Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2021, 12:42   #281
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Romeinen 1:22-32
Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen;
Dus God zelf is het te wijten.
Hij maakt het kwaad tot erger.
Citaat:
want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
Wat tegen de natuur is kan goed zijn voor de ziel: vrouwen begrijpen vrouwen zoveel beter en zijn veel liever met elkaar dan dat ze van de veelal agressieve geile mannen hebben mogen ondervinden.
Citaat:
En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, ....
Waar de reet al niet goed voor is...

Wie weet wat Jezus met zijn apostelen heeft gedaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 22:16   #282
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus God zelf is het te wijten.
Hij maakt het kwaad tot erger.
Als gevolg van onze ongehoorzaamheid.
De Wet is God en door van Hem af te wijken en die normen en waarden te vervangen, luiden wij onze ondergang in. We kunnen het niet zonder Hem, iedere samenleving zonder gehoorzaamheid aan God is gedoemd tot ballingschap.

Waarom zouden we ons vasthouden aan een systeem dat ons de duivel aandoet? Alles rond ons zal eens het zover is op een uur tijd vallen, maar Zijn Woord zal blijven klinken.

Vergeet niet mens, van stof zijt ge gekomen en tot stof zult ge gaan.
And as it is appointed unto men once to die, but after this the judgment
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 23:39   #283
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als gevolg van onze ongehoorzaamheid.
De Wet is God en door van Hem af te wijken en die normen en waarden te vervangen, luiden wij onze ondergang in. We kunnen het niet zonder Hem, iedere samenleving zonder gehoorzaamheid aan God is gedoemd tot ballingschap.

Waarom zouden we ons vasthouden aan een systeem dat ons de duivel aandoet? Alles rond ons zal eens het zover is op een uur tijd vallen, maar Zijn Woord zal blijven klinken.

Vergeet niet mens, van stof zijt ge gekomen en tot stof zult ge gaan.
And as it is appointed unto men once to die, but after this the judgment
Zo'n autoritaire bedreigende God die u hier neerzet. Heeft u er angst voor? Gehoorzaamt u omwille van de straf?

En is dat niet de verantwoordelijkheid van je afschuiven? Is dit geen karikatuur van een God dat u hier neerzet? Het equivalent van de strenge straffende controlerende vader?

Is het leven niet zoveel meer en zoveel mooier dan wat u ons hier poogt te verkopen onder de naam van 'God'?

Ik bedank voor uw God. Een zwakkeling die geen vrijheid kan verdragen. Een goede God welliswaar voor volksopium liefhebbende machthebbers: 'laat ze vrezen om ze te doen gehoorzamen'. Gehoorzamen? Wat voor een sukkel is die God die gehoorzaamheid verlangt?

Nee....deze God is een projectie van de mens, de angstige mens uit op macht.

De God die u hier neerzet wil ik niet tot mijn God maken. 'Hij' behoort in de geschiedenisboeken. Hij is klein in zijn verlangen.

Laatst gewijzigd door Bach : 9 februari 2021 om 23:43.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 23:49   #284
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zo'n autoritaire bedreigende God die u hier neerzet. Heeft u er angst voor? Gehoorzaamt u omwille van de straf?

En is dat niet de verantwoordelijkheid van je afschuiven? Is dit geen karikatuur van een God dat u hier neerzet. Het equivalent van de strenge straffende controlerende vader?

Is het leven niet zoveel meer en zoveel mooier dan wat u ons hier poogt te verkopen onder de naam van 'God'?

Ik bedank voor uw God. Een zwakkeling die geen vrijheid kan verdragen. Een goede God welliswaar voor opium liefhebbende machthebbers. Laat ze vrezen om ze te doen gehoorzamen. Gehoorzamen? Wat voor een sukkel is die God die gehoorzaamheid verlangt?

Nee....deze God is een projectie van de mens, de angstige mens uit op macht.

