Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2017, 21:45   #9981
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

hoe zit het dan nu? waroom moet het Spaanse Militair uit Spanje vertrekken? geen reactie van de seperatisten vrienden
is het omdat catalonie in spaanje is of wat? beweeren dat het Militair vertrekken moet uit Catalonie maar geen begronding geven
en nu niet afkomen met geen tijd, ben an het verhuizen, de hond is ziek of zoiets
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 22:07   #9982
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Evenzeer verbaast mij dat figuren hier op dit forum, die bekend zijn om hun linkse sympathieën, nu plotseling aanhangers blijken te zijn van de huidige erfgenamen van het extreem-rechtse Franco-regime in Madrid.
Extreem-rechts Franco regime is overdreven, maar er zijn zeker overblijfselen terug te vinden dat klopt.
Ik ben het ook niet altijd eens met wat als links beschouwd wordt in België.
Namelijk: doodknuffelen van Islam, holebi's, asielzoekers, etc. allergisch tegen flaminganten, volksgebruiken, etc.

Persoonlijk ben ik zeker geen flamingant, ik vind dat Vlamingen en Walen meer gemeen hebben dan hen scheidt, en dat geldt ook voor Catalanen en Spanjaarden. Ik heb het zowiezo niet voor opdeling in kleine staten.
Ik heb de desintegratie van de Sovjet-Unie live meegemaakt.

Maar moest de meerderheid van de Vlamingen nu onafhankelijkheid zou willen, vind ik niet dat je hen kunt beletten uit België te stappen. (dan mogen ze Brussel wel op hun buik schrijven natuurlijk)
Ik vind de Catalanen sympathieker dan Rajoy en Felipe, dat geef ik toe, maar daarom vind ik nog niet dat Spanje uiteen moet vallen. Voor mij staat links trouwens voor een rechtvaardige socio-economische verdeling.
Ik ben ook voor homorechten, integratie van mensen met migratieachtergrond, etc. maar zoiets is absoluut ondergeschikt aan het streven naar een zo klasseloos mogelijke maatschappij. (daarnaast vind ik ook dat veel nieuwkomers die zich misdragen veel harder aangepakt moeten worden, dat culturele tradities in stand moeten gehouden worden, dat Islam geen verrijking is voor ons land, en dat franstaligen nog steeds veel te weinig moeite doen om Nederlands te leren; ik ben links omdat ik geloof in een klasseloze maatschappij, maar ik heb helemaal niets met de hippe, schijnlinkse, stedelijke elite)

De fout die de Spaanse regering gemaakt heeft is hen een legaal referendum ontzeggen. Dat landen als Oekraïne, Turkije, etc. zoiets met geweld willen voorkomen kun je voorspellen, maar in West-Europa, in een land dat een westerse democratie zegt te zijn, hoort dit niet.
De enige correcte manier om het conflict te ontmijnen zou zijn dat Spanje de grondwet wijzigt, op voorwaarde dat Catalonië z'n unilaterale onafhankelijkheidsverklaring intrekt. Dan moet er een referendum komen waar iedereen aan zal meewerken, en dat bindend zal zijn, ook voor de Spaanse regering.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 oktober 2017 om 22:34.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 05:20   #9983
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Daar ben ik het niet volledig mee eens. Dat is de dictatuur van de meerderheid. Op die manier mochten de zwarten in de USA nog altijd niet gaan zitten in de bus waar zij wilden.
Dat de segregatie (die illegaal was, maar in de achterlijke zuidelijke staten toch werd toegepast) op de schop is gegaan, is de politieke verdienste van de meerderheid. Het is het federale niveau, in casu de president, die het balorige alabama heeft moeten dwingen om de rechtspraak van het hooggerechtshof ook echt toe te passen. en het is het hooggerechtshof die oordeelde dat de grondwettelijke rechten van burgers door onderwijs en vervoersegregatie geschonden werden. Het hooggerechtshof vernietigde de infame "jim crow wetten" uit de late jaren 1800.
Citaat:
De Catalanen hadden hier een legitieme vraag voor autonomie die niet werd ingewilligd.
Juist. Maar je laat het klinken alsof elke vraag een instemmend antwoord moet krijgen ? En wat komt de term "legitiem" daarbij doen ?

Citaat:
Is dan een illegaal referendum organiseren voor onafhankelijkheid het juiste middel? Wel, waarom niet?
Omdat het ongrondwettelijk is en de rechten van alle spanjaarden aantast.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 05:23   #9984
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Google eens Daniel Estulin. Zo zot als een achterdeur. Illuminati, NWO, Skull &Bones, Bilderberg... de hele zooi.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 08:15   #9985
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Spread the word: "Freixenet", da's zowat het Jupiler/Heineken van de cava's.


