Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 28 januari 2015, 16:22   #41
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hij was van Italiaanse afkomst.
Italië bestond nog niet. In het beste geval was hij van Genuese afkomst, waar Corsica eeuwenlang toe behoorde.

Citaat:
een immigrant in feite.
Als datzelfde Corsica eind 18de eeuw in Franse handen komt, kun je moeilijk spreken van een "migratie", tenzij dan een interne.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 28 januari 2015, 16:26   #42
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een flink en volledig gejustifieerd commentaar vanwege Isabel Albers op het discours van (weeral eens) een van de PS-coryfeeën uit ons "Bruxelles région capitale".
http://www.tijd.be/opinie/commentaar...593513-620.art
Het is interessant om te zien dat er een nieuw taboe in het leven wordt geroepen: het taboe om parallellen te trekken - geslaagde of minder geslaagde - met de nazitijd. Om een of andere reden moeten we die periode, die al te vaak wordt verengd tot de korte periode van de concentratiekampen, leren zien als buitengewoon uitzonderlijk, onvergelijkbaar met wat dan ook... Ik vraag me af wie er van dit taboe beter wordt.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 28 januari 2015, 16:32   #43
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het is interessant om te zien dat er een nieuw taboe in het leven wordt geroepen: het taboe om parallellen te trekken - geslaagde of minder geslaagde - met de nazitijd. Om een of andere reden moeten we die periode, die al te vaak wordt verengd tot de korte periode van de concentratiekampen, leren zien als buitengewoon uitzonderlijk, onvergelijkbaar met wat dan ook... Ik vraag me af wie er van dit taboe beter wordt.
Bart De Wever natuurlijk !

dat jij je dat nog moet afvragen !?
Anna List is offline  
Oud 28 januari 2015, 16:34   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Amai, en ik ben gestopt met roken!


Ben ik nu ere-lid van de SS?
VoSS ?

vlaams oud SS'er ?
Anna List is offline  
Oud 28 januari 2015, 16:49   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het is interessant om te zien dat er een nieuw taboe in het leven wordt geroepen: het taboe om parallellen te trekken - geslaagde of minder geslaagde - met de nazitijd. Om een of andere reden moeten we die periode, die al te vaak wordt verengd tot de korte periode van de concentratiekampen, leren zien als buitengewoon uitzonderlijk, onvergelijkbaar met wat dan ook... Ik vraag me af wie er van dit taboe beter wordt.
Ik ga niet zeggen dat het parallellen trekken met de nazitijd verboden moet worden, maar het zou toch wat aangenamer worden moest men al eens stoppen met alleen maar parallellen te trekken met de nazitijd.

Begrijp je, het wordt eentonig en daarom enigszins vervelend.

Ik bedoel maar, zelfs het Forum der Joodse Organisaties krijgt er stilaan genoeg van.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=213666
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 28 januari 2015, 16:50   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
VoSS ?

vlaams oud SS'er ?
Zouden er daar nog van leven? Al diegenen die ik gekend heb zijn allemaal dood.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 28 januari 2015, 16:58   #47
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ga niet zeggen dat het parallellen trekken met de nazitijd verboden moet worden, maar het zou toch wat aangenamer worden moest men al eens stoppen met alleen maar parallellen te trekken met de nazitijd.

Begrijp je, het wordt eentonig en daarom enigszins vervelend.
Daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen.

Citaat:
Ik bedoel maar, zelfs het Forum der Joodse Organisaties krijgt er stilaan genoeg van.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=213666
Uiteraard, het is niet voor het eerst dat joodse organisaties alles op haren en snaren zetten om de jodenvervolging als een unicum in de wereldgeschiedenis te laten opnemen...
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 28 januari 2015, 18:17   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
stop met nazi-ideeën te promoten en we zullen stoppen met julie te vergelijken met het nazi-regime.
Begin u maar al te excuseren zoals Vervoort.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 28 januari 2015, 18:31   #49
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
stop met nazi-ideeën te promoten en we zullen stoppen met julie te vergelijken met het nazi-regime.
Stop met je prietpraat te verkopen. Stop met je achterlijke gevaarlijke islam en je moordende en pedofiele profeet aan de wereld op te dringen; Meer verwachten we niet van jullie!
En jullie vervangen tegenwoordig het nazisme: draai de zaken niet om, seffens geloven jullie het zelf nog! Al "Mein kampf" kunnen kopen?
andev is offline  
Oud 28 januari 2015, 18:36   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het is interessant om te zien dat er een nieuw taboe in het leven wordt geroepen: het taboe om parallellen te trekken - geslaagde of minder geslaagde - met de nazitijd. Om een of andere reden moeten we die periode, die al te vaak wordt verengd tot de korte periode van de concentratiekampen, leren zien als buitengewoon uitzonderlijk, onvergelijkbaar met wat dan ook... Ik vraag me af wie er van dit taboe beter wordt.
Dat vroeg ik me indertijd ook af toen het taboe werd om de holocaust in twijfel te trekken....
De terugslag komt er aan.
Gelijk wat je zegt, kan, mag en zal tegen u misbruikt worden...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 28 januari 2015, 18:36   #51
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ik herhaal:

