Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2017, 09:11   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard Is dit nu racisme of cultuur?

Ophef op Facebook betreft een moeder die aangaf dat haar dochter geen relatie mag aangaan met een Marokkaan, verderfelijk racisme wordt er geroepen en eigenlijk kan ik me daarin wel vinden.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170723_02983230

Dat veel Belgische moslims hun dochters verbieden om relaties aan te gaan met niet-moslims is wel bekend en wordt gezien als iets cultureel, veelal is ze zelfs verplicht een relatie te zoeken binnen de eigen familie. Idem voor zonen al hebben die wel iets meer manoeuvreerruimte. (ja er zijn ook andere met meer vrijheden maar daar gaat het 'm nu niet over)

Nu moet die madam Ines wel eens duidelijk maken of zoiets nu racisme of cultuur is, je kunt niet de ene groep beschuldigen van racisme en de andere beknuffelen met cultuur. Op zich maakt dit van haarzelf een nog grotere racist.

Maar ja, logica mixt blijkbaar moeilijk met nieuw-links.
(zelf beschouw ik me als oud links met Etienne Vermeersch als groot voorbeeld.)
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 10:12   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Er wordt inderdaad echt wel met twee maten en gewichten gewogen. Ik heb zelf nog Turks-Vlaamse vrienden gehad die een lief van autochtone achtergrond hadden maar uiteindelijk met een van thuis uit opgedrongen verre achternicht moesten trouwen en dat ook deden. Slechts éne was koppig genoeg om daar niet aan toe te geven.

(GODVERMILJARD stomme gore kerkklokken die hier weer al minuten lang storen ik kan mijn eigen gedachten niet eens opschrijven gore klote achterlijke pedopastoors met hun opdringerig nutteloos lawaai GODVERDOMMEMILJAARDEJU. Klote katholieken !!!! Achterlijkheidsverspreiders ! What's next ? Imams vijf keer per dag met hun gejammer en gesmeek door luidsprekers ?? Klootzakken.)

Heb zo ook nog eens een kunstige film gezien over die toestanden : ocharme toch die gasten in die situaties, zo moeten kiezen tussen hun liefde en hun familie, gevangen tussen twee culturen. Nergens enige verontwaardiging, nooit sprake van racisme, ... . Alles langs migrantenkant wordt gerelativeerd en genuanceerd. Als een autochtoon net hetzelfde doet wordt die aan de schandpaal genageld tot die op de knieën zijn ongelijk opbiecht. Ik verwacht me elk moment aan een camerateam voor de deur om me op mijn verderfelijke ideeën en uitspraken te wijzen

Het is de norm dat mensen met een immigratiegrond zonder enig probleem hun dochters mogen proberen van straat houden en uithuwelijken op basis van 'ras', nationaliteit, religie, ... ook hun zonen maar dat lukt al eens moeilijker. Maar mensen zonder immigratiegrond die hun kinderen liever binnen de eigen gemeenschap (excuseer dat ik over een eigen gemeenschap spreek, eigenlijk hebben we die niet, elke migrantengemeenschap mag z'n eigen exclusieve gemeenschap hebben maar de oorspronkelijke bevolking niet) willen zien opgroeien en trouwen, krijgen de hele maatschappelijke elite over zich heen.

Waarom zou een autochtone moeder niet mogen willen dat haar kinderen niet met kinderen van Marokkaanse oorsprong mogen omgaan ? Het haantjesgedrag, schoolverzuim en druggebruik ligt veel hoger bij die groep.

