Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2011, 14:18   #1301
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ach Hegel. Schopenhauer wist al hoe het zat met die charlatan in zijn tijd.
Schopenhauer was goed in schelden, maar van filosofie had hij weinig verstand.

Ook was hij erg jaloers omdat bij Hegel de zaal vol liep en het bij hem zelf leeg bleef.

Tja: dat valt niet mee.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 15:06   #1302
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Schopenhauer was goed in schelden, maar van filosofie had hij weinig verstand.

Ook was hij erg jaloers omdat bij Hegel de zaal vol liep en het bij hem zelf leeg bleef.

Tja: dat valt niet mee.
En uw zalen, lopen die vol?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 16:22   #1303
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En uw zalen, lopen die vol?
Ik heb helemaal geen zalen, maar de waarheid van mijn atoomtheorie is er echt niet minder om.

Het heelal is vol leven, dat is het belangrijkste.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 23:05   #1304
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar de ziel is de zetel van het gevoelsleven, ook bekend als levensbeginsel.
Het is het innerlijk van de mens, die metafysisch is en ook wel verwart wordt met de Geest.
Nou goed dan. Lever mij dan maar twaalf zielen in een geschenkverpakking. Wat gaat dat kosten?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2011, 10:28   #1305
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zoals u zelf schrijft wordt het denken en gevoel van een mens grotendeels bepaald door de omgeving waarin iemand geboren wordt. Zo te zien is de empirische fysica en de wiskundige logica van de zeventiende eeuw volkomen aan u voorbij gegaan. Zo kan iemand blijkbaar wedergeboren worden in een omgeving waar de klok eeuwen is teruggezet.
Ik had eerder de indruk dat het hier over fysische, nanografische en scheikundige natuurlijke cellen zou gaan welke, in parallel gebracht met bovennatuurlijke waarnemingen. Deze hebben helemaal niets gemeen met welke vorm dan ook van 'instinctieve gedragspatronen'.

Albert Einstein, heeft zich wel 'kantiek fysisch' over deze tijdsfenomenen gebogen maar daarover is er, naar mijn inzicht, tot heden geen sprake geweest in deze 'topic'

Misschien ontgaat U het volgende: Er is gesteld dat de 'Almachtige' aan het uitverkoren volk, De Aarde (full-option) heeft toevertrouwd met de stellige belofte, deze 'Erfpacht' als verantwoordelijke huisvaders te gaan beheren. Hierbij werd eveneens gesteld dat ze vooral; voor elkaar zouden zorgen en elkaar beminnen en zeker; de zwaksten en armsten onder hen, zouden steunen.

Dit indachtig, meen ik te mogen schrijven dat het aan ons ligt, om ervoor te zorgen dat het leven hier op Aarde voor iedereen beter zou worden en niet alleen voor een beperkte elite.

Hier kan de inmenging van notities als het 'goede' en het 'kwade' of de 'Hemel' en de 'Hel' een daadwerkelijke belangrijke betekenis hebben.

Zoals ons aller 'Huis' nu is beheerd, vrees ik dat wij allen (zowel van de armsten tot de hyper rijksten) na onze volgende verrijzenis, kennis zullen moeten maken met een Wereld dat eerder met de 'Hel' zal kunnen vergeleken worden dan met de 'Hemel'.

Als U het terugschroeven van de 'Happiness-level' synomiem is van " De klok eeuwen terugzetten' dat luid het antwoord resoluut = JA!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2011, 10:45   #1306
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En uw zalen, lopen die vol?
you sir, have made me lol.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2011, 10:57   #1307
Zantiax
Schepen
 
Geregistreerd: 20 juni 2010
Berichten: 452
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Goddelijkheid is afgeleid van het godsbegrip als zijnde de eeuwige en oneindige persoon.
Wat os de 'eeuwige en oneindige' persoon?
Zantiax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2011, 12:09   #1308
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
de mens heeft ook een eigen bewustzijn en een eigen zelfstandigheid en is niet alleen maar een slaaf.
De 'materiële verpakking' is slechts een hoop 'vlees en botten' dat (oorspronkelijk en nu nog 'theoretisch'), als voedsel dient voor de 'predators'.

Het hele systeem steunt grotendeels op een enkele notie . Het materiële word na de dood gewoon onder een andere vorm of hoedanigheid hergebruikt: niets gaat dus verloren!

