Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 maart 2008, 16:02   #21
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
In 1999 heeft Durant een voorstel gedaan en dat is toen niet uitgevoerd. Als antwoord daarop het Anciaux het spreidingsplan gemaakt. Dus stop maar mee zeveren.

wiki :
Citaat:
In het voorjaar van 2000 raakten jarenlange protesten van bewonersverenigingen rond de luchthaven in een stroomversnelling. Isabelle Durant van Ecolo, toenmalig minister van Mobiliteit, lanceerde in januari 2000 namelijk een voorstel om alle nachtvluchten tussen 1 en 5 uur te verbieden. Vanuit de luchthaven werd dit onaanvaardbaar bevonden. Uiteindelijk werd een compromis gesloten om uiterlijk tegen 2003 de geluidshinder met 30% te verminderen.
Durant heeft het in gang gezet. Wie zevert er hier?
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:02   #22
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Man toch, op mijn werk passeren er waarschijnlijk 50 vliegtuigen per dag op heel heel korte afstand. Met de ramen dicht hoor je daar niks van. Waarom? Omdat het boeltje extreem goed geisoleerd is. Met de ramen open is het uiteraard een herrie van jewelste.

De mensen die daar wonen, wonen daar goedkoop. Isoleer je slaapkamer correct en plaats er een airco zodat je het raam niet hoeft open te zetten. Case closed.

Mensen die dicht bij een autosnelweg wonen ijveren toch ook niet om de snelweg snachts te sluiten zeker.
Daar gaat het niet om, ik vind het gewoon een schandalige uitspraak...
"Levenskwaliteit mag niet primeren op economische belangen."

Of de levenskwaliteit door die nachtvluchten bedreigd wordt is een andere vraag.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:05   #23
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Het probleem is politiek en belachelijk... Wie onder de luchthaven gaat wonen weet dat (ge ziet dat in de kostprijs van u huis oa)!
heb je enig idee wat een huis kost in de rand? Een klein perceel in steenokkerzeel kost al snel 250.000 plus euro. Kijk eens naar de prijzen voor Meise. Laag eh
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:07   #24
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
heb je enig idee wat een huis kost in de rand? Een klein perceel in steenokkerzeel kost al snel 250.000 plus euro. Kijk eens naar de prijzen voor Meise. Laag eh
als ik met mijn studentenbudget zie dat ik op donderdag geen pintjes meer kan betalen...dan blijf ik donderdagavond thuis!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:07   #25
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Lap, Leterme zijn voorstel en het is weer de schuld van de franstalige.
Het is niet de franstalige hun schuld dat Leterme geen ballen aan zijn lijf heeft.
Men kan inderdaad de franstaligen niet verwijten hun belangen te verdedigen.
Spijtig dat onze vlaamse politici dit dan weer niet doen...
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:08   #26
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De mensen die daar wonen, wonen daar goedkoop. Isoleer je slaapkamer correct en plaats er een airco zodat je het raam niet hoeft open te zetten.
Een hardnekkige kwakkel.

ik stel voor dat je eens gaat kijken naar de prijzen in de buurt van de luchthaven. Niet enkel voor Zaventem, ook Meise, Grimbergen, Vilvoorde, Steenokkerzeel, Kortenberg, Erps-Kwerps, Sterrebeek en buurgemeenten. Je kan moeilijk zeggen dat dat zo'n goedkope gebieden zijn
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:09   #27
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Daar gaat het niet om, ik vind het gewoon een schandalige uitspraak...
"Levenskwaliteit mag niet primeren op economische belangen."