Elke ouder probeert toch z'n kind in een goed vriendenkring te krijgen. Waarom kosten huizen van dezelfde kwaliteit in sommige buurten meer dan in andere ? Daar maalt geen mens om maar als iemand die zo'n buurt niet kan betalen toch probeert de kinderen van slechte invloeden te beschermen dan is het kot te klein. Waarom proberen ouders van Marokkaanse afkomst met hersenen hun gezin naar het platteland te verhuizen en hun kinderen school te laten lopen in klassen met vooral autochtone kinderen (en waarom ondervinden die kinderen veel minder discriminaties en hebben die een diversere vriendenkring ? Toch om net diezelfde reden ? Waarom worden al die mensen die proberen hun kinderen de best mogelijke springplank voor het leven mee te geven niet aan de schandpaal genageld ? Is dat te genuanceerd misschien ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 10:49   #3
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Eigenaardig dat er toch nog Belgische ouders zijn die er geen graten in zien dat hun dochter met een moslimjongen omgaat. De gevolgen zijn nochtans duidelijk. Het meisje wordt moslim zoals de koran voorschrijft. Draai de rollen eens om en probeer als Belgische jongen eens een moslimmeisje te versieren. Denkt er iemand dat de moslimgemeenschap dat zou accepteren?Of je het nu racisme noemt of niet maar ik probeer mijn kinderen van moslimjongens weg houden en gelukkig zijn ze van dezelfde mening. Kameraadschap in de school kan maar geen vrijages.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 11:13   #4
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ophef op Facebook betreft een moeder die aangaf dat haar dochter geen relatie mag aangaan met een Marokkaan, verderfelijk racisme wordt er geroepen en eigenlijk kan ik me daarin wel vinden.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170723_02983230

Dat veel Belgische moslims hun dochters verbieden om relaties aan te gaan met niet-moslims is wel bekend en wordt gezien als iets cultureel, veelal is ze zelfs verplicht een relatie te zoeken binnen de eigen familie. Idem voor zonen al hebben die wel iets meer manoeuvreerruimte. (ja er zijn ook andere met meer vrijheden maar daar gaat het 'm nu niet over)

Nu moet die madam Ines wel eens duidelijk maken of zoiets nu racisme of cultuur is, je kunt niet de ene groep beschuldigen van racisme en de andere beknuffelen met cultuur. Op zich maakt dit van haarzelf een nog grotere racist.

Maar ja, logica mixt blijkbaar moeilijk met nieuw-links.
(zelf beschouw ik me als oud links met Etienne Vermeersch als groot voorbeeld.)
u heeft wel een punt. Want wanneer een Marokkaans meisje moet trouwen met een moslim is dit normaal, maar een moeder die haar dochter niet met ene Marokkaan wil zien, dat is dan fout.
Twee maten en gewichten dus.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 11:39   #5
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
verderfelijk racisme wordt er geroepen
Dat is wat de media (en een kleine groep extreem linksen) roepen.

De bevolking steunt massaal het standpunt van de moeder.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 23 juli 2017 om 11:42.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 12:15   #6
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Dat is wat de media (en een kleine groep extreem linksen) roepen.

De bevolking steunt massaal het standpunt van de moeder.
Dat weet ik niet..mijn dochter ging gewoon om met jongens van Marokkaanse afkomst uit haar klas in de basisschool, nooit een probleem van gemaakt en met sommigen is ze nu nog bevriend.
Maar later, op de middelbare school gaf het wel problemen, en daar hebben we gewoon zelf iets aan gedaan.
Probleem was opgelost, nooit meer last gehad.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 12:26   #7
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

De moeder komt uit Tunis.

Ik vrees dat haar zoon zeker niet met een Marokkaanse moet thuiskomen.

Daarom zegt ze niet in haar FB posting dat ze zelf geen Marokkaanse is.
Hetgeen uitermate vreemd is.

Maar toch niet zo vreemd:

Citaat:
Coucou les filles,

Moi aussi je serai bientôt fiancée avec un tounsi, on s'entend bien sur pas mal de choses et il est gentil avec moi jusqu'�* mnt... le soucis c'est qu'il me fait comprendre que je ne peux pas aller chez ma famille au Maroc quand je le veux car il se peut qu'il refusera un jour... il me dit que le refus sera argumenté par une raison logique dans les 99% des cas mais faut pas que j'insiste �* définir une fréquence pour aller au Maroc... car pour lui je suis du genre qui fait la gueule s'il me refuse quelque chose... Par contre pour aller en Tunisie je dois le suivre (Je suis d'accord pour ça...)
Mais quand j'insiste pourquoi il fait ça et est ce qu'il veut me priver de ma famille, il me dit non j'ai pas dit ça mais ne crois pas que tu va aller quand tu veux car on a pas assez de vacance, on aura des enfants...