De God die u hier neerzet wil ik niet tot mijn God maken. 'Hij' behoort in de geschiedenisboeken.
Maar vent toch. Ik gehoorzaam niet omdat ik bang ben maar omdat ik geloof dat Zijn weg de enige juiste weg is. We zijn zondaars en als we ons ego voorbij trippen komen daar ziektes, plagen, oorlogen, hongersnood etc van. Het is beter waakzaam te blijven en Zijn Wet te volgen, ze is absoluut en verandert niet. Ze is veilig en geeft steun, houvast en kracht; geen angst.

Jij projecteert een godsbeeld op mij af, maar dat is niet de God die ik dien. Wij gehoorzamen omdat we zondige wezens zijn die naar de lust van het vlees leven en duistere overmachten daarop inspelen door te beïnvloeden via occulte wetenschappen en de massa herkneden naar hun evenbeeld, niet Zijn beeld.
Als we de wereld gelijk worden (the narrative volgen) dan zal geschiedenis zich altijd blijven herhalen. Er is maar 1 narrative, Zijn Woord.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 10:16   #285
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als gevolg van onze ongehoorzaamheid.
Die weer een gevolg is dat God geen betere mensen heeft kunnen scheppen en in plaats ons te helpen maakt hij het nog erger, omdat hij de duivel is.
Jesaja 45:7
Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

Citaat:
De Wet is God en door van Hem af te wijken en die normen en waarden te vervangen, luiden wij onze ondergang in. We kunnen het niet zonder Hem, iedere samenleving zonder gehoorzaamheid aan God is gedoemd tot ballingschap.
Onze wetten zijn veel beter en nog veel beter die van mij in mijn nieuwe Bijbel.
Citaat:

Waarom zouden we ons vasthouden aan een systeem dat ons de duivel aandoet? Alles rond ons zal eens het zover is op een uur tijd vallen, maar Zijn Woord zal blijven klinken.
Mijn Woord is het nieuwe Woord voor onze wereld en onze toekomst in het heelal.
Dat is de ware wedergeboorte van Christus, ik dus.
Citaat:
Vergeet niet mens, van stof zijt ge gekomen en tot stof zult ge gaan.
And as it is appointed unto men once to die, but after this the judgment
De Mens is niet uit stof, maar uit de Geest van God.

Een God die alleen stoffelijke mensen kan maken is zelf alleen maar stof*.
Weggewaaid met de wind...

*Aan de vruchten herkent men de boom.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 10:47   #286
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Die weer een gevolg is dat God geen betere mensen heeft kunnen scheppen en in plaats ons te helpen maakt hij het nog erger, omdat hij de duivel is.
Jesaja 45:7
Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

Onze wetten zijn veel beter en nog veel beter die van mij in mijn nieuwe Bijbel.
Mijn Woord is het nieuwe Woord voor onze wereld en onze toekomst in het heelal.
Dat is de ware wedergeboorte van Christus, ik dus.
De Mens is niet uit stof, maar uit de Geest van God.

Een God die alleen stoffelijke mensen kan maken is zelf alleen maar stof*.
Weggewaaid met de wind...

*Aan de vruchten herkent men de boom.
Daarom is het belangrijk de Bijbel van kaft tot kaft te nemen en God niet samenvatten op gecherrypickte citaten en dan krakkelieke verbanden leggen.

