Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2017, 08:55   #5001
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dat is niet zo, juist voor landen, als Ierland, Denemarken, Nederland en België is een goed Brexit deal cruciaal. De Britten zullen wel wakker moeten worden uit hun Brexit roes en bereid zijn om rationele compromissen te sluiten. Door de recente ontwikkelingen, kan de EU de onderhandelingen wel meer naar hun hand zetten; afschrijven nee, daarvoor is het economisch en strategisch toch een belangrijke buur.
Als ze een open grens willen houden in Ierland gaan ze wel een hoop water in hun inreisverbod moeten doen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 10:28   #5002
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is in het parlement een meerderheid om in de eengemaakte markt te blijven.

Het zal dus een zachte brexit worden. Zeker aangezien het een hung parliament is.
Als men niet tot een akkoord komt heeft men zo wie zo een 'hard' brexit. De EU heeft altijd gezegd dat eerst het statuut van de EU burgers in het VK en de financiële verplichtingen tegenover de EU moeten geregeld worden voor er kan onderhandeld worden over een nieuw statuut. May zal dan zwaar moeten inbinden. Ik ben benieuwd.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 10:37   #5003
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Als men niet tot een akkoord komt heeft men zo wie zo een 'hard' brexit. De EU heeft altijd gezegd dat eerst het statuut van de EU burgers in het VK en de financiële verplichtingen tegenover de EU moeten geregeld worden voor er kan onderhandeld worden over een nieuw statuut. May zal dan zwaar moeten inbinden. Ik ben benieuwd.
Inderdaad, en de eerste stap in de onderhandelingen betreffende het nieuwe statuut zal waarschijnlijk de grens Ierland - Noord Ierland zijn.

Ik heb zo een stil vermoeden dat de EU zal eisen dat het UK toetreedt tot Schengen opdat er vrij verkeer van personen zou zijn. Dat zou uiteraard de ultieme grap zijn
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 14:38   #5004
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

May zal niet lang blijven.
De vraag is niet of ze vertrekt ,maar wanneer ze vertrekt

citaat VK

De grote vraag is momenteel niet of maar wanneer de premier aftreedt. 'Ze is aan de macht, maar heeft geen macht,' kopte een krant. Volgens de gokkantoren en commentatoren is de populaire minister van Buitenlandse Zaken de grootste kanshebber om de zwaargehavende May op te volgen, maar het is gevaarlijk om de strijd te beginnen. Ervaring heeft uitgewezen dat de couppleger zelden de uiteindelijke winnaar is.

Na de desastreus verlopen verkiezingen staat de positie van May ter discussie. Ze weigert vooralsnog op te stappen en probeert door te gaan alsof er niets is gebeurd. Inmiddels heeft haar minderheidsregering de gedoogsteun weten te verwerven van de Noord-Ierse DUP. Het ironische is dat May wekenlang heeft gewaarschuwd tegen een 'coalitie van chaos' tussen Labour en de Schotse nationalisten, en zichzelf nu terugvindt in een samenwerkingsverband met een partij vol anti-abortusactivisten en klimaat-ontkenners. 'Een coalitie van mafjoekels,' kopte The Daily Mirror.


http://www.volkskrant.nl/buitenland/...ga-s~a4500239/

Laatst gewijzigd door cato : 11 juni 2017 om 14:48.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 15:12   #5005
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
May zal niet lang blijven.
De vraag is niet of ze vertrekt ,maar wanneer ze vertrekt

citaat VK

De grote vraag is momenteel niet of maar wanneer de premier aftreedt. 'Ze is aan de macht, maar heeft geen macht,' kopte een krant. Volgens de gokkantoren en commentatoren is de populaire minister van Buitenlandse Zaken de grootste kanshebber om de zwaargehavende May op te volgen, maar het is gevaarlijk om de strijd te beginnen. Ervaring heeft uitgewezen dat de couppleger zelden de uiteindelijke winnaar is.