Amper zuipbaar, en Bovendien 'volksverraderlijk'.
Comt daar nog bij: zo haram als De Pest
RIP Djimi

Ik vond u ooit een welbesproken en aangename forummer.

Je vertoont nu duidelijke tekenen van een aandoening die fanatieke vlaams nationalisten ook hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 08:35   #9986
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
RIP Djimi

Ik vond u ooit een welbesproken en aangename forummer.

Je vertoont nu duidelijke tekenen van een aandoening die fanatieke vlaams nationalisten ook hebben.
gisteren begon hij echt te klinken zoals ex forumlid Peche... "we are legion..." plus zever over boycot. Nogal hysterisch allemaal.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 08:49   #9987
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Natuurlijk de Catalanen halen hun rekeningen leeg bij de banken die hun hoofdzetel uit Catalonië weg haalden en zetten dat geld nu over bij banken wiens hoofdzetel nog wel in Catalonië blijft.

Dat zal deze vluchtende banken leren ,
de Catalanen in de steek te laten .
Welke banken hebben dan wel een hun hoofdzetel in Catalonie buiten die paar lokaal verankerde mini bankjes die geen enkel gewicht hebben.
Ik zou mijn geld (het moet dan wel de moeite zijn) ook naar een Spaanse bank transfereren.
Gezien de hoge werkloosheid en de erg hoge schuldgraad van Catalonië zal de waarde van de nieuwe Catalaanse munt tussen 15 en 20% lager liggen dan de huidige Euro. Als je geld hebt zou je wel gek zijn om dat in Catalonie te houden.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 09:46   #9988
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Puidgemont dreigt zijn meerderheid te verliezen in het Catalaans parlement nu de communisten eisen dat hij de opschorting van de onafhankelijkheidsverklaring intrekt.

https://elpais.com/ccaa/2017/10/13/c...86_028066.html
https://elpais.com/ccaa/2017/10/11/c...8.html?rel=mas
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 09:50   #9989
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als ik bepaalde vlaamse vrienden hier mocht geloven een week geleden zou de spaanse regering hier over vallen. Rajoy mocht aftreden.

Het omgekeerde is waar: Rajoy zit sterk in het zadel, heeft voor 155 steun vanuit de oppositie en de Catalaanse regering staat op vallen.

Het kan verkeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 10:14   #9990
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Separatisten zijn niet moeilijk in te schatten.
Inherent aan de filosofie is dat ze niet lang een front kunnen vormen om een meerderheid te halen.
Ze zijn ook zeer passioneel, maar kunnen die energie niet lang gefocusd aanhouden.
De rest is een kwestie van tijd.
Als het terug de kop op steekt is de behandeling dezelfde.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 10:55   #9991
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Puidgemont dreigt zijn meerderheid te verliezen in het Catalaans parlement nu de communisten eisen dat hij de opschorting van de onafhankelijkheidsverklaring intrekt.

https://elpais.com/ccaa/2017/10/13/c...86_028066.html
https://elpais.com/ccaa/2017/10/11/c...8.html?rel=mas
Volgens ik lees willen ze dus onmiddellijke onafhankelijkheid en dat hij de republiek uitroept.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 10:58   #9992
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Volgens ik lees willen ze dus onmiddellijke onafhankelijkheid en dat hij de republiek uitroept.
Goed gelezen. Kus van de juf en een bank vooruit
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 11:05   #9993
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Goed gelezen. Kus van de juf en een bank vooruit
Mag ik kiezen waar de juf moet kussen?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 11:28   #9994
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Welke banken hebben dan wel een hun hoofdzetel in Catalonie buiten die paar lokaal verankerde mini bankjes die geen enkel gewicht hebben.
Ik zou mijn geld (het moet dan wel de moeite zijn) ook naar een Spaanse bank transfereren.
Gezien de hoge werkloosheid en de erg hoge schuldgraad van Catalonië zal de waarde van de nieuwe Catalaanse munt tussen 15 en 20% lager liggen dan de huidige Euro. Als je geld hebt zou je wel gek zijn om dat in Catalonie te houden.
Waarom zou Catalonië een nieuwe munt gaan invoeren ?