omdat (wat jij noemt) nazislam, nazi-ideeën promoot gaan jullie ook nazi-ideeën promoten?
jullie zijn dus geen haar beter dus dan de "nazislam"
Doe er nog meer larie en apenkool bij!
We promoten geen nazi-ideëen, we proberen de nieuwe nazi's buiten te gooien en buiten te houden. En die zijn nog stukken barbaarser dan de nazi's uit de jaren 40!
Gaan jullie maar nog wat hoofden afhakken. We love you, doe zo verder!
andev is offline  
Oud 28 januari 2015, 18:40   #52
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Doe er nog meer larie en apenkool bij!
We promoten geen nazi-ideëen, we proberen de nieuwe nazi's buiten te gooien en buiten te houden. En die zijn nog stukken barbaarser dan de nazi's uit de jaren 40!
Gaan jullie maar nog wat hoofden afhakken. We love you, doe zo verder!
want massaal vergassen op industriële schaal is humaan
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline  
Oud 28 januari 2015, 18:47   #53
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Doe er nog meer larie en apenkool bij!
We promoten geen nazi-ideëen, we proberen de nieuwe nazi's buiten te gooien en buiten te houden. En die zijn nog stukken barbaarser dan de nazi's uit de jaren 40!
Gaan jullie maar nog wat hoofden afhakken. We love you, doe zo verder!
Toch iemand die een les trekt uit de geschiedenis.
DewareJakob is offline  
Oud 28 januari 2015, 18:57   #54
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
promoten deportatie van een bevolkingsgroep? check!
promoten propaganda tegen een bevolkingsgroep (met of zonder behulp van cartoons)? check!
promoten voor het opleggen van eigen idealen aan een andere bevolkingsgroep? check!
.......

ik kan zo nog voorbeeldjes op dit forum vinden
Er scheelt toch iets met je en de manier waarop je de zaken bekijkt...
- er is geen sprake van deportatie, als lieden naar hun eigen land worden teruggestuurd of enkel uit het land gezet
- het is niet een bevolkingsgroep die moet ophoepelen (naar waar ze willen) maar het gespuis, de profiteurs en de gevaarlijke godsdienstgekken; de rest kan blijven en zal "oef" zeggen wanneer dat bovenvermelde gespuis uit hun eigen rangen verdwenen is. Of wat dacht je...
- de islam is de naam godsdienst niet waardig, en cartoons maken deel uit van onze vrijheid van mening. Vreemdelingen die hier binnenwaaien en daar niet kunnen mee leven, dat is hun goed recht, moeten ophoepelen en het elders in de wereld gaan zoeken. Die vreemdelingen moeten ons de les niet komen spellen met hun eigen achterlijkheid als basis.
En dat alle "moslims" de pest hebben aan cartoons en in Allah enz geloven zal ook wel kloppen zeker? Ze moeten wel doen alsof zolang hun eigen godsdienstgekken overal rondlopen...
- jullie zijn hier de invallers die jullie rommel aan ons proberen op te dringen
Wij zeggen enkel dat we er niets van moeten weten.

Jij praat al alsof jullie het land hier veroverd hebben! Wij hebben onze idealen en die passen niet in jullie levenswijze, jullie goed recht, maar: hoepel dan op, blijf weg, ga jullie verrijking ergens anders uitstrooien.
Probleem natuurlijk: gans de niet-moslimwereld heeft de pest aan jullie!
andev is offline  
Oud 28 januari 2015, 19:22   #55
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
promoten voor het opleggen van eigen idealen aan een andere bevolkingsgroep? check!
.......

ik kan zo nog voorbeeldjes op dit forum vinden
Ik durf het bijna niet te vragen op het gevaar af nazistische praktijken ten berde te brengen, maar bedoelt u nu in alle ernst (ik probeer niet in lach te schieten, maar verontschuldig me al op voorhand voor de eventuele typfouten, veroorzaakt door een troebel zicht) dat de idealen van onze tolerante, vrije en open samenleving en de raciale idealen van het nazi-regime perfect inwisselbaar zijn?

