Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 februari 2017, 09:53   #21
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar echt, to the point ... dien Bracke zijnen arrogante kop die kan ik toch niet zien ze!

gaan ze het echt daar nog eens mee proberen in Gent ?
Dat snap ik ook niet. Gisteren nog een gesprek gehad met een sos uit Gent die schrik heeft dat het rijk van de sossen uit is. Het zal alleszins niet uit N-VA hoek komen. Die parvenu van een Bracke, wie stemt daar op? Ik zie het nog eerder gebeuren dat Matthias Declercq als lachende derde met de sjerp gaat lopen.

De vraag is wel welk politiek talent N-VA heeft lopen in Gent. Peter Dedecker?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 14 februari 2017 om 09:55.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 10:45   #22
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar echt, to the point ... dien Bracke zijnen arrogante kop die kan ik toch niet zien ze!

gaan ze het echt daar nog eens mee proberen in Gent ?
Crimiclowns gepresenteerd door Bracke. Die verslikt zich in zijn eigen leugens. Nooit gesnapt dat zo iemand ook maar 1 stem kan halen. En dat moet het wonder van NVA in Gent zijn Het tienduizendste bewijs dat Gent vol met marginalen zonder verstand zit!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 11:08   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tja, er is maar 1 reden waarom het Temmerman niet geworden is. Op plek 2 staat al een groene tang, dus moest het een vent worden als lijsttrekker.

Soit, van mij moest Balthazar geen ontslag pakken. Uiteindelijk heeft hij niks verkeerd gedaan, maar Crombez moest hem wel slachtofferen omdat ze bij de sossen nog maar eens heiliger dan de paus willen zijn. BDW pakt dat slimmer aan, die zegt gewoon, ja Kennis verdient veel geld, et alors?
Los van al het plezier dat deze affaire ons de laatste dagen weer bezorgde, en dat niet in geld uit te drukken is volg ik je hierin. Uiteindelijk hebben zij alle twee géén fout gemaakt. Het systeem is fout, niet diegenen die erin meedraaien.
En ik ben het ook eens met de welliswaar zeer sterk opgepoetste en ingestudeerde communicatie van BDW. Zijn schepen heeft geen fout begaan, waarom zou hij dan moeten boeten ?
In Gent heeft men een andere analyse gemaakt, en tot andere keuzes gekomen. Omdat er een fout gebeurde ? Opnieuw : neen.
Ik vind niet dat Balthazar had moeten ontslag nemen. Dat is alsof je toegeeft dat er toch iets "fout" was. Maar puur politiek kon hij niet meer functioneren als lijsttrekker van een kartellijst met de groenten erbij. In die zin is zijn stap opzij een snelle facilitator geweest om de kartellijst te redden. En als ik de zachtheid van de commentaren vanuit groene hoek hoor, ziet het ernaar uit dat dit gaat lukken. Nu nog pro forma dat laten goedkeuren door hun klapvee en ze kunnen verder.
Heeft sp.a hierdoor veel verloren ? Dat is onzeker. Termont ging niet meer opkomen, en hij was de stemmenmagneet. Zijn geplande opvolger Balthazar haalde in 2012 5466 voorkeursstemmen, die Coddens Rudy haalde er 4155 wat niet zoveel minder is.
De gazetten zijn erop gesprongen, en bombarderen ons nu met lijstjes met mandaten en bedragen. Dat maakt dat alle meerderheidspartijen met wat jaren dienst op de teller hier hun vuile was gaat zien buitenhangen. Men k�*n dan niet lang de heilige maagd uithangen.
Maar het maakt ook dat de burger uiteindelijk niet één grote schuldige te zien krijgt, maar een systeem dat rotslecht is en moet aangepast worden.
Als men daar nu in de komende weken werk van maakt, gaat de politieke fallout minimaal zijn.
En degene die de hardste uithaal naar de gentse sossen in de pers smeet met een leuke bon mot blijkt nu zelf aan de vleespotten te zitten via Telenet. Dus die kan zich ook best wat laten vergeten...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 11:17   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Soit, van mij moest Balthazar geen ontslag pakken. Uiteindelijk heeft hij niks verkeerd gedaan, maar Crombez moest hem wel slachtofferen omdat ze bij de sossen nog maar eens heiliger dan de paus willen zijn. BDW pakt dat slimmer aan, die zegt gewoon, ja Kennis verdient veel geld, et alors?
Balthazar heeft op eigen initiatief ontslag genomen. Hij heeft dit niet gedaan omdat hij €20.000 verdiende bij een schimmige NV, hij heeft dit gedaan omdat hij daarbovenop nog een €40.000 verdient bij Luminus en hij dus een ordinaire graaier is. Die twee zaken samen zouden meer dan genoeg munitie zijn om hem het vuur aan de schenen te leggen in de strijd om de burgemeesterssjerp in Gent.

Het zijn enkel sossen die zich laten verleiden tot dergelijke praktijken. Hun hang naar geld is veel groter dan hun verstand.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 11:20   #25
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

De storm niet durven uitzingen, maar toch met goed gevulde zakken vertrekken.

