Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2015, 09:00   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.608
Standaard Proficiat 6° staatshervorming: Tweede huis fiscaal gunstiger dan eerste

Hoe lang hebber ze er over gepalaberd ?
Hoe lang hebben ze tijd gehad om het inmiddels wat bij te sturen ?

Simpele dinges zijn blijkbaar onmogelijk: homogene bevoegdheidspakketten maken.

Laat ons maar volledig splitsen, 't zal makkelijker gaan, en 't leven wordt aangenamer en ..... eerlijker.

titel: Tweede huis fiscaal gunstiger dan eerste
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150308_01569242



Citaat:
De lening voor een tweede woning geeft een groter fiscaal voordeel dan die voor een eerste huis. Dat komt omdat de Vlaamse en federale fiscale regels niet matchen. Dat schrijft De Standaard.

Sinds de zesde staatshervorming is de woon*bonus, de belastingvermindering waarop je recht hebt als je een hypothecaire lening afsluit voor het eigen huis, een regionale bevoegdheid geworden. Vlaanderen heeft als eerste regio van die bevoegdheid gebruik gemaakt en de woonbonus afgebouwd.

Dat heeft het vreemde effect dat een lening voor een tweede huis een groter fiscaal voordeel oplevert dan de lening voor een eerste eigen woning. Dat besluiten Lieven Van Belleghem, fiscaal docent, en Jef Wellens, belastingconsulent bij Wolters Kluwer. Die lening voor een tweede huis, waarin de eigenaar niet zelf woont, is immers een federale bevoegdheid gebleven. En de federale overheid heeft de spelregels (nog) niet veranderd. Dat maakt dat iemand die leent om een tweede huis te kopen en vervolgens te verhuren, een groter voordeel heeft dan iemand die leent om zijn eigen huis te kopen of te bouwen.

Het is wel zo dat de eigen woning helemaal niet belast wordt in de personenbelasting, terwijl een tweede woning wel belast wordt op het geïndexeerde kadastrale inkomen, verhoogd met 40 procent. Maar de werkelijke huurinkomsten liggen meestal heel wat hoger dan dat kadastrale inkomen.

‘Ik zie geregeld belastingplichtigen die vijf huizen verhuren en amper belast worden op de huurinkomsten, omdat ze dat kadastrale inkomen voor een groot stuk neutraliseren met de interest die ze betalen op hun leningen’, zegt een belastingcontroleur die liever anoniem blijft. ‘Het is toch niet normaal dat een verhuurder die zijn huur optrekt met 100 euro dat bedrag zo goed als netto ontvangt, terwijl een werknemer van 100 euro loonsverhoging amper iets overhoudt?’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 09:08   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe lang hebber ze er over gepalaberd ?
Hoe lang hebben ze tijd gehad om het inmiddels wat bij te sturen ?

Simpele dinges zijn blijkbaar onmogelijk: homogene bevoegdheidspakketten maken.

Laat ons maar volledig splitsen, 't zal makkelijker gaan, en 't leven wordt aangenamer en ..... eerlijker.

titel: Tweede huis fiscaal gunstiger dan eerste
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150308_01569242
wie de kwaliteit niet heeft voor een eigen praktijk, gaat lesgeven zeker ?

ik zie al direct 3 keer foute info, of op zijn minst compleet fout voorgestelde info.

ter info : het gemiddelde netto rendement van verhuur van vastgoed in Vlaanderen lag in 2014 op 2,18% ...

een groot kapitaal én dit tegenover toch wel hoge risico's; je kan je geld maar beter in aandelen steken, me dunkt...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 09:29   #3
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Net een appartementje aan zee gekocht! We gingen er al van uit dat er voor een 2de woning geen fiscaal voordeel zou te rapen zijn, maar blijkbaar waren we verkeerd. Eindelijk eens goed nieuws om de week mee te starten!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 09:51   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

way to go! eerst investeren, dan pas informeren!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 10:38   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.901
Standaard