Bref je ne sais plus quoi faire, au fond de moi je sais qu'il est gentil avec moi et il m'aime et je pense qu'il me dit ça seulement pour qu'il se rassure et que après inchALLAH tt ira bien mais ALLAH A3lam...

https://www.yabiladi.com/forum/coupl...-3-785420.html

Laatst gewijzigd door Conscience : 23 juli 2017 om 12:31.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 13:37   #8
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.784
Standaard

Het beschermen van je tradities en culturele identiteit, staat anno 2017 gelijk aan racisme als je een blanke Westerling bent.

Ben je daarentegen een allochtoon die niet hetzelfde doet, dan is dat prima.

Hypocrisie die in onze samenleving is ingebakken
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 14:09   #9
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

De manier waarop de Belgische mama heeft gereageerd (via sms) is pijnlijk. Ze was beter een persoonlijk gesprek aangegaan met de ouders. Maar in sé moet ik eerlijk zeggen dat ik haar begrijp. Deze argwaan/vrees/afkeer gaat trouwens evenzeer uit van de moslimgemeenschap als het om hun kinderen gaat (en dan vooral hun dochters). Ik ken persoonlijk een Marokkaanse vrouw die thuis is buitengegooid omdat ze wilde trouwen met een autochtone niet-moslim en een Turkse man die hetzelfde is overkomen omdat hij een niet-moslim meisje verkoos boven de partij die zijn ouders voor hem hadden uitgezocht. Nu, vele jaren later, zijn ze nog steeds niet welkom bij de allochtone ouders, ondanks het feit dat er in beide gevallen al kleinkinderen zijn. Maar de pers werkt in deze zaken met twee maten en twee gewichten. Als moslimouders niet willen dat hun kind een relatie aangaat met een niet -moslim, dan valt dat onder godsdienstvrijheid. In het omgekeerde geval heet dat racisme.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 14:24   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Racisme kan volgens een bepaald (groot) deel van het politieke spectrum maar van één kant komen: van blank naar iets anders. Blanken kunnen nooit het slachtoffer zijn van racisme of discriminatie en zijn ze dat wel dan moeten ze dit stilzwijgend slikken en ondergaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 15:03   #11
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Racisme kan volgens een bepaald (groot) deel van het politieke spectrum maar van één kant komen: van blank naar iets anders. Blanken kunnen nooit het slachtoffer zijn van racisme of discriminatie en zijn ze dat wel dan moeten ze dit stilzwijgend slikken en ondergaan.
En waarom een 'groot deel'? Omdat het grootste deel van de bevolking voor deze poco's heeft gestemd. 't Is onze eigen fout. Helaas blijkt het grootste deel van de bevolking te dom om dat in te zien.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 15:23   #12
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
En waarom een 'groot deel'? Omdat het grootste deel van de bevolking voor deze poco's heeft gestemd. 't Is onze eigen fout. Helaas blijkt het grootste deel van de bevolking te dom om dat in te zien.
Ik dacht niet dat de groenen en de sossen, die het pro-immigratiestandpunt in hun verkiezingscampagne lieten doorschemeren, de politieke meerderheid uitmaken...
Hoe kun je dan stellen dat de meerderheid van de bevolking voor de poco's gestemd hebben... Ze houden nog enkel stand door de onaflaatbare steun van de poco-media; maar de meeste mensen beginnen echt meer en meer hun rug naar die media toe te draaien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 15:50   #13
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik dacht niet dat de groenen en de sossen, die het pro-immigratiestandpunt in hun verkiezingscampagne lieten doorschemeren, de politieke meerderheid uitmaken...
Het gaat over wat er de vorige decennia is gebeurd. Of daar groenen en sossen bijzaten is eigenlijk niet terzake (alhoewel wat denk je van die zot van een Jos Ghijsels bijvoorbeeld).
Citaat:
Hoe kun je dan stellen dat de meerderheid van de bevolking voor de poco's gestemd hebben...
Omdat toen alle politieke partijen in hetzelfde bedje ziek waren. En dat is nog steeds zo voor de meeste partijen. Ze moeten wel. Al die poco-correcte zever is door de poco's zelf gebetonneerd in "mensenrechten" en dergelijke.
Nu betalen we daar de gevolgen van.
Citaat:
Ze houden nog enkel stand door de onaflaatbare steun van de poco-media;
Dat heb je goed gezien.
Citaat:
maar de meeste mensen beginnen echt meer en meer hun rug naar die media toe te draaien...
Daar ben ik nog niet zo zeker van.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 16:30   #14
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Het gaat over wat er de vorige decennia is gebeurd. Of daar groenen en sossen bijzaten is eigenlijk niet terzake (alhoewel wat denk je van die zot van een Jos Ghijsels bijvoorbeeld).
Ik heb nooit op agalev, 'anders gaan leven', gestemd, maar het idee van 'anders gaan leven' leek mij wel correct...
Maar het bleef bij dwaze ideologie...
Jos Ghijsels persoonlijk heb ik nooit opgevolgd. Ik kende meer (niet persoonlijk hoor maar uit de kranten) Mieke Vogels.
Er is niets tegen anders gaan leven... Zoals het nu loopt kan het niet blijven lopen en zal het eens barsten...
Maar aub, hou de voeten op de grond en aub, laat u niet door het grootkapitaal in de luren leggen...
De strijd moet niet gaan tussen de minder en meer begoeden in een maatschappij... De strijd moet gaan tegen de machten, boven de maatschappij die de hele boel belazeren en met de grote winsten lopen gaan.