Die soort komt met alles weg.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 11:24   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat snap ik ook niet. Gisteren nog een gesprek gehad met een sos uit Gent die schrik heeft dat het rijk van de sossen uit is. Het zal alleszins niet uit N-VA hoek komen. Die parvenu van een Bracke, wie stemt daar op? Ik zie het nog eerder gebeuren dat Matthias Declercq als lachende derde met de sjerp gaat lopen.

De vraag is wel welk politiek talent N-VA heeft lopen in Gent. Peter Dedecker?
Matthias Declercq is een talent, zou een goede burgemeester kunnen zijn. In 2012 haalde hij 11.000 voorkeurstemmen en zijn lijst haalde een procentueel bijna gelijke score met de n-va lijst. Bracke zelf haalde 8.000 stemmen terwijl toch heel de campagne rond zijn persoontje draaide.
Peter Dedecker ? Die haalde 723 stemmen.
Gent, de geuzen stede zal niet eenvoudig zijn voor n-va om in te nemen. Dat was in 2012 zo en het zou me verwonderen dat daar verandering in gaat komen.
Is de gentenaar malcontent over zijn stadsbestuur ? Ik denk het niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 12:26   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Matthias Declercq is een talent, zou een goede burgemeester kunnen zijn. In 2012 haalde hij 11.000 voorkeurstemmen en zijn lijst haalde een procentueel bijna gelijke score met de n-va lijst. Bracke zelf haalde 8.000 stemmen terwijl toch heel de campagne rond zijn persoontje draaide.
Peter Dedecker ? Die haalde 723 stemmen.
Gent, de geuzen stede zal niet eenvoudig zijn voor n-va om in te nemen. Dat was in 2012 zo en het zou me verwonderen dat daar verandering in gaat komen.
Is de gentenaar malcontent over zijn stadsbestuur ? Ik denk het niet.
Peter Dedecker was in 2012 nog een onbekende. De laatste jaren is die aan een opmars bezig. Dus het is niet fair om hem met zijn voorkeursstemmen van 2012 om de oren te slaan. In 2014 zat hij al aan 24,000. Peter Dedecker moet in staat geacht worden om beter te doen dat Bracke.

En zo tevreden zijn de gentenaars niet meer hoor. In 2012 was alles nog rozegeur en maneschijn in Gent. Tegenwoordig is dat niet meer het geval. Optima, Ghelamco arena, Farys, het mobiliteitsdebacle. Dat zijn allemaal zaken waar heel wat Gentenaars over beginnen te mopperen. Het gaat hen zowieso kosten, de vraag is alleen hoeveel. Nu ja, de coalitie haalt daar nu 34 op 51 zetels. Het lijkt me dus moeilijk om dat te breken. Tenzij VLD enorm veel zetels afsnoept en richting NVA kijkt voor een coalitie.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 14 februari 2017 om 12:30.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2017, 12:51   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Peter Dedecker was in 2012 nog een onbekende. De laatste jaren is die aan een opmars bezig. Dus het is niet fair om hem met zijn voorkeursstemmen van 2012 om de oren te slaan. In 2014 zat hij al aan 24,000. Peter Dedecker moet in staat geacht worden om beter te doen dat Bracke.
Ok, hij was idd nog een onbekende in 2012. Maar in 2014 heeft zijn partij hem tactisch geboost door een paar weken voor de verkiezingen zijn boek over het arco en verzuilingssysteem te laten uitbrengen. Hij kwam toen wekenlang quasi alle dagen in beeld en was 'plots' een BV.

Maar doordat N-VA dan in de regering stapte, moest hij terug dimmen. Een verdere loopgravenoorlog met cd&v kon n-va zich niet veroorloven. En geef toe : nadien hebben we van hem niet veel meer te horen gekregen. Hij heeft nog maar heel weinig visibiliteit in de media en net daarin loopt Bracke op kop vanuit zijn functie als kamervoorzitter. Bracke komt elke week op televisie, een niet te onderschatten voordeel.

Citaat:
En zo tevreden zijn de gentenaars niet meer hoor. In 2012 was alles nog rozegeur en maneschijn in Gent. Tegenwoordig is dat niet meer het geval. Optima, Ghelamco arena, Farys, het mobiliteitsdebacle. Dat zijn allemaal zaken waar heel wat Gentenaars over beginnen te mopperen. Het gaat hen zowieso kosten, de vraag is alleen hoeveel.
Afwachten dus, zelf geloof ik niet dat de optima storm in 2018 nog lokale gevolgen gaat hebben. Dat is dan ook geen lokaal thema. Ghelamco ? De gentenaars zijn blij met hun stadion. Farys brengt geld in het laatje, waarom zou de gentse kiezer hier een punt rond maken ? Mobiliteit : volledig akkoord, dat gaat een belangrijke rol spelen. Al denk ik dat de groenen hier diegenen gaan zijn die de bonen gaan moeten fretten. Terecht trouwens, die maakten van gent één verkeersinfarct met kruipfiles terwijl de middenstand steen en been klaagt.

Citaat:
Nu ja, de coalitie haalt daar nu 34 op 51 zetels. Het lijkt me dus moeilijk om dat te breken. Tenzij VLD enorm veel zetels afsnoept en richting NVA kijkt voor een coalitie.
Dat is idd hun beste kans. Want anders gaat paars hoogst waarschijnlijk de eerste keuze blijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 februari 2017 om 12:52.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be