Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2008, 21:35   #41
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Mitgards berichten zijn niet altijd even vriendelijk en zeker niet allemaal even onschuldig, zoals jij suggereert. Verder was er al een tijd lang een uit de hand gelopen ruzie bezig. Deze draden waren een gevolg ervan. Ik zeg niet dat ze ''erg'' zijn maar ze zetten wel een sfeer. En die sfeer is al een tijdje beroerd. Als je ziet hoeveel draden er de laatste tijd worden geopend met klachten over elkaar en de moderatie dan zul je het met me eens zijn.

Dat ben ik je met je eens, blijkbaar is er dus iets ernstigers aan de hand.
Mitgard is anders wel de laatste aan wie ik denk als het gaat om "zeer ernstige en zware overtredingen". Soit, K & K was de laatste maanden één grote speeltuin geworden. En in een speeltuin wordt al eens ruzie gemaakt.

Btw, Jazeker draaide er zich anders ook niet voor om, om sneren en prikken uit te delen :
Ga misschien mijn bericht van gisteren eens lezen in "het dodendraadje 2008" waar ik effe gewoon de dood vd vader van Prinses Mathilde postte.
Je kan je ook afvragen of dat van zijn kant nodig was.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 21:41   #42
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Mitgard is anders wel de laatste aan wie ik denk als het gaat om "zeer ernstige en zware overtredingen". Soit, K & K was de laatste maanden één grote speeltuin geworden. En in een speeltuin wordt al eens ruzie gemaakt.

Btw, Jazeker draaide er zich anders ook niet voor om, om sneren en prikken uit te delen :
Ga misschien mijn bericht van gisteren eens lezen in "het dodendraadje 2008" waar ik effe gewoon de dood vd vader van Prinses Mathilde postte.
Je kan je ook afvragen of dat van zijn kant nodig was.
Beetje chagrijnige post maar verder wel onschuldig. Ik hoop toch niet dat je dát erg vindt?
Verder beschuldig ik Mitgard niet van zware overtredingen. Het valt me wel op dat veel mensen hier de laatste tijd met erg lange tenen reageren.
Voor wat betreft Jazeker moeten we maar even afwachten hoe het zit.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 21:43   #43
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik merk het aan mezelf ook... Vroeger kon ik echt wel alles weglachen, nu lukt dat niet meer. Ik erger me aan de koppigheid en betweterij van bepaalde forummers. Ik moet ook wel eens denken "het is maar een forum". Wegblijven doe ik echter niet, ik blijf niet weg omdat er hier best nog wel leuke mensen zitten... Je hebt nu eenmaal overal rotte appels tussenzitten (school, werk). Zet het opzij, focus op de aangename forummers.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 21:53   #44
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beetje chagrijnige post maar verder wel onschuldig. Ik hoop toch niet dat je dát erg vindt?
Tuurlijk vind ik dat niet erg. Ik vroeg me enkel af of zoiets nodig was, en in hoever zo'n sneer ook verdragen word en zonder commentaar blijft als het er één is in omgekeerde richting .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Verder beschuldig ik Mitgard niet van zware overtredingen. Het valt me wel op dat veel mensen hier de laatste tijd met erg lange tenen reageren.
Voor wat betreft Jazeker moeten we maar even afwachten hoe het zit.
Wat mij ook wel opvalt is, dat sommigen graag plagen, treiteren en prikken, maar zelf snel op hun achterste poten gaan staan als ze zelf eens prikjes krijgen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 21:53   #45
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat mij ook wel opvalt is, dat sommigen graag plagen, treiteren en prikken, maar zelf snel op hun achterste poten gaan staan als ze zelf eens prikjes krijgen.
Tof is dat, aan iemand zijn vet zitten. Ge zit op een subpolitiekforum voor iets hé.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 23:29   #46
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ga hier nog 1 bericht plaatsen. En misschien kom ik terug maar dan moet ik weten dat de moderatie aangepast is en ik me niet moet richten tot de eigenaar van het forum om iets dat de moderatie zag en gedoogde...

Ik ben hier niet weg omwille van strafpunten. Ik ben niet weg omwille van bans... Want ik kan hier nog posten.

