Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2017, 15:15   #181
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat die kinderen het pensioen van de alleenstaande gaan betalen. Zo simpel is het.

Als die hoogopgeleiden geen kinderen maken die ook hoogopgeleid en dus netto bijdragers worden, is het game over.
Maak je geen zorgen .....er worden meer als kinderen genoeg gemaakt....

Dit jaar groeide de wereldbevolking al met meer dan 100 miljoen mensen


http://www.worldometers.info/nl/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 17:40   #182
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maak je geen zorgen .....er worden meer als kinderen genoeg gemaakt....

Dit jaar groeide de wereldbevolking al met meer dan 100 miljoen mensen


http://www.worldometers.info/nl/
Maar de babyboomer groep gepensioneerden groeit sneller. In ons land.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 17:42   #183
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen ik trek dat niet in twijfel. Deze draad gaat trouwens niet over eigen huizen maar wel wat je al dan niet fiscaal in vermindering mag brengen maw belastingvoordelen in dit geval was dat als je een partner ten laste hebt.

Een hypothecaire lening mag je fiscaal in vermindering brengen. Wie het zich kan veroorloven om een eigen woning te kopen zal gedurende 10 15 of 20 jaar minder belastingen betalen.
Je hebt nog steeds geen goede reden gevonden waarom we huisvrouw zijn fiscaal moeten aanmoedigen.

Je komt steeds af met andere fiscale aftrekken, waar wel goede redenen voor zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 19:38   #184
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je hebt nog steeds geen goede reden gevonden waarom we huisvrouw zijn fiscaal moeten aanmoedigen.

Je komt steeds af met andere fiscale aftrekken, waar wel goede redenen voor zijn.

De overheid beschouwd sommige aftrekken als een vorm van sparen en moedigt dat aan. Alhoewel er wel verschillen zijn in wat mag afgetrokken worden. Het woonsparen is wel aan bepaalde restricties onderworpen.
Daar wordt soms wel een loopje met genomen. De restricties zijn zo complex dat zelfs vele belastingambtenaren ze niet kennen. Of verkeerd toepassen.
Maar een eigen huis verwerven is inderdaad een vorm van sparen.
Wat dat "boomen" betreft heb ik wel mijn bedenkingen.
Onze planeet kan dat niet aan.
Daarom vind ik dat China een periode heeft ingevoerd dat veel kinderen kopen taboe was. Wat dan weer uitgegroeid is tot allerlei neveneffecten.
Vele meisjes zijn daar het slachtoffer van geworden want de ouders wilden mannelijk nageslacht omdat die mannen beter het harde leven aankonden en vooral voor de ouders konden zorgen als ze oud werden.
Trouwens dat "boomen" is er vooral in de ontwikkelingslanden omdat daar minder sociale voorzieningen zijn voor ouderen van dagen.
Veel kinderen kan op lange termijn nooit meer voor oplossingen zorgen. Op korte termijn is het wel een oplossing. Vele werkenden kunnen gemakkelijk de winsten opbrengen die noodzakelijk zijn voor het onderhoud van de ouderen.
Maar de volgende generatie wordt ook oud en dan is er weer een nog grotere wanverhouding. Spijtig is wel dat de politiek meestal korte termijn denken toepast. Als de rekeningen vandaag maar kloppen. Aan de toekomst wordt nooit gedacht. De vraag mag wel eens gesteld worden of het veel zin heeft om een ruim nageslacht te produceren als alles aantoont dat de toekomst van de mens penibel wordt op deze planeet. Nu wordt er reeds gepromoot om insecten te eten. Wat zal de volgende stap zijn?
Daarom moet kindergeld beperkt worden tot 2 kinderen per huisgezin.
Wil je er meer dan moet je er zelf maar volledig voor zorgen.
En kinderen die geboren worden om de hongerdood te sterven is zeker niet de oplossing. En dat gebeurt nu al.

