Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2005, 08:53   #1
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard Werkers en werklozen verenig u

Als je de hoeveelheid werk die er mondiaal is zou voorstellen door de letter x.
en je zou het aantal mensen dat in aanmerking komt om te werken voorstellen door de letter z.
Als men de werklast zou voorstellen door de letter L
Dan zou een niet geheel onlogische formule die bij benadering de werklast per persoon aangeeft L=x/z kunnen zijn.
Momenteel is men mondiaal gesproken zich steeds meer en meer van deze formule aan het verwijderen.
In de middeleeuwen of nog vroeger werkte praktisch iedereen.
Niet werken betekende meestal hongerdood, zelfs werken betekende nog vaak hongerdood.
Dankzij de wonderen der techniek is het niet meer noodzakelijk dat iedereen werkt blijkbaar, des te beter.
Maar de kloof tussen het aantal die de lasten moeten dragen en zij die gedragen worden neemt alsmaar toe.
Je kan een hele hoop economische, politieke en weet ik veel welke argumenten aanhalen om dit uiteengroeien te verklaren.
Het verklaren rechtvaardigt dit gegeven niet.
Vaak zijn de argumenten gebaseerd op "kijk eens naar ........ , als die dat doen kunnen wij niet achterblijven en moeten wij nog meer doen om concurentieel te blijven".
Achteraf gaan anderen ons hetzelfde verwijten en ons bijsturen gebruiken als argument, om zelf nog een stap verder te zetten.
En zo beland je in een spiraal van mekaar beconcurerende maatregelen die niet langer ten dienste staan van de mens, maar waar de mens zich ten dienste moet stellen van het systeem.
Men verliest de simpele logica van bovenstaande formule uit het oog en begint te accepteren dat er meer dan 1 mens op de 10 gedragen wordt door de andere 9 ( met die 1 op 10 spreken we alleen nog maar over werklozen. Zieken, pensioentrekkers ed zijn hier nog niet in opgenomen)
Men mag zich volgens mij toch wel eens de vraag stellen of dit echt niet anders kan?

Zoals het nu is, is het fundamenteel onrechtvaardig.
Deze onrechtvaardigheid duurt ondertussen al meerdere decennia.
Wat volgens mij betekent dat onze politici er niets kunnen aandoen ofwel willen ze er niets aan doen.
Wordt het geen tijd dat de mensen zelf deze onrechtvaardigheid stoppen.
We hebben momenteel een middel dat vroeger niet bestond.

"INTERNET"

De werkenden en niet werkenden kunnen zich mondiaal verenigen en eisen dat het werk dat er is eerlijk verdeeld wordt.

Wordt het geen tijd om hieraan te beginnen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by satiper on 10-07-2005 at 09:56
Reason:
--------------------------------

Als je de hoeveelheid werk die er mondiaal is zou voorstellen door de letter x.
en je zou het aantal mensen dat in aanmerking komt om te werken voorstellen door de letter z.
Als men de werklast zou voorstellen door de letter L
Dan zou een niet geheel onlogische formule die bij benadering de werklast per persoon aangeeft L=x/z kunnen zijn.
Momenteel is men mondiaal gesproken zich steeds meer en meer van deze formule aan het verwijderen.
In de middeleeuwen of nog vroeger werkte praktisch iedereen.
Niet werken betekende meestal hongerdood, zelfs werken betekende nog vaak hongerdood.
Dankzij de wonderen der techniek is het niet meer noodzakelijk dat iedereen werkt blijkbaar, des te beter.
Maar de kloof tussen het aantal die de lasten moeten dragen en zij die gedragen worden neemt alsmaar toe.
Je kan een hele hoop economische, politieke en weet ik veel welke argumenten aanhalen om dit uiteengroeien te verklaren.
Het verklaren rechtvaardigt dit gegeven niet.
Vaak zijn de argumenten gebaseerd op "kijk eens naar ........ , als die dat doen kunnen wij niet achterblijven en moeten wij nog meer doen om concurentieel te blijven".
Achteraf gaan anderen ons hetzelfde verwijten en ons bijsturen gebruiken als argument, om zelf nog een stap verder te zetten.
En zo beland je in een spiraal van mekaar beconcurerende maatregelen die niet langer ten dienste staan van de mens, maar waar de mens zich ten dienste moet stellen van het systeem.
Men verliest de simpele logica van bovenstaande formule uit het oog en begint te accepteren dat er meer dan 1 mens op de 10 gedragen wordt door de andere 9 ( met die 1 op 10 spreken we alleen nog maar over werklozen. Zieken, pensioentrekkers ed zijn hier nog niet in opgenomen)
Men mag zich volgens mij toch wel eens de vraag stellen of dit echt niet anders kan?

