Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2017, 17:55   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard Van Rompuy: 'Hoe lang kan men Francken nog tolereren ...

Van Rompuy: 'Hoe lang kan men Francken nog tolereren op deze delicate en humanitaire functie?'

Voor schoof, de link.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/va...=2877270665151

CD&V-Kamerlid Eric Van Rompuy uit op zijn weblog forse kritiek op staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). 'Hij gebruikt zwakke en hulpeloze mensen om bij de kiezers te scoren met ranzige uitspraken. Charles Michel fluit hem regelmatig terug maar hoe lang kan men die man nog tolereren op deze delicate en humanitaire functie in de Regering?'



Op zijn Facebookpagina heeft Francken gereageerd. 'Nog lang, Eric. Ik kan hier zo veel op zeggen, maar soms is zwijgen goud. We werken vastberaden verder', schrijft hij.


Wanner gaan ze deze supertjeef eens muilkorven?
Met zo nen typ hebben ze geen oppositie meer nodig.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 18:18   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Wel, als Van Rompuy een lid van de regering niet meer kan hebben, en de regeringspartner weigert hem te vervangen, dan moet hij aan zijn eigen partij voorstellen om de stekker uit de regering te trekken.

En Beke zal toch wel luisteren naar zo'n éminence grise uit zijn partij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 september 2017 om 18:20.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 18:26   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Hoe lang moet de bevolking het gelul van deze seniele idioot nog verdragen?

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 24 september 2017 om 18:26.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 18:46   #4
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Wij tolereren die bende leugenaars van CD&V al zo lang.
Francken is goed bezig. De tegenstanders voelen het vuur aan de schenen....Mooi zo...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 20:09   #5
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.487
Standaard

het artikel staat ook op hln

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tml?show=react

de lezerscommentaren!
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 09:30   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
het artikel staat ook op hln

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tml?show=react

de lezerscommentaren!
Ik zie geen lezerscommentaren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 09:53   #7
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik zie geen lezerscommentaren.
de snoodaards van hln hebben hun layout aangepast. Tussen titel en foto staat in het blauw een 'xxx reacties' link voor de lezerscommentaren
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 09:54   #8
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

kunnen we die niet gewoon negeren. Van Rompuy heeft nu wat hem wilde, aandacht
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 10:04   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
de snoodaards van hln hebben hun layout aangepast. Tussen titel en foto staat in het blauw een 'xxx reacties' link voor de lezerscommentaren
184 commentaren, en ik krijg er maar een dertigtal te lezen ...

mijn conclusie : bij hln hebben ze alle positieve reacties op hvr eruit gecencureerd !!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 11:08   #10
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
de snoodaards van hln hebben hun layout aangepast. Tussen titel en foto staat in het blauw een 'xxx reacties' link voor de lezerscommentaren
daarnet niet, nu wel
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 11:19   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Van Rompuy: 'Hoe lang kan men Francken nog tolereren op deze delicate en humanitaire functie?'
Hoelang dulden de tsjeven die zeveraar nog?
Zolang zeikbak Beke voorzitter is?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 11:37   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
184 commentaren, en ik krijg er maar een dertigtal te lezen ...

mijn conclusie : bij hln hebben ze alle positieve reacties op hvr eruit gecencureerd !!!
HVR is EVR niet, maar dat ze broers zijn is niet het enige dat H en E gemeen hebben.

Wat de censuur van HLN betreft, het is (nog even...) de enige krant die haar lezers de kans geeft om hun gedacht te zeggen. Het is ook bij HLN nooit anders geweest dan dat er door de redactie een keuze werd gemaakt tussen de reacties die plaatsing waard werden geacht. Onze "kwaliteitsmedia" willen al een tijdlang niet meer weten wat "de mensen" denken. Het verschil met hetgeen de politieke sponsors van de kwaliteitskranten te zeggen hebben is té ergerlijk....Voor de politieke sponsors.
Ik voorzie dat ook de laatste krant die (een deel van) haar lezers aan het woord liet binnen afzienbare tijd het voorbeeld van haar gezagsgetrouwe collega's zal volgen.