Het bewustzijn en de zelfstandigheid komen van het 'opvoedingspacket' dat de toegewezen Ouders en Afstammelingen zullen aanbrengen. Het intelligentie niveau is grotendeels afhankelijk van de Massa grijze materie, eveneens van de manier waarop alle strategische zones worden ingevuld.

Wij-zijn-dus-geen-slaven! - en of, maar dit is voor een andere 'topic'.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
helaas is die wil er niet altijd en ook is het niet iedereen gegeven de diepzinnigheid van het leven te begrijpen.
Vrede op Aarde aan alle mensen van 'Goede wil' - Gemakkelijker gezegd dan gedaan! Tijdens de Kerstperiode: zeg maar pakweg: 14 dagen. - De Stronk en Kalkoen zijn net door de 'dikke darm' en het onophoudelijk twisten en stoeien herbegint al.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
oké: de meeste mensen zijn nu eenmaal oppervlakkig, maar op de lange duur komt ook de grote massa wel mee.
Tja, de 'Doodsmaaier' laat zich niet omkopen en kent geen uitzonderingen: Iedereen word genadeloos over de zelfde 'sikkel' geschoren.

Voor deze, die er in slagen de formidabele synergie in te zien tussen 'Ziel', 'brein' en 'zintuigen' zullen luchtiger en rustiger door het leven gaan dan; deze die het moedwillig blijven vertikken de werkelijke natuur van hun innerlijke natuur te willen gaan inzien.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2011, 20:19   #1309
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nou goed dan. Lever mij dan maar twaalf zielen in een geschenkverpakking. Wat gaat dat kosten?
Ik wacht.
En trouwens als dat enig verschil maakt, aub alleen vrouwelijke zielen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2011, 21:34   #1310
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nou goed dan. Lever mij dan maar twaalf zielen in een geschenkverpakking. Wat gaat dat kosten?
Dat is een kwestie van Liefde, niet van geld.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2011, 21:37   #1311
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zantiax Bekijk bericht
Wat os de 'eeuwige en oneindige' persoon?
Dat is God: de persoon in alle personen, of ook de eenheid van alle levende wezens, waar het heelal uit bestaat.

Lees daarvoor mijn atoomtheorie.

God is een collectieve persoon en tevens eeuwig en oneindig, dus de eenheid van een oneindige hoeveelheid.

Maar tevens is elk mens ook eeuwig en oneindig in zijn geest en in zijn ziel, dat wil zeggen: in het denken en in het gevoelsleven.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2011, 21:46   #1312
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
De 'materiële verpakking' is slechts een hoop 'vlees en botten' dat (oorspronkelijk en nu nog 'theoretisch'), als voedsel dient voor de 'predators'.
daar denk ik anders over: het lichaam is een cultuur van 10^44 microwezentjes.
Citaat:
Het hele systeem steunt grotendeels op een enkele notie . Het materiële word na de dood gewoon onder een andere vorm of hoedanigheid hergebruikt: niets gaat dus verloren!
oké, daar kan ik het mee eens zijn.
Maar ook is er heel veel leven in de materie en ook in het lichaam.
En dat omdat Geest en materie een eenheid zijn.
Citaat:
Het bewustzijn en de zelfstandigheid komen van het 'opvoedingspacket' dat de toegewezen Ouders en Afstammelingen zullen aanbrengen.
Zeker, maar in diepere zin is het van de microwezentjes.
Citaat:
Het intelligentie niveau is grotendeels afhankelijk van de Massa grijze materie, eveneens van de manier waarop alle strategische zones worden ingevuld.
In diepere zin is het uit Gods eeuwige en oneindige Geest, waar ook de hersenen van zijn.
Citaat:

Wij-zijn-dus-geen-slaven! - en of, maar dit is voor een andere 'topic'.



