Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2017, 11:00   #141
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee wat
Anna List
Another Jack
de vuile muilekoek
Demper
dewanand
Eduard Khil
Eyjafjallajökull
Gamla
harriechristus
Hoomer
Jay-P.
Knuppel

maddox
Mambo
non-conformist
Pandareus
patrickve
Pericles
Reverberation
SDX
Stingray
Svennies
Tavek
Wapper
plaatsen. : ik lees het niet, ik geef geen reactie.
Superstaaf en Raf zijn verdwenen.
Ik kom hier voor tijdverdrijf. lering en vermaak. Ik laat mijn forumervaring niet meer verpesten door voortdurende kloterijen en rotzakkerijen. Er schieten altijd wel nog 70% actieve leden over die zich wel weten te gedragen.
Dan mag u ook aan de moderatie uitleggen waarom u niet reageert op de berichten van al die vernoemde forummers maar wel een drama maakt van mijn berichten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 11:05   #142
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Off topic. Zie @
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=158

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2017 om 11:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 11:06   #143
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een waarschuwing voor wat? Voor dat driehoekje? Hou u vooral niet in he.
off topic
zie @
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=158

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2017 om 11:11.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 13:00   #144
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

error

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2017 om 13:01.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 13:23   #145
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

THE TRAGIC NATURE OF HUMAN EXISTENCE
Sandra L. Bloom, M.D.

A few serious ideas about tragedy, tragic sense of existence, tragicism.

As is fit for tragicism, there's a motherfucker part in it.

http://sanctuaryweb.com/Portals/0/20...0Existence.pdf
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 13:45   #146
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Nog een beetje menselijke tragiek:

Citaat:
Albert Camus:
“Il n’y a qu’un problème philosophique vraiment sérieux : c’est le suicide. Juger que la vie vaut ou ne vaut pas la peine d’être vécue, c’est répondre �* la question fondamentale de la philosophie”
Citaat:
Albert Camus "Er is maar één ernstig filosofisch probleem: de zelfmoord. Oordelen of het leven wel of niet de moeite waard is geleefd te worden, is antwoord geven op de fundamentele vraag van de filosofie."
"Voorheen was het de vraag of het leven zin moest hebben om geleefd te worden. Nu wordt het duidelijk dat, in tegendeel, het des te beter geleefd wordt wanneer het leven géén zin heeft."

Albert Camus is de filosoof van het absurde. In De mythe van Sisyphus omschrijft hij het als ‘de eerste van mijn waarheden’. Maar niets is op zichzelf absurd. Het is de confrontatie tussen de rationele mens en de onzinnige stilte van de wereld die het absurde voortbrengt. Volgens Camus heeft het leven van zichzelf geen zin. Daarom botst de mens, die eenheid en helderheid zoekt in de wereld, op de muren van het absurde. De wereld zwijgt hem toe. De mens is vanwege zijn redelijkheid geen onderdeel van de wereld, zoals een boom of een kat dat wel is, maar staat er tegen over. Tegelijkertijd vormt juist het absurde de verbinding tussen de mens en de wereld, waardoor de tweedeling in een bijzondere driedeling verandert. Is het mogelijk voor de mens om in die absurde wereld een wijs en zelfs gelukkig leven te leiden?

Camus verwerpt de oplossingen van talloze existentialistische denkers voor deze benarde situatie en zegt dat ze het onredelijke vergoddelijken. Voor hem komt het aan op verzet, vrijheid en passie. ‘Het absurde vereist dat men er niet mee instemt.’ De mens moet in opstand komen tegen zijn hopeloze omstandigheid, want uit de hoop komt al het menselijke ongeluk voort. Het is daarom beter om niet te hopen.

Door niet te hopen onderscheidt de absurde mens zich van de suïcidale mens. Zowel zelfmoord als hoop zijn slechts pogingen om aan het absurde te ontsnappen. Het is vluchtgedrag en Camus wil juist dat we tegen het absurde in opstand komen, in plaats van het te ontwijken.

Ten tijde van L'homme révolté brak Camus volledig met het existentialisme en stelde hij dat de mens een vaststaande natuur bezit. Zijn humanistische en liberale atheïsme blijft echter overeind en hij blijft pleiten voor solidariteit en gemeenschapszin.
https://www.filosofie.nl/albert-camus.html

Nou ja, wat weten wij veel hoe een kat tegenover het leven, haar leven, staat...Het bewustzijn haalt ons uit de naïviteit van het natuurlijke bestaan en stelt er ons tegenover.
Maar het kan ons ook er terug naartoe richten - vrijwillig. Een kat kan dat wellicht niet. Wij kunnen onze geest leegmaken. Een kat kan dat wellicht niet. Wij kunnen onze passies en instincten overwinnen. Een kat kan dat wellicht niet...Toch denk ik dat een kat een zeker niveau van bewustzijn heeft. Minder vrij. Het is de vrijheidsgraad van het bewustzijn die ons bovenaan de ladder plaatst van de dierlijke ontwikkeling.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2017 om 13:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 14:20   #147
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Men verwijt mij een 'veganisme ideologie' te gebruiken. En noemt me daarom een extremist.

Ik verwerp beide. Veganisme is noch een ideologie, noch extremistist.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 14:32   #148
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be