Ik zou graag de detailbrekingen eens zien. Je hebt netto maximum 678 € voordeel als je een hypothecaire lening voor een niet enige en zelf bewoonde woning inbrengt . Dit ongeacht het aantal huizen dat je hebt. Als je aan langetermijnsparen doet is het voordeel nog minder. Dit voordeel dient verrekend te worden tegen de verhoogde KI dat in de maatstaf van heffing van je personenbelasting komt. Deze belasting blijft ook als je lening is afbetaald.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140523_029
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 12:57   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wie de kwaliteit niet heeft voor een eigen praktijk, gaat lesgeven zeker ?

ik zie al direct 3 keer foute info, of op zijn minst compleet fout voorgestelde info.

ter info : het gemiddelde netto rendement van verhuur van vastgoed in Vlaanderen lag in 2014 op 2,18% ...

een groot kapitaal én dit tegenover toch wel hoge risico's; je kan je geld maar beter in aandelen steken, me dunkt...
Oei... foute info blijkbaar...
En Schoof ging het land al splitsen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 15:46   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Oei... foute info blijkbaar...
En Schoof ging het land al splitsen...
Ik denk dat de bedoelde foutjes ergens anders zitten dan jij zou willen zien.

In ieder geval heeft de nva al gereageerd:

N-VA: ‘Opsplitsen bevoegdheid steeds betreurd’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150309_01569944



Citaat:
N-VA vraagt minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) te onderzoeken hoe de fiscale rechtvaardigheid in de behandeling van een tweede woning kan worden gegarandeerd. De partij heeft de ‘onlogische verdeling’ tussen federaal en regionaal niveau ‘steeds betreurd', klinkt het. Oppositiepartij Groen vraagt dat het fiscaal gunstregime voor de tweede woning afgeschaft wordt.

De lening voor een tweede woning geeft een groter fiscaal voordeel dan die voor een eerste huis. Dat komt omdat de Vlaamse en federale fiscale regels niet matchen schreef De Standaard vanmorgen.

Het partijbestuur van N-VA vraagt minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) te onderzoeken hoe de fiscale rechtvaardigheid in de behandeling van een tweede woning kan worden gegarandeerd. Die mogelijke fiscale onrechtvaardigheid moet opgeheven worden, zegt partijvoorzitter Bart De Wever in een reactie.

Absurde logica

Het N-VA-partijbestuur wijst voor het fenomeen naar de 'absurde logica' van de zesde staatshervorming. Die hevelde de fiscale bevoegdheid over de eerste woning over naar de deelentiteiten, terwijl de fiscaliteit inzake de tweede woning federaal bleef. 'De N-VA heeft die onlogische verdeling steeds betreurd', luidt het.

De partij herinnert er daarbij aan dat de Vlaamse regering de woonbonus op de eerste woning afbouwde. 'Studies toonden aan dat de woonbonus zijn doel voorbij schoot en dat deze overheidssubsidie aan de huiseigenaars financieel niet langer houdbaar was. Ondertussen blijkt dat het afbouwen van de woonbonus absoluut geen schokeffect heeft teweeg gebracht op de woningmarkt', aldus nog de partijvoorzitter.

Groen: ‘Afschaffen’

Oppositiepartij Groen vraagt dat het fiscaal gunstregime voor de tweede woning afgeschaft wordt. De vrijgekomen middelen kunnen ingezet worden voor een lastenverlaging in het kader van een tax shift, zegt kamerfractieleider Kristof Calvo.

‘Een tweede woning wordt nu meer ondersteund dan een eerste. Daar moeten we komaf mee maken. Het is ook gewoon niet rechtvaardig om tweede woningen te blijven subsidiëren. Het wegwerken van dit voordeel moet voor Groen een deel zijn van de aangekondigde taks shift, zodat we tegelijk de lasten op arbeid verminderen', zegt Calvo.