Vrede op Aarde aan alle mensen van 'Goede wil' - Gemakkelijker gezegd dan gedaan! Tijdens de Kerstperiode: zeg maar pakweg: 14 dagen. - De Stronk en Kalkoen zijn net door de 'dikke darm' en het onophoudelijk twisten en stoeien herbegint al.
Ik ben met Kerstmis ook liefst alleen en eet gewoon mijn boterham met pindakaas.
Soms is er wel wat aardige muziek of een leuke film.
Niet Ben Hur, die elke keer weer wordt vertoond alsof er helemaal niks anders is.
Citaat:

Tja, de 'Doodsmaaier' laat zich niet omkopen en kent geen uitzonderingen: Iedereen word genadeloos over de zelfde 'sikkel' geschoren.
toch bestaat de dood niet werkelijk en gaat het ene leven over in een ander leven.
Het leven is een eenheid van sterfelijkheid en onsterfelijkheid.
Citaat:
Voor deze, die er in slagen de formidabele synergie in te zien tussen 'Ziel', 'brein' en 'zintuigen' zullen luchtiger en rustiger door het leven gaan dan; deze die het moedwillig blijven vertikken de werkelijke natuur van hun innerlijke natuur te willen gaan inzien.
Zo is het......wees één met God in zijn onsterfelijkheid en wees daarin ook onsterfelijk...
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2011, 21:47   #1313
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik wacht.
En trouwens als dat enig verschil maakt, aub alleen vrouwelijke zielen.
Weet je zeker dat je alleen de zielen wil?
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 09:08   #1314
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
daar denk ik anders over: het lichaam is een cultuur van 10^44 microwezentjes.
oké, daar kan ik het mee eens zijn.
Maar ook is er heel veel leven in de materie en ook in het lichaam.
En dat omdat Geest en materie een eenheid zijn.
Zeker, maar in diepere zin is het van de microwezentjes.
In diepere zin is het uit Gods eeuwige en oneindige Geest, waar ook de hersenen van zijn.
Ik ben met Kerstmis ook liefst alleen en eet gewoon mijn boterham met pindakaas.
Soms is er wel wat aardige muziek of een leuke film.
Niet Ben Hur, die elke keer weer wordt vertoond alsof er helemaal niks anders is.
toch bestaat de dood niet werkelijk en gaat het ene leven over in een ander leven.
Het leven is een eenheid van sterfelijkheid en onsterfelijkheid.
Zo is het......wees één met God in zijn onsterfelijkheid en wees daarin ook onsterfelijk...
Buiten uw Atoomtheorie en de microwezentjes, kondigt U bij benadering en genuanceerd ongeveer hetzelfde aan dan 'Jezus' destijds.

Door deze 'bovennatuurlijke geest' vroegtijdig te hebben gestopt, hebben de 'Joden' destijds hun eigen Volk alsook, de rest van het mensdom enorme schade en achterstand berokkend.

Nu nog, is het onbegrijpelijk hoe moeilijk het is, mensen te kunnen overtuigen van onverklaarbare zekerheden. Eigenlijk zijn het niets meer of minder dan enkele 'Universele' onveranderlijke natuurwetten zoals deze die geleerden als 'Newton', 'Einstein' en vele anderen al aan het licht hebben gebracht.

"De meest getroffen 'blinde' is nog steeds een 'ziende' die het vertikt te willen zien!".
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 09:11   #1315
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Weet je zeker dat je alleen de zielen wil?
Jazeker. Ik wil wel eens onderzoeken hoe het innerlijk functioneert zonder uiterlijk, in het bijzonder van vrouwen. Maar als het kan wil ik ook wel een mooie geschenkverpakking. Die haal ik er dan af om het innerlijk te onderzoeken.

Laatst gewijzigd door Piero : 10 april 2011 om 09:13.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 12:25   #1316
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Jazeker. Ik wil wel eens onderzoeken hoe het innerlijk functioneert zonder uiterlijk, in het bijzonder van vrouwen. Maar als het kan wil ik ook wel een mooie geschenkverpakking. Die haal ik er dan af om het innerlijk te onderzoeken.
Ik vrees dat je alleen met de verpakking weg zult lopen.

Dat is ook wat de wetenschap doet en er niet vanaf is te brengen.
Ook deze weet niet wat het innerlijk is en bekijkt alles vanaf de buitenkant.

