Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2017, 19:46   #221
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zweer vanaf heden de wetenschap volledig af en laat al mijn interesses hiervoor volledig uitdoven.
Ook hier:
tshing tshing tshing...
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 19:47   #222
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ook hier:
tshing tshing tshing...
Kan je nu echt niet beter?
Ik dacht eerder aan: https://www.youtube.com/watch?v=FaV9CY0fFDs
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 19:55   #223
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kan je nu echt niet beter?
Ik dacht eerder aan: https://www.youtube.com/watch?v=FaV9CY0fFDs
Ik heb geen zin om links te openen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 20:07   #224
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zweer vanaf heden de wetenschap volledig af en laat al mijn interesses hiervoor volledig uitdoven.
Ik vind dat een goede keuze.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 05:13   #225
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ook hier:
tshing tshing tshing..
.
zelfportret?.....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 01:42   #226
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Kracht behoeft helemaal niet intelligent te zijn.
Het is pas intelligent als het van de microwezentjes uit gaat, want die zijn intelligent.
Ander leven in het heelal is niet de oorzaak van onze evolutie en leven op aarde.
Je zoekt het veel te ver.
Dat leven zit in de microkosmos en dat zijn de microwezentjes.
Als de Kracht niet intelligent was, dan zou deze niet reageren he.
Maar kijk waar het ons bracht. Het leven vond haar weg en is zich beginnen uitdrukken.
Als ik dan nader observeer, zie ik geen toeval. Wij leven in een matrix dat veroorzaakt is door iets dat ons menselijk vermogen niet kan vatten.

Het leven zit inderdaad in de microkosmos, maar die microkosmos is afhankelijk van de macrokosmos. En de macrokosmos is afhankelijk van iets anders, en dat is afhankelijk van iets anders tot in het oneindige door Harrie.

Net zoals het leven op aarde, alles is verbonden en afhankelijk van elkaar.

Shear precision.
What was not becomes what is, it is all connected, from the cells to the stars.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 08:00   #227
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als de Kracht niet intelligent was, dan zou deze niet reageren he.
Om alleen te reageren, behoef je echt niet intelligent te zijn.
Citaat:
Maar kijk waar het ons bracht. Het leven vond haar weg en is zich beginnen uitdrukken.
Als ik dan nader observeer, zie ik geen toeval. Wij leven in een matrix dat veroorzaakt is door iets dat ons menselijk vermogen niet kan vatten.
Met alleen maar een matrix kan je de evolutie niet verklaren.
Het is veroorzaakt door de hogere cultuur van de microwezentjes.
En dat kunnen de mensen inderdaad nog niet bevatten, ze willen zich daar nog niet eens in verdiepen.
Citaat:
Het leven zit inderdaad in de microkosmos, maar die microkosmos is afhankelijk van de macrokosmos.
Neen, het is precies andersom, want de microcosmos is hoger ontwikkeld dan de macrokosmos.
Citaat:
En de macrokosmos is afhankelijk van iets anders, en dat is afhankelijk van iets anders tot in het oneindige door Harrie.
Precies andersom: die oneindigheid zit in de inwendige microkosmos en de macrokosmos loopt uit op een primitieve lege oneindigheid.



Citaat:
Net zoals het leven op aarde, alles is verbonden en afhankelijk van elkaar.

Shear precision.
What was not becomes what is, it is all connected, from the cells to the stars.
Ja, ja, dat weten we wel allemaal, maar hoe het precies in elkaar zit weet ik alleen.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:40   #228
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Om alleen te reageren, behoef je echt niet intelligent te zijn.
Met alleen maar een matrix kan je de evolutie niet verklaren.
Het is veroorzaakt door de hogere cultuur van de microwezentjes.
En dat kunnen de mensen inderdaad nog niet bevatten, ze willen zich daar nog niet eens in verdiepen.
Neen, het is precies andersom, want de microcosmos is hoger ontwikkeld dan de macrokosmos.
Precies andersom: die oneindigheid zit in de inwendige microkosmos en de macrokosmos loopt uit op een primitieve lege oneindigheid.
Maar om reacties tewerk te stellen die tot intelligentie uitkomen, kan het niet anders dan intelligent geweest zijn. Welkom, in het intelligent design.
De matrix daarvan hoeft geen evolutie te verklaren. Het hoeft niets te verklaren, het is gewoon dat wat is.