De creatie was perfect, alles was goed..tot de mens ongehoorzaam werd.
Vanaf je een beschaving ontwikkelt zonder moreel verantwoorde ethische kwesties krijg je een ander beeld. We lopen niet meer in het evenbeeld van God maar zijn van de vader des leugens, tenzij herboren in Christus. Dan erkennen wij dat we zondaars zijn en ons moeten spiegelen aan Christus om terug tot perfectie te komen. Maar ook al is de geest herboren, ons vlees draagt de zondes in zich mee, herboren christenen ondergaan nog steeds ziektes en zondes. Maar na de wederopstandig, zullen wij eeuwig leven in Zijn bijzijn en terug toegang krijgen tot een boom des levens. Een nieuwe natuur.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 februari 2021 om 10:47.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 12:58   #287
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Daarom is het belangrijk de Bijbel van kaft tot kaft te nemen en God niet samenvatten op gecherrypickte citaten en dan krakkelieke verbanden leggen.
Ik ken de hele Bijbel en ik oordeel naar wat daar staat geschreven.
Het is een hoop onzin bij elkaar.
Maar christenen lezen de Bijbel alleen door hun roze bril.
Citaat:
De creatie was perfect, alles was goed..tot de mens ongehoorzaam werd.
Die ongehoorzame mens is door jouw God zelf geschapen, dus perfect was hij zeker niet, en God als alwetend had dat moeten weten.
Zo niet, dan was hij een domoor.
Citaat:
Vanaf je een beschaving ontwikkelt zonder moreel verantwoorde ethische kwesties krijg je een ander beeld. We lopen niet meer in het evenbeeld van God maar zijn van de vader des leugens, tenzij herboren in Christus.
Christus zelf was een grote leugenaar, want zijn kruis heeft niks geholpen.
Maar ik ben er om de waarheid te vertellen over de noodzakelijke eenheid van goed en kwaad.
Citaat:
Dan erkennen wij dat we zondaars zijn en ons moeten spiegelen aan Christus om terug tot perfectie te komen.
De mens is geen zondaar, maar goed in de eerste plaats en het kwaad daarbij is onoverkomelijk als schaduw, zoals hoog niet kan bestaan zonder laag.
Ik heb je dat al eens eerder uitgelegd.
Citaat:
Maar ook al is de geest herboren, ons vlees draagt de zondes in zich mee, herboren christenen ondergaan nog steeds ziektes en zondes.
Ook de zonde is wezenlijk des geestes.
Het berust op de eenheid der tegendelen.
Zoals het "vlees" (ook uit de geest) wezenlijk ook goed is.
Geest en vlees zijn een eenheid zoals God en Mens in de heilige geest.
Citaat:
Maar na de wederopstandig, zullen wij eeuwig leven in Zijn bijzijn en terug toegang krijgen tot een boom des levens. Een nieuwe natuur.
Het eeuwige leven wordt uitgelegd in mijn atoomtheorie.
Bomen hebben daar niks mee te maken, dat is symboliek.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 18:27   #288
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar vent toch. Ik gehoorzaam niet omdat ik bang ben maar omdat ik geloof dat Zijn weg de enige juiste weg is. We zijn zondaars en als we ons ego voorbij trippen komen daar ziektes, plagen, oorlogen, hongersnood etc van. Het is beter waakzaam te blijven en Zijn Wet te volgen, ze is absoluut en verandert niet. Ze is veilig en geeft steun, houvast en kracht; geen angst.

Jij projecteert een godsbeeld op mij af, maar dat is niet de God die ik dien. Wij gehoorzamen omdat we zondige wezens zijn die naar de lust van het vlees leven en duistere overmachten daarop inspelen door te beïnvloeden via occulte wetenschappen en de massa herkneden naar hun evenbeeld, niet Zijn beeld.
Als we de wereld gelijk worden (the narrative volgen) dan zal geschiedenis zich altijd blijven herhalen. Er is maar 1 narrative, Zijn Woord.
Nog al een geluk dat ik daar allemaal geen last van heb...

Het moet zwaar zijn om als gelovige door het leven te stappen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 08:24   #289
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nog al een geluk dat ik daar allemaal geen last van heb...

Het moet zwaar zijn om als gelovige door het leven te stappen....
Ja meelopen met de stroming is minder vermoeiend.
Het is elke dag spirituele oorlogvoering.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 09:58   #290
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja meelopen met de stroming is minder vermoeiend.
Het is elke dag spirituele oorlogvoering.
Voor het verre verleden dat voorbij is.

Progressief zijn is beter.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 10:29   #291
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Voor het verre verleden dat voorbij is.

Progressief zijn is beter.
Tjah eens je gelooft beland je in situaties waar je vaak je rug niet naar kan keren. En ik denk dat ik vrij orthodox en fundamenteel gelovig ben. Alzo de wereld als een gevallen natuur zie. De hele creatie is aan zinloosheid onderworpen, maar weest van goed hart en goede verwachting; Hij heeft de dood overwonnen en het Lam zal terugkeren als een Leeuw om de duivel en zijn minions naar de hel te verbannen. In ene flits gaat dat wereldwijd bekend worden.