De ziel is je gevoel en als je die niet eerst bij jezelf erkent, zul je het ook niet bij een ander kunnen erkennen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 12:33   #1317
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Buiten uw Atoomtheorie en de microwezentjes, kondigt U bij benadering en genuanceerd ongeveer hetzelfde aan dan 'Jezus' destijds.
Wij hebben wel wat gemeen, inderdaad, want uit Hem ben ik wedergeboren, maar nu als harriechristus.
Wat eerst als Liefde begon, werd bij Hegel de Geest en bij mij de atoomtheorie als Gods Rijk.
Citaat:
Door deze 'bovennatuurlijke geest' vroegtijdig te hebben gestopt, hebben de 'Joden' destijds hun eigen Volk alsook, de rest van het mensdom enorme schade en achterstand berokkend.
Zeker: ze waren blijven steken in hun eigen idee en konden niet met Jezus mee.
Hun prioriteit was Gods Rijk, maar in mijn atoomtheorie krijgen ze alsnog gelijk.
Citaat:
Nu nog, is het onbegrijpelijk hoe moeilijk het is, mensen te kunnen overtuigen van onverklaarbare zekerheden.
Ik kan de Geest zeer goed verklaren, tenminste: Hegel kan dat heel goed en ik heb dat van hem geleerd.
Citaat:
Eigenlijk zijn het niets meer of minder dan enkele 'Universele' onveranderlijke natuurwetten zoals deze die geleerden als 'Newton', 'Einstein' en vele anderen al aan het licht hebben gebracht.
Het zijn geen natuurwetten, maar de wetten van de Geest, die zich openbaren in de vrije Logica, gevonden door Hegel als eenheid der tegendelen.
In de natuurkunde is dat niet bekend.
Citaat:
"De meest getroffen 'blinde' is nog steeds een 'ziende' die het vertikt te willen zien!".
zo is het: de moderne mens vertikt het gewoon om zich in mijn atoomtheorie te verdiepen... zeker als hij is van de natuurwetenschappen die de grondslag zijn van materialisme en kapitalisme en de wereld ten ondergang voert.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 21:53   #1318
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Sommige religies beweerde in het verleden dat het universum twee zijden kent, een waarneembare en een niet- waarneembare, dat de mens evenzo een spiritueel en een materieel verlangen belichaamd, en dat het leven zowel materiele als spirituele aspecten kent. Zij beweren dat het waarneembare het tegengestelde is van het niet-waarneembare, dat spirituele verheffing niet samen kan gaan met materieel verlangen, en dat de materie los staat van de spirit. En zij beweren dat deze twee zijden van de munt van elkaar gescheiden zijn vanwege het fundamenteel verschil in aard, en dat zij dus niet vermengd kunnen worden en dat een toename in de één onvermijdelijk een afname in de ander ten gevolge heeft. Daarom is het dat zij beweren dat het verlangen naar het Hiernamaals uitgedrukt moet worden in het spirituele, en op basis van dit begrip zijn twee autoriteiten geresulteerd uit het Christendom, de religieuze en de wereldlijke:

"Geeft de Keizer des Keizers, en geef God wat van God is."

De mensen in wiens handen de religieuze macht zich bevond, de geestelijkheid, probeerden tevens invloed te vergaren in het wereldlijke, opdat in het leven het spirituele het materiele mocht domineren. Het resultaat hiervan was een conflict tussen de wereldlijke autoriteit en de religieuze autoriteit, ten gevolge waarvan de kerk beperkt werd tot een religieuze autoriteit en het haar verboden werd zich te bemoeien met wereldlijke aangelegenheden. Religie als zodanig werd dan gescheiden van het leven omdat het spiritueel is.

Deze scheiding van religie van het leven (secularisme) is het basisidee van de kapitalistische ideologie. Het is de basis van de westerse beschaving (hadarah), en het intellectueel leiderschap waartoe de westerse kolonialisten oproepen en hetgeen zij uitdragen aan de wereld. Het is de voornaamste pilaar onder hun cultuur, en op basis van deze overtuiging tornen zij aan het geloof in Islam onder de moslims. Zij beoordelen Islam, door middel van analogie, op basis van Christendom, daar beiden een religie zijn. Iedereen die dus deze opvatting, de scheiding van dien van het leven, aanhangt, is direct of indirect een agent gestuurd door het westerse intellectueel leiderschap, en hij werkt moedwillig of in onwetendheid als een agent van het westerse kolonialisme, en hij is ofwel onwetend wat betreft de Islamitische ideologie of haar vijand.

