Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 25 november 2014, 12:13   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dat gebeurt eigenlijk al wanneer je inschrijft. Dat moet via een werkend emailadres, want in het antwoord van politics.be staat de info die je nodig hebt om het account te activeren.

Het IP van de overgrote meerderheid van forummers is dynamisch, m.a.w. het kan wijzigen (vandaag veel minder dan vroeger, maar het staat niet in steen gebeiteld)

Ik heb het forum al gebruikt in vele Europese landen en in Afrika, dat gaat perfekt, en daar heb ik gegarandeerd een ander IP dan thuis.

Ik weet niet of de moderatie IP-info kan zien, maar als ze het kunnen, dan is het feit dat Jan en Piet posten met hetzelfde IP op dezelfde dag een sluitend bewijs van een dubbelnick.
Ik zit op drie verschillende PC's, die hebben alledrie een ander IP adres.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 25 november 2014, 12:55   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Ikzelf heb nooit aan een definitief gebande amnestie verleend.
Ik heb weldegelijk weet van zo een actie in het verleden vooraleer ik hier modereerde, maar dat was een eenmalig initiatief vanwege de beheerder en financier van dit forum.

Voorts snap ik het verband niet tussen medewerking vragen en consequentie.
Maar misschien hebben wij een andere opvatting over de begripsinhoud van consequentie, wat ik geheel niet uitsluit...

Pontifex.
Pontifex. Over eenmalige overeenkomsten tussen moderatie en financiers heeft het forumlid geen weet. En ik hoef dit ook niet te weten. Ik beschuldig jou niet persoonlijk. Ik stel enkel vast.

Wat niet belet dat je voorstel omtrent dubbelnicks best ok is. Vind ik toch.

Dit forum is in zekere zin uniek. En voor zover mijn kennis over fora rijkt is er bitter weinig concurrentie, kwalitatief, en het is goed dat er mensen zijn zoals jij die op z'n minst wat initiatief durven nemen.

Groet

Rudy
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 november 2014 om 12:59.
Rudy is offline  
Oud 25 november 2014, 13:57   #63
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Pontifex, heb je nu nog niet door dat dit forum naar de knoppen geholpen wordt door nen hoop dubbelnicks en dat er dagelijks bijkomen.
Kijk toch die ip adressen na en ban die idioten.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline  
Oud 25 november 2014, 14:59   #64
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Pontifex, heb je nu nog niet door dat dit forum naar de knoppen geholpen wordt door nen hoop dubbelnicks en dat er dagelijks bijkomen.
Kijk toch die ip adressen na en ban die idioten.
dikke 2, bannen die handel, die permgebanden die steeds weerkeren halen het forum naar beneden...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 25 november 2014, 14:59   #65
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Pontifex, heb je nu nog niet door dat dit forum naar de knoppen geholpen wordt door nen hoop dubbelnicks en dat er dagelijks bijkomen.
Kijk toch die ip adressen na en ban die idioten.
Hoomer,

In een studentenomgeving (op kot), waar ieder van dezelfde server en rooter gebruikmaakt, heeft ieder ook hetzelfde IP-adres.

Zich louter baseren op IP-adres is dus nogal drastisch. Je slachtoffert dan ook onschuldigen.

Meer en meer stel ik mij de vraag of een jacht op dubbelnicks wel zinvol is. Een gebruikersnaam (nick) is een gebruikersnaam. En zolang die gebruikersnaam zich correct gedraagt zou er geen probleem mogen zijn.

Het probleem is vooral dat forumleden zich ergeren aan dubbelnicks. Inderdaad, er zijn forumleden die zich amuseren met dubbele identiteiten, en die zich goed voelen als anderen zich daar aan ergeren. Kortom, ze vragen om aandacht.

Die aandacht kan je hen enkel ontnemen door er niet op te reageren. Of door te melden via de voorziene kanalen. Maar niet publiekelijk.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 25 november 2014, 15:54   #66
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoomer,

In een studentenomgeving (op kot), waar ieder van dezelfde server en rooter gebruikmaakt, heeft ieder ook hetzelfde IP-adres.

Zich louter baseren op IP-adres is dus nogal drastisch. Je slachtoffert dan ook onschuldigen.