Zoals het nu is, is het fundamenteel onrechtvaardig.
Deze onrechtvaardigheid duurt ondertussen al meerdere decennia.
Wat volgens mij betekent dat onze politici er niets kunnen aandoen ofwel willen ze er niets aan doen.
Wordt het geen tijd dat de mensen zelf deze onrechtvaardigheid stoppen.
We hebben momenteel een middel dat vroeger niet bestond.

"INTERNET"

De werkenden en niet werkenden kunnen zich mondiaal verenigen en eisen dat het werk dat er is eerlijk verdeeld wordt.

Wordt het geen tijd om hieraan te beginnen?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[font=Verdana]Als je de hoeveelheid werk die er mondiaal is zou voorstellen door de letter x.
en je zou het aantal mensen dat in aanmerking komt om te werken voorstellen door de letter z.
Als men de werklast zou voorstellen door de letter L
Dan zou een niet geheel onlogische formule die bij benadering de werklast per persoon aangeeft L=x/z kunnen zijn.
Momenteel is men mondiaal gesproken zich steeds meer en meer van deze formule aan het verwijderen.
In de middeleeuwen of nog vroeger werkte praktisch iedereen.
Niet werken betekende meestal hongerdood, zelfs werken betekende nog vaak hongerdood.
Dankzij de wonderen der techniek is het niet meer noodzakelijk dat iedereen werkt blijkbaar, des te beter.
Maar de kloof tussen het aantal die de lasten moeten dragen en zij die gedragen worden neemt alsmaar toe.
Je kan een hele hoop economische, politieke en weet ik veel welke argumenten aanhalen om dit uiteengroeien te verklaren.
Het verklaren rechtvaardigt dit gegeven niet.
Vaak zijn de argumenten gebaseerd op "kijk eens naar ........ , als die dat doen kunnen wij niet achterblijven en moeten wij nog meer doen om concurentieel te blijven".
Achteraf gaan anderen ons hetzelfde verwijten en ons bijsturen gebruiken als argument, om zelf nog een stap verder te zetten.
En zo beland je in een spiraal van mekaar beconcurerende maatregelen die niet langer ten dienste staan van de mens, maar waar de mens zich ten dienste moet stellen van het systeem.
Men verliest de simpele logica van bovenstaande formule uit het oog en begint te accepteren dat er meer dan 1 mens op de 10 gedragen wordt door de andere 9 ( met die 1 op 10 spreken we alleen nog maar over werklozen. Zieken, pensioentrekkers ed zijn hier nog niet in opgenomen)
Men mag zich volgens mij toch wel eens de vraag stellen of dit echt niet anders kan?[/font]


[font=Verdana]Zoals het nu is, is het fundamenteel onrechtvaardig.[/font]

[font=Verdana]Deze onrechtvaardigheid duurt ondertussen al meerdere decennia.[/font]

[font=Verdana]Wat volgens mij betekent dat onze politici er niets kunnen aandoen ofwel willen ze er niets aan doen.[/font]

[font=Verdana]Wordt het geen tijd dat de mensen zelf deze onrechtvaardigheid stoppen.[/font]

[font=Verdana]We hebben momenteel een middel dat vroeger niet bestond.[/font]

[font=Verdana]INTERNET[/font]

[font=Verdana]De werkenden en niet werkenden kunnen zich mondiaal verenigen en eisen dat het werk dat er is eerlijk verdeeld wordt.[/font]

[font=Verdana]Wordt het geen tijd om hieraan te beginnen?[/font][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door satiper : 10 juli 2005 om 08:56.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 09:24   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Neen, want ik wil niet werken.
Ik heb liever dat er een pak werklozen bijkomen, dat leidt tot veel intressantere sociale... dinges...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bhairav on 10-07-2005 at 10:25
Reason:
--------------------------------

Neen, want ik wil niet werken.
Ik heb liever dat er een pak werklozen bijkomen, dat leidt tot veel intressantere sociale... dinges...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Neen, want ik wil niet werken.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bhairav : 10 juli 2005 om 09:25.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 11:05   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.363
Standaard

Analyse van het nivo van een eerste jaarke sociaal assistent.