Het is beter uzelf een lobotomie te geven als u daardoor tot den Heer zal komen dan uzelf wijs te maken in wereldse belangen en zaken.
Progressieve kak is het niet. Enkel Jezus, het Woord in Vlees . Uzelf wapenen met het zwaard wat Zijn Woord is en uw schild van geloof toepassen de vurige pijlen van de prince of darkness te weerstaan.
Het is de enig weg en weerwoord op de massavorming van de duivel. 1 Wet: laat hij die vrij van zonde is de eerste steen werpen. Dus niemand kan iemand iets doen. We are saved by His grace and freed from any bondage. For the Lord has spoken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 12:03   #292
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Tjah eens je gelooft beland je in situaties waar je vaak je rug niet naar kan keren. En ik denk dat ik vrij orthodox en fundamenteel gelovig ben. Alzo de wereld als een gevallen natuur zie.
De wereld is hoger dan de natuur als tussen natuur en hemel in.
En ook als eenheid van beide.
Citaat:
De hele creatie is aan zinloosheid onderworpen, maar weest van goed hart en goede verwachting; Hij heeft de dood overwonnen en het Lam zal terugkeren als een Leeuw om de duivel en zijn minions naar de hel te verbannen. In ene flits gaat dat wereldwijd bekend worden.
Hier ben ik dan, niet als Lam en ook niet als Leeuw (dat zijn slechts dieren), maar als filosoof en theoloog.
En de duivel zal er altijd zijn, zonder hem zou er niks meer te doen zijn.
Uit de duisternis wordt het licht geboren.
Citaat:


Het is beter uzelf een lobotomie te geven als u daardoor tot den Heer zal komen dan uzelf wijs te maken in wereldse belangen en zaken.
De Heer haat de wereld blijkbaar en kan er niks goeds in zien.
Nochtans leef ook jij in deze wereld, braaf achter je computer.
Citaat:
Progressieve kak is het niet. Enkel Jezus, het Woord in Vlees . Uzelf wapenen met het zwaard wat Zijn Woord is en uw schild van geloof toepassen de vurige pijlen van de prince of darkness te weerstaan.
Jezus heeft een hoop onzin beweerd waar geen enkel wereld op kan draaien en hoe het dan in de hemel toegaat daar wist hij ook heel weinig over te vertellen.
Hij was er blijkbaar ook nooit geweest en wist ook niet waar die was.
Maar ik weet veel meer dan Jezus.
Citaat:
Het is de enig weg en weerwoord op de massavorming van de duivel. 1 Wet: laat hij die vrij van zonde is de eerste steen werpen. Dus niemand kan iemand iets doen. We are saved by His grace and freed from any bondage. For the Lord has spoken.
Al 2000 jaar zegt de Heer niks meer.
Maar ik ben er gelukkig om de waarheid te vertellen over God en hoe hij in het heelal bestaat als een oneindig aantal microwezentjes.
En de hemel die al reeds het eigen innerlijk is en was in alle eeuwigheid, maar ook als hoger in de microkosmos bestaat.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 09:23   #293
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Hoezo de Heer spreekt niet meer? Wist je dat de meeste bekeringen in het christendom gebeuren na een ervaring? Vele moslims bekeren na gebed en omdat Jezus voor hen verschijnt via een droom of andere ervaring. Ze zeggen wel eens dat de islam de snelst groeiende religie is, maar dat is door voortplanting. Door het Woord en bekering via de Heilige Geest komen de meeste bekeerlingen tot christendom.

Ik moet maar naar het leven kijken en kan dat verklaren via Zijn gesproken woord. Door te kijken door geloof zwijgt Hij geen moment.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 10:56   #294
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoezo de Heer spreekt niet meer? Wist je dat de meeste bekeringen in het christendom gebeuren na een ervaring?
Geloof schept allicht persoonlijke ervaringen (wat dan ook moge zijn), maar dat is niet hetzelfde als het spreken van de Heer.
Als ik zo de geschiedenis van het christendom lees dan heeft daar nooit de Heer gesproken, maar is het allemaal het denken van de mensen, die met elkaar overhoop lagen wat nu de juist leer moest zijn.
Nooit heeft de Heer toen ingegrepen om zijn Woord te spreken.
Maar misschien tegen jou?
Ik ben nieuwsgierig dat te horen.