Groen zegt dat 'uit een voorzichtige schatting op basis van beschikbare cijfers' blijkt dat 350.000 Belgen vandaag een tweede woning bezitten, in België of in het buitenland. 'Dit is een stijging van 70 procent tegenover 2007. De eigenaars bevinden zich voor een overgrote meerderheid in de hoogste inkomensgroep. In tijden van budgettaire schaarste en woonnoden wil Groen dergelijke systemen van omgekeerde herverdeling niet laten bestaan'.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 15:52   #8
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik begin ook voorstander te worden van al die regeringshervormingen terug te draaien. Liefst allemaal zodat er veeeeeeeeeeel minder regeringen en raden en parlementen en politici overschieten.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 19:28   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.901
Standaard

Heeft iemand de berekeningen van Groen ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 19:45   #10
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Net een appartementje aan zee gekocht! We gingen er al van uit dat er voor een 2de woning geen fiscaal voordeel zou te rapen zijn, maar blijkbaar waren we verkeerd. Eindelijk eens goed nieuws om de week mee te starten!
Wacht tot ge uw belastingaanslag krijgt van de gemeente met de taks op tweede verblijven. En daarna die van de provincie. En dan niet te vergeten de grondbelasting, en de inkomstenbelasting voor de verhuur van uw tweede verblijf (ook als ge niet verhuurt).

Wat het onderwerp van deze topic betreft. Indien er een voordeel zou zijn voor de tweede verblijven, is dat enkel een gevolg van de keuze van de Vlaamse overheid om de belastingvoordeel waarvoor zij bevoegd is te verlagen. BDW moet dus niet lullen, zijn partij zit in de Vlaamse regering. En dat is de enige regering die verantwoordelijk is voor deze 'belastingverhoging' via omweg.
Of moeten we besluiten dat NVA (lees: BDW) het betreurt dat zij de belastingen op de 2e woning niet hebben kunnen verhogen? Dat zal het punt wel zijn. En de domme Vlaming leest dat niet tussen de regels.

Laatst gewijzigd door pajoske : 9 maart 2015 om 19:49.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 22:46   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik begin ook voorstander te worden van al die regeringshervormingen terug te draaien. Liefst allemaal zodat er veeeeeeeeeeel minder regeringen en raden en parlementen en politici overschieten.
Wij herhalen:
op welke partij gaat ge dan moeten stemmen ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 22:52   #12
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij herhalen:
op welke partij gaat ge dan moeten stemmen ?

.
Juist, zelfs de meest fervente flaminganten zullen stilaan beginnen inzien dat het belangrijkste en enige effect van een federale staat met 5 regeringen het volgende is: men heft een land waar niets kan beslist worden, dat dus niet bestuurd wordt, en dat dus niet anders kan dan economische tengronde gaan. Ook de EU heeft dit problem. Belgie heeft dit probleem in het kwadraat en zal daarom nog sneller dan de rest van de EU in een Griekenlandscenario terecht komen.
Ondanks het feit dat Belgie overduidelijk economisch in vrije val is heb ik nog steeds geenenkele structurele maatregel gehoord van ook maar 1 van deze 5 regeringen om hier ook maar iets aan te doen: het orkest van de zinkende Titanic speelde (ogenschijnlijk lustig) door.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 08:06   #13
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wacht tot ge uw belastingaanslag krijgt van de gemeente met de taks op tweede verblijven. En daarna die van de provincie. En dan niet te vergeten de grondbelasting, en de inkomstenbelasting voor de verhuur van uw tweede verblijf (ook als ge niet verhuurt).
Oh, ik weet dat dit allemaal nog best zal meevallen. Want ons appartement aan zee is in... Nederland!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 08:55   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Oei... foute info blijkbaar...
En Schoof ging het land al splitsen...
euhm, als ik zie welke info de twee 'zogenaamde experts' weglaten of verdraaien ... vermoed ik eerder dat ze deze keer uit uwen bollenwinkel komen hoor Panda ...