In de praktijk - en zelfs in de theorie - geen kloten mee aan te vangen. Hooguit kan je er een kraker zijn aandacht één minuutje mee vangen.
Zelfs een onderpastoor kan het beter en korter zeggen: " geef voor broederlijk delen ".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 11:09   #4
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Sorry, ik ben geen werker of werkloze meer.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Andromeda1968 on 10-07-2005 at 12:16
Reason:
--------------------------------

Sorry, ik ben geen werker of werkloze meer.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Sorry, ik ben geen werker meer of werkloze.[/size]
[/edit]
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland

Laatst gewijzigd door Andro : 10 juli 2005 om 11:16.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 11:09   #5
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Neen, want ik wil niet werken.
Ik heb liever dat er een pak werklozen bijkomen, dat leidt tot veel intressantere sociale... dinges...
Wel, ik wil ook liever niet werken.
Er zijn een heel pak leukere dingen te doen.
Hoewel een bepaalde hoeveelheid werk verzetten ook wel een zekere voldoening kan geven.
Naarmate we voortschrijden in de tijd is er trouwens steeds minder te doen owv automatisatie, hetgeen dus een fantastische verwezenlijking is.
Deze wetmatigheid geld natuurlijk slechts als we onze aantallen (mensen) tot een redelijk aantal weten te beperken.
Als we dus dankzij automatisatie ooit zover komen dat er helemaal niets meer moet gedaan worden ben ik volledig akkoord dat iedereen achterover leunt en geniet van de dingen des levens.
Momenteel zijn we echter zover nog niet.
Momenteel zijn er nog altijd zaken die door mensen moeten uitgevoerd worden.
Je kan dan pleiten voor ongelijke verdeling van deze resterende taken, hetgeen jij doet (vermoed ik). "Ik doe niets en laat de anderen het werk doen".
Of je kiest ervoor de resterende taken zo eerlijk mogelijk te verdelen.
Ik vind dit laatste eerlijker en rechtvaardiger.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 11:41   #6
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Analyse van het nivo van een eerste jaarke sociaal assistent.

In de praktijk - en zelfs in de theorie - geen kloten mee aan te vangen. Hooguit kan je er een kraker zijn aandacht één minuutje mee vangen.
Zelfs een onderpastoor kan het beter en korter zeggen: " geef voor broederlijk delen ".
Ik ben nieuwsgierig naar jouw analyse?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 11:43   #7
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Sorry, ik ben geen werker of werkloze meer.
Goed dat ik het weet
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 11:47   #8
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Goed dat ik het weet
Dat is dan graag gedaan.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 12:08   #9
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Neen, want ik wil niet werken.
Ik heb liever dat er een pak werklozen bijkomen, dat leidt tot veel intressantere sociale... dinges...
Ook al zou je willen werken, je zal het niet vinden, en dat komt omdat jij geen hoger diploma hebt. Je kan zelfs niet eens aan de slag bij AMP of dergerlijke, omdat je ook daar moet kunnen tellen.

Jammer dat de mijnen dicht zijn, voor wat te kappen in een rotsmuur hoef je niet slim te zijn. (mijn excuses als de pil wat te bitter is)

En dat verklaart ook de grote werkloosheid. Amper een fractie leert iets dat nuttig is. Sociaal assistenten, leerkrachten, vertaler/tolks, romaanse, germaanse, graduaat recht, en al dergerlijke zaken zijn verzadigt, en ze produceren evenveel als iemand die in opdracht van de stad wat bladeren gaat scharrellen op zondagnamiddag.

Zaken die wel nodig zijn is bijvoorbeeld laboranten farmaceutica, ingenieurs, werktuigkundige, medisch assistenten, dokters, schrijnwerkers, voormannen, hout&bouw, A2'ers industriele wetenschappen, zowat eender welke richting in electriciteit & mechanica, maar ironisch genoeg zien we het aantal mensen die deze richtingen opgaan afnemen. Nochtans heb je in elke van deze richtingen meteen werk, en komen ze u zelfs werk aanbieden nog voor je bent afgestudeerd.

Ouders bekijken deze richtingen als minderwaardig, en steken hun kinderen dan niet in de moeilijke richtingen zoals Wetenschappen/wiskunde, maar in onnozeliteiten als Economie/moderne talen ofzoeits, om dan na 6 jaar ASO te merken dat je niets kan, want je weet veel te weinig over wiskunde. Maar toch stoefen met je nutteloze ASO diploma waarmee je na jaren nog altijd geen werk vind.