Ik ben hier weg omwille van het feit dat de moderatie zeer zware feiten die gerapporteerd werden aan de moderatie werden genegeerd. Tronca was online toen en na mijn klacht. Tronca heeft het goedgekeurd. Tronca heeft berichten geplaatst na mijn bericht naar hem of haar.. niet Inge?
Misschien moet Tronca maar wat meer licht in de duisternis brengen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 23:54   #47
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Allé jongens komaan. Je laat toch diegenen waar je wel aangename of soms hilarische ogenblikken in K&K mee hebt gehad toch niet vallen voor de een of andere kwibus waar je mee in aanvaring komt? Daar is het hier toch (soms) veel te leutig voor? Er zijn er hier waar ik me omwille van hun standpunten aan erger maar dat zal voor mij ook wel gelden, ook al heb ik op die twee jaar geen enkel strafpunt gekregen, zonder twijfel werk ik ook op sommigen hun gemoed. Het is net goed dat het er soms al eens hard tegen hard aan toe gaat. Maar het blijft toch maar een forum, waar de soep dikwijls heter is dan irl. maar waar je ook wat kan bijleren en vaak, met wat gevoel voor humor, je soms te pletter kan lachen. De moderatie? ach kijk, die moeten er op toezien dat de wet niet wordt overtreden en het niet al te gortig wordt maar verder.....
Allé, kom maar weer bij 't clubje, en laat ons verder zeveren en lachen in K&K, 't is buiten al droef genoeg.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 00:16   #48
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Ik ben hier ook al bewierrookt geweest als 'dom rund', ben zelf al onzedig geweest en daarvoor uitbetaald met strafpunten. Maar alleen een ban kan mijn carriere hier beeindigen en hopelijk denken Anna List en Jazeker hetzelfde.
Maar toch heb ik een vermoeden dat er de laatste tijd wat vlugger op de rode driehoek wordt geduwd.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 13:34   #49
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ga hier nog 1 bericht plaatsen. En misschien kom ik terug maar dan moet ik weten dat de moderatie aangepast is en ik me niet moet richten tot de eigenaar van het forum om iets dat de moderatie zag en gedoogde...

Ik ben hier niet weg omwille van strafpunten. Ik ben niet weg omwille van bans... Want ik kan hier nog posten.

Ik ben hier weg omwille van het feit dat de moderatie zeer zware feiten die gerapporteerd werden aan de moderatie werden genegeerd. Tronca was online toen en na mijn klacht. Tronca heeft het goedgekeurd. Tronca heeft berichten geplaatst na mijn bericht naar hem of haar..
Zolang jij geen moderator bent heb jij niet te beslissen of iemand al of niet geband moet worden. Als de moderatie aan ieders grilletjes zo zou toegeven zou het hier schoon worden.
Ik vind het trouwens bijzonder ongepast en onveroorloofd de moderatoren wetten op te leggen en te eisen dat zij zich zouden aanpassen naar jou wensen en grillen.

Nu, het kan zijn dat je een grote reden tot frustratie had, maar wij weten allemaal nog steeds niet waar het precies over gaat, dus we zullen er maar vanuit gaan dat het een louter persoonlijke kwestie is.

Moet je daarom de hele moderatie viseren en zulke negatieve sfeer creëeren op het forum?
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 14:06   #50
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Ik zou eerder mijn mening geven vanaf ik weet wat er aan de gang is
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 14:16   #51
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik zou eerder mijn mening geven vanaf ik weet wat er aan de gang is
Ik weet heel goed wat er gaande is, gewoon niet de details, maar dat zijn dan ook details.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 14:18   #52
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik weet heel goed wat er gaande is, gewoon niet de details, maar dat zijn dan ook details.
Vertel het ons eens
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 14:24   #53
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Vertel het ons eens
Nee, nu heb ik daar niet zo veel zin in. Later missch eens.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 14:28   #54
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.253
Standaard

Komaan mannen, kom es rap terug!
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 14:45   #55
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Nee, nu heb ik daar niet zo veel zin in. Later missch eens.
Flauwe
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 20:31   #56
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wij onwetenden kunnen dat wel. Ik heb het hier namelijk niet over het specifieke geval van Jazeker maar over een structurele ontwikkeling op het forum die ik sinds enige maanden waarneem.

