Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 17 december 2007, 19:18   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.015
Standaard Vlaams Kartel depaneert paars en Guy Verhofstadt.

Wat er vandaag gebeurd is, zo een verraad. Daar zijn absoluut geen woorden voor om dat de beschrijven. Dit is er zo over dat ik het zelfs niet begrijp, niet kan vatten. Zijn diegene bij CD&V idioten of wat !

1. Het Vlaams kartel gaat dus in een regering stappen zonder de minste garantie op een staatshervorming, wat neerkomt op regelrecht woordbreuk. Door een interim regering valt de noodzaak weg om die staatshervorming door te voeren.

2. Het Vlaams Kartel laat Het Krapuul van Vlaanderen opnieuw eerste minister worden, waarbij hij door de media zal opgehemeld worden als de grote redder. Vooral dat is mij werkelijk onbegrijpbaar. Haat Yves Leterme zichzelf ? Of is hij echt een idioot ? Ze hadden in november dan evengoed een oranje blauwe noodregering met Leterme aan het hoofd kunnen laten starten, dan was dat ook verraad, maar dan ging de verkiezingsuitslag nog een beetje gerspecteerd worden.

Gisteren had ik al aangekondigd dat een interim regering voor mij slechts mogelijk is mits:

1. spijkerharde garanties dat er effectief een staatshervorming zou komen
2. iemand die de verkiezingen gewonnen heeft aan het hoofd van die regering: zijnde Yves Leterme of Didier Reynders, maar dat goor krapuul van een Verhofstadt toch niet !

Dit is werkelijk een pikzwarte dag voor Vlaanderen. Lang heb ik gehoopt dat het er eindelijk eens een politiek leider zou opstaan die effectief iets zou doen voor het Vlaamse volk en dit wangedrocht van een land op zijn minst grondig hervormen. Niet dus. Rest mij niets anders dan weer op het VB te stemmen, zij zijn tenminste wel consequent in het principes. Al reikt deze partij helaas ook geen echte oplossingen aan, door enerzijds een gebrek aan bekwaam politiek personeel en anderzijds doordat ze teveel met zichzelf bezig zijn. Maar kom ondanks de tekorten van Vlaams Belang en ondanks ik andere partijen een faire en eerlijke kans gegeven heb om woord te houden, moet ik vaststellen dat er maar 1 betrouwbare partij is in Vlaanderen en dat is Vlaams Belang.

Ik roep Bart Dewever op om het Vlaams Kartel op te blazen en aansluiting te zoeken bij het Vlaams Belang. In de NVA zitten heel wat waardevolle mensen die zeker hun nut zouden hebben bij het Vlaams Belang en de partij ook laat afkeren van een vroegere pro-zionistische koers.

Ik heb maandenlang Leterme verdedigd en dit is een slag in het gezicht. Ik krijg er nog steeds braakneigingen van, dat die Verhofstadt met de welwillende steun van Leterme aan zijn derde ambtstermijn begint. En wie gelooft dat die Rooms-paarse regering olv Verhofstadt zal gedaan zijn op Pasen, gelooft zelf nog in de paashaas.

Kan iemand mij uitleggen waarom de winnaar van de verkiezingen na een tamelijk mooi parcours, nu plots zo debiel is. Ik kan er alleszins niet bij.
__________________
VAN DE MAAS TOT DE NOORDZEE - VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 december 2007 om 19:18.
Max van Dietschland is offline  
Oud 17 december 2007, 19:26   #2
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat er vandaag gebeurd is, zo een verraad. Daar zijn absoluut geen woorden voor om dat de beschrijven. Dit is er zo over dat ik het zelfs niet begrijp, niet kan vatten. Zijn diegene bij CD&V idioten of wat !

1. Het Vlaams kartel gaat dus in een regering stappen zonder de minste garantie op een staatshervorming, wat neerkomt op regelrecht woordbreuk. Door een interim regering valt de noodzaak weg om die staatshervorming door te voeren.

