Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2017, 13:55   #1181
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De beste beheerders van een soort plat Hollywood Amerikaans. Zelfs jullie Hollands klinkt bijna hetzelfde. Cultuurbarbaren ook die nergens graag gezien zijn, buiten de klassieke vakantiekampen al dan niet de kemping waar jullie met de kerreven naartoe trekken. Als het al niet de Spaanse of Turkse concentratie kazernes zijn.

Buiten een paar Sergio's is jullie gastronomie om te kotsen. Mora en uit de muur vreten is het summum. Ik kocht ooit oesters op een markt in Axel en een Hollander vroeg me hoe hij dat moest klaarmaken! Een andere keer koos ik op de kaart van een restaurant gebakken schol "Picasso". Ik hou het spel in de gaten en ben al tevreden als ik de garçon met een mooi gebruinde gebakken schol uit de keuken zie komen maar ineens zet hij die op een tafel en voor in kon tussenkomen trekt hij een blik fruitmix open en kapt dat over die schol. Natuurlijk niet te vreten. Niet om te doen. Gelukkig genoeg dat we aan een groot cultuurland Frankrijk grenzen dat maakt het ietwat goed.
Volgens mij moet jij eens een goede Hollandse joint roken. Je klinkt nogal opgefokt.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 17:26   #1182
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat jij Systematisch naar slechte restaurants gaat in Nederland, wil niet zeggen dat het in Nederland kommer en kwel is. Dat heeft meer met jouw keuzes te maken. Ik ken voldoende restaurants waar je lekker kunt eten in Nederland. Verder is het ook typisch Belgisch (bewuste woordkeuze) dat jij slechte ervaringen in Nederland nodig hebt, om jouw goede eetervaringen in België te onderstrepen. En verder kun je in Spanje goedkoper en beter eten dan in België. Kortom: jouw plaat blijft -alweer-hangen.
Allemaal inhoudsloos geneuzel en praat voor de vaak. Hollanders kunnen niet koken. Punt uit.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 20:50   #1183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik kom relatief dikwijls in Nederland. Ik woon dan ook dicht bij de grens en heb familie en kennissen in Nederland. Ik moet u zeggen dat ik het al lang opgegeven heb in Nederland te gaan eten. Ze bakken (letterlijk) er absoluut niets van. Hoe ze ook proberen. Het is gewoon slecht, kortom: bucht.

Mijn Nederlandse kennissen geven dat dan ook toe. Nergens eet men zo (relatief) goedkoop en zo lekker als in België. Vaak kan men dat zelfs in de kleinste dorpen bij ons. Alleen daarom al komen ze regelmatig naar België.

Veel meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.
Ga een naar Middelburg. Op de markt zijn er meerdere visrestaurants. Heel goed. Of naar Philippine. Mosselen als specialiteit. Ronduit schitterend. En, voor u begint te leuteren, het krioelt er van de Belgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 20:51   #1184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Allemaal inhoudsloos geneuzel en praat voor de vaak. Hollanders kunnen niet koken. Punt uit.
Waar komen die Michelinsterren dan vandaan? Fraude? Gekocht op internet? Michelinmedewerkers omgekocht?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 21:43   #1185
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Allemaal inhoudsloos geneuzel en praat voor de vaak. Hollanders kunnen niet koken. Punt uit.
De Vlamingen trekken naar het Noorden.

https://www.trouw.nl/samenleving/de-...n-op~ad0439e6/
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 21:45   #1186
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Werk bij een internationaal bedrijf, bedrijfsmaaltijden zijn afhankelijk van de bedrijfscultuur en opvattingen over gezondheid. Bij ons is vette hap uitgesloten, enkel gezond eten.
Nederlanders lunchen een half uur en Vlamingen anderhalf uur.
Dat is het verschil.

Laatst gewijzigd door cato : 21 februari 2017 om 21:48.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 22:08   #1187
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar komen die Michelinsterren dan vandaan? Fraude? Gekocht op internet? Michelinmedewerkers omgekocht?