De voortdurende roep dat de rijken het gelag moeten betalen is zuivere volksverlakkerij want nooit heeft een echte rijke ook maar één frank en/of nu één euro meer betaald. Die rijken hebben altijd en alleen maar verder opgestreken...
Het liedje dat de staatschuld er niet toe doet en wel vanzelf zal verdwijnen.. Dat liedje gaat ons regelrecht de nek omdraaien...
En het zijn juist de sossen en de groenen die van dat liedje houden en elke rechttrekking van de financiële toestanden altijd geweigerd hebben...
Het zijn dus zij die ons de koord om de nek gedraaid hebben met de goedkeuring en als aanmoediging de maffiagelden van het grootkapitaal... waar nu de hele politiek kapot aan gaat.

Citaat:
Omdat toen alle politieke partijen in hetzelfde bedje ziek waren. En dat is nog steeds zo voor de meeste partijen. Ze moeten wel. Al die poco-correcte zever is door de poco's zelf gebetonneerd in "mensenrechten" en dergelijke.
Nu betalen we daar de gevolgen van.
Ziek inderdaad, maar het grootkapitaal is en was niet ziek en heeft de hele boel verziekt onder het mom van democratie en politieke partijen, die ze een beetje hebben laten spelen met het idee dat ze iets te zeggen hadden, maar dan alleen daar waar het grootkapitaal het wilde... geen stap verder...
En heel dat immigratieliedje is inderdaad opgelegd door datzelfde grootkapitaal...
Het misbruik van de macht via Europa wordt ook maar meer en meer duidelijk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 16:31   #15
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Het gaat over wat er de vorige decennia is gebeurd. Of daar groenen en sossen bijzaten is eigenlijk niet terzake (alhoewel wat denk je van die zot van een Jos Ghijsels bijvoorbeeld).
Ik heb nooit op agalev, 'anders gaan leven', gestemd, maar het idee van 'anders gaan leven' leek mij wel correct...
Maar het bleef bij dwaze ideologie...
Jos Ghijsels persoonlijk heb ik nooit opgevolgd. Ik kende meer (niet persoonlijk hoor maar uit de kranten) Mieke Vogels.
Er is niets tegen anders gaan leven... Zoals het nu loopt kan het niet blijven lopen en zal het eens barsten...
Maar aub, hou de voeten op de grond en aub, laat u niet door het grootkapitaal in de luren leggen...
De strijd moet niet gaan tussen de minder en meer begoeden in een maatschappij... De strijd moet gaan tegen de machten, boven de maatschappij die de hele boel belazeren en met de grote winsten lopen gaan.

