Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2011, 16:19   #41
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is ook het enige wat je kan: blijven spammen
dat een ander er geen fluit van snapt.
Hier; lees dit eens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 16:20   #42
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
"Ongelijkheid" creëert geen armoede. Voor de 100ste keer.
Je snapt er geen fluit van.

Armen worden uitgebuit worden door kapitalisten

Daardoor verrijken die zich nog meer. Limietloos.

Waardoor de ongelijkheid nog toeneemt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 16:24   #43
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je snapt er geen fluit van.

Armen worden uitgebuit worden door kapitalisten

Daardoor verrijken die zich nog meer. Limietloos.

Waardoor de ongelijkheid nog toeneemt.
Fout, fout, fout, fout, fout.

Wel pech hebben.

Lees het eens; het zal je deugd doen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 16:49   #44
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Fout, fout, fout, fout, fout.

Wel pech hebben.

Lees het eens; het zal je deugd doen.
Lees wat, je link?

Ik zal hem wel lezen een van de dagen

Ik moet nog de eerste libertarische reclame ontmoeten die mij ergens van overtuigt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 17:22   #45
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lees wat, je link?

Ik zal hem wel lezen een van de dagen

Ik moet nog de eerste libertarische reclame ontmoeten die mij ergens van overtuigt.
't is dan ook geen libertarische reclame.

't is een inleiding economie. Kwestie dat je eens begrijpt wat je zegt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 23:08   #46
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
't is dan ook geen libertarische reclame.

't is een inleiding economie. Kwestie dat je eens begrijpt wat je zegt.
Ah zo bedankt

Jouw pretentie kent geen grenzen

Ik herinner m e nog jouw loze belofte tegenover Redwasp eens je hoogverheven wijsheden tentoon te spreiden in een bepaalde draad van Good.

Nooit verder iets van gezien.

Vrede
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 03:19   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ah zo bedankt

Jouw pretentie kent geen grenzen

Ik herinner m e nog jouw loze belofte tegenover Redwasp eens je hoogverheven wijsheden tentoon te spreiden in een bepaalde draad van Good.

Nooit verder iets van gezien.

Vrede
Juist! Had er toen geen zin meer in, en ondertussen vergeten. Maar 'k zou eigenlijk eerst nog wat vragen aan redwasp moeten stellen. (Dat zat ook in de afspraak, als je je ze nog herinnert.)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 09:46   #48
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Juist! Had er toen geen zin meer in, en ondertussen vergeten. Maar 'k zou eigenlijk eerst nog wat vragen aan redwasp moeten stellen. (Dat zat ook in de afspraak, als je je ze nog herinnert.)

Je hebt Redwasp daar al je voorwaarden opgelegd maar blijkbaar verkies je uiteindelijk alleen maar eindeloos te verklaren dat een ander niets weet zonder ooit iets van jouw kennis te verklappen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 10:51   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je hebt Redwasp daar al je voorwaarden opgelegd maar blijkbaar verkies je uiteindelijk alleen maar eindeloos te verklaren dat een ander niets weet zonder ooit iets van jouw kennis te verklappen.
Dat klopt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 08:22   #50
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 4.951
Standaard