Tegen mij wel en hij heeft me gezegd dat ik hem eens zal zien.
Als het Jezus mocht zijn, dan hoop ik wel dat hij eerst mijn nieuwe Bijbel wil lezen.
Hij zou in mij komen na drie dagen dat ik dood ben.
Ra ra, waar hij dat vandaan heeft...

Maar het kan ook zijn Vader zijn of een microwezentje, wat het beste is.
Citaat:

Vele moslims bekeren na gebed en omdat Jezus voor hen verschijnt via een droom of andere ervaring.
De mens kan van alles en nog wat dromen, maar dat is niet een duidelijk spreken van de Heer wat de moeite is om te weten voor gans het mensengeslacht, zodat het op wordt geschreven als vervolg van de oude bijbel.
Citaat:
Ze zeggen wel eens dat de islam de snelst groeiende religie is, maar dat is door voortplanting. Door het Woord en bekering via de Heilige Geest komen de meeste bekeerlingen tot christendom.
Naar mijn beste weten lopen de kerken leeg omdat er niemand meer in die onzin gelooft.
Maar misschien nog wel in Afrika voor de Paus om daar zijn achterlijke boodschap te brengen vooral geen condooms te gebruiken.
Of heeft de Heer daar zelf gesproken?

Citaat:
Ik moet maar naar het leven kijken en kan dat verklaren via Zijn gesproken woord. Door te kijken door geloof zwijgt Hij geen moment.
Zijn gesproken woord is door de joden bedacht en duidelijk een hoop onzin bij elkaar voor iemand die ook maar een klein beetje na kan denken.

En naar het leven kijkende heb ik mijn leven lang ervaren dat het anders is dan in de Bijbel.
Niemand rijdt er nog op een ezeltje en slaven bestaan er ook niet meer.
Noch heb ik de wonderen van de Heer moge aanschouwen.
Geen Jezus die ooit is terug gekomen, noch dat zijn kruis ons heilig heeft gemaakt.

Maar ik spreek de waarheid in mijn nieuwe Bijbel, die je natuurlijk niet wil lezen.
Geen enkele christen wil dat, blind als ze zijn en nog steeds in de oude Jezus gelovende die nooit heeft bestaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 18:34   #295
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar vent toch. Ik gehoorzaam niet omdat ik bang ben maar omdat ik geloof dat Zijn weg de enige juiste weg is. We zijn zondaars en als we ons ego voorbij trippen komen daar ziektes, plagen, oorlogen, hongersnood etc van. Het is beter waakzaam te blijven en Zijn Wet te volgen, ze is absoluut en verandert niet. Ze is veilig en geeft steun, houvast en kracht; geen angst.

Jij projecteert een godsbeeld op mij af, maar dat is niet de God die ik dien. Wij gehoorzamen omdat we zondige wezens zijn die naar de lust van het vlees leven en duistere overmachten daarop inspelen door te beïnvloeden via occulte wetenschappen en de massa herkneden naar hun evenbeeld, niet Zijn beeld.
Als we de wereld gelijk worden (the narrative volgen) dan zal geschiedenis zich altijd blijven herhalen. Er is maar 1 narrative, Zijn Woord.
Dit lijkt op 'Doubling down'. Hier geraken we niet gemakkelijk aan uit.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 08:29   #296
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Geloof schept allicht persoonlijke ervaringen (wat dan ook moge zijn), maar dat is niet hetzelfde als het spreken van de Heer.
Als ik zo de geschiedenis van het christendom lees dan heeft daar nooit de Heer gesproken, maar is het allemaal het denken van de mensen, die met elkaar overhoop lagen wat nu de juist leer moest zijn.
Nooit heeft de Heer toen ingegrepen om zijn Woord te spreken.
Maar misschien tegen jou?
Ik ben nieuwsgierig dat te horen.

