Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2017, 06:41   #7701
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen Puidemont heeft gewoon zijn kak ingetrokken, binnenkort gaat die ook net zoals Farage met vakantie
ik denk eerder dat Puidgemont Rajoy serieus strategisch overklast.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 06:51   #7702
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De EU meent zich overigens te mogen moeien met de vooropgestelde juridische hervormingen in Polen door regeringspartij PiS. Daar speelt blijkbaar het argument niet dat het een interne Poolse kwestie betreft.

Macron zijn reactie was ook nogal voorspelbaar. Frankrijk zit zelf met een minderhedenkwestie. De Catalanen steunen zou in die optiek hypocriet zijn als op een dag de Bretoenen of Corsicanen met dezelfde eisen komen.
Gij vergeet Frans Vlaanderen en de Ch'tis uit die Noord-Franse Westhoek.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 06:53   #7703
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gij vergeet Frans Vlaanderen en de Ch'tis uit die Noord-Franse Westhoek.
En de Elzassers en de Gascoigners. Niet vergeten, gewoon een beknopte opsomming willen geven.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 06:57   #7704
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gij vergeet Frans Vlaanderen en de Ch'tis uit die Noord-Franse Westhoek.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  corsica.png‎
Bekeken: 38
Grootte:  75,3 KB
ID: 107164  

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:01   #7705
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De EU meent zich overigens te mogen moeien met de vooropgestelde juridische hervormingen in Polen door regeringspartij PiS. Daar speelt blijkbaar het argument niet dat het een interne Poolse kwestie betreft.

Macron zijn reactie was ook nogal voorspelbaar. Frankrijk zit zelf met een minderhedenkwestie. De Catalanen steunen zou in die optiek hypocriet zijn als op een dag de Bretoenen of Corsicanen met dezelfde eisen komen.
Blijkbaar is geweld gebruiken tegen je eigen bevolking minder erg dan je grondwet overtreden. Dat kan toch enkel door wereldvreemde juristen gezegd worden?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:02   #7706
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Tuurlijk slaagt ons klikje daar niet in want dat mag niet van la Belgique... en het is la Belgique die alle macht in handen heeft...
Alle wetten die tot stand zijn gekomen in België zijn er gekomen langs democratische weg. Door een volksvertegenwoordiging waarvan het aantal op basis van regelmatige volkstellingen werd én wordt aangepast. Dat wil zeggen dat met een Belgische meerderheid van stemmen van de Belgische volksvertegenwoordigers een wet al dan niet wordt aangenomen.

En die meerderheid wordt samengesteld uit Vlamingen en Walen en Duitstaligen. Belgen dus. Bovendien werden én worden er vele wetten regelmatig getoetst op hun grondwettelijkheid. Dus als men niet akkoord gaat met die of die wet, dan moet men die democratisch proberen te veranderen.

Zo werkt een rechtstaat. Of het u nu bevalt of niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 oktober 2017 om 07:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:05   #7707
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Ik ga de citaten hier goed bijhouden tegen dat de politie ergens hardhandig een groep milieuactivisten van een locatie verwijdert.

Degenen die in dat soort situaties politiegeweld geen probleem vinden laten nu een andere klok horen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:06   #7708
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alle wetten die tot stand zijn gekomen in België zijn er gekomen langs democratische weg. Door een volksvertegenwoordiging waarvan het aantal op basis van regelmatige volkstellingen werd én wordt aangepast. Dat wil zeggen dat met een Belgische meerderheid van stemmen van de Belgische volksvertegenwoordigers een wet al dan niet wordt aangenomen.

En die meerderheid wordt samengesteld uit Vlamingen en Walen en Duitstaligen. Belgen dus. Bovendien werden er vele wetten regelmatig getoetst op hun grondwettelijkheid. Dus als men niet akkoord gaat met die of die wet, dan moet men die democratisch proberen te veranderen.

