Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2021, 19:14   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.457
Standaard België is Europees kampioen

De aap komt eindelijk uit de mouw. Of hoe de benaming "autoterrorist" meer dan ooit de lading dekt.

Citaat:
België is Europees kampioen, als het gaat om het niet naleven van het verkeersreglement. Met 84% van de Belgische bestuurders die al eens een overtreding begaat, presteert België het slechtst van de 11 Europese landen die in de nieuwe Europese barometer van de Fondation Vinci bevraagd werden.
https://www.hln.be/binnenland/belg-r....google.com%2F
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 13 mei 2021 om 19:17.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 19:43   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.336
Standaard

België heeft met het Vlaams Gewest ook algemene 70 kmh op alle wegen buiten de bebouwde kom, dit ook op 2+2 wegen gescheiden door wegmarkeringen.

Het gemiddelde van de Europese landen heeft daar 90 kmh. (eilandjes en mini-landen tel ik niet)

Maar ook aan het draagvlak van die algemene 70 kmh zal het niet alleen liggen.

België heeft ook een slechte reputatie qua gordeldracht en rijden onder invloed.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 mei 2021 om 19:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 19:43   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.150
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er zijn veel vragen bij dit artikel.

Die bij mij op komen.
  • Wat te doen bij tegenstrijdige verkeerssignalisatie?
  • Wat te doen bij verwarrend opgestelde reglementen?
  • Wat te doen bij moedwil van de regelgevende partij?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 19:56   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.935
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De aap komt eindelijk uit de mouw. Of hoe de benaming "autoterrorist" meer dan ooit de lading dekt.



https://www.hln.be/binnenland/belg-r....google.com%2F
Of misschien telt België het minste leugenaars.
__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 19:57   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.150
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Of misschien telt België het minste leugenaars.
Als we de hoeveel ambtenaren en politici zien, lijkt me dat vergezocht.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 20:27   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.336
Standaard

Zo een belabberd- en lappendeken-verkeersreglement vindt men nog niet in ex-Oostblok landen neem ik aan.

Citaat:
https://www.tijd.be/opinie/analyse/d...e/9664127.html

De wegcode is aan een revolutie toe

12 augustus 2015 01:00

Het bestaande verkeersreglement is complex en achterhaald. Tijd om een volledig nieuw reglement op te stellen.

Door Karin Genoe, gedelegeerd bestuurder van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid.

Binnenkort viert het Belgische verkeersreglement zijn veertigste verjaardag. Maar ik vier niet mee. Talloze aanpassingen later raakt niemand nog wijs uit het complexe document. Het is tijd voor een revolutie. Ik vind dat we beter vanaf nul beginnen en een nieuw verkeersreglement opstellen. Deze keer een bondige en helder verwoorde versie: iedereen die het gebruikt, moet het begrijpen.

Even terug naar 1 december 1975, toen de huidige wegcode werd ingevoerd. De wegen werden bevolkt door DAF-wagentjes, 2CV-geitjes en de eerste generatie Golfs. Op het platteland waren paard en kar nog vaak te zien. Fietspaden stonden nog in de kinderschoenen, er was veel minder verkeer en van de gsm was nog geen sprake.

Die tijdsgeest is nog altijd te merken aan het reglement. Zo staat het woord ‘rijkswacht’ er nog zes keer in. Bovendien zijn er in de loop der jaren ruim 80 KB’s uitgevaardigd voor wijzigingen, maar de basis bleef altijd dezelfde. Het resultaat is een moeilijk leesbaar, totaal verouderd en nodeloos ingewikkeld document. Sommige regels doen me zelfs lachen. ‘Wanneer de lading van een mallejan langer dan 12 meter is, moet een begeleider te voet achter de lading volgen.’ Tegenwoordig vervoeren we afgehakte boomstammen met vrachtwagens.

Speciaal geluidstoestel

Nodeloos ingewikkelde omschrijvingen maken het verkeer er niet veiliger op. Dat je als bestuurder voorrang moet geven aan het zebrapad en dat je aan de kant moet gaan voor ziekenwagens met een sirene? Ik daag je uit om het op te zoeken in het verkeersreglement. Zo omslachtig is de formulering. Zijn we er echt bij gebaat als er staat dat ‘een speciaal geluidstoestel het naderen van een prioritair voertuig aankondigt’?