ik zou eens een woning van een kringloopmedewerker willen bezoeken
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 10:24   #51
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Paar dagen geleden naar de kringloop geweest om iets te halen. Ik vond de prijs zeer schappelijk en ik ben ermee geholpen, ook die van de andere goederen. Bv. 80 euro voor een fornuis, dertig euro voor een salon dat ik nog in mijn living zou durven zetten moest ik er één hebben (tweezit en twee 1-zits). Toch geen prijzen om van achterover te slaan als je weet dat zoiets nieuw kopen x10 is en dit voorkomt dat dit soort dingen naar het stort gaan.
Die kringloop hier is ook een tewerkstellingsplaats voor "lagere kansen groepen" en is tevens verbonden aan huisvestingsmogelijkheden voor deze mensen.
Die tewerkstelling is maar tijdelijk en iemand die in de kringloopwinkel gewerkt heeft gaat zeker niet meer kansen krijgen in het latere beroepsleven. Misschien zelfs nog minder want men ziet dat het weer een sociaal geval is.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 11:02   #52
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Die tewerkstelling is maar tijdelijk en iemand die in de kringloopwinkel gewerkt heeft gaat zeker niet meer kansen krijgen in het latere beroepsleven. Misschien zelfs nog minder want men ziet dat het weer een sociaal geval is.
Dat soort mensen geraakt op die manier aan werkervaring. Opstaan, omgaan met collega's, klanten, ...
Daarvoor dient dat.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 11:05   #53
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Dat soort mensen geraakt op die manier aan werkervaring. Opstaan, omgaan met collega's, klanten, ...
Daarvoor dient dat.
Kansengroepen zijn lui en asociaal dus. Nog andere vooroordelen ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 11:14   #54
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Kansengroepen zijn lui en asociaal dus. Nog andere vooroordelen ?
Hey, don't shoot de messenger.
Daarvoor dienen die jobs nu eenmaal
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 10:14   #55
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Die tewerkstelling is maar tijdelijk en iemand die in de kringloopwinkel gewerkt heeft gaat zeker niet meer kansen krijgen in het latere beroepsleven. Misschien zelfs nog minder want men ziet dat het weer een sociaal geval is.
Het gaat misschien veranderen....
Heroriëntatie van de partijkaarten
Citaat:
Er is een oplossing in de maak voor de klacht van ondernemers over de oneerlijke concurrentie die sociale economiebedrijven hen aandoen, schrijven de Corelio-kranten vandaag. Vlaams minister van Sociale Economie Freya Van den Bossche (sp.a) wil in de toekomst niet langer instellingen subsidiëren, maar individuen die "ver van de arbeidsmarkt staan". Op die manier zouden gewone bedrijven die zo'n werknemers aannemen dezelfde steun krijgen als de sociale bedrijven.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...kt-staat.dhtml
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 10:21   #56
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat mij stoort is dat armen zelfs niets van de vuilnis mogen halen in België. Ze worden verplicht te kopen.
Nu ja dit gaat hier in dit geval niet op, omdat ze het "krijgen". van de eigenaar.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 10:23   #57
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Jij woont ook ergens in regio groot Antwerpen ?

Klopt ... is me ook al opgevallen.
't Schijnt dat die kringloopwinkels meer verworden zijn tot een hype bij de net iets hogere burgerij.... 't zijn bijna een soort designwinkels.
linkje

Het blijft nog wel goedkoop hoor maar niet voor de oorspronkelijke doelgroep die daar voor een prikje huisraad en meubelen kon kopen.
Mijn vrouw is ook "zot" van die dingen.
Zo een oude kast zie ik in ons modern interieur ook wel mooi uitkomen als contrast.


Laatst gewijzigd door giserke : 24 oktober 2011 om 10:27.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 23:06   #58
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Indien jullie soms spulletjes aankopen in de kringwinkel, valt het jullie dan op dat deze steeds duurder worden ?

Het is zelfs zover gekomen dat spullen duurder zijn dan nieuw gerief, terwijl zij alles toch gratis binnenkrijgen?

Ik stel mij ernstige vragen bij de ethiek hiervan? Arme mensen hebben in een kringwinkel niet veel meer te zoeken, en zij zijn toch het doelpubliek?

Het is misschien wel te verstaan dat de personeelskost hoog is, omdat men in de kringwinkels die ik althans ken, ferm overbemand is. Dat men de kringwinkel ook gebruikt om langdurig werklozen en allochtonen te integreren op de arbeidsmarkt, schiet dat niet voorbij aan het werkelijke opzet van zo'n winkel?

Ik vind dat allesbehalve nog ethisch verantwoord, en zeker omdat die kringloopcentra gesubsidieerd worden met het geld van de belastingen..

Wordt het niet tijd dat ze zich eindelijk weer eens gaan toeleggen op de minderbedeelden van de samenleving???
Sinds een 3 tal jaar loop ik daar ook veel binnen. Er zijn er zo een dozijn binnen mijn bereik.
Ik kan dat van die almaar stijgende prijzen beamen. Zaken die nu 2-5 keer zoveel kosten als in het eerste jaar dat ik ging. En ook zaken die hoger geprijsd zijn dan nieuw. Bvb deze week zag ik een parasolverlichting van Aldi, die een derde hoger was geprijsd dan nieuw in Aldi. Trouwens brol, heb er nog enkele gekocht indertijd en de helft van de leds brandde na enkele maanden al niet meer, en 1 adapter werkte al niet vanuit de doos.
Vooral gereedschap, zoals een hamer of tang prijzen ze soms belachelijk hoog.
Maar, er zijn grote / enorme verschillen tussen hun vzw's en individuele winkels onderling. Zelfs dezelfde winkel, gewoon iemand anders die prijzen plakt.
Sommige vzw's hanteren zo een lijst standaardprijzen, en als ze eens producten binnen hebben die moeilijk / niet te klassificeren zijn of gewoon (nog) niet voorkomen, dan schieten ze soms enorme kemels. Enige tijd terug zag ik eens een koppel buiten komen met een stevige en proper uitziende dubbele aluminium ladder van 3 meter hoog. 7.5 euro. En dan zie je in dezelfde winkel dezelfde dag zo een plastieken step-up van 30 cm hoog, 5 euro.
Ze hebben het soms ook lastig om kwaliteit te onderscheiden van brol. Er is een tijd geweest dat ze een inox en plastieken wc rol houder evenveel prijsden.
Ik heb er al veel kwalitatieve zaken gevonden / gekocht voor een prikje.
Maand terug, groot grondzeil 5 op 8 meter, zware / dikke waterdichte materie, niks aan, 5 euro. Het wordt wel lastiger, want zoals gezegd ze leren geleidelijk bij.