Na de desastreus verlopen verkiezingen staat de positie van May ter discussie. Ze weigert vooralsnog op te stappen en probeert door te gaan alsof er niets is gebeurd. Inmiddels heeft haar minderheidsregering de gedoogsteun weten te verwerven van de Noord-Ierse DUP. Het ironische is dat May wekenlang heeft gewaarschuwd tegen een 'coalitie van chaos' tussen Labour en de Schotse nationalisten, en zichzelf nu terugvindt in een samenwerkingsverband met een partij vol anti-abortusactivisten en klimaat-ontkenners. 'Een coalitie van mafjoekels,' kopte The Daily Mirror.


http://www.volkskrant.nl/buitenland/...ga-s~a4500239/
Boris Johnson? Die zal dolgraag willen, maar lijkt me volstrekt onbekwaam.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 16:39   #5006
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Wat ik me niet realiseerde is dat een aantal zetels in het Britse parlement,momenteel zouden het er 7 zijn,niet opgenomen worden.Blijkbaar neemt Sinn Fein (de Ierse nationalisten) traditioneel de zetels waarop ze recht hebben nooit op..

Maar mocht Sinn Fein dat deze keer wel doen,(waar ze dus recht op hebben!),zouden ze het de regering best moeilijk kunnen maken,temeer daar de nationalisten,ironisch genoeg,vrij veel raakvlakken hebben met labour en zich al een kwart eeuw gedistancieerd hebben van het IRA-gerelateerd terrorisme onzaliger gedachtenis....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 17:02   #5007
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Vergis u niet, de Britse zakenwereld ziet die Brexit met lede ogen aan net zoals de jongere bevolking. Zoals steeds en in alle landen is er een vastgeroeste politieke wereld die regels volgt die onbegrijpelijk zijn voor degenen die bij wijze van spreken hun hemd willen nat maken. Eerst heeft Cameron het naar de kloten geholpen met een verkiezing die niet nodig was en nu doet May (die beter toiletten zou gaan kuisen) het nog eens over. Ondertussen zit Farage met een vet loon aan zijn kloten te krabben in het EU parlement.

Politiekers in tegenstelling tot mensen die normaal werken worden nooit afgerekend op hun stommiteiten. Er is steeds de gouden parachute die opengaat.

Niet volledig mee eens. UKIP had een tijd geleden een goed resultaat, maar door dat kiessysteem daar, hadden ze maar één zetel. Die zijn ze nu kwijt. May haar partij heeft eigenlijk wel degelijk een goed resultaat, maar door dat kiessysteem daar, hebben ze zetels verloren. En vooral: De vorige keer had Cameron een heel goed resultaat, veel beter dan voorspeld. Misschien had UKIP toen wel gewonnen indien Cameron dat referendum NIET beloofd had. Ik vermoed dat Cameron, door dat referendum te beloven, heel wat stemmen van UKIP heeft afgesnoept. Nu ja, eigenlijk kan niemand dat zeker weten.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 17:15   #5008
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Voor de amateurs van cynisme : zeker lezen, en het filmpje met Osborne bekijken. Echt om van te smullen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 17:59   #5009
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor de amateurs van cynisme : zeker lezen, en het filmpje met Osborne bekijken. Echt om van te smullen.
sorry, kreeg het linkje er niet door...

