Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2013, 10:22   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard 1 ouder op 10 wil kinderen voor het kindergeld

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...ndergeld.dhtml

Tijd voor een verhoging van het kindergeld volgens NVA & CD&V!
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 10:27   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

1 op 10. Is dat veel ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 10:42   #3
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
1 op 10. Is dat veel ?
Veel te veel.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 10:42   #4
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...ndergeld.dhtml

Tijd voor een verhoging van het kindergeld volgens NVA & CD&V!
Het wordt tijd voor een ritje met de tachanka...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 10:55   #5
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
1 op 10. Is dat veel ?
Ja, dat is veel.
Vooral als je bedenkt dat de 9 anderen waarschijnlijk 1,2 of 3 kinderen hebben. Maar iemand die er van overtuigd is dat kinderen geld opleveren kan er veel meer hebben. Je zult als kind maar zo'n ouder hebben. Heel waarschijnlijk heb je dan een lange carrière in kansarmoede voor je.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 11:11   #6
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Kinderen kopen voor 't kindergeld ? Daar kan ik met mijn (weliswaar beperkt) verstand niet bij....
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 11:42   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ja, dat is veel.
Vooral als je bedenkt dat de 9 anderen waarschijnlijk 1,2 of 3 kinderen hebben. Maar iemand die er van overtuigd is dat kinderen geld opleveren kan er veel meer hebben. Je zult als kind maar zo'n ouder hebben. Heel waarschijnlijk heb je dan een lange carrière in kansarmoede voor je.
Gertje C. Je vooringenomenheid is duidelijk. Je vindt 1 op 10 veel, voor wie rekent op kinderbijslag. De rest van je betoog is zever en niet meer dan kinderachtige vooringenomenheid. Je hebt hoogstwaarschijnlijk geen kinderen, of je bent zelf nog een kind. Je hebt geen flauw benul van hoe een maatschappij ineen zit. Ik kan je enkel aanraden oftewel nog wat verder te studeren, of verder te genieten van je pensioen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 mei 2013 om 11:44.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 11:51   #8
Boyke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 oktober 2012
Locatie: Rotselaar
Berichten: 1.187
Standaard

De allochtonen worden weer niet vermeld!
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 12:29   #9
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Gertje C. Je vooringenomenheid is duidelijk. Je vindt 1 op 10 veel, voor wie rekent op kinderbijslag. De rest van je betoog is zever en niet meer dan kinderachtige vooringenomenheid. Je hebt hoogstwaarschijnlijk geen kinderen, of je bent zelf nog een kind. Je hebt geen flauw benul van hoe een maatschappij ineen zit. Ik kan je enkel aanraden oftewel nog wat verder te studeren, of verder te genieten van je pensioen.

Waarom moet ik en anderen betalen voor een koppel die kinderen wil?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 12:37   #10
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Waarom moet ik en anderen betalen voor een koppel die kinderen wil?
Omdat die kinderen voor uw pensioen gaan werken, als ge zit te schudden en beven in een RVT.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 12:46   #11
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Ik hou niet van piramidesystemen.

We komen stillaan op een punt waar we genoeg tech hebben om een individu min of meer autarkisch te laten bestaan.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 12:56   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Waarom moet ik en anderen betalen voor een koppel die kinderen wil?
Kameraad Mauser. Eenzaten zoals jij zijn voor een maatschappij doorgaans niet meer dan een verliespost. Je hebt geen kinderen, denkt er voorlopig niet aan, of hebt geen vriendin die toch iets verder denkt dan de lengte van uw geslacht.

Je weet dat in de geschiedenis de kinderen vooral een investeringswaarde hadden. Het verschil tussen vroeger en nu is dat de kinderen er niet meer zijn uit belang voor de ouders, maar wel voor de maatschappij in het algemeen.