Die hebben de € en die gaan gewoon de € blijven gebruiken .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 11:30   #9995
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard



De afscheiding van Catalonië gezien door Charlie Hebdo.
Charlie tape où ça fait mal
Et le journal de poursuivre dans son édito du jour : « Si toutes les régions d’Europe qui possèdent une langue, une histoire, une culture originales commencent ?* réclamer leur indépendance, le Vieux Continent va très vite partir en morceaux comme la banquise sous l’effet du réchauffement climatique »
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 11:31   #9996
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ik bepaalde vlaamse vrienden hier mocht geloven een week geleden zou de spaanse regering hier over vallen. Rajoy mocht aftreden.

Het omgekeerde is waar: Rajoy zit sterk in het zadel, heeft voor 155 steun vanuit de oppositie en de Catalaanse regering staat op vallen.

Het kan verkeren.
En waarom was de Baskische delegatie niet aanwezig op de

" Nationale Spaanse Defilé" gisteren denk je.

En wie heeft Rajoy nodig om zijn minderheidsregering niet te doen vallen,

juist ja de Basken

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 13 oktober 2017 om 11:40.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 11:43   #9997
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.762
Standaard

Juncker is tegen de Catalaanse onafhankelijkheid .
Hij wil geen Europa van 90 lidstaten .

En Luxembrug dat 15 X minder inwoners en 15 keer kleiner is dan Catalonië ,mag natuurlijk wel Onafhankelijk zijn ,maar Catalonië niet volgens dit politieke genie.


El presidente de la Comisión Europea (CE), Jean-Claude Juncker, aseguró este viernes que si Catalunya se independizara de España, otras regiones europeas har?*an lo mismo, y añadió que el Ejecutivo comunitario no actúa como mediador en esa situación porque se crear?*a “más caos” en la Unión Europea (UE).

“Si Catalunya se convierte en (un Estado) independiente, otros har?*an lo mismo. Eso no me gusta”, afirmó el pol?*tico durante un diálogo ciudadano con estudiantes en la Universidad de Luxemburgo. Y añadió: “No quiero una UE formada por 90 estados”.

http://www.lavanguardia.com/politica...-lo-mismo.html

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 13 oktober 2017 om 11:47.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 11:45   #9998
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Juncker is tegen de Catalaanse onafhanklijkheid .
Hij weil geen Europa van 90 lidstaten .

En Luxembrug dat 15 X minder inwoners en 15 keer kleiner is dan Catalonië ,mag natuurlijk wel Onafhankelijk zijn ,maar Catalonië niet volgens dit politiek genie.


El presidente de la Comisión Europea (CE), Jean-Claude Juncker, aseguró este viernes que si Catalunya se independizara de España, otras regiones europeas har?*an lo mismo, y añadió que el Ejecutivo comunitario no actúa como mediador en esa situación porque se crear?*a “más caos” en la Unión Europea (UE).

“Si Catalunya se convierte en (un Estado) independiente, otros har?*an lo mismo. Eso no me gusta”, afirmó el pol?*tico durante un diálogo ciudadano con estudiantes en la Universidad de Luxemburgo. Y añadió: “No quiero una UE formada por 90 estados”.

http://www.lavanguardia.com/politica...-lo-mismo.html
Dat heet "geschiedenis".
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 11:49   #9999
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat heet "geschiedenis".
Inderdaad en de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars.

Dus de Catalanen staan er goed voor ,want zij zullen winnen
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 11:49   #10000
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht


De afscheiding van Catalonië gezien door Charlie Hebdo.
Charlie tape où ça fait mal
Et le journal de poursuivre dans son édito du jour : « Si toutes les régions d’Europe qui possèdent une langue, une histoire, une culture originales commencent ?* réclamer leur indépendance, le Vieux Continent va très vite partir en morceaux comme la banquise sous l’effet du réchauffement climatique »
En indien alle naties die zich voor de buiknagel van de wereld nemen zouden stoppen met hun taal, hun kultuur en hun geschiedenis aan de hele natie op te dringen, le Vieux Continent zou nog lang in peis en vree kunnen samen leven...
Maar gezien het nepotisme en de machtshonger van de huidige machthebbers twijfel ik er heel erg aan dat zelfs de eerste steen voor deze vreedzame samenleving nog maar gelegd kan worden...
Dus le Vieux Continent dreigt inderdaad te vergaan, al zou het alleen al maar zijn door de totaal overwoekerende en ongecontroleerde massa-immigratie welke op alle mogelijke manieren, democratie totaal onwaardig, door de lijdzame strot van haar inwoners wordt doorgevoerd en welke le Vieux Continent regelrecht de dieperik in voert...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be