2. Het Vlaams Kartel laat Het Krapuul van Vlaanderen opnieuw eerste minister worden, waarbij hij door de media zal opgehemeld worden als de grote redder. Vooral dat is mij werkelijk onbegrijpbaar. Haat Yves Leterme zichzelf ? Of is hij echt een idioot ? Ze hadden in november dan evengoed een oranje blauwe noodregering met Leterme aan het hoofd kunnen laten starten, dan was dat ook verraad, maar dan ging de verkiezingsuitslag nog een beetje gerspecteerd worden.

Gisteren had ik al aangekondigd dat een interim regering voor mij slechts mogelijk is mits:

1. spijkerharde garanties dat er effectief een staatshervorming zou komen
2. iemand die de verkiezingen gewonnen heeft aan het hoofd van die regering: zijnde Yves Leterme of Didier Reynders, maar dat goor krapuul van een Verhofstadt toch niet !

Dit is werkelijk een pikzwarte dag voor Vlaanderen. Lang heb ik gehoopt dat het er eindelijk eens een politiek leider zou opstaan die effectief iets zou doen voor het Vlaamse volk en dit wangedrocht van een land op zijn minst grondig hervormen. Niet dus. Rest mij niets anders dan weer op het VB te stemmen, zij zijn tenminste wel consequent in het principes. Al reikt deze partij helaas ook geen echte oplossingen aan, door enerzijds een gebrek aan bekwaam politiek personeel en anderzijds doordat ze teveel met zichzelf bezig zijn. Maar kom ondanks de tekorten van Vlaams Belang en ondanks ik andere partijen een faire en eerlijke kans gegeven heb om woord te houden, moet ik vaststellen dat er maar 1 betrouwbare partij is in Vlaanderen en dat is Vlaams Belang.

Ik roep Bart Dewever op om het Vlaams Kartel op te blazen en aansluiting te zoeken bij het Vlaams Belang. In de NVA zitten heel wat waardevolle mensen die zeker hun nut zouden hebben bij het Vlaams Belang en de partij ook laat afkeren van een vroegere pro-zionistische koers.

Ik heb maandenlang Leterme verdedigd en dit is een slag in het gezicht. Ik krijg er nog steeds braakneigingen van, dat die Verhofstadt met de welwillende steun van Leterme aan zijn derde ambtstermijn begint. En wie gelooft dat die Rooms-paarse regering olv Verhofstadt zal gedaan zijn op Pasen, gelooft zelf nog in de paashaas.

Kan iemand mij uitleggen waarom de winnaar van de verkiezingen na een tamelijk mooi parcours, nu plots zo debiel is. Ik kan er alleszins niet bij.
Max, trek het u niet zo aan, jong : je verwacht gewoonweg té veel van CD&V/NVA in het bijzonder en de vlaamse politiekers in het algemeen.

Terloops : het is niet depaneren, maar depanneren (paneren en depaneren is totaal iets anders dan wat jij bedoelt), al hadden we het allen wel begrepen.
Hallebarde is offline  
Oud 17 december 2007, 19:28   #3
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Max, trek het u niet zo aan, jong : je verwacht gewoonweg té veel van CD&V/NVA in het bijzonder en de vlaamse politiekers in het algemeen.
Als werkende belastingbetaler mag ik toch iets verwachten zeker. Neen, keer op keer volksverraad is ons deel. Waarom werken wij eigenlijk nog en betalen wij belastingen.

Cyriel Verschaeve en Staf De Clercq dat waren tenminste leidersfiguren.
__________________
VAN DE MAAS TOT DE NOORDZEE - VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 december 2007 om 19:32.
Max van Dietschland is offline  
Oud 17 december 2007, 19:32   #4
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Ik kan het eindelijk nog eens met je eens zijn Max. Ook ik ben helemaal niet tevreden met die noodregering, en dat de CD&V daar zomaar instapt.

Het excuus is dat men dringend wat moet gaan doen voor de mensen, maar dat zal tot peanuts beperkt blijven. Men zal niet echt de koopkracht van de mensen verbeteren. Net zoals het voorstelm van het ABVV om de laagste pensioenen met 2% op te trekken. Een lachertje. Als je 800 euro pensien trekt, krijg je dan 816 euro. Tja, daar kan je weer enorm veel mee kopen!