Ik heb niet gezegd dat het ene meer of minder dan het andere ontwikkeld is. Ik heb wel gezegd dat het ene afhankelijk is van het andere.

Citaat:
Ja, ja, dat weten we wel allemaal, maar hoe het precies in elkaar zit weet ik alleen.

Neen, niemand weet hoe het in elkaar steekt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 05:40   #229
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar om reacties tewerk te stellen die tot intelligentie uitkomen, kan het niet anders dan intelligent geweest zijn. Welkom, in het intelligent design.
En die intelligentie kan alleen in mijn atoomtheorie worden bewezen.
Citaat:
De matrix daarvan hoeft geen evolutie te verklaren. Het hoeft niets te verklaren, het is gewoon dat wat is.
Dus heb je er verder niks aan.
Citaat:
Ik heb niet gezegd dat het ene meer of minder dan het andere ontwikkeld is. Ik heb wel gezegd dat het ene afhankelijk is van het andere.
Maar ik zeg dat de microkosmos hoger ontwikkeld is en ook wetenschappelijk eerder was dan de macrokosmos.
En dat onze afhankelijkheid in de eerste plaats die van de microkosmos is.
Citaat:
Neen, niemand weet hoe het in elkaar steekt.
Ik weet het, maar er is nog niemand die het begrijpen wil.
Ook Peche niet.


__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2017, 07:51   #230
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En die intelligentie kan alleen in mijn atoomtheorie worden bewezen.
Dus heb je er verder niks aan.
Maar ik zeg dat de microkosmos hoger ontwikkeld is en ook wetenschappelijk eerder was dan de macrokosmos.
En dat onze afhankelijkheid in de eerste plaats die van de microkosmos is.
Ik weet het, maar er is nog niemand die het begrijpen wil.
Ook Peche niet.
Hoezo dan heb je er niets aan? Ja dan is alles zinloos he Harrie.
De microkosmos is hoog ontwikkeld, maar deze is afhankelijk van de macrokosmos. Alles is met elkaar verbonden in symbiotische relaties.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2017, 09:48   #231
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoezo dan heb je er niets aan? Ja dan is alles zinloos he Harrie.
Niet alles, maar alleen de Matrix, waaruit volgens jou de evolutie zich niet laat verklaren.
Citaat:
De microkosmos is hoog ontwikkeld, maar deze is afhankelijk van de macrokosmos. Alles is met elkaar verbonden in symbiotische relaties.
Neen, het is precies andersom, dat de macrokosmos afhankelijk is van de microkosmos, die hoger ontwikkeld is, en die ook volgens de wetenschap er eerder was dan de macrokosmos.
Uit de microkosmos is de macrokosmos ontstaan.
De eenheid van beiden gaat dus in de eerste plaats van de microkosmos uit.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 07:01   #232
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Niet alles, maar alleen de Matrix, waaruit volgens jou de evolutie zich niet laat verklaren.
Neen, het is precies andersom, dat de macrokosmos afhankelijk is van de microkosmos, die hoger ontwikkeld is, en die ook volgens de wetenschap er eerder was dan de macrokosmos.
Uit de microkosmos is de macrokosmos ontstaan.
De eenheid van beiden gaat dus in de eerste plaats van de microkosmos uit.
Maar de matrix is dat wat wij observeren rondom ons heen.