Laatst gewijzigd door werkman : 23 oktober 2017 om 19:42.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 20:05   #185
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Ik las recent op dit forum dat mijn artikels te lang zijn.
Een snuggere liet mij weten dat je in een one-liner soms meer kan zeggen dan in oeverloos gelul.
Inderdaad. Men kan soms veel zeggen in een one-liner. Maar over dergelijke one-liners heb ik geen bemerkingen.
Maar herhaalde kreten zoals : "Weg met de sossen!" en dergelijk fraais zeggen niks. Het is de kreet van de Neanderthaler. En deze opmerking kwam dan ook van een "homo-erectus"!
Maar goed. Ik zal eens overwegen of het nog de moeite loont van dingen te zeggen waarover gedebatteerd kan worden.
Als er hier beunhazen zitten op dit forum die willen bepalen hoe lang een bijdrage mag zijn dan stop ik er mee. Kost mij vooral minder inzet.
Zo slim bleek de criticus niet te zijn om in overweging te nemen dat hij mijn bijdragen niet moet lezen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 20:38   #186
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je hebt nog steeds geen goede reden gevonden waarom we huisvrouw zijn fiscaal moeten aanmoedigen.

Je komt steeds af met andere fiscale aftrekken, waar wel goede redenen voor zijn.
Er zijn tientallen fiscale aftrekken waar niet direct goede redenen voor zijn. Ooit mocht ik zelf de opsmuk van mijn auto inbrengen....velgen en speciale uitlaat en dat werd zonder problemen aanvaard. Welk is daar de goede reden voor ?

Het is niet opdat U iets een goede reden vindt dat ik dat ook een goede reden moet vinden.

Welke goede reden is er om bedrijfswagens voor bedrijven fiscaal interessant te maken ?

En als je daar jaloers en lastig voor bent vraag dan aan uw vrouw om huisvrouw te worden....je zal dan aan de lijve ondervinden of dat financieel zo interessant is.

En als je dan toch een antwoord wil op je vraag dan is mijn eigen zus het beste voorbeeld. Ze zorgt voor oudere mensen en kon tot het laatste moment onze ouders uit het tehuis houden ..ze doet vrijwilligerswerk voor het rode kruis en neemt tijd om eenzame mensen wat gezelligheid te brengen. Ze zorgt voor een warme en gezellige thuis. Kortom ze maakt onze steeds killer wordende samenleving wat warmer.

Voor mij mogen er meer mensen zijn die niet meer willen meedoen aan uw ratrace van nooit genoeg.....Maar of dat U zo veel voldoening geeft durfik sterk te betwijfelen want was jij niet diegene die er op zijn 50 zou willen mee ophouden ???? Benieuwd of je dan zal afzien van de fiscale aftrek.

Voor de rest is nu gezegd wat daar over te zeggen viel denk ik. Sowieso kan het voorstel blijkbaar bij niemand op veel begrip rekenen en zal stress kieken Rutte het maar beter weer inslikken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2017 om 20:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 20:41   #187
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar de babyboomer groep gepensioneerden groeit sneller. In ons land.
Een heftig pensioenspaarplan kan toch geen probleem zijn voor een kapitaalkrachtige als jij.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 22:52   #188
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een heftig pensioenspaarplan kan toch geen probleem zijn voor een kapitaalkrachtige als jij.
Argumenten op blijkbaar ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 10:47   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Argumenten op blijkbaar ?
Laten we bij de draad blijven.

Doe eens wat moeite en lees welke argumenten ik aangaf . Uw argumenten beperken zich tot een flauwe 'dat daar voor U geen goede reden voor is'. Uw goede reden is dat niet voor iedereen en mijn goede reden moet dat niet noodzakelijk voor U zijn.

Dat het voorstel op weinig bijval kan rekenen van zowel linkse als rechtse politici bewijst dat er blijkbaar voor veel mensen wel een goede reden moet voor zijn. Spijtig voor U als u die reden niet kan zien.

Ik denk eerder dat uw afkeuren vooral met jaloezie en egoïsme heeft te maken.