https://www.theguardian.com/politics...erved-ice-cold
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 08:07   #5010
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Boris Johnson? Die zal dolgraag willen, maar lijkt me volstrekt onbekwaam.
is bekwaam zijn ondertussen een argument om 1e minister of president te worden mss?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2017, 09:19   #5011
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Niet volledig mee eens. UKIP had een tijd geleden een goed resultaat, maar door dat kiessysteem daar, hadden ze maar één zetel. Die zijn ze nu kwijt. May haar partij heeft eigenlijk wel degelijk een goed resultaat, maar door dat kiessysteem daar, hebben ze zetels verloren. En vooral: De vorige keer had Cameron een heel goed resultaat, veel beter dan voorspeld. Misschien had UKIP toen wel gewonnen indien Cameron dat referendum NIET beloofd had. Ik vermoed dat Cameron, door dat referendum te beloven, heel wat stemmen van UKIP heeft afgesnoept. Nu ja, eigenlijk kan niemand dat zeker weten.
Het wordt dag na dag duidelijker dat de Brexit géén goede zaak wordt voor de Britten.
Cameron beging een flater door dat referendum te beloven.
Nu, gedane zaken nemen geen keer.
May zal veel moed en doorzettingsvermogen nodig hebben !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2017, 10:41   #5012
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het wordt dag na dag duidelijker dat de Brexit géén goede zaak wordt voor de Britten.
Cameron beging een flater door dat referendum te beloven.
Nu, gedane zaken nemen geen keer.
May zal veel moed en doorzettingsvermogen nodig hebben !
Ik denk dat May vooral op zoek is naar een elegante manier om net zoals Cameron, Boris en Nigel te kunnen gaan tuinieren.

Ze hoopt waarschijnlijk door haar eigen partij weggestemd te worden zodat ze het wespennest kan verlaten en de fakkel aan een andere duts door kan geven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 17:04   #5013
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat May vooral op zoek is naar een elegante manier om net zoals Cameron, Boris en Nigel te kunnen gaan tuinieren.

Ze hoopt waarschijnlijk door haar eigen partij weggestemd te worden zodat ze het wespennest kan verlaten en de fakkel aan een andere duts door kan geven.
May wil haar termijn uitdoen met alle + & - gevolgen vandien voor haarzelf & voor haar land.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 17:20   #5014
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het wordt dag na dag duidelijker dat de Brexit géén goede zaak wordt voor de Britten.
Cameron beging een flater door dat referendum te beloven.
Nu, gedane zaken nemen geen keer.
May zal veel moed en doorzettingsvermogen nodig hebben !
Wel, het gaat niet alleen over gelijk of ongelijk, feit is dat UKIP het vroeger goed deed. Dat betekent niet dat de kiezers van UKIP gelijk hadden, of dat ze een juiste inschatting maakten, maar het was wel moeilijk om dat te negeren. Las dat veel jongeren in UK niet zijn gaan stemmen voor het referendum. Waarom bleven zij thuis? Wat was de reden? Het is wel zo dat de EU steeds meer macht kreeg (verdrag van Lissabon). In 1994 werd Dehaene bijna voorzitter van de EU, John Major was als enige tegen. UK had toen de macht om dat tegen te houden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 17:40   #5015
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
May wil haar termijn uitdoen met alle + & - gevolgen vandien voor haarzelf & voor haar land.
Wie anders?

Ik zie NIEMAND anders.
Al de rest zit nog iets te teuten in verband met "soft brexit" en zo.

Er BESTAAT niet zoiets als een "soft Brexit".Voor iedere verdere deelname aan enigerlei aspect van EU-handelswijzes(ik denk speciaal aan vlotte handel en justitiele aspecten) zal het VK moeten betalen.In Geld of in coordinatie van hun wetgeving met deze van de EU....

Maar,en dat is belangrijk te beseffen,zonder ook maar enige verdere INVLOED op die EU wetgeving.

Nogal wat anders dan totnogtoe.

n.Het Britse zakenleven (en ik bedoel ECHTE bedrijfsleiders,niet van die clowns uit het cultuur- en entertainment-wezen) zijn in bijna paniek en de KMO-bedrijfsleiders die al eens een exportje doen weten onderhand wel dat ze "marginalen" zullen blijven,puur op de interne Britse markt gericht.


De Britten liggen met hun belangrijkste eilandjes nu eenmaal niet voor de kust van Florida op zo,ze liggen HIER.
De situatie is zo ernstig dat men zich kan blijven afvragen waarom het eiland in dat diepe gat wil stappen.Sommige zaken zijn onderhand TE belangrijk om aan politici over te laten.....