Of de levenskwaliteit door die nachtvluchten bedreigd wordt is een andere vraag.
ongelukkige verwoording denk ik zo... Maar anders wel correct!
We kunnen niet allemaal voor de staat gaan werken... en de markteconomie is geen zachte wereld!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:10   #28
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
wiki :


Durant heeft het in gang gezet. Wie zevert er hier?
GIj nog steeds, want er staat niet bij dat het is terug gefloten door OVLD.
En u kan informatie vinden op deredactie.be.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:10   #29
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Ik hoorde iemand die een huis gebouwd heeft in de buurt van zaventem. Hij is in die streek geboren en wist heel goed waaraan hij begon. En hij wist ook heel goed dat men opstiijgt tegen wind en daalt met wind mee.
Hij bouwde onder waar de vliegtuigen dalen, wegens veel midner lawaai; maar plotseling komt er een een plan waardoor dat men nu ook opstijgt boven waar hij woont.
Opstijgen met de wind in de rug; zorgt voor meer lawai en nergens ter wereld doet men dat.
En kwaad dat hij was.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:17   #30
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
GIj nog steeds, want er staat niet bij dat het is terug gefloten door OVLD.
En u kan informatie vinden op deredactie.be.
dus Durant heeft het lont niet aangestoken door haar poging tot verbod van nachtvluchten? Daar zal ze blij mee zijn
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:19   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ik hoorde iemand die een huis gebouwd heeft in de buurt van zaventem. Hij is in die streek geboren en wist heel goed waaraan hij begon. En hij wist ook heel goed dat men opstiijgt tegen wind en daalt met wind mee.
Hij bouwde onder waar de vliegtuigen dalen, wegens veel midner lawaai; maar plotseling komt er een een plan waardoor dat men nu ook opstijgt boven waar hij woont.
Opstijgen met de wind in de rug; zorgt voor meer lawai en nergens ter wereld doet men dat.
En kwaad dat hij was.
En goedkoop dat hij gebouwd heeft.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:22   #32
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
is het te moeilijk voor je om het te snappen? De luchthavenproblematiek is in gang gezet zoveel jaar geleden door paars-groen, met hun fantastische spreidingsplan. Elk gevolg van die beslissing, de rechtzaken, de verhuis van DHL naar Leipzig, etc zijn een gevolg van die beslissing. Wie is er dan voor verantwoordelijk voor? Juist, die geit.
Mag ik er toch iedereen hier aan herinneren dat reeds in 1996 én ervoor de nachtvluchtenproblematiek aan de orde was? Ook toen was er initieel sprake van een verbod op nachtvluchten.
Durant heeft dit in 2000 weer op de politieke agenda gegooid maar werd toen door Verhofstadt teruggefloten.
In 2004 kwam dan DHL met haar vraag tot uitbreiding op de luchthaven. De hele polemiek errond deed Verhofstadt even wankelen (en overkop gaan...).
Waar staan we nu? Een spreidingsplan dat in de rechtbank al verscheidene malen werd overhoop gehaald, een dovemansdiscussie tussen Brussel, Vlaanderen en de Federale regering en tot slot een nieuwe tijdbom onder de broze werkzekerheid bij DHL.
De vraag is echter: waarom? Wat zijn Leterme's echte beweegredenen om dit te doen?
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:25   #33
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Durant heeft dit in 2000 weer op de politieke agenda gegooid maar werd toen door Verhofstadt teruggefloten.
"good time" *droomt weg*
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:25   #34
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Een hardnekkige kwakkel.

ik stel voor dat je eens gaat kijken naar de prijzen in de buurt van de luchthaven. Niet enkel voor Zaventem, ook Meise, Grimbergen, Vilvoorde, Steenokkerzeel, Kortenberg, Erps-Kwerps, Sterrebeek en buurgemeenten. Je kan moeilijk zeggen dat dat zo'n goedkope gebieden zijn
wat is duur natuurlijk... Wat is een prijs eerst en vooral!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:26   #35
floppy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3.203
Standaard

Het is nu eenmaal niet Determe (laat staan Deferme) maar Leterme (waalse roots, en hij kan ze niet loslaten)
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 16:28   #36
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
dus Durant heeft het lont niet aangestoken door haar poging tot verbod van nachtvluchten? Daar zal ze blij mee zijn
Dat zeg ik niet, maar voor wat Leterme nu doet kan het moeilijk zijn dat de franstalige de verantwoordelijkheid gaan dragen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 18:03   #37
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Maar jullie hebben anders wel allemaal gelijk hoor we moeten nog wa meer die logistieke bedrijven wegpesten... de druk naar het oosten is nog niet groot genoeg. en in the end wat kan ons nu schelen dat één van de belangerijkste bedrijfstakken hier uit ons vlaanderenland vertrekt. Druk opvoeren en domme uitspraken doen dat zou ik doen... Zo gaan we vooruit geraken. Werkloosheid zal wel groeien maar gelukig hebben we genoeg geld want in vlaanderen zorgt de grote import en exp...ah nee das waar die is bijna weg.