Je gaf me hier al de indruk van zelfs jaloers te zijn op uw ouders. Ik mag enkel hopen dat je snel ook oud mag worden als het dat is waar je zo vurig naar verlangt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2017 om 10:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 16:44   #190
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Argumenten op blijkbaar ?
Weet je wat Tavek . Toen mijn zus ontslag nam verklaarde iedereen haar gek. Gek opdat ze niet ging voor thuisblijven met een uitkering zoals alle anderen dat doen. Met haar rugproblemen was het geen probleem geweest om jaren thuis te kunnen blijven met een lekkere uitkering. Een beetje gaan flauw doen dat je het allemaal niet meer ziet zitten kan ook helpen om er voorgoed vanaf te zijn met een vervroegd pensioen of een vette uitkering . Ook een jarenlange werkloosheidsuitkering had tot de mogelijkheden kunnen behoren indien ze voor een ontslag door de werkgever was gegaan.
99 % van de vrouwen die thuis zijn doen dat met een uitkering. Enkel de brave eerlijke mensen (die zijn inderdaad niet meer dik gezaaid) geven zelf hun ontslag.....en zien af van iedere uitkering. Ik vraag in hoeverre een klein belastingvoordeel daar mensen zou kunnen voor aanmoedigen.

Is het argument dat mijn zus vele en vele duizenden euro's aan zich liet voorbijgaan en geen euro vraagt aan de gemeenschap misschien voldoende om als echte huisvrouw met rust te worden gelaten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 22:02   #191
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je hebt nog steeds geen goede reden gevonden waarom we huisvrouw zijn fiscaal moeten aanmoedigen.

Je komt steeds af met andere fiscale aftrekken, waar wel goede redenen voor zijn.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171024_03150201
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 22:15   #192
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een heftig pensioenspaarplan kan toch geen probleem zijn voor een kapitaalkrachtige als jij.
Gewoon "sparen" is de oplossing voor véél financiële problemen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2017, 22:16   #193
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een heftig pensioenspaarplan kan toch geen probleem zijn voor een kapitaalkrachtige als jij.
Gewoon "sparen" is de oplossing voor véél financiële problemen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 10:08   #194
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je hebt nog steeds geen goede reden gevonden waarom we huisvrouw zijn fiscaal moeten aanmoedigen.

Je komt steeds af met andere fiscale aftrekken, waar wel goede redenen voor zijn.
Huisvrouw zijn wordt toch niet fiscaal aangemoedigd?

Het is gewoon een geplafonneerd overheveling van het inkomen van de ene persoon naar de andere, het kan ook van vrouw naar man.

Het effect is wel dat meer vrouwen daar gebruik van maken dan mannen.

Maar ik begrijp Gwendolyn wel, alleen zou men het pas vanaf een bepaalde leeftijd mogen invoeren. Vrouwen van boven de 50 hebben quasi geen kans op de arbeidsmarkt en dit zou dus een zware bestraffing zijn voor hen die momenteel niet werken.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 10:45   #195
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik las recent op dit forum dat mijn artikels te lang zijn.
...
Ik lees amper een vijfde van jouw berichten, omdat je te langdradig bent.

Spijtig eigenlijk dat elke forummer bij elk bericht niet een of enkele icoontjes kan plaatsen. Niet dezelfde als die van feezboek, maar wel vb. 'grondig gelezen en akkoord' 'grondig gelezen, niet akkoord', 'tmi',
of zelfs bij een draad in zijn geheel (en dan heb ik het tegen die vele draden in koetjes en kalfjes, waar niet de minste binding is met politiek ..)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 10:51   #196
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Nogmaals, er zijn twee soorten te onderscheiden bij die huisvrouwen (afgezien van de zovele hoogbejaarden, die uit een ander tijdperk stemmen ...)
- zij met kinderlast, die opteren om voor de kinderen te zorgen
- zij zonder kinderlast.

In het raam van de solidariteit, heb ik niet het minste probleem om iets bij te dragen voor mensen die kiezen om te stoppen met werken, om kinderen op te voeden.