Als je niet weet wat het begrip verliespost betekent wil ik je het wel eens uitleggen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 12:57   #13
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Gertje C. Je vooringenomenheid is duidelijk. Je vindt 1 op 10 veel, voor wie rekent op kinderbijslag.
Het gaat niet over ouders die rekenen op kinderbijslag - wel over ouders die kinderen willen OMWILLE VAN de kinderbijslag. Een groot verschil. De rest van je betoog is zever en niet meer dan kinderachtige vooringenomenheid.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 13:06   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het gaat niet over ouders die rekenen op kinderbijslag - wel over ouders die kinderen willen OMWILLE VAN de kinderbijslag. Een groot verschil. De rest van je betoog is zever en niet meer dan kinderachtige vooringenomenheid.
Gertje C. Hoe groot is dat verschil. Kan je dit iets verduidelijken ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 13:15   #15
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kameraad Mauser. Eenzaten zoals jij zijn voor een maatschappij doorgaans niet meer dan een verliespost. Je hebt geen kinderen, denkt er voorlopig niet aan, of hebt geen vriendin die toch iets verder denkt dan de lengte van uw geslacht.

Je weet dat in de geschiedenis de kinderen vooral een investeringswaarde hadden. Het verschil tussen vroeger en nu is dat de kinderen er niet meer zijn uit belang voor de ouders, maar wel voor de maatschappij in het algemeen.

Als je niet weet wat het begrip verliespost betekent wil ik je het wel eens uitleggen.
Je zou het niet slecht doen in nationalistische kringen. De mens aanzien als een mechanisch elementje in een grotere machinerie.

Ga je ervan uit dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen ook verliesposten zijn? Aangezien zij niet bijdragen aan de levensverzekering in de vorm van kinderen?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 13:21   #16
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kameraad Mauser. Eenzaten zoals jij zijn voor een maatschappij doorgaans niet meer dan een verliespost. Je hebt geen kinderen, denkt er voorlopig niet aan, of hebt geen vriendin die toch iets verder denkt dan de lengte van uw geslacht.

Je weet dat in de geschiedenis de kinderen vooral een investeringswaarde hadden. Het verschil tussen vroeger en nu is dat de kinderen er niet meer zijn uit belang voor de ouders, maar wel voor de maatschappij in het algemeen.

Als je niet weet wat het begrip verliespost betekent wil ik je het wel eens uitleggen.
Jouw kinderen zijn dus slechts een product om de maatschappij in toom te houden.

Heb je je kinderen dat al verteld?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 13:23   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Je zou het niet slecht doen in nationalistische kringen. De mens aanzien als een mechanisch elementje in een grotere machinerie.

Ga je ervan uit dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen ook verliesposten zijn? Aangezien zij niet bijdragen aan de levensverzekering in de vorm van kinderen?
Economisch gezien heb je gelijk.

Ik ben niet nationalistisch. Nationalisme heeft met het onderwerp trouwens niets te maken.

En ik ben breeddenkend genoeg om in een maatschappij rekening te houden met de gewilde of ongewilde kinderwens.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 13:31   #18
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Economisch gezien heb je gelijk.

Ik ben niet nationalistisch. Nationalisme heeft met het onderwerp trouwens niets te maken.

En ik ben breeddenkend genoeg om in een maatschappij rekening te houden met de gewilde of ongewilde kinderwens.
Maar toch zie jij mensen zonder kinderen als nadelig, waarom?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 13:32   #19
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Economisch gezien heb je gelijk.

Ik ben niet nationalistisch. Nationalisme heeft met het onderwerp trouwens niets te maken.

En ik ben breeddenkend genoeg om in een maatschappij rekening te houden met de gewilde of ongewilde kinderwens.
Wel, die economie moet maar zien te blijven bestaan zonder mijn bijdrage.

Je bent niet nationalistisch. Maar je vindt het element 'genoeg mensen nodig voor een economie' wel iets dat zou moeten gestimuleerd worden en daarom anderen verplichten mee te betalen.

Nationalisten zien dat ook zo. Mensen die economie heel belangrijk vinden met groei en zo... noemen zich niet nationalistisch maar hanteren wel dezelfde principes.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2013, 13:34   #20
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar toch zie jij mensen zonder kinderen als nadelig, waarom?
Mensen zonder kinderen, leiden als ze ouder worden een zeer grote eenzaamheid en onzekerheidsgevoel.
En dan zijn we nu aangekomen waarom mensen biologisch gezien kinderen willen hebben= zelfbehoud
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be