Meer en meer stel ik mij de vraag of een jacht op dubbelnicks wel zinvol is. Een gebruikersnaam (nick) is een gebruikersnaam. En zolang die gebruikersnaam zich correct gedraagt zou er geen probleem mogen zijn.

Het probleem is vooral dat forumleden zich ergeren aan dubbelnicks. Inderdaad, er zijn forumleden die zich amuseren met dubbele identiteiten, en die zich goed voelen als anderen zich daar aan ergeren. Kortom, ze vragen om aandacht.

Die aandacht kan je hen enkel ontnemen door er niet op te reageren. Of door te melden via de voorziene kanalen. Maar niet publiekelijk.
Ik denk dat die persoon achter bembem nu zo ongeveer aan een 30 nicks zit.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline  
Oud 25 november 2014, 16:18   #67
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zit op drie verschillende PC's, die hebben alledrie een ander IP adres.
Als die 3 PC's allemaal bij jou thuis staan (via router), dan hebben die uiteraard allemaal een verschillend IP, maar dat is een privaat LAN IP, (192.168.x.y), en dat is niet routeerbaar. Naar het forum toe hebben die allemaal hetzelfde IP maar een verschillend poortnummer.
Wapper is offline  
Oud 25 november 2014, 17:35   #68
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

sossen




Kijk ik ben niet verbannen / geband.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 25 november 2014 om 17:45.
Steben is offline  
Oud 25 november 2014, 17:56   #69
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
wel veel noten op uw gezang voor eentje die hier pas een dagje is kleine.
Hij zegt nochtans duidelijk dat hij hier al eerder was onder een andere naam.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline  
Oud 25 november 2014, 19:00   #70
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
sossen




Kijk ik ben niet verbannen / geband.
Rijmt op versmossen!
dalibor is offline  
Oud 25 november 2014, 19:06   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Als die 3 PC's allemaal bij jou thuis staan (via router), dan hebben die uiteraard allemaal een verschillend IP, maar dat is een privaat LAN IP, (192.168.x.y), en dat is niet routeerbaar. Naar het forum toe hebben die allemaal hetzelfde IP maar een verschillend poortnummer.
Werk, thuis, en kantoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 25 november 2014, 21:56   #72
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Beste forumgebruikers,

Mag ik met nogmaals met aandrang verzoeken om niet te antwoorden of tekst te quoten van mensen die u als dubbelnick herkent, om wat voor reden dan ook?
Het spaart u frustratie als uw post opgeruimd wordt, en het spaart mij hersendodend knipwerk.

Dank bij voorbaat
Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 25 november 2014, 22:00   #73
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste forumgebruikers,

Mag ik met nogmaals met aandrang verzoeken om niet te antwoorden of tekst te quoten van mensen die u als dubbelnick herkent, om wat voor reden dan ook?
Het spaart u frustratie als uw post opgeruimd wordt, en het spaart mij hersendodend knipwerk.

Dank bij voorbaat
Pontifex.
Ik beken: sommige tussenkomsten van deze mensen zijn zo hilarisch dat je ze toch niet graag verloren ziet gaan. Mijn excuses.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 25 november 2014, 22:05   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste forumgebruikers,

Mag ik met nogmaals met aandrang verzoeken om niet te antwoorden of tekst te quoten van mensen die u als dubbelnick herkent, om wat voor reden dan ook?
Het spaart u frustratie als uw post opgeruimd wordt, en het spaart mij hersendodend knipwerk.

Dank bij voorbaat
Pontifex.
Soms duurt het een tijdje voor we ze als dubbelnick herkennen.
Bobke is offline  
Oud 25 november 2014, 22:22   #75
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste forumgebruikers,

Mag ik met nogmaals met aandrang verzoeken om niet te antwoorden of tekst te quoten van mensen die u als dubbelnick herkent, om wat voor reden dan ook?
Het spaart u frustratie als uw post opgeruimd wordt, en het spaart mij hersendodend knipwerk.

Dank bij voorbaat
Pontifex.
Oei, ben ik zelf op basis van deze mededeling bezig ?

Ben zelf recent nieuw dus, heb dit topic eens doorgenomen, als het zou kunnen doe ik een kleine suggestie...open een nieuwe topic die gesloten is om reacties te posten en stel daar de lijst op van de zogenaamde dubbelnicks !