Tegen mij wel en hij heeft me gezegd dat ik hem eens zal zien.
Als het Jezus mocht zijn, dan hoop ik wel dat hij eerst mijn nieuwe Bijbel wil lezen.
Hij zou in mij komen na drie dagen dat ik dood ben.
Ra ra, waar hij dat vandaan heeft...

Maar het kan ook zijn Vader zijn of een microwezentje, wat het beste is.
De mens kan van alles en nog wat dromen, maar dat is niet een duidelijk spreken van de Heer wat de moeite is om te weten voor gans het mensengeslacht, zodat het op wordt geschreven als vervolg van de oude bijbel.
Naar mijn beste weten lopen de kerken leeg omdat er niemand meer in die onzin gelooft.
Maar misschien nog wel in Afrika voor de Paus om daar zijn achterlijke boodschap te brengen vooral geen condooms te gebruiken.
Of heeft de Heer daar zelf gesproken?

Zijn gesproken woord is door de joden bedacht en duidelijk een hoop onzin bij elkaar voor iemand die ook maar een klein beetje na kan denken.

En naar het leven kijkende heb ik mijn leven lang ervaren dat het anders is dan in de Bijbel.
Niemand rijdt er nog op een ezeltje en slaven bestaan er ook niet meer.
Noch heb ik de wonderen van de Heer moge aanschouwen.
Geen Jezus die ooit is terug gekomen, noch dat zijn kruis ons heilig heeft gemaakt.

Maar ik spreek de waarheid in mijn nieuwe Bijbel, die je natuurlijk niet wil lezen.
Geen enkele christen wil dat, blind als ze zijn en nog steeds in de oude Jezus gelovende die nooit heeft bestaan.
Het is niet omdat Europese kerken leegstromen daarom ook het geloof in Christus verzwakt.
Ik ga ook niet meer naar de kerk omdat 9 op 10 kerken wereldse belangen hebben. Wel volg ik diensten op van andere predikanten op de wereld.

Er rijden nog wel mensen op ezels en slavernij bestaat nog altijd.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 10:23   #297
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is niet omdat Europese kerken leegstromen daarom ook het geloof in Christus verzwakt.
Ik denk toch van wel.
Met name de westerse mens gelooft niet meer in die onzin en velen zoeken hun heil in andere geloven, zoals met name die van India en het Boeddhisme.
Citaat:
Ik ga ook niet meer naar de kerk omdat 9 op 10 kerken wereldse belangen hebben. Wel volg ik diensten op van andere predikanten op de wereld.
Ja, ja, de fanatieke rijke Amerikanen.
Dat zijn nog eens echte christenen...
Citaat:
Er rijden nog wel mensen op ezels en slavernij bestaat nog altijd.
Nu, dan moet Jezus daar maar naar toe.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 10:46   #298
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik denk toch van wel.
Met name de westerse mens gelooft niet meer in die onzin en velen zoeken hun heil in andere geloven, zoals met name die van India en het Boeddhisme.
Ja, ja, de fanatieke rijke Amerikanen.
Dat zijn nog eens echte christenen...
Nu, dan moet Jezus daar maar naar toe.
Yes die fanatieke Amerikaanse kerken waar er geen compromis met het Woord wordt gemaakt. Heerlijk een donderpreek te horen waar alles bij gezegd is.
Een gemeenschap die puntjes verbindt en voor een crisis waarschuwt voor de crisis zich voordoet, verdient de nodige aandacht.