´Nederlanders kunnen niet koken´
Een groot deel van onze bevolking kan niet koken. Dat komt vooral doordat Nederlanders weinig kennis hebben op het gebied van voedsel bereiden. Zo weet lang niet iedereen dat je een pan eerst goed heet moet laten worden, voordat je het vlees erin legt. Zelfs de basiskennis voor het bakken van een simpele cake ontbreekt. Aldus Ammerlaan, een van de bekendste trendonderzoekers op het gebied van voedsel in Nederland.

(Trouw, 2012)

Kortom, Nederlanders hebben geen eetcultuur . Hebben die nooit gehad en het ziet er dus niet naar uit dat ze die vlug zullen hebben.


En meer woorden ga ik hier niet aan verspillen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 februari 2017 om 22:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 22:12   #1188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En meer woorden ga ik hier niet aan verspillen.
Geen antwoord op de vraag waar die Michelinsterren dan wel vandaan komen. Gestolen? Michelincontroleurs omgekocht?

Hoe zit het daar eigenlijk mee?

En wat doen al die Belgen dan wel in Philippine als ze er mosselen gaan eten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 12:34   #1189
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Allemaal inhoudsloos geneuzel en praat voor de vaak. Hollanders kunnen niet koken. Punt uit.
Voor een zelfbenoemde neutrale onderzoeker en liberaal, houd je wederom een zeer liberaal standpunt op na. Jij eet gewoon bij slechte restaurants. Punt uit. Reserveer je trouwens op de naam System, of op de naam Het Oosten?
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 15:17   #1190
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De situatie was dan ook totaal anders: de verspreiding van de standaardtaal stond toen nog in de kinderschoenen, maar werd wel gedragen door de toenemende geletterdheid (met o.m. de verspreiding van de bijbel).


Dat is nog maar de vraag.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 18:34   #1191
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
´Nederlanders kunnen niet koken´
Een groot deel van onze bevolking kan niet koken. Dat komt vooral doordat Nederlanders weinig kennis hebben op het gebied van voedsel bereiden. Zo weet lang niet iedereen dat je een pan eerst goed heet moet laten worden, voordat je het vlees erin legt. Zelfs de basiskennis voor het bakken van een simpele cake ontbreekt. Aldus Ammerlaan, een van de bekendste trendonderzoekers op het gebied van voedsel in Nederland.

(Trouw, 2012)

Kortom, Nederlanders hebben geen eetcultuur . Hebben die nooit gehad en het ziet er dus niet naar uit dat ze die vlug zullen hebben.


En meer woorden ga ik hier niet aan verspillen.
De kijkcijfers bij de diverse kookprogramma's vertellen ook een heel ander verhaal. En daar ga ik ook geen woorden aan verspillen.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 18:46   #1192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De kijkcijfers bij de diverse kookprogramma's vertellen ook een heel ander verhaal. En daar ga ik ook geen woorden aan verspillen.
Als ik de jonge collega's op het werk hoor vertellen over hun culinaire gewoonten, stel ik vast er ook nog bitterweinig kunnen of willen koken. Ze kopen heel veel kant-en-klaarmaaltijden, gevulde broodjes, enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 20:48   #1193
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik de jonge collega's op het werk hoor vertellen over hun culinaire gewoonten, stel ik vast er ook nog bitterweinig kunnen of willen koken. Ze kopen heel veel kant-en-klaarmaaltijden, gevulde broodjes, enzovoort.
Tja, dat is een keuze. Bij mij thuis geldt dat wij dagelijks koken met verse groenten en dan nog het liefste biologisch ook. Maar ja, ik ben dan ook geen 20 meer.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2017, 01:37   #1194
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Dat Groot-Holland maar afgewend wordt, anders eten we allemaal die ondermaatse kroketten.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2017, 07:58   #1195
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Dat Groot-Holland maar afgewend wordt, anders eten we allemaal die ondermaatse kroketten.
U hoeft ze niet te eten, uw kroketten, locale streekproducten, bijvoorbeeld uit Vlaanderen houden we gewoon er in.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2017, 09:12   #1196
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
´Nederlanders kunnen niet koken´
Een groot deel van onze bevolking kan niet koken. Dat komt vooral doordat Nederlanders weinig kennis hebben op het gebied van voedsel bereiden. Zo weet lang niet iedereen dat je een pan eerst goed heet moet laten worden, voordat je het vlees erin legt. Zelfs de basiskennis voor het bakken van een simpele cake ontbreekt. Aldus Ammerlaan, een van de bekendste trendonderzoekers op het gebied van voedsel in Nederland.