Het officiële reglement bevat nu vijf grote delen, onderverdeeld in hoofdstukken, die op hun beurt opgesplitst worden in 87 artikels. Sommige ervan hebben een artikel bis, ter, quater en zo verder, en zijn daarna nog eens opgedeeld in extra puntjes. Wie kan me deze zin uitleggen: ‘Behalve indien een gedeelte van de openbare weg voor hem is voorbehouden, moet de bestuurder niet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan rijden op een rotonde.’ Heerlijk helder? Vergeet het maar.

De wegcode is een lappendeken geworden. En dan nog biedt het reglement geen antwoord op alle problemen, want dat is nu eenmaal onmogelijk. Het is zelfs een bron voor moeilijke quizvragen. Dat kan toch onmogelijk de bedoeling zijn?

Ik vind dat we beter teruggaan naar de basisbedoeling van het verkeersreglement: het gedrag van weggebruikers bijsturen, de politie toelaten dat gedrag te controleren en te bestraffen en als houvast dienen bij het aanleggen van wegen. Het verkeersreglement is misschien wel de vaakst gebruikte regelgevende tekst. Zodra je als voetganger, fietser of automobilist op de weg komt, moet je de regels volgen. Net daarom is het belangrijk dat die voor iedereen begrijpelijk zijn. Dat betekent: zo helder en zo bondig mogelijk.

Vuilnisbak

We moeten durven doortastend te zijn. Het land zit niet te wachten op een zoveelste aanvulling op de bestaande code. Het is beter dat document in de vuilnisbak te kieperen en met een schone lei te beginnen. Het resultaat dat ik voor mij zie, is een kort en bondig reglement waarin alles zo duidelijk staat dat iedereen het begrijpt. Zo eenvoudig dat het bruikbaar is van in de klas tot in de rechtbank, zonder dubbelzinnigheden.

Nederland deed het ons al voor in 1991. De voorrangsregels zijn er uitgelegd in twee korte basisartikels. In België is dezelfde boodschap uitgesmeerd over tien hermetische artikels met woorden als ‘inzonderheid’ en constructies als ‘worden beschouwd’. De regels rond busbanen en busstroken: in Nederland zijn er 76 woorden nodig, in België 600.

En waarom zouden we niet dromen van een verkeersreglement op Europees niveau? Een soort van ‘grondwet’ met de fundamentele gedragsregels. Een logische stap om het vrije verkeer nog verder te vergemakkelijken en de verkeerssituatie nog meer te verbeteren. De lidstaten en de gewesten krijgen dan de mogelijkheid om het reglement verder te verfijnen, maar de basisregels zijn overal dezelfde.

Het is begrijpelijk dat het bestaande reglement bij veel weggebruikers geen parate kennis meer is. Het nieuwe reglement wordt een mooie aanleiding om de verkeerskennis bij alle Belgen op te frissen. Via campagnes, infosessies en sensibiliseringsacties in scholen en bedrijven. Hoe helderder het reglement, hoe veiliger het verkeer.
Citaat:
België is Europees kampioen, als het gaat om het niet naleven van het verkeersreglement. Met 84% van de Belgische bestuurders die al eens een overtreding begaat, presteert België het slechtst van de 11 Europese landen die in de nieuwe Europese barometer van de Fondation Vinci bevraagd werden.
Citaat:
https://www.lesechos.fr/industrie-se...20des%20quotas.

Cette enquête est réalisée auprès des conducteurs de 11 pays d'Europe (France, Allemagne, Belgique, Espagne, Grande-Bretagne, Italie, Suède, Grèce, Pologne, Pays-Bas, Slovaquie), selon la méthode des quotas
We doen zelfs slechter dan de Grieken, Polen en Slovaken ...

Ook qua alcohol aan het stuur en prullen met de smartphone zijn we wslk de slechtste.
https://www.lavenir.net/cnt/dmf20200...ises-habitudes

Laatst gewijzigd door Micele : 13 mei 2021 om 20:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 21:03   #7
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De aap komt eindelijk uit de mouw. Of hoe de benaming "autoterrorist" meer dan ooit de lading dekt.



https://www.hln.be/binnenland/belg-r....google.com%2F
En er vallen niet meer doden? Tijd voor wat versoepelingen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:18   #8
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Of misschien telt België het minste leugenaars.
Dat lijkt me nogal bij de haren getrokken daar Belgen uiterst gereputeerd zijn wanneer het over frauderen en sjoemelen gaat.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 20:01   #9
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

er is gewoon amper een draagvlak voor de belgische verkeers-waanzin.

als we de klok 20 jaar terug zouden draaien zouden er misschien wel nog mensen zijn die de logica ervan inzien.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 08:16   #10
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
er is gewoon amper een draagvlak voor de belgische verkeers-waanzin.

als we de klok 20 jaar terug zouden draaien zouden er misschien wel nog mensen zijn die de logica ervan inzien.
Meer controles en zwaardere boetes zijn nodig, met ook meer in beslagname van het voertuig.

