Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2023, 06:30   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik herhaal mijn vraag naar een link waarin duidelijk wordt dat steps geprogrammeerd zijn om in bepaalde zones slechts een bepaalde max. snelheid te halen.
Niet iets anders, tenzij ge niet kunt lezen.
post 33. Hier in Grenoble is dat zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 06:45   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Deze namiddag een speedbike in Gent, ik reed naast een auto en ie had het trottoir gekozen om toch in te kunnen halen en scheurde me rechts tussen de gevels en de geparkeerde auto's voorbij. Hoe die een dergelijke roekeloosheid aan de dag kunnen leggen is me duister, uiteindelijk zijn ze zogenaamde zwakke weggebruikers, ALS het tegenzit, iemand die uit zijn voordeur of auto stapt, en ze knallen er aan die inhaalsnelheid tegen, zal dat niet fraai aflopen, voor HEN dus. Het lijkt wel alsof ze denken dat omdat ze 50 kunnen rijden, als fietser plots evengoed tegen een stoot kunnen als een auto.
Hier reed iemand met een gewone elektrische fiets schuin de straat over.
De automobilist, die net geparkeerd had en wilde uitstappen, zag hem niet in z'n spiegel (is gecontroleerd door de politie) en deed zijn portier open.
De fietser raakte het portier amper, maar kwam toch te val.

Het was een mooie avonddienst, de uitvaart zelf was privé.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 13:06   #63
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.696
Standaard

Voorstel: laten we al die deelsteps in twee hakken. Probleem opgelost toch?
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 20:10   #64
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.482
Standaard

Vanavond weer zo een op 't nipperke.
Gent, ik rij vanaf Dampoortstraat die brug over water over, rechtsaf naar Steendam, en daar zijn links rechts bushaltes direct voorbij de bocht. Wat fietsers voor me, en dan verder voor een bus. Die bus stopt aan de halte, en bij tegenliggers kun je zelfs als fietser er niet tussen, baan te nauw, dus je moet wachten tot de bus de halte heeft verlaten.
Er waren eerst geen tegenliggers maar er kwam van verder een bus uit de andere richting aan, enkele fietsers en een koppel konden de geparkeerde bus nog inhalen, maar ik riskeerde het niet meer en stopte. Zie ik links ineens een step me voorbij zoeven om toch nog die afkomende bus voor te zijn, onmogelijk. Die laatste moeste een noodstop maken en claxonneerde. De steprijder raakte met zijn lijf de hoeken van de twee bussen, de step kon er net tussen, zijn vest werd aan 1 kant van zijn schouder gerukt.
Waar las ik hier gisteren ergens "imbeciel op een elektrische step"? Dat zat er pal op.
Die imbecielen schieten zich van overal tussen druk verkeer, alsof het een computerspelleke is dat geen pijn kan doen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2023, 21:04   #65
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.482
Standaard

Late namiddag zag ik in regenen-Gent in vreemdelingencote Brugse Poort een halve step staan naast vuilniszakken. Halve omdat achterwiel weg was, kabel aan motor (zit in voorwiel denk ik) afgeknipt, stuur weg en de stuurbuis, een witte met "Trottinette L12" erop lag wat verder op de grond. Besloot de rest te slopen voor de boutjes, veel inox tussen.
Ik vond die step hier: https://www.royalswiss.be/product/trotinette-i12/
De reden om die te slopen voor het bruikbare en daar te sluikstorten werd spoedig duidelijk: de montagebuis die in het voorwiel gaat was naar achter geplooid en zodanig ver dat het nog amper zijdelings bewegingsruimte had, je kon zo ook niet meer met gereedschap aan de montagebouten dus voorwiel kregen ze er niet meer af.
Met het 315 zogezegd van 499 euro komend ding tegen iets geknald dat weinig kreukelzones had, een muur bvb.
Een zoveelste imbeciel op een elektrische step. Die vreemdelingencotes hebben evenveel steps als vreemdelingen. Was een paar honderd meter van de plek waar 1 al kijkende naar een computerke of zoiets op zijn stuur zijdelings op me knalde enige weken terug.
Ik ken daar gezinnen door toeval, waarvan elk kind een step heeft. Als de voordeur openstaat zie je dan in de gang 5 steps tegen de muur staan. Ik denk dat ze met hun steps ook naar de wc rijden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 7 mei 2023 om 21:05.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be