Laatst gewijzigd door the way you think : 11 april 2011 om 22:15.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 13:29   #1319
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Sommige religies beweerde in het verleden dat het universum twee zijden kent, een waarneembare en een niet- waarneembare, dat de mens evenzo een spiritueel en een materieel verlangen belichaamd, en dat het leven zowel materiele als spirituele aspecten kent.
Dat was niet alleen vroeger zo, maar dat is nog steeds: de mens is een eenheid van Geest en lichaam.
Het bewustzijn omvat beiden in het denkend bewustzijn enerzijds en het waarnemend zintuiglijk bewustzijn anderzijds.
Ook doordringen zij elkander, want in de waarneming is ook de geest van het denken en in het denken is ook de innerlijke voorstelling.
Citaat:
Zij beweren dat het waarneembare het tegengestelde is van het niet-waarneembare, dat spirituele verheffing niet samen kan gaan met materieel verlangen, en dat de materie los staat van de spirit.
ze vormen een eenheid: dus behalve verlangend is de mens ook begerend.
Het kan best samen, want beiden willen bevredigd worden.
Ook de meest geestelijke mens ontkomt niet aan een natuurlijke behoefte bevrediging.
Citaat:
En zij beweren dat deze twee zijden van de munt van elkaar gescheiden zijn vanwege het fundamenteel verschil in aard, en dat zij dus niet vermengd kunnen worden en dat een toename in de één onvermijdelijk een afname in de ander ten gevolge heeft.
Ze zijn niet echt gescheiden, want de mens zelf omvat beiden.
Wel is het waar dat een toename van de ene de ander doet afnemen.
Citaat:
Daarom is het dat zij beweren dat het verlangen naar het Hiernamaals uitgedrukt moet worden in het spirituele, en op basis van dit begrip zijn twee autoriteiten geresulteerd uit het Christendom, de religieuze en de wereldlijke:

"Geeft de Keizer des Keizers, en geef God wat van God is."
Nochtans was ook de keizer, met name Julius Caesar de zoon van Venus en tevens hogepriester als Pontifex Maximus, een titel die de Paus later heeft overgenomen.
Julius Caesar werd ook vergoddelijkt als Divus Julius.
(Lees daarvoor het boek van Francesco Carotta: Was Jezus Caesar?)
Dus er is ook eenheid tussen het goddelijke en het wereldse.
Ook de Egyptische koningen waren incarnaties van Goden.
Dus behalve onderscheid is er ook een eenheid.

En met name mijn eigen atoomtheorie is behalve de openbaring van Gods Rijk ook de openbaring van Gods Hemelrijk, dus een eenheid van beiden.
Citaat:

De mensen in wiens handen de religieuze macht zich bevond, de geestelijkheid, probeerden tevens invloed te vergaren in het wereldlijke, opdat in het leven het spirituele het materiele mocht domineren. Het resultaat hiervan was een conflict tussen de wereldlijke autoriteit en de religieuze autoriteit, ten gevolge waarvan de kerk beperkt werd tot een religieuze autoriteit en het haar verboden werd zich te bemoeien met wereldlijke aangelegenheden. Religie als zodanig werd dan gescheiden van het leven omdat het spiritueel is.
Er moet ook een onderscheid zijn, maar ook een eenheid.
Dat is dan een moeilijk probleem omdat die twee visies met elkaar in harmonie te brengen.
Citaat:
Deze scheiding van religie van het leven (secularisme) is het basisidee van de kapitalistische ideologie.
Oké, maar het is ook veroorzaakt omdat het christendom verouderd is en niet met de tijd meegegaan.
Citaat:
Het is de basis van de westerse beschaving (hadarah), en het intellectueel leiderschap waartoe de westerse kolonialisten oproepen en hetgeen zij uitdragen aan de wereld.
Een kwalijke zaak, maar daar staat tegenover dat de Islam een dictatoriale godsdienst is, die helemaal niet meer past in deze tijd.
Citaat:
Het is de voornaamste pilaar onder hun cultuur, en op basis van deze overtuiging tornen zij aan het geloof in Islam onder de moslims. Zij beoordelen Islam, door middel van analogie, op basis van Christendom, daar beiden een religie zijn. Iedereen die dus deze opvatting, de scheiding van dien van het leven, aanhangt, is direct of indirect een agent gestuurd door het westerse intellectueel leiderschap, en hij werkt moedwillig of in onwetendheid als een agent van het westerse kolonialisme, en hij is ofwel onwetend wat betreft de Islamitische ideologie of haar vijand.
Beter is dat alles los te laten en mijn atoomtheorie te bestuderen.

