Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 december 2015, 18:01   #21
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht



laat de zaagtrol toch doen? Als hij niet minstens één klaagtopic kan starten per dag is hij niet content
Als je mensen als demonen toe laat om foutieve informatie te verspreiden, dan laat je toe dat zaken uit de hand lopen want ooit zullen er wel genoeg andere luie snullen het met hem eens raken en gezwind mee knikken met zijn gezever en gezaag. Kijk maar naar Amerika waar je te maken krijgt met Gamergate, feministen, YEC, edm. Demonen is goed op weg even krankjorum te worden als hun grote helden.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 18:28   #22
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Peperdure nicheproducten (waaar the sky the limit is) gaan vergelijken met massaproducten waarvoor op elke cent wordt gelet?
Een auto is geen niche product... Wat doen ze nog in de sky is the limit... Huizen kopen, voedsel eten, ... U bedoelt een exclusief en duur product. Geen niche product. Het is misschien bedoelt voor een niche markt zijnde rijke mensen.

Dit gezegd zijnde snap ik niet waarom ik die twee niet zou mogen vergelijken. Er zijn ontelbare zaken die handwerk waarderen boven machines gaande van auto's tot maken van eten, tot maken van huizen, ramen, kleren en talloze anderen. En dan komen we nog eens bij het herstellen van al deze zaken. Een simpele elektricien, houtbewerker of loodgieter verdient erg goed zijn brood en hoeft geen Einstein of Tesla te zijn om daar te geraken. Dat was mijn punt.

Citaat:
Niet gelezen dat ongeveer de helft van de jobs gaan verdwijnen door automatisatie? In de retail alleen al zijn 30.000 netto verloren gegaan door de webshops-en het einde van de digitalisatie en automatisatie van de economie is nog lang niet in zicht.
En wie bouwt al die webshops? Wie pakt al die pakjes in, wie gaat die leveren? Wie maakt de servers, wie onderhoudt het netwerk, ... ??? Je spreekt tegen iemand die werkt in IT. Ik zie met eigen ogen bepaalde profielen sneuvelen. Maar ik zie ook met men eigen ogen andere noden ontstaan en profielen die zich heroriënteren. Bovendien moet je een halve debiel zijn om een aankoop van 1000+ euro te doen in een webshop maw meubelzaken en andere dure aankopen doe je nog steeds best in een echte winkel. Wat er gepost wordt is altijd een deel van het verhaal. Waarom? Omdat sensatie verkoopt? Omdat een echte marktstudie duur is? Wie zal het zeggen. De vorige revoluties gingen ook alle jobs doen sneuvelen. Hoeveel mensen werken er ondertussen in de IT of automatisatie? En ja, daar is nog HEEL, VEEL werk voor zowel mensen die goed zijn met hun handen als met hun hoofd of beiden. Wie anders beweert, weet duidelijk niet de noden van automatisatie. Ik neem aan dat een thuisnetwerk zichzelf installeert. Dat een slimme thermostaat zichzelf aan sluit en zichzelf ook ontwerpt en in leven roept.

Citaat:
Bovendien biedt de automatisatie een perfect excuus om sociale bescherming naar beneden toe bij te stellen, zie maar naar de discussie rond nachtwerk in de opslag voor webshops. Techniek en dividenden op aandelen zijn het enige wat hiermee vooruitgaat, voor werknemers (en op termijn voor de consumenten) zal er uiteindelijk een flinke achteruitgang zijn.
Hier hebben we in België de vakbond voor in het leven geroepen. Als ze niet staken, zullen zij er wel voor zorgen - en dat doen ze ook - dat onze rechten behouden blijven.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 19:37   #23
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De gemiddelde leeftijd van uw beroepsgroep ligt merkelijk lager dan in andere sectoren. In Silicon Valley ben je eens 30 jaar reeds een oude zak.
Wie heeft U gegarandeerd dat jij de rit tot 67 jaar of godbeter ergens in de 70 MAG/KUNT uitrijden?
Misschien wordt er op dit ogenblik reeds een Bengalees opgeleid om uw job over te nemen aan een veel lagere arbeidskostprijs.
Ik vrees dat demonen hier een heel groot punt heeft.
De toekomst is moeilijk te voorspellen. Hoewel. Dat er minder en minder arbeiders en zelfs hoog geschoolden zullen nodig zijn door nieuwe ontwikkelingen lijkt me duidelijk.
De termijn kan ik niet inschatten, maar de automatisatie van de automatisatie komt er aan.
En voor wie geen Phd heeft, zal er niet veel te rapen zijn. Een universitair diploma geeft geen garanties meer.

We moeten dringend minder werken met meer mensen.