Het is hoe dan ook vreemd dat geplaatste reacties weer verwijderd worden.
Is de "chef" een fan van Eric de N-VA-basher, en heeft hij "de redactie" laten voelen wie de baas is?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 11:47   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik zie geen lezerscommentaren.
Ze staan er toch hoor. ominique castelein

rikske,nu haal je nog 14%,straks 10 en als de oudjes,die vroeger voor de cvp stemden,dood zullen zijn zal je partijtje ook verdwenen zijn,nog 5 jaar denk ik,hou je goed rikske en pak er nog ene op den hoek
25/09/2017 16u45
BertPienter

Eigenlijk zegt Peumans hetzelfde maar zonder Francken te noemen.
25/09/2017 16u42
oswald billiet

Wanneer Van Rompuy zegt dat de politiek van Francken moet begrepen worden als populisme, is dat gewoon de minachting van de politicus voor de burger, die in zijn ogen nooit gelijk kunnen hebben. Het getuigt van grote pretentie.
25/09/2017 16u28
Jeffken De geschorste

Daar is den zeveraar van den belZiekse politiek weer, het is dank zij onnozelaars als dit sujet dat het zover is gekomen !
25/09/2017 16u28
jintha

hij heeft 100 procent gelijk de nva is een gevaarlijke partij (ex vlaams belangers enz) maar de cd& v had nooit de eerste staatshervorming mogen invoeren dan had je geen last van deze partij
25/09/2017 15u12
Onafhankelijkemening

CD&V moet hier niet te veel roepen. Ze hebben jaren de tijd gehad om dat probleem aan te passen. Doch moeten NVA kiezers beseffen dat er in Belgie meer problemen zijn dan enkel de vluchtelingen. Je maakt geen partij belangrijk door enkel op vluchtelingenbeleid te beoordelen. Er zijn vele andere zaken die totaal mislopen.
25/09/2017 14u48
Conrad Steentjes

Je moet al een extreem pover persoontje zijn om te beweren dat je deze voorhistorische kwakkeloen volgt! Teken dat ook daar het verstand zoek is!
25/09/2017 14u44
BertPienter

Van Rompuy zegt exact hoe ik er ook over denk. Ook de vergelijking met Trump is overduidelijk. Ooit werd de verkiezingsslogan van Obama gebruikt (change - verandering) na diens overduidelijke winst en tegenwoordig gebruikt men de methode van Trump na diens winst. Een electorale strategie van NVA dus en waarschijnlijk uitgedacht in Antwerpen.
25/09/2017 13u48
M B

De zuurpruim van de cD&v kan het niet verkroppen dat N-VA de bekendste politici van België levert. Hoe lang gaat hij nog getolereerd worden in zijn eigen partij met zijn eeuwige kritieken op al wat de nieuwe Vlaamse volkspartij is geworden. Hij maakt de c&v alsmaar verzuurder.
25/09/2017 13u08
Richard III

Of hoe Van Rompuy het blijft presteren om te willen doorgaan voor de meest humanitaire geest van de wereld.
25/09/2017 12u54
petra slunse

De N-VA doet hier wat ze willen zij zeggen hoe het hier moet zijn het is de N-VA regering
25/09/2017 11u50
Johan Emmers

Hoe lang moeten wij Van Rompuy nog tolereren ? Die man heeft in heel zijn politieke leven nog niks verwezenlijkt maar strijkt wel al 20 jaar 10 000 Euro per maand op. Weggegooid geld, dus !
25/09/2017 11u30
Dirk De meersman

Guibert Vlaeminck,u wilt toch niet dat de rusthuizen leeg lopen?
25/09/2017 10u59
Roger Declercq

Mensen laat hem doen. Hij is al jaren dood maar weet het zelf nog niet.
25/09/2017 10u16
Van Aeken Jos

Op TV kwam ook zo'n figuur voor bompa laweit hard roepen maar zelf nooit iets presteren.CD&V de mandaten partij om op te spuwen.
25/09/2017 10u02
Raoul Rouma

Hopelijk hebben ze dit oude meubel van het parlement eerst afgestoft voor ze het zijn gangen hebben laten gaan. Gelukkig zijn er mensen zoals Francken die het wanbeheer uit het verleden opkuisen. Eric een struisvogel steekt ook zij kop in het zand, trek U maar terug in het verborgene en slaap rustig verder.
25/09/2017 10u00
Dirk De meersman