Inzake personeel, dat is soms ronduit lachwekkend.
De eerste die ik ooit bezocht, ik zag doorgaans een 12 tal lieden in de winkel rondlopen. Ik dacht dat dat het was. Tot er eens een deur openstond en ik erachter kon kijken. Een bende tafels en manden met vanalles, en daar was dus wel 100 man bezig. Van afgeknipte knopen van afgekeurde kledij sorteren op kleur tot gordijnhaakjes in plastieken boxkes van 20 te tellen.

Hun inkom / poort, waar mensen de zaken die ze kwijt willen komen afgeven, daar alleen zit dus een dozijn man op stoelen rond een grote container (zo van die grootste, die kamions met een kraanarm vanvoor optillen, om dan erop te slepen) te wachten. En als er iemand net heeft afgezet, hoor je hoe ze direct al met veel gelach vanalles in die container kloppen.

En die in stad (Gent), wel lol, de hele buurt lijkt haar afval aan hun poorten te zetten. Bvb die van Mariakerke, groot plakkaat verboden goederen aan de poort te zetten, totaal genegeerd. Die nabij Dampoort is de ergste op dat vlak. Soms staat er zoveel afval dat je je fiets elders moet zetten.
En ze laten dat dus liggen. Zelfs als hun kledingcontainer vol is geweest, en mensen die dingen willen geven (dus geen afval) genoopt het op de grond te zetten ervoor. Een maand terug was er eens een weekdag dat ze gesloten waren. Dat had blijkbaar wat mensen die dingen wilden afgeven verrast.
Dus alles voor de poort. Zelfs dure kledij. Wel, de morgen erop zagen ze een grote hoop, maar lieten alles dus liggen. Ze hadden regen voorspeld en er kwam regen (kort onweer). Al die zaken, van elektrische toestellen tot die kledij, stond/lag daar in de regen. Het was niet om aan te zien. Er lag een grote plastiekzak met iets zwaars in. Bleek een zware bontmantel te zijn. Nog droog door die plastiekzak. Heb hem meegenomen. Er was niks aan, op 1 iets na: er zat in de nek een lus om hem aan de kapstok te hangen en die lus was aan 1 kant losgekomen. Genaaid en bontmantel in orde.

De namiddag van de dag erop was alles weg. Ik vroeg in de winkel aan een kerel die ik al vaak hun container heb zien leeghalen wat ermee gebeurd was.
Vuilniswagen weest komen opruimen....
Ik zei hem dat het grootste deel geen afval was geweest, en ie zei dat ie dat had gezien, maar dat hun regels zeggen dat alles dat aan de poort ligt / niet in hun container is gestoken, als sluikstort moet worden beschouwd, en dat hij daar niet aan mag komen.
Ik zei hem daarop moesten die mensen die die zaken daar hebben willen weggeven aan hen, weten dat hun gerief mee is gegaan met de vuilkar, wat ze wel niet moeten denken daarvan.
Hij haalde zijn schouders op. Tja. Niet mijn probleem. 'k Werk hier maar.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2017, 00:51   #59
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Amai Erw echt wel amazing indeed...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 19:37   #60
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Gisteren: rommelmarkt, een doos gloeilampen, een 20 tal, prijs hele doos = 1 euro.
Vandaag: kringwinkel, vent aan kassa, een doos gloeilampen, fittingen E14 en E27, 1 euro per stuk, moeten er 29 geweest zijn want zoveel betaalde ie.
Belachelijk hoge prijs, want dat is zo ongeveer de winkelprijs nu, en vooral, met als grote reden taks. Er is een tijd geweest dat je voor een 65 cent 6 E27's had.
En kringwinkels rekenen geen taks, de gewone winkel moet die taks afgeven aan de Commies, de kringwinkels niet. De kassa rinkelde goed.
Hoe die vent bereid was dat ervoor te betalen, snap ik niet.
De Commies zijn gloeilampen aan het bannen, ze drijven de elektriekprijzen op, en die vent koopt zich een doos okkazie gloeilampen aan zulke prijs. Voor dezelfde prijs heeft ie 3 filamentledlampen, die 10 en meer keer zo lang meegaan, en 3 ipv 40 W verbruiken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be