Om vergissingen te voorkomen kunnen eventuele nieuwelingen de vergelijking doen en even checken voor dat ze een reactie posten op een dubbelnick !

Met groeten, en tis maar een ideetje !
Kristof Piessens is offline  
Oud 27 november 2014, 12:36   #76
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dit heb ik de voorbije maanden al enkele keren gedaan, maar er werd niets ondernomen. Hier is al er één om mee te beginnen:

system = het oosten = pandareus
System werd ten onrechte geband. Maar het deert hem al lang niet meer. Hij komt nog niet meer terug op dit matig forum al geeft men hem 1000€ cadeau zo liet hij weten.

Wat Pandareus met Het Oosten te maken heeft, mag Joost weten. Alweer de zoveelste gratuite verdachtmaking uit welbepaalde hoek. Verdachtmaking die eigenlijk strafpunten verdient volgens een moderator (Akira).

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2014 om 12:45.
Het Oosten is offline  
Oud 27 november 2014, 14:13   #77
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
System werd ten onrechte geband. Maar het deert hem al lang niet meer. Hij komt nog niet meer terug op dit matig forum al geeft men hem 1000€ cadeau zo liet hij weten.

Wat Pandareus met Het Oosten te maken heeft, mag Joost weten. Alweer de zoveelste gratuite verdachtmaking uit welbepaalde hoek. Verdachtmaking die eigenlijk strafpunten verdient volgens een moderator (Akira).
Dat jij System uit Het Oosten bent is geen verdachtmaking, maar een feit.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline  
Oud 27 november 2014, 16:16   #78
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat jij System uit Het Oosten bent is geen verdachtmaking, maar een feit.
Ja, als er iets duidelijk was, dan was het dat wel.
Pericles is offline  
Oud 28 november 2014, 19:04   #79
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard terzijde ...

Ik heb zojuist nog eens het forumreglement van politics.be gelezen. Of ik lees te vlug of verkeerd, maar zo te lezen wordt over dubbelnicks geen woord gerept.

"dubbelnick" is voor zover er iemand een probleem mee heeft een probleem van beide partijen: de forumleiding en de forumleden.

Pontifex. Stel je de vraag wie uiteindelijk een probleem maakt van het "dubbelnick" fenomeen, en vooral in hoeverre er een probleem is. Een forumlid met een dubbelnick kan zich perfect aan de regels van het forumreglement houden.

Dus. Maak het verbod op dubbelnick in de eerste plaats afdwingbaar binnen het bestaand reglement. Zich enkel beroepen op de goodwill is in eerste instantie lovend, maar je weet toch ook dat dit niet meer wordt dan een scheet in een fles.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 28 november 2014, 23:57   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
System werd ten onrechte geband. Maar het deert hem al lang niet meer. Hij komt nog niet meer terug op dit matig forum al geeft men hem 1000€ cadeau zo liet hij weten.
Liegen dat je zwart ziet helpt niet, integendeel. Leugenaars die volharden in de leugen en het bedrog verliezen op de duur elke geloofwaardigheid.

Natuurlijk deert het jou wél dat je niet meer van de ene nick naar de andere kunt overschakelen als de forumgrond je weer eens te heet onder de voeten wordt.
En natuurlijk komt een banneling niet meer terug "op dit matig forum", al bet�*�*lde hij daar 10.000 euro voor.
Niemand wordt hier zonder reden permanent verbannen. Dat lot valt alleen ambetanteriken te beurt waar één nick niet voor volstaat.
Vermits jij System bent ken je de reden van zijn permanente ban, en weet je dus beter dan wie ook dat die ban niet onterecht was zoals je hier zit te blazen.

Hoelang denk je het nog vol te houden op dit "matige forum"? Of is de forumverslaving te dwingend?
Geraak je niet van je overmatige gal en zuur af zonder dit matige, maar voor jou duidelijk onmisbare forum?
Oogst je nog altijd succes bij Akira met je gejank na hetgeen je haar collega moderator publiekelijk naar zijn kop hebt gesmeten?

Je gaat toch niet proberen om ons wijs te maken dat de moderatie jou niet doorheeft, maar dat de deelnemers aan dit matige forum, waar jij duidelijk geen hoge pet van op hebt, slimmer zijn dan de moderatie en zij wél lucht kregen van jouw dubbelgedoe?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be