Maar ik wil je wel een voorbeeldje geven. Er worden achter elkaar drie persoonlijke treiter-topics geopend in Koetjes en Kalfjes. Over Groentje-18, over Manta en over Anna List. Die draden lopen dagenlang en gaan van kwaad tot erger zonder dat er ingegrepen wordt. Ineens wordt er wel ingegrepen in één van die drie draden door de berichten van degenen die klagen over de treitertopics te wissen.
Dat was en blijft inderdaad een nogal ambivalente actie, hetzelfde geldt voor alle acties of beter het gebrek eraan ernaast.

Ik weet nu waarom Jazeker het forum (tijdelijk) verlaten heeft en ik begrijp hem volledig. Ik ben er ook mee weg, als er een paar prangende aan de moderatie gerichte vragen door verschillende forummers bevredigend beantwoord worden... maar daar lijkt het niet naar. Misschien wordt het wel eens tijd om te werken met nieuwe moderatorvrijwilligers die geen enkele banden meer hebben met de forummers waarover ze moeten 'waken'.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 september 2008 om 20:31.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 22:18   #57
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ga hier nog 1 bericht plaatsen. En misschien kom ik terug maar dan moet ik weten dat de moderatie aangepast is en ik me niet moet richten tot de eigenaar van het forum om iets dat de moderatie zag en gedoogde...

Ik ben hier niet weg omwille van strafpunten. Ik ben niet weg omwille van bans... Want ik kan hier nog posten.

Ik ben hier weg omwille van het feit dat de moderatie zeer zware feiten die gerapporteerd werden aan de moderatie werden genegeerd. Tronca was online toen en na mijn klacht. Tronca heeft het goedgekeurd. Tronca heeft berichten geplaatst na mijn bericht naar hem of haar..
Of u al dan niet aanwezig blijft op het forum, is uw vrije keuze. Dat u echter wegblijft omdat iemand niet springt wanneer u het wenst, is uw probleem.

U heeft een melding gedaan die ik op het eerste zicht niet begreep. Ik heb daarom aan de andere moderators gevraagd wat zij er van dachten. Daarom is er niet meteen ingegrepen. Daarna ben ik inderdaad nog even online geweest. Toen waren er echter ontzettend veel meldingen en moest ik alweer uitloggen alvoor ik alles had kunnen afronden.

Politics.be heeft geen eigenaar. Hooguit de server heeft een eigenaar. De moderatie op p.be is een team vrijwilligers die hun best doen om dit forum leefbaar te houden. De moderatie heeft echter ook nog een leven buiten dit forum dat niet ondergeschikt is aan dit forum. Dat maakt dat onze tijd beperkt is. Als de 'zware feiten' u zo hoog zaten, dan had u mij een PB kunnen sturen waarin u duidelijk het probleem stelde en vroeg om zo snel mogelijk in te grijpen. Dit heeft u echter niet gedaan.

De moderatie zijn ook maar mensen met drukke jobs, vrienden die aandacht nodig hebben, computers die lastig doen, etc. En ja, de moderatie maakt ook al eens fouten. Daaruit proberen we te leren. En inderdaad, we zien niet alles of kunnen niet op alles reageren. De moderatie zal echter niet leren springen wanneer u dat wil.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 22:28   #58
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat was en blijft inderdaad een nogal ambivalente actie, hetzelfde geldt voor alle acties of beter het gebrek eraan ernaast.

Ik weet nu waarom Jazeker het forum (tijdelijk) verlaten heeft en ik begrijp hem volledig. Ik ben er ook mee weg, als er een paar prangende aan de moderatie gerichte vragen door verschillende forummers bevredigend beantwoord worden... maar daar lijkt het niet naar. Misschien wordt het wel eens tijd om te werken met nieuwe moderatorvrijwilligers die geen enkele banden meer hebben met de forummers waarover ze moeten 'waken'.
Allez lap...
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 22:44   #59
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ja kijk, mensen komen en gaan...

Sommigen staan hier rapper dan dat ze zijn weggegaan. Ik maak me er niet druk in.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 22:50   #60
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ja kijk, mensen komen en gaan...

Sommigen staan hier rapper dan dat ze zijn weggegaan. Ik maak me er niet druk in.
Ja kijk, dat dacht ik ook
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be