Zo werkt een rechtstaat. Of het u nu bevalt of niet.
en als het Waals parlement morgen een referendum wil organiseren over zelfbestuur, of zelfs de Waalse onafhankelijkheid wil uitroepen, dan zijn zij daarvoor perfect democratisch gelegitimeerd. Dan moet Vlaanderen/België zoiets niet met alle middelen gaan onderdrukken, dan is dat de wil van het Waalse volk.
zo werkt echte democratie. of het u nu bevalt of niet.

alle macht ligt bij het volk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:10   #7709
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik ga de citaten hier goed bijhouden tegen dat de politie ergens hardhandig een groep milieuactivisten van een locatie verwijdert.

Degenen die in dat soort situaties politiegeweld geen probleem vinden laten nu een andere klok horen.
ik stelde eerder al dat elke vorm van buitenproportioneel politieoptreden een misdaad is en vervolgt moet worden.

los van het feit dat er een verschil is tussen het molesteren van burgers die willen gaan kiezen (btw zonder samenscholingsverbod, en kiezers zijn geen organisatoren van een illegaal referendum) en ordehandhaving bij manifestaties. maar dan nog, moet politionele interventie proportioneel zijn, ongeacht mogelijke voorgaande illegale activiteiten van actievoerders.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:13   #7710
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en als het Waals parlement morgen een referendum wil organiseren over zelfbestuur, of zelfs de Waalse onafhankelijkheid wil uitroepen, dan zijn zij daarvoor perfect democratisch gelegitimeerd. Dan moet Vlaanderen/België zoiets niet met alle middelen gaan onderdrukken, dan is dat de wil van het Waalse volk.
zo werkt echte democratie. of het u nu bevalt of niet.

alle macht ligt bij het volk.
België kent wettelijk het systeem van referenda niet. Maar niets belet dat dit wordt ingevoerd. Tenminste, als men daar een nodige meerderheid (twee derde meerderheid?) voor vindt. Nu zijn er mensen die dit wel zouden willen invoeren. Dus men weet maar nooit, misschien komt het er ooit.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:17   #7711
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
België kent wettelijk het systeem van referenda niet. Maar niets belet dat dit wordt ingevoerd. Tenminste, als men daar een nodige meerderheid (twee derde meerderheid?) voor vindt. Nu zijn er mensen die dit wel zouden willen invoeren. Dus men weet maar nooit, misschien komt het er ooit.
wanneer jij de Antwerpse Bottinnekes wil verschepen naar Luik om een referendum tegen te houden, de mensen uiteen te kloppen en stembussen te plunderen, gaat dat dan via Brussel Zeekanaal en de scheepslift van Strépy-Thieu?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:18   #7712
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik stelde eerder al dat elke vorm van buitenproportioneel politieoptreden een misdaad is en vervolgt moet worden.

los van het feit dat er een verschil is tussen het molesteren van burgers die willen gaan kiezen (btw zonder samenscholingsverbod, en kiezers zijn geen organisatoren van een illegaal referendum) en ordehandhaving bij manifestaties. maar dan nog, moet politionele interventie proportioneel zijn, ongeacht mogelijke voorgaande illegale activiteiten van actievoerders.
Ja, maar wat is 'proportioneel'? Een betoger die vriendelijk gevraagd wordt om op te staan, maar dit weigert, zal men dus moeten wegdragen. Spartelt die hevig tegen, of gebruikt die geweld, dan zal dit 'wegdragen' wat brutaler worden natuurlijk.