Ja, dan rest er niets anders dan te huilen over hoe werkers&werklozen moeten samenwerken, en over de boze kapitalisten die het de arbeiders moeilijk maken.

Een stelletje nutteloze maden, zonder enige bruikbare kwaliteiten, zonder meerwaarde wat dan ook, zou ik ook niet in dienst nemen. En boekhouders en graduaat Informatica???? Dat werk outsource ik wel naar India tijdens de nacht.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 12:56   #10
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ook al zou je willen werken, je zal het niet vinden, en dat komt omdat jij geen hoger diploma hebt. Je kan zelfs niet eens aan de slag bij AMP of dergerlijke, omdat je ook daar moet kunnen tellen.

Jammer dat de mijnen dicht zijn, voor wat te kappen in een rotsmuur hoef je niet slim te zijn. (mijn excuses als de pil wat te bitter is)

En dat verklaart ook de grote werkloosheid. Amper een fractie leert iets dat nuttig is. Sociaal assistenten, leerkrachten, vertaler/tolks, romaanse, germaanse, graduaat recht, en al dergerlijke zaken zijn verzadigt, en ze produceren evenveel als iemand die in opdracht van de stad wat bladeren gaat scharrellen op zondagnamiddag.
Je maakt onderscheidt tussen werk dat nuttig is en hetgeen niet nuttig is.
Iemand die een auto helpt maken, produceert iets en levert nuttig werk.
Iemand die de straat netjes houdt produceert niet en doet geen nuttig werk.
Ik kan voor een stuk meegaan in je logica.
Soms wordt er werk bijgemaakt om de statistieken wat beter te doen ogen.
Anderzijds is een nette straat wel geen overbodige luxe en is jouw schets wat te zwart wit mi.


Citaat:
Zaken die wel nodig zijn is bijvoorbeeld laboranten farmaceutica, ingenieurs, werktuigkundige, medisch assistenten, dokters, schrijnwerkers, voormannen, hout&bouw, A2'ers industriele wetenschappen, zowat eender welke richting in electriciteit & mechanica, maar ironisch genoeg zien we het aantal mensen die deze richtingen opgaan afnemen. Nochtans heb je in elke van deze richtingen meteen werk, en komen ze u zelfs werk aanbieden nog voor je bent afgestudeerd.
Al eens afgevraagd waarom zo weinig mensen deze richtingen kiezen?Volgens mij is dat omdat je door voor deze studies te kiezen, je wel snel een job vind. Maar deze jobs zijn vaak niet de leukste.
Dus zou men deze jobs beter wat aantrekkelijker maken.
Vaak is het omgekeerde het geval.
Door de weinige kandidaten in deze sectoren, moet men hier vaak nog meer en harder werker, waardoor het nog minder aanterkkelijk wordt.
En dus krijgt men nog minder kandidaten, ... enzo komt men terecht in een viscieuse cirkel.
Oplossing: maak de jobs hier aantrekkelijker en de kandidaten zullen vanzelf wel komen.

Citaat:
Ouders bekijken deze richtingen als minderwaardig, en steken hun kinderen dan niet in de moeilijke richtingen zoals Wetenschappen/wiskunde, maar in onnozeliteiten als Economie/moderne talen ofzoeits, om dan na 6 jaar ASO te merken dat je niets kan, want je weet veel te weinig over wiskunde. Maar toch stoefen met je nutteloze ASO diploma waarmee je na jaren nog altijd geen werk vind.
Met dit diploma in de hand heb je dan ook nog eens het argument om niet passend werk te kunnen weigeren (en soms is er heel weinig werk dat past )

Citaat:
Ja, dan rest er niets anders dan te huilen over hoe werkers&werklozen moeten samenwerken, en over de boze kapitalisten die het de arbeiders moeilijk maken.
Los van al het bovenstaande en alle mogelijke overwegingen over alle mogelijke details blijft het gegeven van de ongelijke verdeling een oneerlijke toestand.
Ik heb niet gesproken over boze kapitalisten.
Ik wil enkel naar een nieuw en beter systeem dat lusten en lasten eerlijker verdeelt.
Ik merk dat overheid en ondernemingen in gebreke blijven om hier de nodige stappen te zetten.
Ik hoop dat de mensheid zelf zich verenigd en de nodige maatregelen eist.

