Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 december 2008, 15:47   #41
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Wat wil je dan dat ik toegeef? Ik moet zeggen dat ik over alles gelogen heb of wat? En dan nog terwijl dit het niet het geval is?

En om mij te overtuigen gaat je wat meer moeten bovenhalen dan wikipedia ( ) of een grafiekske dat er op de koop toe nog eens beroerd uitziet.
Dan is die foto van ESA die ik hier gezet heb toch veel overtuigender vind ik.
dus maw, gij weet het beter dan de grafiek en ge denkt dat ze niet juist is. Ge moogt dat ook zo zeggen hoor.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 26 december 2008 om 15:50.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 15:50   #42
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
dus maw, gij weet het beter dan de grafiek en ge denkt dat ze niet juist is. Ge moogt dat ook zo zeggen hoor.
Ik ben geen betweter. Of die grafiek juist is of niet daar wil ik mij zelfs niet over uitspreken want ik ben niet zo slim als jou. Maar dat had je wel al begrepen zeker?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 15:51   #43
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ik ben geen betweter. Of die grafiek juist is of niet daar wil ik mij zelfs niet over uitspreken want ik ben niet zo slim als jou. Maar dat had je wel al begrepen zeker?
ok. Neem dus maar aan dat ze juist is. Nog opmerkingen of bezwaren?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 15:52   #44
diminike
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 301
Standaard

Altijd dat geruzie ... zalig
__________________
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/
diminike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 15:54   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Op betreffende knusse eilandjes ,feitelijk samengesteld uit de toppen van oude vulkanen begroeid met zacht koraal groeit de bevolking en dus:

-Wordt er water opgepompt (dat doe je nooit ongestraft!)
-Wordt er bouwmateriaal gewonnen,al tientallen jaren lang, van waar ze het maar kunnen halen,desnoods van vlak voor de kust...


tiens....zou het niet kunnen dat het niet de Zee is die stijgt,maar dat het de eilandjes zijn die zakken ,zou het niet kunnen dat de natuurlijke defensie,zandbanken en koralen,wat al te mager staat tegenwoordig? Tenslotte is het daar nergens hoger dan +10 meter of zoiets..

Laatst gewijzigd door kelt : 26 december 2008 om 15:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 15:55   #46
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ok. Neem dus maar aan dat ze juist is. Nog opmerkingen of bezwaren?
Ja, stel dat ze juist zijn: wat ga je aan al die problemen doen? Wat zijn jouw voorstellen om dit fenomeen tegen te gaan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diminike Bekijk bericht
Altijd dat geruzie ... zalig
Toch ene mens die aan het genieten is

En ruzie is het niet. Ik moet gewoon ja knikken en alles doorslikken. Met wat suiker er bij lukt dat wel.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 15:56   #47
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diminike Bekijk bericht
Altijd dat geruzie ... zalig
ik vind dat niet zalig. Het is gewoon tijd dat mensen tegoei en wetenschappelijk geinformeerd worden over dit soort zaken.

En niet geinteresseerd? doe dan geen uitspraken.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 15:57   #48
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ja, stel dat ze juist zijn: wat ga je aan al die problemen doen? Wat zijn jouw voorstellen om dit fenomeen tegen te gaan?
da's natuurlijk iets waar ik mij niet mee bezig hou.. ik ben wetenschapper, geen politicus..
Dus voor mij is het belangrijkste dat men de mechanismen achter de opwarming begrijpt, en dat men aanvaardt dat de mens hier de oorzaak van is.

Of dat goed of slecht is, of er moet ingegrepen worden, en hoe, .. dat zijn dingen voor politici.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 15:57   #49
diminike
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik vind dat niet zalig. Het is gewoon tijd dat mensen tegoei en wetenschappelijk geinformeerd worden over dit soort zaken.
Helemaal mee akkoord. Spijtig genoeg kan je de hele bevolking geen
bijles wetenschappen geven
__________________
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/
diminike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:02   #50
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
da's natuurlijk iets waar ik mij niet mee bezig hou.. ik ben wetenschapper, geen politicus..
Dus voor mij is het belangrijkste dat men de mechanismen achter de opwarming begrijpt, en dat men aanvaardt dat de mens hier de oorzaak van is.
Wat zijn dan - op wetenschappelijke basis - jouw oplossingen die de politiek moeten steunen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Of dat goed of slecht is, of er moet ingegrepen worden, en hoe, .. dat zijn dingen voor politici.
Ja maar zo niet he. Politici gaan zeggen dat het aan de wetenschappers is om oplossingen te brengen want tenslotte zijn zij ( de politici ) geen wetenschappers. Zo gaat het nog lang duren.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:11   #51
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Wat zijn dan - op wetenschappelijke basis - jouw oplossingen die de politiek moeten steunen?