Voor de anderen, respecteer ik hun keuze in beperkte mate. Ik vind dat de gemeenschap mag verwachten van iedereen die het kan, dat hij/zij bijdraagt.
Dus een beperkte overdracht van de kostwinner naar de vrouw aan de haard, moet mogelijk blijven. Overdracht in belastingsvermindering, overdracht in pensioenrechten. Om nog maar te zwijgen van rechthebbende te zijn voor de ziekenkas.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 10:56   #197
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nogmaals, er zijn twee soorten te onderscheiden bij die huisvrouwen (afgezien van de zovele hoogbejaarden, die uit een ander tijdperk stemmen ...)
- zij met kinderlast, die opteren om voor de kinderen te zorgen
- zij zonder kinderlast.

In het raam van de solidariteit, heb ik niet het minste probleem om iets bij te dragen voor mensen die kiezen om te stoppen met werken, om kinderen op te voeden.

Voor de anderen, respecteer ik hun keuze in beperkte mate. Ik vind dat de gemeenschap mag verwachten van iedereen die het kan, dat hij/zij bijdraagt.
Dus een beperkte overdracht van de kostwinner naar de vrouw aan de haard, moet mogelijk blijven. Overdracht in belastingsvermindering, overdracht in pensioenrechten. Om nog maar te zwijgen van rechthebbende te zijn voor de ziekenkas.
Een zuiver CD&V standpunt. Dat mag natuurlijk, maar het is wel opmerkelijk dat de forumwoordvoerder van n-va er tsjeefse standpunten op nahoudt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 11:06   #198
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn tientallen fiscale aftrekken waar niet direct goede redenen voor zijn. Ooit mocht ik zelf de opsmuk van mijn auto inbrengen....velgen en speciale uitlaat en dat werd zonder problemen aanvaard. Welk is daar de goede reden voor ?

Het is niet opdat U iets een goede reden vindt dat ik dat ook een goede reden moet vinden.

Welke goede reden is er om bedrijfswagens voor bedrijven fiscaal interessant te maken ?

En als je daar jaloers en lastig voor bent vraag dan aan uw vrouw om huisvrouw te worden....je zal dan aan de lijve ondervinden of dat financieel zo interessant is.

En als je dan toch een antwoord wil op je vraag dan is mijn eigen zus het beste voorbeeld. Ze zorgt voor oudere mensen en kon tot het laatste moment onze ouders uit het tehuis houden ..ze doet vrijwilligerswerk voor het rode kruis en neemt tijd om eenzame mensen wat gezelligheid te brengen. Ze zorgt voor een warme en gezellige thuis. Kortom ze maakt onze steeds killer wordende samenleving wat warmer.

Voor mij mogen er meer mensen zijn die niet meer willen meedoen aan uw ratrace van nooit genoeg.....Maar of dat U zo veel voldoening geeft durfik sterk te betwijfelen want was jij niet diegene die er op zijn 50 zou willen mee ophouden ???? Benieuwd of je dan zal afzien van de fiscale aftrek.

Voor de rest is nu gezegd wat daar over te zeggen viel denk ik. Sowieso kan het voorstel blijkbaar bij niemand op veel begrip rekenen en zal stress kieken Rutte het maar beter weer inslikken.
Er zijn inderdaad tientallen mogelijke aftrekposten waar niet meteen een goeie reden voor te vinden is, daar heb je overschot van gelijk in. De huwelsquotient is daar 1 van.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 11:36   #199
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja en dan ? Het is een keuze die mensen maken. Als een vrouw en of koppel daarvoor kiest is dat hun keuze. Die vrouw moet dan ook niet meedraaien in een ratrace en daar heeft haar man en kinderen ook plezier aan.
Keuzes mogen gerust gemaakt worden maar keuzes hebben ook gevolgen. Keuzes maken en de kost van die keuze op een ander afwimpelen is geen keuze maar profitariaat.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 11:45   #200
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uw vrouw gaat niet werken opdat dat beter zou zijn voor uw kinderen maar wel voor jullie portemonnee.
Kijk eens, vrouwen met ambitie, met de drive, goesting en wens om een eigen carrière uit te bouwen en iets neer te poten, met het verlangen om meer te zijn dan broedkip... the horror!
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be