Alleen Christus heeft de weg getoond want Hij is de weg. Alleen Christus en in Hem weet ge wie de tegenstander is. Het gaat niet over microwezentjes maar over de oneindigheid waar onze ziel zal belanden. Dat is een strijd tussen goed en kwaad. De wereld is in zonde gevallen en ze trekt ons mee in haar ondergang.
De creatie is onder hoede van demonische overmachten die velen verwelkomen als aliens of andere astrale zaken. Maar ze zijn hier altijd geweest en hebben een genetische menselijke lijn lopen sedert de dagen van Noah. Het is nu als in de dagen van Lot en Noah, zoals Jezus voorspelde.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 11:29   #299
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Yes die fanatieke Amerikaanse kerken waar er geen compromis met het Woord wordt gemaakt. Heerlijk een donderpreek te horen waar alles bij gezegd is.
Een gemeenschap die puntjes verbindt en voor een crisis waarschuwt voor de crisis zich voordoet, verdient de nodige aandacht.
Allemaal dikke onzin.
Mijn nieuwe Bijbel moeten ze lezen hoe God bestaat als een oneindig aantal microwezentjes en de wereld onder gaat als niemand het wil geloven.
Bovendien zijn al die predikers zelf dikke kapitalisten en zullen ze allemaal branden in de hel.
Citaat:
Alleen Christus heeft de weg getoond want Hij is de weg.
Inderdaad, hij is weg en nooit meer terug gekomen, maar ik ben de weg voor onze toekomst in het heelal.
Citaat:
Alleen Christus en in Hem weet ge wie de tegenstander is. Het gaat niet over microwezentjes maar over de oneindigheid waar onze ziel zal belanden.
Onze ziel en geest zijn zelf al reeds eeuwig en oneindig.
Dat is altijd al zo geweest en daar hebben we Christus niet voor nodig die niet wist waar de hemel is en verdwaald is in het oneindige heelal.
Ja, het gaat over de microwezentjes, die de ware goden zijn.
Citaat:
Dat is een strijd tussen goed en kwaad. De wereld is in zonde gevallen en ze trekt ons mee in haar ondergang.
De ware zonde is mijn nieuwe Bijbel niet te willen lezen.
Citaat:
De creatie is onder hoede van demonische overmachten die velen verwelkomen als aliens of andere astrale zaken. Maar ze zijn hier altijd geweest en hebben een genetische menselijke lijn lopen sedert de dagen van Noah. Het is nu als in de dagen van Lot en Noah, zoals Jezus voorspelde.
Allemaal kinderlijk bijgeloof.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 11:41   #300
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Tegenover de god die gehoorzaamheid verlangt, straffen uitdeelt en 'goeden' van 'slechten' meent te moeten scheiden in een 'laatste oordeel' wil ik graag de God plaatsen die vrijheid voor ons verlangt, niet werkt met straf en verdeling, niet ten dienste staat van machtwellustelingen.

Hier een stukje tekst dat me aanzette deze draad terug te openen.


Citaat:
“I desire your freedom,” the old professor told me.

“My freedom?” I asked, leaning in.

“Yes. I want you to be free from all forms of tyranny and oppression. Inward and outward, from the past or in the present.”

“Thank you,” I replied, unsure what to say.

“I don’t think you fully understand what I am saying to you right now,” the professor said. “I desire your freedom more than you yourself desire your freedom. I desire your freedom more than most of what’s in you desires your freedom.”

“I desire your freedom from oppression by those with more power than you. The government. The police. The wealthy. I want you to be free from any powerful forces who would inhibit or constrain your own will for your own life.

“I want you to be free from all transgressions against your personal sovereignty in any way. From family members. From friends and acquaintances. From employers and coworkers. From romantic partners. I desire your self-sovereignty over your will for your own life, in every possible way.

“Moreover, I want you to be free from all psychological manipulation which subverts your authentic will for your life. I want your mind to be free of manipulative parasites in your personal life who trick you into enacting their will instead of yours. I want your mind to be free from the toxic manipulations of advertisers who trick you into thinking you are inadequate and incomplete to try and squeeze a few bucks out of you. I want your mind to be free from the manipulations of propagandists in politics and news media who pull the wool over your eyes about what’s really going on in your society, in your nation and in your world.

“Your true will for your life cannot express as long as you are being successfully manipulated into enacting someone else’s will, whether that be an abusive partner or an abusive government. You cannot enact your own will for your life if you don’t know what your will is, and as long as manipulation holds sway over you it is impossible to clearly see your own will. You therefore cannot be fully self-sovereign as long as this is happening. You are not free until you are fully free of manipulation.

