Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2023, 21:16   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.696
Standaard Jan van de Beek over migratie (kosten, tribalisme, natiestaat)

onderwerp
Jan van de Beek over migratie (kosten, tribalisme, natiestaat)


analyse

1) al die kleurlingen en zwarten die hier gratis in Nederland komen vegeteren, en zich op geen enkele wijze aanpassen of de taal leren, NEE dit kan zo niet verder. IK ben zelf kleurling INdiase Sarnami en tegen die hele verkleuring en verzwarting van Nederland.

2) Nederland is geen rijk land, alles hier is toch kunstmatige rijkdom en FAKE. De welvaart is al uitgehold nu wachten op de Grote RESET met tienjarige Hongersnood en burgeroorlogen. Monetaire bloedbad komt eraan, hou je vast. BRICS VERSUS SWIFT ===>> Totalitaire Monetaire Vierde Wereld OORLOG is nu al begonnen



================== REF
https://renzoverwer.wordpress.com/20...over-migratie/



Jan van de Beek over migratie

Arthur van Amerongen interviewt wiskundige en antropoloog Jan van de Beek in zijn serie Europese patriotten: https://www.geenstijl.nl/5171424/eur...n-van-de-beek/

Van de Beek rekent aan de kosten van immigratie.

Enkele citaten uit het stuk:

De komst van één asielzoeker of statushouder kost de schatkist netto ongeveer acht ton. (…)

Rechts is dus traditioneel gezien voor migratie en links tegenwoordig ook. Immigratie is woke, inclusief en divers. De multiculturele hyperdiverse heilstaat. Ik geloof totaal niet in multiculturalisme. Een recept voor rampspoed. Mijn vrees is dat economische tegenstellingen – die deels samenvallen met etnische, culturele en religieuze breuklijnen – en nu nog afgekocht kunnen worden met sociale zekerheid, verscherpt aan het licht zullen komen als de verzorgingsstaat eenmaal vergaand is uitgehold. In de woorden van de Amerikaanse Nobelprijswinnaar economie Milton Friedman: You can not simultaneously have free immigration and a welfare state. (…)

In Afrika zijn geen natiestaten, daar is louter tribalisme. (…) een vorm van patriottisme dat het belang van identificatie met de natiestaat onderkent en ook de afgrenzing van die natiestaat, maar tegelijkertijd insluitend is naar nieuwkomers die onderdeel van dat grotere geheel willen uitmaken. Maar de verbeelde gemeenschap in Nederland is nogal zwak ontwikkeld, lijkt het soms. Zelfs de koningin heeft al verklaard dat de Nederlander of de Nederlandse cultuur niet bestaat. De natiestaat is decennialang verdacht gemaakt en ook de bredere westerse cultuur waarin die ingebed is.

Het Nederlanderschap wordt ook weggegeven alsof het niks is. Alsof het om een supermarktaanbieding gaat: voor de helft van de prijs naar de Efteling. Ga maar na: ook een immigrant die de taal nauwelijks spreekt en die als grootste economische prestatie heeft dat ‘ie vijf jaar een bijstandsuitkering heeft ontvangen, krijgt het staatsburgerschap na die vijf jaar cadeau. Ook als die immigrant Nederland haat en de Nederlandse cultuur minacht. Kennelijk hebben we als land zo weinig zelfrespect, dat het staatsburgerschap voor ons weinig waarde heeft. Tsja, dan kun je het makkelijk weggeven natuurlijk.

Ik was in Brussel om de Engelse vertaling van Grenzeloze Verzorgingsstaat te presenteren. De mensen die ik sprak zijn zeer bekend met de Brusselse politiek. Die zeiden letterlijk tegen mij: er is maar één land waarvan de afgevaardigden denken dat ze daar niet voor hun eigen land zitten, maar voor de EU. Dat is Nederland.

Van de Beek is ‘een boekje aan het schrijven over immigratie, in simpel Hollands voor een breed publiek.’ Aan het einde van het interview klinkt de wiskundige vrij teleurgesteld, expliciet over de steun die hij niet echt meekrijgt en impliciet over de toekomst van Nederland.

‘Ik ben een stuk minder patriottistisch dan vroeger. Heel veel mensen lijkt het niet zo te interesseren. Mensen worden ook steeds individualistischer.’

Van de Beeks site: http://www.demo-demo.nl

Share this:

TwitterFacebook

Nieuw

Gepubliceerd door renzoverwer

Alle berichten van renzoverwer weergeven





https://renzoverwer.wordpress.com/20...over-migratie/
===============================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be