Van Rompuy ga op café met de kaarten spelen,uwen tijd is voorbij
25/09/2017 09u00
Danny De Ruelle

Deze man moet dringend in een instelling voor zwakzinnigen geplaatst worden, iedere Euro dat dit kost zowel voor Eric Van Rompuy als voor die vluchtelingen is 2 Euro teveel
25/09/2017 08u42
Guibert Vlaeminck

bompa, ga naar een rustoord - ze hebben daar allemaal een hoorapparaat - daar kunde zeveren zolang ge wilt
25/09/2017 08u41
Frans Peeters

Nog enkele maanden en we zijn van Van Rompuy af, eindelijk. Hopelijk gaat hij dan ook géén columnist worden en onzin schrijven in deze krant.
25/09/2017 08u37
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 27 september 2017 om 11:48.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 12:11   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
HVR is EVR niet, maar dat ze broers zijn is niet het enige dat H en E gemeen hebben.

Wat de censuur van HLN betreft, het is (nog even...) de enige krant die haar lezers de kans geeft om hun gedacht te zeggen. Het is ook bij HLN nooit anders geweest dan dat er door de redactie een keuze werd gemaakt tussen de reacties die plaatsing waard werden geacht. Onze "kwaliteitsmedia" willen al een tijdlang niet meer weten wat "de mensen" denken. Het verschil met hetgeen de politieke sponsors van de kwaliteitskranten te zeggen hebben is té ergerlijk....Voor de politieke sponsors.
Ik voorzie dat ook de laatste krant die (een deel van) haar lezers aan het woord liet binnen afzienbare tijd het voorbeeld van haar gezagsgetrouwe collega's zal volgen.

Het is hoe dan ook vreemd dat geplaatste reacties weer verwijderd worden.
Is de "chef" een fan van Eric de N-VA-basher, en heeft hij "de redactie" laten voelen wie de baas is?
was een graptje hoor ... 150 positieve reacties op evr ... dat was toch een serieuze hint.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 13:25   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
was een graptje hoor ... 150 positieve reacties op evr ... dat was toch een serieuze hint.
Je had het niet over EVR van HVR.

Geef toe dat de ex-president van de EU ook op dit forum sympathisanten heeft.

Schapen lopen al door de eeuwen heen achter hun "herders" aan.

150 positieve reacties zie geen van beide broers krijgen. Ik heb me dus idd door een list van anna list laten vangen.
Feit blijft echter dat lang niet alle reacties geplaatst worden in HLN. Daar wordt wel degelijk al fameus in gesnoeid.
Wat blijft opvallen is de lavastroom van negatieve reacties op de geplaatste krantenartikels. Daaraan merk je niet alleen dat de bevolking op een totaal andere golflengte zit. Het verklaart ook waarom de regimemedia hun lezers niet meer aan het woord willen laten.
Ook het "populistische" HLN zal binnen afzienbare tijd dezelfde censuur toer opgaan. Het is een kwestie van tijd vooraleer de machthebbers ook vat op de zogenaamde "sociale media" zullen proberen te krijgen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 13:41   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Reactie Francken
Op zijn Facebookpagina heeft Francken gereageerd. “Nog lang, Eric. Ik kan hier zo veel op zeggen, maar soms is zwijgen goud. We werken vastberaden verder”, schrijft hij.
Gezien de populariteit van Francken zit het er dik in dat Erikske, broertje van....niet rap op zijn wenken zal worden bediend.

Arme drommel.
De lezer die schrijft dat EVR dood is maar het nog niet weet heeft gelijk.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom oude krokodillen zoals EVR en Marc Eyskens hun bek nog mogen opendoen in de media. Ook Peeters doet trouwens niets anders dan de ex.kartelpartner aanvallen. Zelfs Beke moet weten dat er geen eer meer te halen is met vergane gloriën. Integendeel.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 14:10   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
was een graptje hoor ... 150 positieve reacties op evr ... dat was toch een serieuze hint.
Ik liet me ook vangen en heb mijn abonnement opgezegd.

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 14:45   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik liet me ook vangen en heb mijn abonnement opgezegd.

en dan met zo'n collabo aan komen zetten!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be