Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2017, 15:01   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zo is dat.
Het is dus verloren moeite op zoek te gaan naar die schepper, laat staan zijn doel.
En het is al helemaal te gek te denken dat hij dat ten dienste van de mens zou geschapen hebben.
Absoluut
De godsdiensten stammen ook van de tijd dat men dacht dat de aarde het absolute middelpunt van alles was, en de zon, andere planeten en de sterren er rond draaiden. Daardoor was het voor de religiese leiders destijds (en voor sommigen nu nog) onaanvaardbaar dat het niet zo was, en de aarde om de zon draaide en ons zonnestelsel maar een minuscuul onbetekenend puntje is in het hele (gekende) heelal.
En inderdaad, nog altijd denken er dat God dat alles heeft geschapen voor het denkend wezen (sic), de mens, op deze planeet...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 21 maart 2017 om 15:01.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 15:23   #22
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Zelfs sommige van Einstein zijn uitspraken linken naar het creationisme:

Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek.
Als je maar tig keer die drukkerij laat exploderen zal je uiteindelijk wel een woordenboek bekomen. Zo ook met kaarten schudden. Als men dit lang genoeg doet tot alle kaarten opnieuw op hun plaats zitten.

Laatst gewijzigd door Aton : 21 maart 2017 om 15:24.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 15:30   #23
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Je hebt me dit al meermaals gedeeld en ook bespraken we dit eens IRL. We lachten hier nog over hoe paradoxaal het was, weet je nog? Ik denk dat Tandem er ook bij was.

Volgens berekening en menselijke observatie gaan we er vanuit dat dit universum circa 15 miljard jaar oud is. Maar wat daarvoor?
Dit universum is door intelligentie geschapen en is dus van diezelfde "materie". Het is een scheppende kracht die haar zelfbewustzijn uitdrukt en ontplooit in al die karakteristieken zoals je al eens vernoemde. As above, so below.

Ik reken dat zeker onder creationisme. Creationisme is een ruimer begrip dan "evolutie" denk ik zo.
Right on, mate.
Het universum komt tot (zelf-) bewustzijn in de mens, als een organisme dat speciaal daarvoor geëvolueerd is en de evolutie van die opgaande boog is nog niet gedaan.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 21 maart 2017 om 15:33.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 15:51   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Absoluut
De godsdiensten stammen ook van de tijd dat men dacht dat de aarde het absolute middelpunt van alles was, en de zon, andere planeten en de sterren er rond draaiden. Daardoor was het voor de religiese leiders destijds (en voor sommigen nu nog) onaanvaardbaar dat het niet zo was, en de aarde om de zon draaide en ons zonnestelsel maar een minuscuul onbetekenend puntje is in het hele (gekende) heelal.
En inderdaad, nog altijd denken er dat God dat alles heeft geschapen voor het denkend wezen (sic), de mens, op deze planeet...
Is duidelijk te zien aan het scheppingsverhaal.
Eerst wordt het licht en duister gescheiden.
Pas daarna wordt het licht geschapen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 01:54   #25
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je kan eindeloos wroeten in jezelf, maar je zal er geen stap verder mee komen als je ook het licht niet wil zien.
Hoe kan je werkelijk neutraal zijn als je van mijn atoomtheorie niks wilt weten in de duisternis van deze wereld blijft volharden?
Juist uit de duisternis van de dood van Jezus is mijn atoomtheorie geboren.