Het ene sluit het andere niet uit Harrie, probeer hen niet als aparte te zien, maar in eenheid. Ik wil gerust geloven dat de microkosmos hoog ontwikkeld is, maar zij is onderworpen aan de krachten van de macrokosmos.
As above so below. Het is paradoxaal om te zeggen "dat was er eerst."
Want alles is zo afhankelijk van elkaar dat ik bijna begin te geloven dat het gelijktijdig ontstaan moet zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 10:30   #233
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar de matrix is dat wat wij observeren rondom ons heen.
Ik heb nog nooit een matrix om mij heen gezien, wel een ontwikkelde wereld en cultuur.
Citaat:
Het ene sluit het andere niet uit Harrie, probeer hen niet als aparte te zien, maar in eenheid. Ik wil gerust geloven dat de microkosmos hoog ontwikkeld is, maar zij is onderworpen aan de krachten van de macrokosmos.
Toch zijn de krachten van de microkosmos veel sterker en daar komen die krachten ook eigenlijk vandaan.
Citaat:
As above so below.
Fout dus: de microkosmos is veel en veel hoger ontwikkeld dan de macrokosmos.
Citaat:
Het is paradoxaal om te zeggen "dat was er eerst."
Neen hoor: het lagere komt in de eerste plaats uit het hogere voort en niet andersom.
Ouders brengen kinderen voort en niet andersom.
Citaat:
Want alles is zo afhankelijk van elkaar dat ik bijna begin te geloven dat het gelijktijdig ontstaan moet zijn.
Het hele systeem is eeuwig, maar toch zit daar ook een constante evolutie in en die loopt van de microkosmos naar de macrokosmos toe.
Goed om dat te beseffen anders zul je nooit begrijpen hoe de kosmos werkelijk in elkaar zit en hoe de evolutie zeer goed verklaard kan worden met mijn atoomtheorie.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 07:11   #234
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een matrix om mij heen gezien, wel een ontwikkelde wereld en cultuur.
Wel, je zit er in.
Citaat:
Toch zijn de krachten van de microkosmos veel sterker en daar komen die krachten ook eigenlijk vandaan.
Fout dus: de microkosmos is veel en veel hoger ontwikkeld dan de macrokosmos.
Ja en neen. Want wij kunnen maar weinig zien. De meeste invloeden spelen zich af in delen waar het naakte oog niet kan zien.
Ik zou niet durven zeggen het ene is meer dan het andere. Wel merk ik op dat beide afhankelijk van elkaar zijn. Het speelt zich af in de microwereld, maar zij vormt wel in haar geheel de macrokosmos. De microkosmos is eigenlijk de macrokosmos in eenheid.
Citaat:
Neen hoor: het lagere komt in de eerste plaats uit het hogere voort en niet andersom.
Ouders brengen kinderen voort en niet andersom.
Zou best kunnen.
Citaat:
Het hele systeem is eeuwig, maar toch zit daar ook een constante evolutie in en die loopt van de microkosmos naar de macrokosmos toe.
Goed om dat te beseffen anders zul je nooit begrijpen hoe de kosmos werkelijk in elkaar zit en hoe de evolutie zeer goed verklaard kan worden met mijn atoomtheorie.
Ja, maar de ware aard zullen wij daar wellicht nooit van uitdokteren Harrie.
Misschien in het hiernamaals, maar tijdens ons leven zal het mysterie eeuwig rechtop staan.

Laatst gewijzigd door Peche : 27 april 2017 om 07:12.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 06:48   #235
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wel, je zit er in.
Neen hoor, ik zit gewoon in mijn huis, geen matrix te bekennen...
Citaat:

Ja en neen. Want wij kunnen maar weinig zien. De meeste invloeden spelen zich af in delen waar het naakte oog niet kan zien.
Ik zou niet durven zeggen het ene is meer dan het andere.
Ik wel, want de microkosmos is duidelijk veel hoger ontwikkeld en ook nog veel dichterbij dan de macrokosmos.
Citaat:
Wel merk ik op dat beide afhankelijk van elkaar zijn. Het speelt zich af in de microwereld, maar zij vormt wel in haar geheel de macrokosmos. De microkosmos is eigenlijk de macrokosmos in eenheid.
De microkosmos is de hogere grondslag van de veel primitieve macrokosmos, die wij pas in de verre toekomst zullen ombouwen tot een ruimtevaartcultuur, zoals die ook al in de microkosmos bestaat.