Ik denk dat Leterme uitgeblust is, en met hem de CD&V. Nooit hebben ze de strijd zo lang volgehouden, maar uiteindelijk lijken ze te knielen en gewoon ja en amen te zeggen op alles wat wordt voorgesteld.

Mijn stem zal zeer zeker naar het VB gaan, en ik hoop dat vele ontgoochelden de schroom overwinnen en hetzelfde doen.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 17 december 2007, 19:33   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat er vandaag gebeurd is, zo een verraad. Daar zijn absoluut geen woorden voor om dat de beschrijven. Dit is er zo over dat ik het zelfs niet begrijp, niet kan vatten. Zijn diegene bij CD&V idioten of wat !

1. Het Vlaams kartel gaat dus in een regering stappen zonder de minste garantie op een staatshervorming, wat neerkomt op regelrecht woordbreuk. Door een interim regering valt de noodzaak weg om die staatshervorming door te voeren.

2. Het Vlaams Kartel laat Het Krapuul van Vlaanderen opnieuw eerste minister worden, waarbij hij door de media zal opgehemeld worden als de grote redder. Vooral dat is mij werkelijk onbegrijpbaar. Haat Yves Leterme zichzelf ? Of is hij echt een idioot ? Ze hadden in november dan evengoed een oranje blauwe noodregering met Leterme aan het hoofd kunnen laten starten, dan was dat ook verraad, maar dan ging de verkiezingsuitslag nog een beetje gerspecteerd worden.

Gisteren had ik al aangekondigd dat een interim regering voor mij slechts mogelijk is mits:

1. spijkerharde garanties dat er effectief een staatshervorming zou komen
2. iemand die de verkiezingen gewonnen heeft aan het hoofd van die regering: zijnde Yves Leterme of Didier Reynders, maar dat goor krapuul van een Verhofstadt toch niet !

Dit is werkelijk een pikzwarte dag voor Vlaanderen. Lang heb ik gehoopt dat het er eindelijk eens een politiek leider zou opstaan die effectief iets zou doen voor het Vlaamse volk en dit wangedrocht van een land op zijn minst grondig hervormen. Niet dus. Rest mij niets anders dan weer op het VB te stemmen, zij zijn tenminste wel consequent in het principes. Al reikt deze partij helaas ook geen echte oplossingen aan, door enerzijds een gebrek aan bekwaam politiek personeel en anderzijds doordat ze teveel met zichzelf bezig zijn. Maar kom ondanks de tekorten van Vlaams Belang en ondanks ik andere partijen een faire en eerlijke kans gegeven heb om woord te houden, moet ik vaststellen dat er maar 1 betrouwbare partij is in Vlaanderen en dat is Vlaams Belang.

Ik roep Bart Dewever op om het Vlaams Kartel op te blazen en aansluiting te zoeken bij het Vlaams Belang. In de NVA zitten heel wat waardevolle mensen die zeker hun nut zouden hebben bij het Vlaams Belang en de partij ook laat afkeren van een vroegere pro-zionistische koers.

Ik heb maandenlang Leterme verdedigd en dit is een slag in het gezicht. Ik krijg er nog steeds braakneigingen van, dat die Verhofstadt met de welwillende steun van Leterme aan zijn derde ambtstermijn begint. En wie gelooft dat die Rooms-paarse regering olv Verhofstadt zal gedaan zijn op Pasen, gelooft zelf nog in de paashaas.

Kan iemand mij uitleggen waarom de winnaar van de verkiezingen na een tamelijk mooi parcours, nu plots zo debiel is. Ik kan er alleszins niet bij.

Niet alleen Leterme gaat er dus mee akkoord Verhofstadt te dienen maar ook Bart Dewever.

Ik vroeg me al eerder af wat die twee zouden doen.

We weten het nu.

Verhofstadt heeft de opdracht van le roi tot een goed einde gebracht.

Leterme en Dewever lopen mooi in het Belgische rijtje.