Citaat:
Een stelletje nutteloze maden, zonder enige bruikbare kwaliteiten, zonder meerwaarde wat dan ook, zou ik ook niet in dienst nemen. En boekhouders en graduaat Informatica???? Dat werk outsource ik wel naar India tijdens de nacht
Dan ben je idd individueel mss goed bezig.
Als ondernemer heb je mss de juiste keuze gemaakt door zo te handelen.
Tis te zeggen in het systeem waarin we nu zitten.
Daarom dat het juist nodig is om dit systeem aan te passen.
Het systeem is weggegroeid van de belangen van de mens.
Het systeem zou de belangen van de mens moeten dienen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 14:41   #11
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Wel, ik wil ook liever niet werken.
Er zijn een heel pak leukere dingen te doen.
Hoewel een bepaalde hoeveelheid werk verzetten ook wel een zekere voldoening kan geven.
Naarmate we voortschrijden in de tijd is er trouwens steeds minder te doen owv automatisatie, hetgeen dus een fantastische verwezenlijking is.
Deze wetmatigheid geld natuurlijk slechts als we onze aantallen (mensen) tot een redelijk aantal weten te beperken.
Als we dus dankzij automatisatie ooit zover komen dat er helemaal niets meer moet gedaan worden ben ik volledig akkoord dat iedereen achterover leunt en geniet van de dingen des levens.
Momenteel zijn we echter zover nog niet.
Momenteel zijn er nog altijd zaken die door mensen moeten uitgevoerd worden.
Je kan dan pleiten voor ongelijke verdeling van deze resterende taken, hetgeen jij doet (vermoed ik). "Ik doe niets en laat de anderen het werk doen".
Of je kiest ervoor de resterende taken zo eerlijk mogelijk te verdelen.
Ik vind dit laatste eerlijker en rechtvaardiger.
Ja mat dat is geen realiteit, behalve dan als tussenfase tussen twee uitersten. Die uitersten duren wel véél langer dan die tussenfases; en dat vind ik een streefdoel dat de moeite niet is.
Daarom dat ik sociale chaos veel gunstiger vind dan dat geintegreerd sociaal-geëngageer maar geouwehoer vind.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 15:19   #12
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ook al zou je willen werken, je zal het niet vinden, en dat komt omdat jij geen hoger diploma hebt. Je kan zelfs niet eens aan de slag bij AMP of dergerlijke, omdat je ook daar moet kunnen tellen.

Jammer dat de mijnen dicht zijn, voor wat te kappen in een rotsmuur hoef je niet slim te zijn. (mijn excuses als de pil wat te bitter is)

En dat verklaart ook de grote werkloosheid. Amper een fractie leert iets dat nuttig is. Sociaal assistenten, leerkrachten, vertaler/tolks, romaanse, germaanse, graduaat recht, en al dergerlijke zaken zijn verzadigt, en ze produceren evenveel als iemand die in opdracht van de stad wat bladeren gaat scharrellen op zondagnamiddag.

Zaken die wel nodig zijn is bijvoorbeeld laboranten farmaceutica, ingenieurs, werktuigkundige, medisch assistenten, dokters, schrijnwerkers, voormannen, hout&bouw, A2'ers industriele wetenschappen, zowat eender welke richting in electriciteit & mechanica, maar ironisch genoeg zien we het aantal mensen die deze richtingen opgaan afnemen. Nochtans heb je in elke van deze richtingen meteen werk, en komen ze u zelfs werk aanbieden nog voor je bent afgestudeerd.

Ouders bekijken deze richtingen als minderwaardig, en steken hun kinderen dan niet in de moeilijke richtingen zoals Wetenschappen/wiskunde, maar in onnozeliteiten als Economie/moderne talen ofzoeits, om dan na 6 jaar ASO te merken dat je niets kan, want je weet veel te weinig over wiskunde. Maar toch stoefen met je nutteloze ASO diploma waarmee je na jaren nog altijd geen werk vind.

Ja, dan rest er niets anders dan te huilen over hoe werkers&werklozen moeten samenwerken, en over de boze kapitalisten die het de arbeiders moeilijk maken.

