%, maar ja, die zijn dan ook in alle opzichten bescheidener. Ze moeten wel, als ze het congres niet hebben.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2016 om 16:33.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 17:12   #1233
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nice graphics.

Republikeinen verhogen de schuld gemiddeld 110%als ze het congres hebben, democraten 35%, maar ja, die zijn dan ook in alle opzichten bescheidener. Ze moeten wel, als ze het congres niet hebben.
De oorlogen en het ruimtevaartprogramma slokten veel geld op van Bush en dat schijnt Trump niet te willen herhalen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 17:22   #1234
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De oorlogen en het ruimtevaartprogramma slokten veel geld op van Bush en dat schijnt Trump niet te willen herhalen.
Hij schijnt vooral de recente steun, subsidie & opbouw van nieuwe verdere duurzame infrastructuur, consumptie en productiewijze niet te zullen herhalen. Dat betekent dat zijn opvolgers van welke politieke familie dan ook, met een enorme kapitaalvernietiging zullen te maken krijgen. Après moi, le déluge.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 17:34   #1235
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hij schijnt vooral de recente steun, subsidie & opbouw van nieuwe verdere duurzame infrastructuur, consumptie en productiewijze niet te zullen herhalen. Dat betekent dat zijn opvolgers van welke politieke familie dan ook, met een enorme kapitaalvernietiging zullen te maken krijgen. Après moi, le déluge.
Dat voornemen was mij niiet bekend. Er was 10 jaar geleden een grote achterstand in het onderhoud van bruggen e.d.. Hoe het nu is weet ik niet. Maar wat moet dat moet, en infrastructuur verbeteren zwengelt de economie aan en het geld komt grotendeels terug als belasting. Hij kan departementen niet zomaar kortwieken of opheffen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 18:06   #1236
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat voornemen was mij niiet bekend. Er was 10 jaar geleden een grote achterstand in het onderhoud van bruggen e.d.. Hoe het nu is weet ik niet. Maar wat moet dat moet, en infrastructuur verbeteren zwengelt de economie aan en het geld komt grotendeels terug als belasting. Hij kan departementen niet zomaar kortwieken of opheffen.
Ik heb niets tegen een soort New Deal-tje van overheidsinvesteringen.

Maar toch:

Je begrijpt het niet. Het gros van de nieuwe investeringen zal in de toekomst moeten komen van the greening of the production and the greening of the industry. And the greening of the consumption. En in het onderzoek dat daarmee gepaard gaat. Dat is het waar de vooruitziende landen en leiders mee bezig zijn. Trump is een one of, niet in het minst in dat opzicht. En wel een erg achterlijke. Zijn new dealtje kan snelle economisch gunstige gevolgen hebben, met een tijdelijk orgasme van wall street. En après nous le déluge. Die kerel is een wereldramp als hij een tweede termijn krijgt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 18:46   #1237
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
een tijdelijk orgasme van wall street
De vraag is eigenlijk alleen wanneer de Post-coital tristesse (PCT) gaat optreden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 22:59   #1238
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Exxon chief Rex Tillerson will be nominated as Secretary of State with the truly vile John Bolton as his deputy. Very troubling times.

WoW
War on the World

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2016 om 23:00.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2016, 06:34   #1239
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Exxon chief Rex Tillerson will be nominated as Secretary of State with the truly vile John Bolton as his deputy. Very troubling times.

WoW
War on the World
http://www.tijd.be/politiek_economie...&ts=1481434240


Drain the swamp. Van desastreust naar complete ramp.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2016, 07:18   #1240
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dus, je bent tegen eender welke vorm van belastingen?
Ja. Als onder "belasting" verstaan wordt, een GEDWONGEN bijdrage.

Er is 1 belasting waar ik kan mee leven, en dat is een constante: een gelijk BEDRAG voor iedereen, onafhankelijk van zijn economische toestand of activiteit (productie / consumptie). Een "ticket" voor de maatschappij.

Natuurlijk moeten collectieve dingen betaald worden, maar in mijn idee zijn daar twee hefbomen voor:
- de HUUR van grond en grondstoffen. Ik heb al een paar keer gezegd dat ik denk dat een heel groot probleem erin bestaat dat grond en grondstoffen "bezit" kan zijn. Ik sluit mij hierbij aan bij de visie van bijvoorbeeld de primitieve noord-Amerikaanse stammen: het land is van iedereen. Het enige wat BEZIT kan zijn, is wat GEPRODUCEERD werd. Niet wat er "te vinden" is. Als dusdanig heeft iedereen die van grond wil gebruik maken (een huis, een fabriek), of die grondstoffen wil delven, een HUUR te betalen aan "de gemeenschap" (onder de vorm van een egaal verdeeld basis inkomen).
- contracten voor alles wat wij nu als infrastructuur of openbare diensten beschouwen. Wil je "politiebescherming", dan koop je die. Wil je "gerechtsbescherming" dan koop je die. Dat is BIJNA hetzelfde als belastingen, behalve dat er een GEVOLG is als je ze niet betaalt dat anders is dan wanneer je geen belasting betaalt. Je bent vrij. Maar denk goed na.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be