Ik maak me in dat geval echt grote zorgen om uw geestelijke gezondheid, en dat is niet ridiculiserend bedoeld.
Ik heb eerlijk waar nog nooit iemand dergelijke waanzin weten verkondigen, en ik moet bekennen dat ik momenteel verblufd ben.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 28 januari 2015, 19:28   #56
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het is interessant om te zien dat er een nieuw taboe in het leven wordt geroepen: het taboe om parallellen te trekken - geslaagde of minder geslaagde - met de nazitijd. Om een of andere reden moeten we die periode, die al te vaak wordt verengd tot de korte periode van de concentratiekampen, leren zien als buitengewoon uitzonderlijk, onvergelijkbaar met wat dan ook... Ik vraag me af wie er van dit taboe beter wordt.
De vraag die ik me stel DDD: Is dit volgend jou een geslaagde, een minder geslaagde, of een waanzinnige parallel?

Hier gaat het over:
Het intrekken van de nationaliteit onder strikte voorwaarden en het op die manier buiten houden van het walgelijkste tuig dat er momenteel op de aardbodem rondloopt, ter bescherming van de eigen bevolking.

Voor de duidelijkheid: persoonlijk ben ik tegen die maatregel omdat het een soort straffeloosheid creëert. Ik zou ze binnen laten, oppakken en uitleveren aan het Iraakse of Syrische regime.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 28 januari 2015, 19:40   #57
Yordin
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 december 2014
Berichten: 299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
promoten deportatie van een bevolkingsgroep? check!
Ik ben geen voorstander van deportatie.
Wel moeten we eens nadenken of we op de huidige manier nog wel willen samenleven.
Ik denk dan in de eerste plaats niet aan moslims maar aan politiek correcte onnozelaars die onze samenleving verkloten.
Als het kan helpen wel ik eventueel zelf verhuizen naar een regio waar ik weer vrij en ongedwongen kan leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
promoten propaganda tegen een bevolkingsgroep (met of zonder behulp van cartoons)? check!
Kritiek op een religie of een bevolkingsgroep is geen propaganda, opnieuw praat je je extreemrechtse vrienden van OIC achterna.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
promoten voor het opleggen van eigen idealen aan een andere bevolkingsgroep? check!
.......
Veeleer het omgekeerde.
Wij hebben moslims hier de mogelijkheid geboden om in ruime mate van vrijheid hun religie te beoefenen, in ruil daarvoor droomt men van Europees kalifaat dixit Kacem El Ghazzali die noodgedwongen Marokko moest ontvluchten.
Yordin is offline  
Oud 28 januari 2015, 19:45   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid: persoonlijk ben ik tegen die maatregel omdat het een soort straffeloosheid creëert. Ik zou ze binnen laten, oppakken en uitleveren aan het Iraakse of Syrische regime.
In een eerste impuls juichte ik eveneens het direct intrekken van de Belgische nationaliteit toe, maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Eerst en vooral berechten als Belg zodat ze landverraad kan aangewreven worden.
En ja, waarom daarna niet naar een Islamitische Staat terugsturen waar ze toch al voor gingen.
Dat laatste sluit zelfs niet uit van ze na hun proces en straf eveneens hun Belgische nationaliteit te ontnemen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 28 januari 2015, 20:31   #59
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De tem "nazi" is al zo hol geworden, en wordt nu zelfs gebruikt door mensen die nooit gestudeerd hebben, door middenstanders en andere marginalen -- dat die volledig waardeloos is geworden.

De enigen die recht hebben op het gebruik van die term zijn de communisten, de bevrijders van Europa, de vernietigers van het nazisme.
Tja, en daardoor hebben de mensen uit Polen, Tsjechië, Estland, Letland, Litouwen enz. zéér lang moeten wachten op de bevrijding. Meer dan veertig jaar nadat Hitler in 1945 definitief verslagen was. Die Oost-Europeanen tuimelden toen van de Nazi-dictatuur in de Commie-dictatuur.
quercus is offline  
Oud 28 januari 2015, 20:34   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het is interessant om te zien dat er een nieuw taboe in het leven wordt geroepen: het taboe om parallellen te trekken - geslaagde of minder geslaagde - met de nazitijd. Om een of andere reden moeten we die periode, die al te vaak wordt verengd tot de korte periode van de concentratiekampen, leren zien als buitengewoon uitzonderlijk, onvergelijkbaar met wat dan ook... Ik vraag me af wie er van dit taboe beter wordt.
Jij staat dus achter de uitspraak van dat Brussels PS-kalf?
quercus is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be