Zowel de Islam als het Christendom zijn verleden tijd en ook het kapitalisme is een dwaalweg, die zal leiden tot de ondergang dezer wereld.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 16:09   #1320
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Sommige religies beweerde in het verleden dat het universum twee zijden kent, een waarneembare en een niet- waarneembare, dat de mens evenzo een spiritueel en een materieel verlangen belichaamd, en dat het leven zowel materiele als spirituele aspecten kent. Zij beweren dat het waarneembare het tegengestelde is van het niet-waarneembare, dat spirituele verheffing niet samen kan gaan met materieel verlangen, en dat de materie los staat van de spirit. En zij beweren dat deze twee zijden van de munt van elkaar gescheiden zijn vanwege het fundamenteel verschil in aard, en dat zij dus niet vermengd kunnen worden en dat een toename in de één onvermijdelijk een afname in de ander ten gevolge heeft. Daarom is het dat zij beweren dat het verlangen naar het Hiernamaals uitgedrukt moet worden in het spirituele, en op basis van dit begrip zijn twee autoriteiten geresulteerd uit het Christendom, de religieuze en de wereldlijke:

"Geeft de Keizer des Keizers, en geef God wat van God is."
Je praat al net als Mohammed in de koran: "Ze beweren dit ... en ze beweren dat ..." en dan bedoelde hij de joden en christenen. Daarna sla je de plank mis met je eigen bewering over Jezus, want Jezus erkende niet twee autoriteiten, hij verwierp de religieuze autoriteit van zijn tijd en hij werd gearresteerd door de militie van de tempel. Je praat zeker iemand na in plaats van zelf na te denken.

Citaat:
De mensen in wiens handen de religieuze macht zich bevond, de geestelijkheid, probeerden tevens invloed te vergaren in het wereldlijke, opdat in het leven het spirituele het materiele mocht domineren. Het resultaat hiervan was een conflict tussen de wereldlijke autoriteit en de religieuze autoriteit, ten gevolge waarvan de kerk beperkt werd tot een religieuze autoriteit en het haar verboden werd zich te bemoeien met wereldlijke aangelegenheden. Religie als zodanig werd dan gescheiden van het leven omdat het spiritueel is.
Een armzalige beschouwing van de kerkgeschiedenis in van de RK-kerk? En hoe staat het met het protestantisme en de oosterse kerken? De scheiding tussen religie en 'het leven' is jouw vage fictie.

Citaat:
Deze scheiding van religie van het leven (secularisme) is het basisidee van de kapitalistische ideologie.
Nee jongen, het was de grondgedachte van de Franse Revolutie, van een volksopstand en de eerste communes.

Citaat:
Het is de basis van de westerse beschaving (hadarah), en het intellectueel leiderschap waartoe de westerse kolonialisten oproepen en hetgeen zij uitdragen aan de wereld.
En wanneer is die westerse beschaving dan ontstaan volgens 'the way you think'? Nadat de scheiding van kerk en staat een feit werd? Think, think please. En ja hoor, daar komt het westerse kolonialisme alweer in beeld als seculier fenomeen. Evenwel zonder veroordeling, want, was vriend Mohammed toevallig geen kolonialist en imperialist? En zijn opvolgers waren geen haar beter. Het slaat dus nergens op maar that is the way you think.

Citaat:
Het is de voornaamste pilaar onder hun cultuur, en op basis van deze overtuiging tornen zij aan het geloof in Islam onder de moslims. Zij beoordelen Islam, door middel van analogie, op basis van Christendom, daar beiden een religie zijn. Iedereen die dus deze opvatting, de scheiding van dien van het leven, aanhangt, is direct of indirect een agent gestuurd door het westerse intellectueel leiderschap, en hij werkt moedwillig of in onwetendheid als een agent van het westerse kolonialisme, en hij is ofwel onwetend wat betreft de Islamitische ideologie of haar vijand.
Ter afsluiting nog een riedeltje "zij tornen aan ..., zij beoordelen, hij is een agent ..., hij werkt als een agent ..., hij is onwetend" a la Mohammed. Van wie heb jij dit verwarde broddelwerk overgeschreven? Klim eens uit die put 'the way you think' en kijk eens rond in de echte wereld, die ziet er echt heel anders uit.

Laatst gewijzigd door Piero : 12 april 2011 om 16:10.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be