één punt is zeker als we zo veel doordoen (de vakbond kan zich zoals vandemiddag weer eens wat meer moeien ook...) zullen de huizen in vlaanderen toch wat goedkoper worden. Da's één lichtpunt, toch?

De vraag is wie heeft wie het meest nodig? DHL vlaanderen of vlaanderen DHL...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 19:16   #38
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Minister van Mobiliteit Yves Leterme heeft een plan op tafel gelegd dat een ban zou inhouden van alle nachtvluchten op Zaventem tussen middernacht en 4 uur.

Dit plan is een slag in het gezicht van de 1500 werknemers van DHL die na de verhuis van het continentale sorteercentrum naar Leipzig, zullen blijven werken en die na jaren van onzekerheid eindelijk konden uitzien naar werkzekerheid.

Wat is de achterliggende context van dit voorstel? Een uitgestoken hand naar de omwonende? Of een fikse toegeving aan CDH en PS (die het voorstel zeer genegen zijn) voor de latere regeringsvorming. Dit alleszins op de rug van 1500 mensen die eindelijk, na 4 jaar onzekerheid, enigszins werkzekerheid hadden.

De weinige troeven die Vlaanderen heeft op het gebiek van logistiek, worden hier volledig ondermijnd.

jullie reacties?
Ik vind het plan van Leterme een goed en evenwichtig plan. Een plan die uitgaat van visie en die rekening houdt met levenskwaliteit in plaats van centen, altijd maar centen.

Het wordt eens dringen tijd dat multinationals zich gaan aanpassen aan de nationale politiek en niet omgekeerd. Leterme laat zich niet afdreigen, wel ik vind dat sterk.

Ondanks alle toegevingen van paars is het bedrijf toch voor een groot deel vertrokken naar Duitsland.

Wel de rest mag ook mee ! Een schop onder hun gat en buiten met DHL !

De bestaande logistiek centrum wordt dan overgenomen en uitgebaat door de staat, waardoor de mensen hun werk niet verliezen. Uiteraard betaalt de overheid dan geen cent overnamegeld hiervoor. De infrastructuur wordt gewoon in beslag genomen en wordt uitgebaat door de overheid. Dat is nationaal solidaristische economie.

Het plan van Leterme heeft een eerste aanzet. Doorzetten is de boodschap en de multinationals moeten maar aanpassen of opkrassen !
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 13 maart 2008 om 19:25.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 19:18   #39
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ik wil een ban op Leterme.
Het plan Leterme gaat tenminste het probleem dat paars gecreeerd heeft oplossen. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid en plooit niet voor de grillen van de multinationals.

Ondanks een gebrek aan noodzakelijk leiderschap voor staatshoofd of premier, vind ik dat Leterme een zeer goed vakminister zou zijn in een Diets Rijk bijvoorbeeld.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 19:23   #40
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Men kan inderdaad de franstaligen niet verwijten hun belangen te verdedigen.
Spijtig dat onze vlaamse politici dit dan weer niet doen...
De mensen in de dorpen rond de luchthaven zijn toch Vlamingen ? Komaan zeg wat een gedoe voor vier uurtjes rust.

Is het zover gekomen met onze onderdanigheid voor het multinationale grootskapitaal.

Moest ik in Leterme zijn plaats zijn, ik had net hetzelfde gedaan. En gaat DHL niet akkoord dat ze het dan afbollen hé en dan nog met een schop onder hun gat.

Trouwens Verhofstadt, dat is een leider zonder ballen, had toegegeven aan DHL en ze hebben toch ook hun productiecentrum verlegd.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be