Hoe zouden ze hen zo ver hebben kunnen krijgen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 december 2007, 19:34   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.448
Standaard

Citaat:
En wie gelooft dat die Rooms-paarse regering olv Verhofstadt zal gedaan zijn op Pasen, gelooft zelf nog in de paashaas.
Jij bleef er zélf tot nu in geloven.
Zo zijn er nog, hoor.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 december 2007, 19:35   #7
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als werkende belastingbetaler mag ik toch iets verwachten zeker. Neen, keer op keer volksverraad is ons deel. Waarom werken wij eigenlijk nog of betalen wij belastingen.
Je hebt gelijk, Max, en je mag inderdaad iets verwachten voor je geld.

Maar je verwachtingen in wat vlaamse politiekers binnen het huidige bestel kunnen forceren zonder poten te breken is te hoog.

Het is en blijft tenslotte politiek, hé. Dat trekt zich weinig aan van beloften, rechtlijnigheid of verwachtingen van mensen (zelfs niet van 800.000 mensen, zo blijkt).
Hallebarde is offline  
Oud 17 december 2007, 19:36   #8
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als werkende belastingbetaler mag ik toch iets verwachten zeker. Neen, keer op keer volksverraad is ons deel. Waarom werken wij eigenlijk nog en betalen wij belastingen.

Cyriel Verschaeve en Staf De Clercq dat waren tenminste leidersfiguren.
U heeft gelijk.
In feite worden alle problemen doorgeschoven tot maart.
Het kartel heeft nog een kans om de rug recht te houden ,als ze nu voldoende ruimte creeren om een defintieve regering in maart niet door te laten gaan en in dat geval verkiezingen te organiseren.
I amsterdam is offline  
Oud 17 december 2007, 19:37   #9
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat er vandaag gebeurd is, zo een verraad. Daar zijn absoluut geen woorden voor om dat de beschrijven. Dit is er zo over dat ik het zelfs niet begrijp, niet kan vatten. Zijn diegene bij CD&V idioten of wat !
Zoals ik elders al zei vandaag : "nu gaan we zien wie baas is binnen CD&V : de oude cvp-aanhangers of de kartel-aanhangers"

Citaat:
1. Het Vlaams kartel gaat dus in een regering stappen zonder de minste garantie op een staatshervorming, wat neerkomt op regelrecht woordbreuk. Door een interim regering valt de noodzaak weg om die staatshervorming door te voeren.
Inderdaad. Er is nog een klein sprankeltje hoop bij de overgang op 23 maart maar ik vrees dat de 3 maand vooral gebruikt gaan worden om alles netjes te sorteren in de frigo... Trouwens Leterme vond het al nodig om zelf te zeggen dat hij woord houdt. Dat is altijd een veeg teken... Ik wacht wel nog op een reactie van NVA/Dewever : heel misschien trekken zij zich terug. En om wat druk op de ketel te zetten, lijkt het beste wat ze kunnen doen tot 23 maart in de oppositie gaan en dan meedoen als er een staatshervorming komt en anders het kartel verlaten.

Citaat:
2. Het Vlaams Kartel laat Het Krapuul van Vlaanderen opnieuw eerste minister worden, waarbij hij door de media zal opgehemeld worden als de grote redder. Vooral dat is mij werkelijk onbegrijpbaar. Haat Yves Leterme zichzelf ? Of is hij echt een idioot ? Ze hadden in november dan evengoed een oranje blauwe noodregering met Leterme aan het hoofd kunnen laten starten, dan was dat ook verraad, maar dan ging de verkiezingsuitslag nog een beetje gerspecteerd worden.
Ik snap het ook niet... Ofwel is Leterme bij de aanstelling van Verhofstadt toch beginnen kwijlen op het postje, ofwel heeft het kartel iets in petto. Maar om de VLD zo met de bloemen te laten lopen... Dat snap ik helemaal niet van het kartel.

Citaat:
Gisteren had ik al aangekondigd dat een interim regering voor mij slechts mogelijk is mits:

1. spijkerharde garanties dat er effectief een staatshervorming zou komen
2. iemand die de verkiezingen gewonnen heeft aan het hoofd van die regering: zijnde Yves Leterme of Didier Reynders, maar dat goor krapuul van een Verhofstadt toch niet !