Laatst gewijzigd door Odol : 1 december 2015 om 19:41.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 19:55   #24
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandapanneke Bekijk bericht
En niet vergeten... voor minstens hetzelfde loon.
Er is genoeg geld, werk daarentegen
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 19:58   #25
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Er is genoeg geld, werk daarentegen
u pleit er dus voor om de loonkost nog hoger te jagen dan die nu al is?

veel succes om dan idd nog jobs over te houden in dit land
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 19:59   #26
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
u pleit er dus voor om de loonkost nog hoger te jagen dan die nu al is?

veel succes om dan idd nog jobs over te houden in dit land
N-VA verhoogt ook de belastingen, en zit in de zakken van de kleine man!

Alles voor de rijke tisten, trololo!
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 20:32   #27
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Ik vrees dat demonen hier een heel groot punt heeft.
De toekomst is moeilijk te voorspellen. Hoewel. Dat er minder en minder arbeiders en zelfs hoog geschoolden zullen nodig zijn door nieuwe ontwikkelingen lijkt me duidelijk.
De termijn kan ik niet inschatten, maar de automatisatie van de automatisatie komt er aan.
En voor wie geen Phd heeft, zal er niet veel te rapen zijn. Een universitair diploma geeft geen garanties meer.

We moeten dringend minder werken met meer mensen.
De automatisatie van de automatisatie. Boeiend. Leg eens uit. Serieus. Ik heb werk teveel. Als ik morgen een machine kan aanschaffen die 20% van mijn werk doet, graag.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 20:40   #28
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
u pleit er dus voor om de loonkost nog hoger te jagen dan die nu al is?

veel succes om dan idd nog jobs over te houden in dit land
U bent aan het praten tegen iemand die niet beseft dat automatisatie van automatisatie op zich gewoon automatisatie noemt. Een beetje zoals een auto die 120 kan en eentje die 140 kan bij de ene plankgas 120 is terwijl hij bij de andere 140 meer plankgas als plankgas zal noemen. Spijtig genoeg snappen ze niet hoe dom hun stellingen klinken. Mensen als een Ken Ham, Anita Sarkeesian of Jonathan McIntosh hebben niet liever dat ze absoluut geen vragen stellen bij deze zaken.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 22:17   #29
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandapanneke Bekijk bericht
Onder welke vakbondssteen leef jij?
Liever onder een steen dan onder een panneke.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 22:22   #30
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Een auto is geen niche product... Wat doen ze nog in de sky is the limit... Huizen kopen, voedsel eten, ... U bedoelt een exclusief en duur product. Geen niche product. Het is misschien bedoelt voor een niche markt zijnde rijke mensen.

Dit gezegd zijnde snap ik niet waarom ik die twee niet zou mogen vergelijken. Er zijn ontelbare zaken die handwerk waarderen boven machines gaande van auto's tot maken van eten, tot maken van huizen, ramen, kleren en talloze anderen. En dan komen we nog eens bij het herstellen van al deze zaken. Een simpele elektricien, houtbewerker of loodgieter verdient erg goed zijn brood en hoeft geen Einstein of Tesla te zijn om daar te geraken. Dat was mijn punt.



En wie bouwt al die webshops? Wie pakt al die pakjes in, wie gaat die leveren? Wie maakt de servers, wie onderhoudt het netwerk, ... ??? Je spreekt tegen iemand die werkt in IT. Ik zie met eigen ogen bepaalde profielen sneuvelen. Maar ik zie ook met men eigen ogen andere noden ontstaan en profielen die zich heroriënteren. Bovendien moet je een halve debiel zijn om een aankoop van 1000+ euro te doen in een webshop maw meubelzaken en andere dure aankopen doe je nog steeds best in een echte winkel. Wat er gepost wordt is altijd een deel van het verhaal. Waarom? Omdat sensatie verkoopt? Omdat een echte marktstudie duur is? Wie zal het zeggen. De vorige revoluties gingen ook alle jobs doen sneuvelen. Hoeveel mensen werken er ondertussen in de IT of automatisatie? En ja, daar is nog HEEL, VEEL werk voor zowel mensen die goed zijn met hun handen als met hun hoofd of beiden. Wie anders beweert, weet duidelijk niet de noden van automatisatie. Ik neem aan dat een thuisnetwerk zichzelf installeert. Dat een slimme thermostaat zichzelf aan sluit en zichzelf ook ontwerpt en in leven roept.



Hier hebben we in België de vakbond voor in het leven geroepen. Als ze niet staken, zullen zij er wel voor zorgen - en dat doen ze ook - dat onze rechten behouden blijven.
Je gaat wel voorbij aan het feit dat de webshops NETTO 30.000 banen hebben gekost. Automatisatie is er net op gericht om menselijk werk zoveel mogelijk overbodig te maken. Als de helft van de jobs overbodig wordt (ik heb zelfs al een raming van 80% gezien), dan compenseer je dat banenverlies niet met de nieuw gecreëerde profielen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 1 december 2015 om 22:23.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 07:45   #31
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
U bent aan het praten tegen iemand die niet beseft dat automatisatie van automatisatie op zich gewoon automatisatie noemt. Een beetje zoals een auto die 120 kan en eentje die 140 kan bij de ene plankgas 120 is terwijl hij bij de andere 140 meer plankgas als plankgas zal noemen. Spijtig genoeg snappen ze niet hoe dom hun stellingen klinken. Mensen als een Ken Ham, Anita Sarkeesian of Jonathan McIntosh hebben niet liever dat ze absoluut geen vragen stellen bij deze zaken.
Wie zegt dat ik dat niet snap.
Misschien snapt U het niet omdat U uw eigen traject extrapoleert, verblind door uw eigen oogkleppen.