Een stelletje nutteloze maden, zonder enige bruikbare kwaliteiten, zonder meerwaarde wat dan ook, zou ik ook niet in dienst nemen. En boekhouders en graduaat Informatica???? Dat werk outsource ik wel naar India tijdens de nacht.
Wat een gezeik. Taaljobs zijn helemaal niet verzadigd.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 16:18   #13
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

vroeger, voor de tijd van de industriële revolutie, waren de mensen blij als er eens geen werk was.
dan konden ze eens goed feesten of luieren of iets plezants doen.
in onze moderne, beschaafde tijden is het grote paniek wanneer er 'geen werk is'.
grappig.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 16:50   #14
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
vroeger, voor de tijd van de industriële revolutie, waren de mensen blij als er eens geen werk was.
dan konden ze eens goed feesten of luieren of iets plezants doen.
in onze moderne, beschaafde tijden is het grote paniek wanneer er 'geen werk is'.
grappig.
Zit wel iets in.
Momenteel wordt je pas als volwaardig beschouwd als je werk hebt.
Ook al betekend werk bvb 8 u/dag dezelfde soort vijzen in dezelfde soort machine draaien en dit voor jaren lang.
Een mens die niet werkt en tijd heeft om te studeren, sporten, feesten, van de natuur te genieten, heeft wss een veel rijker (menselijk) leven dan zijn collega bio robot uit de fabriek.
Net daarom dat het zo onrechtvaardig is dat de éne niets anders moet doen dan werken en de ander niets anders moet doen dan zijn tijd zinvol proberen in te delen, maar hiervoor dan soms wel wat middelen ontbreekt.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 16:55   #15
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ja mat dat is geen realiteit, behalve dan als tussenfase tussen twee uitersten. Die uitersten duren wel véél langer dan die tussenfases; en dat vind ik een streefdoel dat de moeite niet is.
Daarom dat ik sociale chaos veel gunstiger vind dan dat geintegreerd sociaal-geëngageer maar geouwehoer vind.
wat bedoel je met uitersten en tussenfasen, hoever moet de chaos gaan vooraleer jij vind dat er terug een zekere orde mag komen.
Moeten we terug naar een fase waar we tussen de natuur leven zonder enig technisch hulpmiddel?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 16:57   #16
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Zit wel iets in.
Momenteel wordt je pas als volwaardig beschouwd als je werk hebt.
Ook al betekend werk bvb 8 u/dag dezelfde soort vijzen in dezelfde soort machine draaien en dit voor jaren lang.
Een mens die niet werkt en tijd heeft om te studeren, sporten, feesten, van de natuur te genieten, heeft wss een veel rijker (menselijk) leven dan zijn collega bio robot uit de fabriek.
Net daarom dat het zo onrechtvaardig is dat de éne niets anders moet doen dan werken en de ander niets anders moet doen dan zijn tijd zinvol proberen in te delen, maar hiervoor dan soms wel wat middelen ontbreekt.
en ge hebt ook mensen zoals ik die het leven niet aankunnen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 17:15   #17
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
wat bedoel je met uitersten en tussenfasen, hoever moet de chaos gaan vooraleer jij vind dat er terug een zekere orde mag komen.
Moeten we terug naar een fase waar we tussen de natuur leven zonder enig technisch hulpmiddel?
Die technische hulpmiddelen zullen niet verdwijnen hoor...

En over die "orde", dat is een grote leugen van dualistische machtsgeilaards. Anarchie is er al, maar mensen moeten dat gewoon inzien.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 17:32   #18
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Wat een gezeik. Taaljobs zijn helemaal niet verzadigd.
Inderdaad, dikke truut van Raven.

Ik zou het aantal werkloze ingenieurs, mechanici etc ... geen eten willen geven: na 50 jr. vliegt het merendeel den dop op.

om nog niet te spreken over de huidige oververzadiging.
Slaven zijn het in mijn ogen.


Ik ben het werken ook beu.


Ik plan een enorme kraak.


Zijn er hier experts in explosieven en consoorten ?
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 17:42   #19
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Inderdaad, dikke truut van Raven.

Ik zou het aantal werkloze ingenieurs, mechanici etc ... geen eten willen geven: na 50 jr. vliegt het merendeel den dop op.

om nog niet te spreken over de huidige oververzadiging.
Slaven zijn het in mijn ogen.

Ik ben het werken ook beu.

Ik plan een enorme kraak.

Zijn er hier experts in explosieven en consoorten ?
Hier heeft U de juiste persoon te 'pakken':
http://forum.politics.be/showpost.ph...90&postcount=2
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 19:44   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
vroeger, voor de tijd van de industriële revolutie, waren de mensen blij als er eens geen werk was.
dan konden ze eens goed feesten of luieren of iets plezants doen.
in onze moderne, beschaafde tijden is het grote paniek wanneer er 'geen werk is'.
grappig.
Toen hadden ze ook geen 38 urenweek, geen maand betaald verlof, zwangerschapsverlof of loopbaanonderbreking.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be