Dit is werkelijk een pikzwarte dag voor Vlaanderen. Lang heb ik gehoopt dat het er eindelijk eens een politiek leider zou opstaan die effectief iets zou doen voor het Vlaamse volk en dit wangedrocht van een land op zijn minst grondig hervormen. Niet dus. Rest mij niets anders dan weer op het VB te stemmen, zij zijn tenminste wel consequent in het principes. Al reikt deze partij helaas ook geen echte oplossingen aan, door enerzijds een gebrek aan bekwaam politiek personeel en anderzijds doordat ze teveel met zichzelf bezig zijn. Maar kom ondanks de tekorten van Vlaams Belang en ondanks ik andere partijen een faire en eerlijke kans gegeven heb om woord te houden, moet ik vaststellen dat er maar 1 betrouwbare partij is in Vlaanderen en dat is Vlaams Belang.
De echt zwarte dag zal ergens in 2009 komen en de heren politici gaan er weer niks van begrijpen. In ieder geval is het kartel aan mij een stem kwijt als ze hierin meegaan.

Citaat:
Ik roep Bart Dewever op om het Vlaams Kartel op te blazen en aansluiting te zoeken bij het Vlaams Belang. In de NVA zitten heel wat waardevolle mensen die zeker hun nut zouden hebben bij het Vlaams Belang en de partij ook laat afkeren van een vroegere pro-zionistische koers.

Ik heb maandenlang Leterme verdedigd en dit is een slag in het gezicht. Ik krijg er nog steeds braakneigingen van, dat die Verhofstadt met de welwillende steun van Leterme aan zijn derde ambtstermijn begint. En wie gelooft dat die Rooms-paarse regering olv Verhofstadt zal gedaan zijn op Pasen, gelooft zelf nog in de paashaas.

Kan iemand mij uitleggen waarom de winnaar van de verkiezingen na een tamelijk mooi parcours, nu plots zo debiel is. Ik kan er alleszins niet bij.
Ik ook niet... Ik ben toch ook wel benieuwd wat ze het congres gaan wijsmaken.
sjarel is offline  
Oud 17 december 2007, 19:38   #10
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij bleef er zélf tot nu in geloven.
Zo zijn er nog, hoor.
Toch niet hoor, ik heb het Vlaams Kartel altijd een faire kans gegeven om hun woord te houden. Niet in een regering stappen zonder garanties op een staatshervorming. Dat ging goed tot gisteren. Er waren uiteraard al een aantal onrustwekkende geruchten, maar nooit had ik kunnen denken dat Vandeurzen en Leterme zo stom zou zijn, om in een regering Verhofstadt te stappen met PS en zonder staatshervorming. !
__________________
VAN DE MAAS TOT DE NOORDZEE - VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 17 december 2007, 19:39   #11
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet alleen Leterme gaat er dus mee akkoord Verhofstadt te dienen maar ook Bart Dewever.

Ik vroeg me al eerder af wat die twee zouden doen.

We weten het nu.

Verhofstadt heeft de opdracht van le roi tot een goed einde gebracht.

Leterme en Dewever lopen mooi in het Belgische rijtje.