De voortdurende roep dat de rijken het gelag moeten betalen is zuivere volksverlakkerij want nooit heeft een echte rijke ook maar één frank en/of nu één euro meer betaald. Die rijken hebben altijd en alleen maar verder opgestreken...
Het liedje dat de staatschuld er niet toe doet en wel vanzelf zal verdwijnen.. Dat liedje gaat ons regelrecht de nek omdraaien...
En het zijn juist de sossen en de groenen die van dat liedje houden en elke rechttrekking van de financiële toestanden altijd geweigerd hebben...
Het zijn dus zij die ons de koord om de nek gedraaid hebben met de goedkeuring en als aanmoediging de maffiagelden van het grootkapitaal... waar nu de hele politiek kapot aan gaat.

Citaat:
Omdat toen alle politieke partijen in hetzelfde bedje ziek waren. En dat is nog steeds zo voor de meeste partijen. Ze moeten wel. Al die poco-correcte zever is door de poco's zelf gebetonneerd in "mensenrechten" en dergelijke.
Nu betalen we daar de gevolgen van.
Ziek inderdaad, maar het grootkapitaal is en was niet ziek en heeft de hele boel verziekt onder het mom van democratie en politieke partijen, die ze een beetje hebben laten spelen met het idee dat ze iets te zeggen hadden, maar dan alleen daar waar het grootkapitaal het wilde... geen stap verder...
En heel dat immigratieliedje is inderdaad opgelegd door datzelfde grootkapitaal...
Het misbruik van de macht via Europa wordt ook maar meer en meer duidelijk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 16:48   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ophef op Facebook betreft een moeder die aangaf dat haar dochter geen relatie mag aangaan met een Marokkaan, verderfelijk racisme wordt er geroepen en eigenlijk kan ik me daarin wel vinden.
De moeder heeft misschien ogen in haar hoofd en ziet hoe dikwijls het misgaat in een multicultureel huwelijk.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 16:54   #17
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
En waarom een 'groot deel'? Omdat het grootste deel van de bevolking voor deze poco's heeft gestemd. 't Is onze eigen fout. Helaas blijkt het grootste deel van de bevolking te dom om dat in te zien.
Inderdaad, het volk zal krijgen wat het verdient. Dat is altijd al zo geweest en het zal niet veranderen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 17:11   #18
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Inderdaad, het volk zal krijgen wat het verdient. Dat is altijd al zo geweest en het zal niet veranderen.
Sorry, maar ik denk dat het volk nooit gekregen heeft wat het verdiende en dat dat altijd zo zal zijn en altijd zo zal blijven en dat dat niet zal veranderen...
Het is de grootste leugen het volk wijs te maken dat ze gekregen hebben wat ze wouden... Hen dat laten geloven is de gemakkelijkste manier om hen in bedwang te houden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 17:25   #19
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Sorry, maar ik denk dat het volk nooit gekregen heeft wat het verdiende en dat dat altijd zo zal zijn en altijd zo zal blijven en dat dat niet zal veranderen...
Het is de grootste leugen het volk wijs te maken dat ze gekregen hebben wat ze wouden... Hen dat laten geloven is de gemakkelijkste manier om hen in bedwang te houden...
De meerderheid van de Vlamingen hebben altijd op partijen gestemd die hun belangen niet verdedigen, partijen die België en hun eigen profitariaat en gegraai in stand houden. De doorsnee Vlaming is in wezen een domme, lamme goedzak die zich makkelijk van alles laat wijsmaken. In die zin krijgt die meerderheid wel wat ze verdienen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 17:45   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Sorry, maar ik denk dat het volk nooit gekregen heeft wat het verdiende en dat dat altijd zo zal zijn en altijd zo zal blijven en dat dat niet zal veranderen...
Het is de grootste leugen het volk wijs te maken dat ze gekregen hebben wat ze wouden... Hen dat laten geloven is de gemakkelijkste manier om hen in bedwang te houden...
Inderdaad.
Je kan stemmen voor een partij die standpunten hebben die het meest overeenstemmen met je eigen mening.
Steeds krijg je er een hoop troep bij waar je niet achterstaat.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be