Een en andere zal ook wel te maken hebben met het feit dat hoe dommer het individu, hoe mee hij of zijn gebruikt maakt van de auto. Dit wordt nog eens versterkt door het feit dat automobilisten veel met de luchtverontreiniging te maken krijgen die hun hersenen aantast waardoor je een vicieuze cirkel krijgt.

Zo zie je dat er nog steeds veel gebruik wordt gemaakt van de smartphone achter het stuur en dat de meeste automobilisten blijkbaar intellectueel niet in staat zijn hun richtingaanwijzer te gebruiken bij het verlaten van een rond punt ( meer dan de helft ).
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 08:28   #11
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Meer controles en zwaardere boetes zijn nodig, met ook meer in beslagname van het voertuig.

Een en andere zal ook wel te maken hebben met het feit dat hoe dommer het individu, hoe mee hij of zijn gebruikt maakt van de auto. Dit wordt nog eens versterkt door het feit dat automobilisten veel met de luchtverontreiniging te maken krijgen die hun hersenen aantast waardoor je een vicieuze cirkel krijgt.

Zo zie je dat er nog steeds veel gebruik wordt gemaakt van de smartphone achter het stuur en dat de meeste automobilisten blijkbaar intellectueel niet in staat zijn hun richtingaanwijzer te gebruiken bij het verlaten van een rond punt ( meer dan de helft ).
Heb jij eigenlijk een rijbewijs of een wagen?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 11:52   #12
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Ik vind daar niets van terug op de site van Fondation Vinci https://www.fondation-vinci.com/fond...page/index.htm . Dus geen idee waar HLN dat vandaan heeft.

Ik stel me ook vragen bij die Fondation. Zou "goede werken" steunen om de leefbaarheid in de stad te verbeteren terwijl Vinci een bedrijf is dat grof geld verdient aan het parkeren in een stad en dus de leefbaarheid in de stad ondermijnt.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 12:03   #13
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
er is gewoon amper een draagvlak voor de belgische verkeers-waanzin.

als we de klok 20 jaar terug zouden draaien zouden er misschien wel nog mensen zijn die de logica ervan inzien.
Dat klopt. Jaar na jaar werkt onze overheid er ijverig aan om de geloofwaardigheid van haar verkeersbeleid compleet onderuit te halen.

Je moet veel meer dan 20 jaar terug gaan in de tijd. Ergens midden de jaren 80 werd het snelheidsregime binnen de bebouwde kom gewijzigd van 60 naar 50.
Ik heb nooit begrepen wat daar de zin van was.
Alles wat er vanaf dan gekomen is mag voor mij direct worden geschrapt.
De enige zinvolle regel die in die periode genomen werd, en mag blijven, is de veralgemening van voorrang op een rotonde in de plaats van die idiote voorrang van rechts.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 12:08   #14
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Meer controles en zwaardere boetes zijn nodig, met ook meer in beslagname van het voertuig.
(...)
Meer controles en zwaardere boetes, dat is een zwaktebod dat bewijst dat het beleid faalt.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 19:17   #15
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Dat klopt. Jaar na jaar werkt onze overheid er ijverig aan om de geloofwaardigheid van haar verkeersbeleid compleet onderuit te halen.

Je moet veel meer dan 20 jaar terug gaan in de tijd. Ergens midden de jaren 80 werd het snelheidsregime binnen de bebouwde kom gewijzigd van 60 naar 50.
Ik heb nooit begrepen wat daar de zin van was.
Alles wat er vanaf dan gekomen is mag voor mij direct worden geschrapt.
De enige zinvolle regel die in die periode genomen werd, en mag blijven, is de veralgemening van voorrang op een rotonde in de plaats van die idiote voorrang van rechts.
50 km/h in bebouwde kom is zeker een gepaste snelheid.

Het probleem in België is dat Belgen geboren zijn met een auto in hun maag en mede het beleid rond de bedrijfswagens heeft gezorgd voor een cultuur waarbij men hier voor iedere verplaatsing - zonder nadenken - in zijn auto ploft. Dergelijke mensen hebben een bijzonder eenzijdig verkeersinzicht en geen affiniteit met de gevaren voor andere weggebruikers. Het zijn ook steeds die mensen die het nut van allerhande verkeersregels niet snappen.