En de kiezers....ach,dat volkje zal straks weer de verstoorde onschuld spelen en iedereen de schuld geven (inclusief de EU),behalve hun eigen stomme zelf.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 18:09   #5016
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Het Britse zakenleven (en ik bedoel ECHTE bedrijfsleiders,niet van die clowns uit het cultuur- en entertainment-wezen) zijn in bijna paniek en de KMO-bedrijfsleiders die al eens een exportje doen weten onderhand wel dat ze "marginalen" zullen blijven,puur op de interne Britse markt gericht.


De Britten liggen met hun belangrijkste eilandjes nu eenmaal niet voor de kust van Florida op zo,ze liggen HIER.
De situatie is zo ernstig dat men zich kan blijven afvragen waarom het eiland in dat diepe gat wil stappen.Sommige zaken zijn onderhand TE belangrijk om aan politici over te laten.....

En de kiezers....ach,dat volkje zal straks weer de verstoorde onschuld spelen en iedereen de schuld geven (inclusief de EU),behalve hun eigen stomme zelf.....
__________________
Ik heb er ergens wel begrip voor. Ik zeg niet dat die Brexit de juiste beslissing was, maar GB was vroeger een wereldmacht. Ze hadden al die kolonies... 't Is nu 100 jaar geleden, maar tijdens WOI zijn er al die doden gevallen. Waarvoor? Bovendien is er ook nog de hypermigratie en de multicul. Ik meen mij te herinneren dat Marjan Thijssen op T.V. heeft toegegeven dat dat oneerlijke concurrentie was met die Oost-Europeanen. Ook vind ik dat de kloof tussen arm en rijk veel te groot is. Ik las onlangs op deredactie.be dat hier in Europa een groot deel van de middenklasse armer is geworden De rijkdom is zeer ongelijk verdeeld.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 19:43   #5017
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Boris Johnson? Die zal dolgraag willen, maar lijkt me volstrekt onbekwaam.
Die man is gewoon een clownesk figuur.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 20:12   #5018
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik heb er ergens wel begrip voor. Ik zeg niet dat die Brexit de juiste beslissing was, maar GB was vroeger een wereldmacht. Ze hadden al die kolonies... 't Is nu 100 jaar geleden, maar tijdens WOI zijn er al die doden gevallen. Waarvoor? Bovendien is er ook nog de hypermigratie en de multicul. Ik meen mij te herinneren dat Marjan Thijssen op T.V. heeft toegegeven dat dat oneerlijke concurrentie was met die Oost-Europeanen. Ook vind ik dat de kloof tussen arm en rijk veel te groot is. Ik las onlangs op deredactie.be dat hier in Europa een groot deel van de middenklasse armer is geworden De rijkdom is zeer ongelijk verdeeld.
Rijkdom wordt niet verdeeld, rijkdom wordt gewonnen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 20:25   #5019
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Rijkdom wordt niet verdeeld, rijkdom wordt gewonnen.
Eindelijk een verstandige reactie. Het is hetzelfde voor de kotswekkende linkse onzin voor "kansarmen" en kansen "krijgen". Kansen moet ge godverdomme pakken en desnoods door met de ellebogen te werken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 20:39   #5020
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Eindelijk een verstandige reactie. Het is hetzelfde voor de kotswekkende linkse onzin voor "kansarmen" en kansen "krijgen". Kansen moet ge godverdomme pakken en desnoods door met de ellebogen te werken.
Of door als Poolse chauffeur voor een Nederlandse vervoerder te gaan werken? Of door met een gammel bootje naar Europa te komen?

(Of door te infiltreren in een vluchtelingenstroom zodat je lekker Duitse meisjes kan verkrachten? Of door je bij een gewapende terreurorganisatie aan te sluiten zodat je in het veroverde land je eigen paradijs kan gaan opbouwen? Oké, die gingen wat ver.)

(Overigens werkt een kans over het algemeen zo dat je hem moet krijgen voordat je hem kan pakken. Je kan het woord "creëren" nog proberen.)
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be