(Trouw, 2012)

Kortom, Nederlanders hebben geen eetcultuur . Hebben die nooit gehad en het ziet er dus niet naar uit dat ze die vlug zullen hebben.


En meer woorden ga ik hier niet aan verspillen.
Belgen hebben alleen maar een maag en geen hersens
en bij Nederlanders is dat andersom.
Daarom is Nederland al 400 jaar onafhankelijk en Vlaanderen moet er nog aan beginnen.
Zo heeft ieder zijn eigen ding en wordt er gelukkig mee.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2017, 09:43   #1197
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Dat Groot-Holland maar afgewend wordt, anders eten we allemaal die ondermaatse kroketten.
Als jij die ondermaatse kroket niet wil, niemand zal ze je door je strot duwen.
Of denk je nu echt dat wat Vlaanderen te bieden heeft, verdwijnt als er een Hereniging zou komen ?
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2017, 17:47   #1198
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Dat Groot-Holland maar afgewend wordt, anders eten we allemaal die ondermaatse kroketten.
Dat en we gaan je gedwongen Heineken voeren en als je tegen werkt gieten we een glas karnemelk bij je naar binnen .
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2017, 17:57   #1199
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Belgen hebben alleen maar een maag en geen hersens
en bij Nederlanders is dat andersom.
Daarom is Nederland al 400 jaar onafhankelijk en Vlaanderen moet er nog aan beginnen.
Zo heeft ieder zijn eigen ding en wordt er gelukkig mee.




Da's een goeie!


__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2017, 20:44   #1200
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Daarom is Nederland al 400 jaar onafhankelijk en Vlaanderen moet er nog aan beginnen.
Dat was zo voor 1970, inmiddels toch al bijna een halve eeuw gelden....
Daarnaast gaat ge al te vlot voorbij aan het feit dat de Zuidelijke Nederlanden weldegelijk betrokken waren in de opstand. Hij begon er en zelfs, en Antwerpen was in vele opzichten de belangrijkste stad van de Opstand.
En tenslotte is de manier waarop het noorden zijn onafhankelijk kreeg niet echt iets dat moet verheerlijkt worden.
Spanje zou zich hier ook wel hebben teruggetrokken zonder Opstand. Net zoals Rusland zich terugtrok uit Oost-Europa. Het zou alleen een beetje langer geduurd hebben, of denkt ge nu echt dat Juon Carlos onze koning zou zijn zonder Opstand....?
Citaat:
Zo heeft ieder zijn eigen ding en wordt er gelukkig mee.
Ook d�*t laatste is niet waar, wat mij betreft; ik ben namelijk zeer ongelukkig met de meest recente staatshervorming, het Vlinderakkoord, dat ik graag integraal zou willen terug draaien omdat die te duur werd betaald.
Ten tweede vind ik dat men de verkregen bevoegdheden jammerlijk genoeg verkeerd invult. In vergelijing met Wallonië is het hier op velerlei vlakken je reinste regelnevenkloterij.

Slechts 1 vb. Nu gaat men een bouwstop invoeren die tot gevolg zal hebben dat er zich een nieuwe uittochtgolf richting Wallonië zal in't gang gezet worden, en het demogragische taalonevenwicht ten voordele van Vlaanderen zal kantelen ten voordele van de Francité.
Mijn persoonlijk ideaal van een Dietsland met tenminste half zoveel Nederlandstaligen in Europa dan Franstaligen, daar kan ik nu wel een zéér groot kruis over maken, mijmerend over een Noordzeemetropool tussen Leuven en Brugge van pakweg 20 miljoen inwoners, hadden de Franse legers en de 80-jarige oorlog onze bevolking niet gedecimeerd.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 februari 2017 om 21:13.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be