Citaat:
Zou best kunnen.
Mooi....je gaat vooruit.....
Citaat:

Ja, maar de ware aard zullen wij daar wellicht nooit van uitdokteren Harrie.
Misschien in het hiernamaals, maar tijdens ons leven zal het mysterie eeuwig rechtop staan.
Neen hoor: we kunnen het principe daarvan nu al reeds begrijpen in mijn atoomtheorie, maar wel is het zo dat de concrete openbaring daarvan ook een eindeloos ontwikkelingsproces is.
En dat geldt zowel voor de hemel als de aarde.
De waarheid is altoos aanwezig, maar is tevens een ontwikkelingsproces.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 08:58   #236
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen hoor, ik zit gewoon in mijn huis, geen matrix te bekennen...
Ik wel, want de microkosmos is duidelijk veel hoger ontwikkeld en ook nog veel dichterbij dan de macrokosmos.
De microkosmos is de hogere grondslag van de veel primitieve macrokosmos, die wij pas in de verre toekomst zullen ombouwen tot een ruimtevaartcultuur, zoals die ook al in de microkosmos bestaat.
De matrix is toch rondom u. Het projecteert zich naar wat wij de realiteit noemen. Maar wat neemt de mens uiteindelijk in geheel waar van die realiteit? De microkosmos kunnen wij niet zien met ons naakte oog. Radioactiviteit en warmte ziet ons naakte oog ook niet. We hebben daar toestellen voor ontworpen. Er is zoveel meer dan wij onszelf kunnen voorfantaseren of observeren.

In plaats van aan ruimtevaartcultuur te doen, zullen wij eerder andere werelden koloniseren.

Citaat:
[IMG]JPG[/IMG]
Mooi....je gaat vooruit.....
Neen hoor: we kunnen het principe daarvan nu al reeds begrijpen in mijn atoomtheorie, maar wel is het zo dat de concrete openbaring daarvan ook een eindeloos ontwikkelingsproces is.
En dat geldt zowel voor de hemel als de aarde.
De waarheid is altoos aanwezig, maar is tevens een ontwikkelingsproces.
Uiteraard is dat in volle ontwikkeling. Maar volgens mij is het hier en nu in ontwikkeling naar wat zich hoger afspeelt. Het hier en nu projecteert maar wat daar anders afspeelt. De mens is een replica van iets dat al eerder geschreven stond, maar het woord is daad geworden.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 05:29   #237
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De matrix is toch rondom u.
Nooit gezien of zijn de potten en pannen ook al een matrix?...
Of moet er weer ingezoomd worden zoals met de beweging?
Citaat:
Het projecteert zich naar wat wij de realiteit noemen. Maar wat neemt de mens uiteindelijk in geheel waar van die realiteit? De microkosmos kunnen wij niet zien met ons naakte oog. Radioactiviteit en warmte ziet ons naakte oog ook niet. We hebben daar toestellen voor ontworpen. Er is zoveel meer dan wij onszelf kunnen voorfantaseren of observeren.
De mens is een denkend wezen in de eerste plaats en kan veel denken en begrijpen wat hij niet kan zien.
Citaat:
In plaats van aan ruimtevaartcultuur te doen, zullen wij eerder andere werelden koloniseren.
De kolonisatie van deze wereld is allang achter de rug en we zijn nu aan de ruimtevaart begonnen.
Citaat:


Uiteraard is dat in volle ontwikkeling. Maar volgens mij is het hier en nu in ontwikkeling naar wat zich hoger afspeelt. Het hier en nu projecteert maar wat daar anders afspeelt. De mens is een replica van iets dat al eerder geschreven stond, maar het woord is daad geworden.
Dat is allemaal heel erg onduidelijk.
Duidelijk is mijn atoomtheorie en dat is de grote uitdaging voor de mensheid die serieus te nemen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 21:08   #238
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nooit gezien of zijn de potten en pannen ook al een matrix?...
Of moet er weer ingezoomd worden zoals met de beweging?
De mens is een denkend wezen in de eerste plaats en kan veel denken en begrijpen wat hij niet kan zien.
De kolonisatie van deze wereld is allang achter de rug en we zijn nu aan de ruimtevaart begonnen.
Dat is allemaal heel erg onduidelijk.
Duidelijk is mijn atoomtheorie en dat is de grote uitdaging voor de mensheid die serieus te nemen.
Hoe kan iemand die zich zo met de microwereld inlaat niet gehoord hebben van DE matrix? Komaan Harrie, je stelt me teleur.
Er moet niet ingezoomd worden, kijk om je heen. Maar nu is de vraag: is het holografisch? Stel je dat eens voor...

Over de kolonisatie van andere werelden die achter de rug zijn... Kan best kloppen. Ik heb eens een youtubefilm gezien. Iemand haalde een foto van de website op ESA en verlichtte die. En wat zagen wij? Agricultuur op Mars. Ik heb die foto toen zelf gedownload rechtstreeks van de site en zelf belicht, en inderdaad. Het was identiek hetzelfde als uit die youtube film.

Waarom is het onduidelijk om te begrijpen dat het woord daad is geworden?
De atoomtheorie biedt geen verlossing Harrie. Niet voor jou, niet voor mij, niet voor niemand. Maar wanneer de puzzel samenvalt en we beleven een "eureka" moment, daarin vinden wij God. Ik vind geen puzzelstuk in jouw atoomtheorie. Helaas, sorry.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 22:02   #239
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoe kan iemand die zich zo met de microwereld inlaat niet gehoord hebben van DE matrix? Komaan Harrie, je stelt me teleur.
Er moet niet ingezoomd worden, kijk om je heen. Maar nu is de vraag: is het holografisch? Stel je dat eens voor...
Ik heb gehoord van de Matrix, maar die heb ik nog nooit om mij heen gezien.
En als ik naar de supermarkt ga haal ik melk uit de schappen en echt geen matrix....
Citaat:
Over de kolonisatie van andere werelden die achter de rug zijn... Kan best kloppen. Ik heb eens een youtubefilm gezien. Iemand haalde een foto van de website op ESA en verlichtte die. En wat zagen wij? Agricultuur op Mars. Ik heb die foto toen zelf gedownload rechtstreeks van de site en zelf belicht, en inderdaad. Het was identiek hetzelfde als uit die youtube film.
ik dacht meer aan de de kolonisatie van deze aardbol en dat er al een kolonisatie op Mars zou zijn geweest, daar geloof ik niet in.
Citaat:
Waarom is het onduidelijk om te begrijpen dat het woord daad is geworden?
Bedoel je het scheppingssprookje uit de Bijbel?
Het betekent dat de grondslag van het heelal de Logica is.
Citaat:
De atoomtheorie biedt geen verlossing Harrie. Niet voor jou, niet voor mij, niet voor niemand. Maar wanneer de puzzel samenvalt en we beleven een "eureka" moment, daarin vinden wij God. Ik vind geen puzzelstuk in jouw atoomtheorie. Helaas, sorry.
Mijn atoomtheorie is de verlossing van het begrijpen hoe het heelal werkelijk in elkaar zit en hoe God bestaat.
En er bestaat niet zoiets als een definitieve verlossing, want ware dat zo dan hebben we verder niks anders te doen dan halleluja in de hemel te zingen in alle eeuwigheid, wat toch stom vervelend is.

En die zogenaamde verlossing van de Oude Bijbel is dikke onzin, die helemaal niet bestaat.
Ware dat zo dan waren alle christenen door het geloof in de kruisdood van Jezus al allemaal heiligen geworden.
Maar ze zijn allemaal nog even zondig als de rest.
En onnozel bovendien.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 21:33   #240
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be