Nu, het is algemeen geweten dat er in politiekorpsen individuen zijn die maar al te graag 'kloppen' op betogers. Maar zo zijn niet alle politiemensen. De meesten doen gewoon wat hun wordt opgedragen. Ze doen gewoon hun job. Goedschiks of eventueel kwaadschiks.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:26   #7713
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk eerder dat Puidgemont Rajoy serieus strategisch overklast.
Ik doe nog veel overtuigder mijn hoed af voor de houding van de Catalaanse man/vrouw in de straat.
Alleen spijtig dat ik er geen draag.
(en neen, dat maakt mij geen voorstander van zelfstandigheidstreven van regiootjes van mini-staatjes op een schiereilandje als mini-continent.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:32   #7714
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wanneer jij de Antwerpse Bottinnekes wil verschepen naar Luik om een referendum tegen te houden, de mensen uiteen te kloppen en stembussen te plunderen, gaat dat dan via Brussel Zeekanaal en de scheepslift van Strépy-Thieu?
buitenom via de Maginot lijn. Ge moet het gevaar niet zoeken he?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:36   #7715
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik doe nog veel overtuigder mijn hoed af voor de houding van de Catalaanse man/vrouw in de straat.
Alleen spijtig dat ik er geen draag.
(en neen, dat maakt mij geen voorstander van zelfstandigheidstreven van regiootjes van mini-staatjes op een schiereilandje als mini-continent.)
Ik zie niet in waarom men zijn hoed moet afdoen voor mensen die opkomen voor hun zaak. Het lijkt me eerder evident dat men opkomt voor iets waarin men gelooft. Daar is niets heldhaftig aan. En dus moet men daar ook niet zijn hoed voor afdoen. Zeker niet als alles wordt ingebed in een soort laat-romantische en zeemzoeterige sfeer van ' kijk eens hoe dapper dit volkje is'. Eerder eng-nationalistische ontboezemingen lijken me dat.

En dan nogmaals, men ziet alleen de voorstanders van het referendum op of in de media. De tegenstanders zwijgt men dood. Dus ook hier toch alles met de nodige korrels zout te nemen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 oktober 2017 om 07:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:37   #7716
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik doe nog veel overtuigder mijn hoed af voor de houding van de Catalaanse man/vrouw in de straat.
Alleen spijtig dat ik er geen draag.
(en neen, dat maakt mij geen voorstander van zelfstandigheidstreven van regiootjes van mini-staatjes op een schiereilandje als mini-continent.)
Inderdaad, al die kleine Europese landjes met een klein grondgebied of met weinig inwoners, dat is niet te doen, iedereen moet gewoon Duitser worden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:41   #7717
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Inderdaad, al die kleine Europese landjes met een klein grondgebied of met weinig inwoners, dat is niet te doen, iedereen moet gewoon Duitser worden.



Juncker!

schol!!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:42   #7718
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Inderdaad, al die kleine Europese landjes met een klein grondgebied of met weinig inwoners, dat is niet te doen, iedereen moet gewoon Duitser worden.
Hadden ze, onze Europarlementariërs en andere "volksvertegenwoordigers", dat pakweg 75 jaar geleden maar geweten...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:45   #7719
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom men zijn hoed moet afdoen voor mensen die opkomen voor hun zaak. Het lijkt me eerder evident dat men opkomt voor iets waarin men gelooft. Daar is niets heldhaftig aan. En dus moet men daar ook niet zijn hoed voor afdoen. Zeker niet als alles wordt ingebed in een soort laat-romantische en zeemzoeterige sfeer van ' kijk eens hoe dapper dit volkje is'. Eerder eng-nationalistische ontboezemingen lijken me dat.

En dan nogmaals, men ziet alleen de voorstanders van het referendum op of in de media. De tegenstanders zwijgt men dood. Dus ook hier toch alles met de nodige korrels zout te nemen.
idd de tegenstanders zwijgt men dood, en dat is ook een schande!!!

terwijl er eveneens voldoende beeldmateriaal is dat zij ook talrijk zijn! :

https://www.facebook.com/CatalansFor...lThKWm9yMx4Xh4
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 07:46   #7720
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Inderdaad. Vermits er geen definitie van volk bestaat kan elke verzameling van mensen zich een volk noemen.
Dat klopt, maar dat is ook geen probleem. Dat is ook de betekenis van het woord zelfbeschikking: elke groep kan zich een volk verklaren. Het gaat er gewoon om dat geen enkele groep mensen een andere groep mensen mag onderdrukken.

Maar natuurlijk is heel de mensheid van elkaar afhankelijk en met elkaar verbonden. Deze samenwerking moet echter zo veel mogelijk vrijwillig en zonder onderdrukking gebeuren. Hier concreet had de PP het akkoord tussen Zapatero en de Catalanen voor een nieuw statuut voor Catalonië nooit mogen verbreken.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be