Mensen die zowel fietser, automobilist als voetganger zijn, hebben een veel ruimer en beter verkeersinzicht, zijn daardoor ook betere chauffeurs en kunnen die zaken wel allemaal beter plaatsen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 21:38   #16
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
(...)

Het probleem in België is dat Belgen geboren zijn met een auto in hun maag en mede het beleid rond de bedrijfswagens heeft gezorgd voor een cultuur waarbij men hier voor iedere verplaatsing - zonder nadenken - in zijn auto ploft. Dergelijke mensen hebben een bijzonder eenzijdig verkeersinzicht en geen affiniteit met de gevaren voor andere weggebruikers. Het zijn ook steeds die mensen die het nut van allerhande verkeersregels niet snappen.

Mensen die zowel fietser, automobilist als voetganger zijn, hebben een veel ruimer en beter verkeersinzicht, zijn daardoor ook betere chauffeurs en kunnen die zaken wel allemaal beter plaatsen.
De ene cliché na de andere.

Beginnen met cliché nummer 1: Belgen kiezen meer dan andere Europeanen de wagen voor hun verplaatsingen.
Is dat zo? Antwoord: neen, dat is niet zo. https://ec.europa.eu/eurostat/statis...ometres%29.png
Voor ruim 80% van hun verplaatsingen kiezen Belgen voor de wagen en daarmee zitten we ongeveer op het Europese gemiddelde.
Die cliché kan je al voorgoed in de vuilbak dumpen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 22:16   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.150
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
De ene cliché na de andere.

Beginnen met cliché nummer 1: Belgen kiezen meer dan andere Europeanen de wagen voor hun verplaatsingen.
Is dat zo? Antwoord: neen, dat is niet zo. https://ec.europa.eu/eurostat/statis...ometres%29.png
Voor ruim 80% van hun verplaatsingen kiezen Belgen voor de wagen en daarmee zitten we ongeveer op het Europese gemiddelde.
Die cliché kan je al voorgoed in de vuilbak dumpen.
Ik moet wel toegeven, als motorrijder en "speciale fietser" weet ik verdomd goed dat 95% van de automobilisten me niet gezien hebben.

Daar heeft Blue Sky wel een hard punt in.
En ja, ik ben zelf ook automobilist.

Uiteindelijk ben ik een ongelofelijke natuurverwoester.
Sinds 1987 heb ik 95 000 km 2takt gereden
450 000 km loodhoudende benzine
380 000 km loodvrije benzine
600 000 km diesel
7500km elektrisch.

tijd voor de gaskamer dan maar?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2021, 08:06   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De aap komt eindelijk uit de mouw. Of hoe de benaming "autoterrorist" meer dan ooit de lading dekt.



https://www.hln.be/binnenland/belg-r....google.com%2F
In België en in vooral Vlaanderen maakt men actief jacht op autobestuurders.
In Vlaanderen is het zelfs zo erg, dat er zelfs op wegen waar minder dan 500 wagens per dag rijden trajectcontrole is.
In de Vlaamse steden zet met bedrijven in om actief op foutparkeerders en vervallen parkeertickets te jagen.
En het verkeersregelment is zo ingewikkeld dat zelfs de politie niet eens weet wat nu juist mag en wat niet.

In Vlaanderen geen boeten oplopen, is meer een kwestie van geluk dan van het naleven van het verkeersregelment.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2021, 21:36   #19
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik moet wel toegeven, als motorrijder en "speciale fietser" weet ik verdomd goed dat 95% van de automobilisten me niet gezien hebben.
(...)
Ik volg je daarin niet. Ik heb vroeger tussen 1977 en 1990 vele kilometers met bromfiets en later motorfiets gereden. Eén keer scheelde het niet veel omdat een autobestuurder me blijkbaar niet gezien had.
Dan door omstandigheden jarenlang enkel met de auto.
Nu rij ik al weer dik 2 jaar met de motorfiets, zuiver voor het plezier, met een 300cc scooter, maar op die ruim 9000km heb ik nog niet ervaren dat iemand me niet gezien had. Eerder het tegendeel.

Je hebt het ook over "speciale fietser". Rij je dan met zo een speedelec op het fietspad?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2021, 21:43   #20
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
(...)
Uiteindelijk ben ik een ongelofelijke natuurverwoester.
Sinds 1987 heb ik 95 000 km 2takt gereden
450 000 km loodhoudende benzine
380 000 km loodvrije benzine
600 000 km diesel
7500km elektrisch.

tijd voor de gaskamer dan maar?
Wat een onzin wordt ons wijsgemaakt.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be