Ja maar zo niet he. Politici gaan zeggen dat het aan de wetenschappers is om oplossingen te brengen want tenslotte zijn zij ( de politici ) geen wetenschappers. Zo gaat het nog lang duren.
mijn politieke mening: Investeren in alternatieven voor het aanwenden van fossiele brandstoffen, zoals steenkool en olie.

Nogmaals, de wetenschap zegt gewoon: dit is het probleem, dit zijn de evoluties, en de mens veroorzaakt die.

Ze zegt NIET: stop nu met olie en steenkool te gebruiken. Dat is een politieke maatregel.
Politici moeten zich bedienen van wetenschap, niet omgekeerd.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 26 december 2008 om 16:11.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:16   #52
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
mijn politieke mening: Investeren in alternatieven voor het aanwenden van fossiele brandstoffen, zoals steenkool en olie.

Nogmaals, de wetenschap zegt gewoon: dit is het probleem, dit zijn de evoluties, en de mens veroorzaakt die.

Ze zegt NIET: stop nu met olie en steenkool te gebruiken. Dat is een politieke maatregel.
Politici moeten zich bedienen van wetenschap, niet omgekeerd.
Ja maar eerst zeg je dat je geen politieker bent maar een wetenschapper. Ik vraag je dan wetenschappelijke voorstellen en nu kom je met politieke af?

Zeggen om te stoppen met dit en dat is gemakkelijk maar breng dan ook alternatieven aan zodat het mogelijk is om met die fossiele brandstoffen te stoppen.

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 26 december 2008 om 16:16.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:17   #53
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ja maar eerst zeg je dat je geen politieker bent maar een wetenschapper. Ik vraag dan je wetenschappelijke voorstellen en nu kom je met politieke af?

Zeggen om te stoppen met dit en dat is gemakkelijk maar breng dan ook alternatieven aan zodat het mogelijk is om met die fossiele brandstoffen te stoppen.
Zeg ik érgens dat het mogelijk is om op dit moment al de CO2 emissies te vervangen? nee toch?

Ik zeg enkel dat men moet aanvaarden dat de mens oorzaak is van de opwarming, meer niet. Dat staat volledig los van de maatregelen die we kunnen of zouden moeten nemen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 26 december 2008 om 16:19.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:24   #54
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Zeg ik érgens dat het mogelijk is om op dit moment al de CO2 emissies te vervangen? nee toch?

Ik zeg enkel dat men moet aanvaarden dat de mens oorzaak is van de opwarming, meer niet. Dat staat volledig los van de maatregelen die we kunnen of zouden moeten nemen.
Dan neem ik er bij deze nota van dat je - ondanks je zware studie's - in feite niet veel meer weet dan mij. Dat is pas gênant.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:32   #55
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Zeg ik érgens dat het mogelijk is om op dit moment al de CO2 emissies te vervangen? nee toch?

Ik zeg enkel dat men moet aanvaarden dat de mens oorzaak is van de opwarming, meer niet. Dat staat volledig los van de maatregelen die we kunnen of zouden moeten nemen.
Hier wat voorstellen van een plebs persoon:

- windmolens
- watermolens die in zee staan maar onder de waterspiegel. Die profiteren dan van eb en vloed ( = continu rotatie )
- studie naar alternatieve energie. Bijvoorbeeld hoe heeft 1 man dit ( link) kunnen maken? Hoe wekte hij zijn energie op?
- Op daken van fabrieken zonnepanelen plaatsen
- waterkrachtcentrales
- ...
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:47   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Dan neem ik er bij deze nota van dat je - ondanks je zware studie's - in feite niet veel meer weet dan mij. Dat is pas gênant.
Zeer gênant, als je weet dat er reeds 101 oplossingen zijn om fossiele brandstoffen te vervangen, maar dat ze niet kunnen toegepast worden door politieke hindernissen.
De CO2 emissies is niet echt een probleem, het probleem is voor de zoveelste maal GELD.

Er zijn reeds verschillende biogascentrales in de kempen, voldoende om conventionele centrales te vervangen, maar ze staan werkloos, gewoon omdat de netwerkbeheerders hen niet wil aansluiten op het net.

Er bestaan oplossingen voor het vervangen van diesel door biodiesel, maar de overheden willen geen toelatingen geven om de nodige gewassen te winnen langs de snelwegen.

Er bestaan oplossingen om benzine te vervangen door bio-ethanol, maar de overheden zien de overschotten aan gewassen die hiervoor geschikt zijn, liever verdwijnen op vuilnisbelden.

Er bestaan dus voldoende mogelijkheden om de opgesloten CO2 te vervangen door kringloop CO2 en tegelijk de uitstoot van fijn stof te verminderen.
Hiervoor is het immers reeds voldoende om de prijs van benzine (bio-ethanol) naar de prijs van diesel te brengen. Maar de overheden zijn hier tegen, want dat zou hen een pak geld kosten.