“For this reason, I also want you to be free from any forms of manipulation which have made their way into your mind through culture. I want your mind to be free from the religions which were concocted in ancient times to keep the peasants passive and obedient, rendering unto Caesar what is Caesar’s and glorifying poverty and meekness. I want your mind to be free from the power-worshipping attitudes which have been passed on from generation to generation, like reverence for police and military personnel, respect for politicians and government institutions, treasuring civility, and disdain for the underclass.

“For countless generations stretching back to the dawn of history the powerful have been shaping culture for their own benefit, and this is reflected in our values, language and customs even today, even for many of us who feel we have transcended such things. We show up in this world and are immediately indoctrinated with the will of not just parents, teachers, politicians and preachers, but also of long-dead lords and emperors who lived on the other side of the world. Our authentic will for ourselves lies buried beneath all that.

“This is what I want for you. Freedom to express your own will for your own life, but your real, authentic will. The will that has been buried beneath mountains of manipulation geared toward tricking you into manifesting other people’s will for your own life, funneled into your head since you were a baby. I want you to find your true, uncorrupted will, and I want you to manifest it in the world as you see fit.

“More than this, I desire your complete freedom from manipulation in all its forms, even your own conditioned impulse to manipulate. Growing up in a society that is steeped in manipulation conditions us to believe that that is the path to safety and security: manipulating others into doing certain things or being a certain way for us. Manipulating situations toward our advantage. Manipulating our own thoughts to weave pleasant mental stories for ourselves or to feel like we are in control.

“I desire your freedom. Your real freedom. From all forms of oppression, from all forms of manipulation, even your own. That is true sovereignty. I desire this for you. I desire this for everyone.”

Silence.

“That’s… I think that must be the most loving thing anyone’s ever said to me,” I replied tearfully.

“It would heal all our world’s problems,” said the professor, leaning her head back on her pillow.

“You mean if everyone were truly free?”

“Wouldn’t take nearly everyone to get the snowball rolling,” she said. “It would only take some of us.”

“It just looks so hopeless!” I exclaimed, now fully sobbing. “The world is dying and everyone’s sleepwalking through it! It just feels so powerless and pointless and hopeless and worthless.”

“Only the living are dying,” the professor responded. “The dead are not dying, they’re gone. The fact that you say the world is dying shows you the world is still very much alive.”

I just bit my lip and stared at her, a complete blubbering mess.

“Look at me,” she said. “They tell me I’m dying, but I’ve never been more alive. The other day Ron referred to this as my deathbed, just in passing in the middle of one of those dark jokes of his. It surprised me, not because it was wrong of him to say?it’s a perfectly accurate label I suppose. Thing is, ever since I got back from the hospital I’d been thinking of it as my cradle. I feel like a newborn baby.”

“There’s something about this stage in life that clarifies so many things that eluded me up until I got here,” she continued, squeezing my hand reassuringly. “I look within myself and I see vast expanses of my being that I couldn’t even begin to describe if I had to. I see now that this experience, this human experience we all talk about in our little philosophy books?the work I gave my entire life to?the part that we can think about and talk about an analyze, is just a teeny tiny microfraction of what’s actually here. The rest is… ineffable. It’s a mystery. The parts of the human experience you can understand with your mind are just the tiniest tip of the iceberg. Not even that, really.

“We are giants, and we are mysteries. There are limitless abysses within all of us in which world-changing potentiality can be hiding. There is simply no way to know how this adventure ends, because we can only see and comprehend the smallest piece of what we’re made of. Just watch the ride unfold. I guarantee that whatever ends up happening, humanity will surprise you. I’m super jealous you get to see it happen!”

“I don’t know how to do it without you,” I sobbed.

“Yes you do. You do, and you will. There is so very, very much more to you than you realize.”

“I love you,” I sniffled. I had never said that to her before.

“Oh I love you too,” she said. “Now come give me a hug. The morphine’s kicking in and I’m about to turn into a fuzz-brained idiot. I won’t have you see me in such a state.”

I gave the professor a long, deep hug and whispered a treasured secret in her ear. I said goodbye to Ron and walked out their front door for the last time.
door Caitlin Johnstone
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be