Sp-a of PVDA of Groen

studiedienst van PVDA acht ik hier eigenlijk te capabel voor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 09:21   #15
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Oh, ik weet dat dit allemaal nog best zal meevallen. Want ons appartement aan zee is in... Nederland!
Dan wordt ge in België wel belast (inkomsten) op de veronderstelde huurwaarde. Van andere belastingen in Nederland ben ik niet op de hoogte.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 09:37   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Juist, zelfs de meest fervente flaminganten zullen stilaan beginnen inzien dat het belangrijkste en enige effect van een federale staat met 5 regeringen het volgende is: men heft een land waar niets kan beslist worden, dat dus niet bestuurd wordt, en dat dus niet anders kan dan economische tengronde gaan. Ook de EU heeft dit problem. Belgie heeft dit probleem in het kwadraat en zal daarom nog sneller dan de rest van de EU in een Griekenlandscenario terecht komen.
Ondanks het feit dat Belgie overduidelijk economisch in vrije val is heb ik nog steeds geenenkele structurele maatregel gehoord van ook maar 1 van deze 5 regeringen om hier ook maar iets aan te doen: het orkest van de zinkende Titanic speelde (ogenschijnlijk lustig) door.
Naar mijn zeer bescheiden mening is een begroting in evenwicht, gecombineerd met een uiterst minimale staatsschuld DE sleutel om Griekse toestanden te vermijden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 09:52   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
euhm, als ik zie welke info de twee 'zogenaamde experts' weglaten of verdraaien ... vermoed ik eerder dat ze deze keer uit uwen bollenwinkel komen hoor Panda ...

Sp-a of PVDA of Groen

studiedienst van PVDA acht ik hier eigenlijk te capabel voor ...
Los van de demagogische becijfering ben ik het deze keer wel eens met Groen dat de fiscale aftrek van niet eigen en bewoonde bewoning mag worden afgeschaft. Veel verschil gaat dit niet maken want dit fiscale voordeel zit in dezelfde kleine korf van het lange termijnparen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 09:54   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Naar mijn zeer bescheiden mening is een begroting in evenwicht, gecombineerd met een uiterst minimale staatsschuld DE sleutel om Griekse toestanden te vermijden.

.
Hoe ga je:
1. tot een begroting in evenwicht komen ?
2. tot een minimale staatsschuld komen met een begroting in evenwicht ?

Guy Verhofstadt had tijdens zijn regeerperiode op 2x na steeds een begroting in evenwicht en is er niet in geslaagd de totale overheidsschuld te doen dalen in absolute cijfers.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 maart 2015 om 09:55.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 10:04   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe ga je:
1. tot een begroting in evenwicht komen ?
2. tot een minimale staatsschuld komen met een begroting in evenwicht ?

Guy Verhofstadt had tijdens zijn regeerperiode op 2x na steeds een begroting in evenwicht en is er niet in geslaagd de totale overheidsschuld te doen dalen in absolute cijfers.
een begroting in evenwicht na gigantische "sale and leaseback"
waarbij de (gedwongen) verkoop weinig opbracht en de wederhuur van eigen vastgoed de begroting nog voor decennia belast ...


ik zou brokkenpiloot Guy nu niet echt uit de kast halen als voorbeeld voor optimale praktijken ...

hoe zit t met zijn wapens voor Syrië en Oekraine, Libië ???

dat gij die naam nog geloofwaardig durft vermelden !!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 10:06   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Los van de demagogische becijfering ben ik het deze keer wel eens met Groen dat de fiscale aftrek van niet eigen en bewoonde bewoning mag worden afgeschaft. Veel verschil gaat dit niet maken want dit fiscale voordeel zit in dezelfde kleine korf van het lange termijnparen.
afschaf van aftrek blijft een belastingverhoging hé ...

t zijn de kosten die naar omlaag moeten.

het overheidsbeslag daalt niet door afschaf van aftrekken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be