Het is zuiver zoals Ambiorix schreef, de wetenschap kan enkel de nodige gegevens aanbrengen, daarna moet de politiek zorgen dat de nodige maatregelen worden genomen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:49   #57
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Dan neem ik er bij deze nota van dat je - ondanks je zware studie's - in feite niet veel meer weet dan mij. Dat is pas gênant.


allez dan, als u dat een goed gevoel geeft.

Kijk man, snapt ge werkelijk niet dat het mij geen reet kan schelen HOE het probleem wordt aangepakt?
Mijn voornaamste concern is aantonen DAT er een probleem is en dat de mens hiervan de oorzaak is. Of dat nu met windmolens of met zonne-energie is, zal mij een worst wezen. Dat 1) behoort niet tot mijn interesseveld, en 2) dat hangt af van de heersende economische toestand (we leven in een vrije markt, en het zijn vooral die actoren die bepalen wat kan en wat niet kan), en 3) daar ging de discussie toch niet over?

Gij kwam af met het verhaaltje dat de mens niet verantwoordelijk was voor de opwarming (cfr die gletjser en dat bordje), ik ging daar niet mee akkoord en probeer dat duidelijk te maken ahv een eenvoudige grafiek;
Opeens komt ge dan af met de opwerping dat ik geen alternatieven zou hebben, etc etc, maar da's toch niet relevant?? daar ging het toch niet over?
Het éen sluit het ander toch niet uit, excalibur? we kunnen immers best aanvaarden dat de mens en z'n industriele co2 uitstoot de oorzaak vormen van het probleem, en tegelijk dat dit probleem momenteel nog niet helemaal opgelost kan worden. Ik zie echt geen contradictie, gij blijkbaar wel.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 26 december 2008 om 16:51.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 17:02   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht


allez dan, als u dat een goed gevoel geeft.

Kijk man, snapt ge werkelijk niet dat het mij geen reet kan schelen HOE het probleem wordt aangepakt?
Mijn voornaamste concern is aantonen DAT er een probleem is en dat de mens hiervan de oorzaak is. Of dat nu met windmolens of met zonne-energie is, zal mij een worst wezen. Dat 1) behoort niet tot mijn interesseveld, en 2) dat hangt af van de heersende economische toestand (we leven in een vrije markt, en het zijn vooral die actoren die bepalen wat kan en wat niet kan), en 3) daar ging de discussie toch niet over?

Gij kwam af met het verhaaltje dat de mens niet verantwoordelijk was voor de opwarming (cfr die gletjser en dat bordje), ik ging daar niet mee akkoord en probeer dat duidelijk te maken ahv een eenvoudige grafiek;
Opeens komt ge dan af met de opwerping dat ik geen alternatieven zou hebben, etc etc, maar da's toch niet relevant?? daar ging het toch niet over?
Het éen sluit het ander toch niet uit, excalibur? we kunnen immers best aanvaarden dat de mens en z'n industriele co2 uitstoot de oorzaak vormen van het probleem, en tegelijk dat dit probleem momenteel nog niet helemaal opgelost kan worden. Ik zie echt geen contradictie, gij blijkbaar wel.
"Ik zie echt geen contradictie" de contradictie is dat men een enorme co2 uitstoot heeft gedaan om enkele nieuwe eilanden aan te leggen voor het plezier van rijken en deeconomie, maar dat men weigert om iets te doen voor de reeds bestaande en bewoonde eilanden die onder water aan het lopen zijn.

Het feit of de klimaatsveranderingen nu veroorzaakt zijn door de mens of een natuurlijke cyclus zijn speelt totaal geen rol meer voor deze eilanden, het enige dat voor deze eilanden nog van belang is, is dat men iets doet om te verhinderen dat ze verdwijnen. En noch de wetenschap, noch de economie,noch de politiek kunnen op een paar dagen tijd voldoende zeewater bevriezen en omzetten naar ijs om de zeespiegel met een meter te doen zakken. De enige redding voor deze eilanden en hun bevolkingen zijn dus dijken en ophogingen van de eilanden.

En het rijke westen kijkt er naar en doet niets nuttig voor hen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 17:06   #59
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is zuiver zoals Ambiorix schreef, de wetenschap kan enkel de nodige gegevens aanbrengen, daarna moet de politiek zorgen dat de nodige maatregelen worden genomen.
probeer ik dus al ganse tijd uit te leggen aan excalibur
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 17:07   #60
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Hier wat voorstellen van een plebs persoon:

- windmolens
- watermolens die in zee staan maar onder de waterspiegel. Die profiteren dan van eb en vloed ( = continu rotatie )
- studie naar alternatieve energie. Bijvoorbeeld hoe heeft 1 man dit ( link) kunnen maken? Hoe wekte hij zijn energie op?
- Op daken van fabrieken zonnepanelen plaatsen
- waterkrachtcentrales
- ...
allez daar was ik nog niet opgekomen

heel goed van u dat lijstje, proficiat. Wat hebt ge hiermee nu aangetoond?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be