Steeds minder goed betaald werk (in aantal uren) voor een steeds selecter wordend groepje van zeer gequalificeerde mensen.

Een auto die 140 rijdt ipv 120 is een zeer slechte vergelijking.
Automatisatie van automatisatie is natuurlijk automatisatie. Dat moet nog altijd uitgevoerd worden. Maar het wordt steeds makkelijker en ... je moet er geen Nederlands of frans meer voor kunnen. Gebrekkig Engels volstaat, en daar zijn er in de toekomst miljarden FTEs van. Er zal nooit meer genoeg werk zijn voor iedereen als we blijven toelaten dat een aantal mensen zoveel mogelijk werk naar zich toe (moeten?) trekken.

Ik heb het over schaalbaarheid en niet over snelheid.

Ik ben 100% voorstander van automatisatie versta me niet verkeerd.

Laatst gewijzigd door Odol : 2 december 2015 om 07:48.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 08:05   #32
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
De automatisatie van de automatisatie. Boeiend. Leg eens uit. Serieus. Ik heb werk teveel. Als ik morgen een machine kan aanschaffen die 20% van mijn werk doet, graag.
Artificial intelligence.

Vele concepten bestaan reeds maar wachten nog op een technologische evolutie om door te breken.

Kijk maar naar de voorspellingen en uitvindingen van Charles Babbage, lang voor de eerste electromechanische computers het daglicht zagen.

Wat zou een technologische doorbraak in de quantum-computing kunnen teweeg brengen.
Of wat als een paar propere kernfusiecentrales alle andere middelen van electriciteitsproductie zou overbodig maken, zou men die hele sector voltijds werk kunnen geven in de automatisatie?

Een ding is zeker ivm de toekomst. Ze is niet exact te voorspellen.

Vertel mij is welk werk je doet en dan kan ik zeggen of ik daar mogelijkheden zie voor te automatiseren of het in de toekomst nooit eenvoudiger zal worden. Zelfs als dat niet het geval is dan blijkt gewoon dat U niet weg te automatiseren valt en ook niet te vervangen. De vraag blijft dan hoeveel van uw soort genieën heeft men dan uiteindelijk nodig. Is dat dan genoeg om de hele wereld van vacatures te voorzien? Kan de wereld wel genoeg copuleren om genieën zoals U te produceren.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 09:01   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het recht op werk. Het is weinig bekend, maar het staat ingeschreven in de Universele Rechten van de Mens.
Het is dat soort idiotieen die van de URVM een mislukking maken. Goed geprobeerd, maar mislukt omdat het vol idiote aktieve rechten staat.

"werk" is een concept van de industriële revolutie. Daarvoor bestond het niet, en daarna zal het niet bestaan.

"Recht op werk" is even idioot als "recht op klant". De maatschappij moet uw zaak voorzien van klanten. De maatschappij moet U voorzien van een job. Idioter kan het niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 09:08   #34
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het recht op werk. Het is weinig bekend, maar het staat ingeschreven in de Universele Rechten van de Mens.
Staat er in de universele rechten ook hoeveel loon men er voor moet krijgen,

Laatst gewijzigd door alberto : 2 december 2015 om 09:11.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 22:20   #35
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht

Steeds minder goed betaald werk (in aantal uren) voor een steeds selecter wordend groepje van zeer gequalificeerde mensen.
dat klopt. En het zijn zij die behoren tot die groeiende groep van mensen die vervangbaar zijn door machines en computers, die steevast hoger van de toren beginnen te blazen met hun vakbond en hun stakingen, om steeds meer en meer en meer te eisen qua verloning, maar steeds minder en minder en minder willen werken.
Een zeer domme en achterlijke strategie, maar ze correleert natuurlijk wel met het feit dat ze in de grote groep van vervangbaren zit
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 23:35   #36
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dat klopt. En het zijn zij die behoren tot die groeiende groep van mensen die vervangbaar zijn door machines en computers, die steevast hoger van de toren beginnen te blazen met hun vakbond en hun stakingen, om steeds meer en meer en meer te eisen qua verloning, maar steeds minder en minder en minder willen werken.
Een zeer domme en achterlijke strategie, maar ze correleert natuurlijk wel met het feit dat ze in de grote groep van vervangbaren zit
Als diegenen die verantwoordelijk zijn voor die vervangingen niet eerst vervangen worden.



__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be