Hoe zouden ze hen zo ver hebben kunnen krijgen?
Waar en wanneer heeft Dewever bevestigt mee te gaan met dit verhaal?
sjarel is offline  
Oud 17 december 2007, 19:40   #12
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Toch niet hoor, ik heb het Vlaams Kartel altijd een faire kans gegeven om hun woord te houden. Niet in een regering stappen zonder garanties op een staatshervorming. Dat ging goed tot gisteren. Er waren uiteraard al een aantal onrustwekkende geruchten, maar nooit had ik kunnen denken dat Vandeurzen en Leterme zo stom zou zijn, om in een regering Verhofstadt te stappen met PS en zonder staatshervorming. !
U heeft gelijk
Eigenlijk zouden ze dat niet moeten doen.
Het zou beter zijn om met in een inerimregering te gaan zitten voor dringende zaken en dan verkiezingen organiseren in 2008.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 17 december 2007 om 19:41.
I amsterdam is offline  
Oud 17 december 2007, 19:42   #13
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Waar en wanneer heeft Dewever bevestigt mee te gaan met dit verhaal?
Misschien komt hij vanavond bij Terzake???
I amsterdam is offline  
Oud 17 december 2007, 19:44   #14
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 17 december 2007 om 19:44.
Zwartengeel is offline  
Oud 17 december 2007, 19:46   #15
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Wie, zoals ik, de politiek al een tijd volgt, kon eigenlijk toch wel verwachten dat dit er vroeg of laat zat aan te komen. Het enige dat ik over heel deze grap nog kwijt wil, is het volgende. Garanties op een staatshervorming vooraleer in een regering te stappen, was en is als strategie sowieso belachelijk. De enige, echte garantie die je in de politiek hebt, is een ondertekend akkoord - niets meer, niets minder. En dan nog... vraag maar eens aan de Groentjes die destijds ferm in de zak zijn gezet door staatsman Dehaene. Als ik het zo lees en hoor, zou er een versheidsdatum op VRHFSTDT III worden gekleefd. Einde maart zou het kunnen eindigen als er geen zicht is op een staatshervorming. Schrijf dat ook maar al in als volgende verraad, althans degenen die in die termen denken. De leuze blijft geldig: arm Vlaanderen!
Oh en aan degenen die het er echt moeilijk mee hebben, kan ik enkel de goede raad geven om eens diep in en uit te ademen en zichzelf de bedenking te maken dat er echt veel belangrijker dingen zijn in het leven. Blijven oasemen jongens!
den ambetantsten is offline  
Oud 17 december 2007, 19:46   #16
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Waar en wanneer heeft Dewever bevestigt mee te gaan met dit verhaal?
Waar ONTKENT hij het?

En het rare is : de oude ministers blijven zitten en enkel die van de SPa worden vervangen door CD&V-ers!è Een rare verzilvering van een verkiezingsuitslag en een rare manier van kijken van konijnentand op "het respecteren van de verkiezingsuitslag"!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 17 december 2007, 19:47   #17
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Leterme botste op een muur omwege van een verregaande staatshervorming, in principe zou om dezefde reden Verhofstadt ook bakzeil moeten halen, maar we mogen nog niet voorbarig zijn, kartel komt nog samen vooraleer een officieel standpunt wordt ingenomen, voorlopig is het voor CD&V/N-VA ja, maar....
Inderdaad Verhofstadt, Interim Eerste-Minister, dit is een kaakslag voor Vlaanderen, dan nog liever Reynders.
rik47 is offline  
Oud 17 december 2007, 19:50   #18
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Waar ONTKENT hij het?

En het rare is : de oude ministers blijven zitten en enkel die van de SPa worden vervangen door CD&V-ers!è Een rare verzilvering van een verkiezingsuitslag en een rare manier van kijken van konijnentand op "het respecteren van de verkiezingsuitslag"!
Nog nergens, daar heb je gelijk in... maar ik wil hem nog even tijd geven.

Dat de oude ministers blijven zitten (bron?) maakt het voor het kartel alleen nog erger : hoe kun je je nu zo te kijk laten zetten.
Nog drie maand Flahaut... Misschien kan hij de Sea-kings ook nog naar Wallonie verhuizen
sjarel is offline  
Oud 17 december 2007, 19:50   #19
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Inderdaad Verhofstadt, Interim Eerste-Minister, dit is een kaakslag voor Vlaanderen, dan nog liever Reynders.
Inderdaad, Didier Reynders heeft tenminste een mandaat gekregen van de Waalse kiezer, Verhofstadt niet.

Dit is een pikzwarte dag voor Vlaanderen die nog lang zal herinnerd worden.
__________________
VAN DE MAAS TOT DE NOORDZEE - VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 december 2007 om 19:50.
Max van Dietschland is offline  
Oud 17 december 2007, 19:50   #20
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Leterme botste op een muur omwege van een verregaande staatshervorming, in principe zou om dezefde reden Verhofstadt ook bakzeil moeten halen, maar we mogen nog niet voorbarig zijn, kartel komt nog samen vooraleer een officieel standpunt wordt ingenomen, voorlopig is het voor CD&V/N-VA ja, maar....
Inderdaad Verhofstadt, Interim Eerste-Minister, dit is een kaakslag voor Vlaanderen, dan nog liever Reynders.
Na 177 jaar op de knieen kunnen de Vlamingen het niet maken om dit weer te doen.
I amsterdam is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be