[.in.Jesus.JPG[/IMG]
Ik volhard niet in duisternis. Ik vraag mij af waarom deze geen plaats heeft?
Het licht en de duisternis zijn samen verbonden in eenheid. Door deze te onderscheiden zijn we in dualisme beland. Van polytheïsme naar monotheïsme, want in dit dualisme is de duisternis het pure kwaad dat wij vermijden. Maar de duisternis is daar altijd, hoe verder je uw licht van verwijderd hoe groter de schaduw wordt. Net daarom is een volledig perspectief daaromtrent wel essentieel om vooruit te komen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 02:04   #26
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Right on, mate.
Het universum komt tot (zelf-) bewustzijn in de mens, als een organisme dat speciaal daarvoor geëvolueerd is en de evolutie van die opgaande boog is nog niet gedaan.
Zo is dat. Het universum is zeer intelligent en is tot zelfbewustzijn gekomen door het leven. Het leven is de uitdrukking van die intelligentie.
Rupert Sheldrake is echt iets voor U. Ik denk dat die man voor U zal zijn wat Terence voor mij is. Hij heeft de morfische velden van Huxley verder in kaart gebracht. Nuja, hij heeft maar een zeer beperkt budget. Maar zijn filosofie en theorieën prikkelen mij heel positief.
Hij gaat er vanuit dat in alles intelligentie huist omdat intelligentie een coherente eigenschap van het universum is. Deze eigenschap (intelligentie) is nauw met alles verbonden, zelfs in niet levende materie.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 10:03   #27
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik volhard niet in duisternis. Ik vraag mij af waarom deze geen plaats heeft?
Je volhardt in de duisternis van deze wereld en die heeft dus plaats genoeg en van het licht van mijn atoomtheorie wil je niks weten.
Citaat:
Het licht en de duisternis zijn samen verbonden in eenheid. Door deze te onderscheiden zijn we in dualisme beland. Van polytheïsme naar monotheïsme, want in dit dualisme is de duisternis het pure kwaad dat wij vermijden. Maar de duisternis is daar altijd, hoe verder je uw licht van verwijderd hoe groter de schaduw wordt. Net daarom is een volledig perspectief daaromtrent wel essentieel om vooruit te komen.
Je hebt het nu over de godsdienst van de oude Bijbel en die heeft geen macht meer.
Het vroegere licht daarvan heeft plaats gemaakt juist voor de duisternis van het ongeloof, het materialisme van de moderne tijd.
Dus zo gezien leven we juist volop in de wereld van de duisternis.
Maar er is nu een nieuw licht op gegaan en dat is mijn atoomtheorie.

Kortom: je loopt achter en je strijdt een strijd die allang gestreden is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 13:20   #28
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Een thread met én peche, én diego raga én harriechristus.

Bij de CIA zijn ze naarstig alles aan het noteren wat hier geschreven wordt!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 15:37   #29
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Een thread met én peche, én diego raga én harriechristus.

Bij de CIA zijn ze naarstig alles aan het noteren wat hier geschreven wordt!
En NASA niet te vergeten.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 17:32   #30
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je volhardt in de duisternis van deze wereld en die heeft dus plaats genoeg en van het licht van mijn atoomtheorie wil je niks weten.
Hoe volhard ik dan in duisternis? Ik ben net steeds meer gebalanceerd.

Citaat:
Je hebt het nu over de godsdienst van de oude Bijbel en die heeft geen macht meer.
Het vroegere licht daarvan heeft plaats gemaakt juist voor de duisternis van het ongeloof, het materialisme van de moderne tijd.
Dus zo gezien leven we juist volop in de wereld van de duisternis.
Maar er is nu een nieuw licht op gegaan en dat is mijn atoomtheorie.
We zijn onderweg iets verloren door het monotheïsme denk ik zo. We zijn alles wat anders is beginnen demoniseren en de man eigende zich steeds meer de rol van dominant wezen toe. In deze strijd gingen onze archaïsche roots verloren en werden wij via de doctrines tegen elkaar opgezet.

Zelf ben ik een behoorlijke materialist geworden. Maar ik ga dat hedendaags toch proberen beperken. Ik wil iets teruggeven aan de natuur. Hoe kan ik daar jou atoomtheorie pragmatisch voor raadplegen? Ik denk dan eerder, Peche bouwt eens een kast voor bijen en verzamel honing. Over verlichting gesproken....

Citaat:
Kortom: je loopt achter en je strijdt een strijd die allang gestreden is.
Ik zou niet weten welke strijd ik strijd. Ik probeer perspectief te verwerven.

Laatst gewijzigd door Peche : 22 maart 2017 om 17:33.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 06:43   #31
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Een thread met én peche, én diego raga én harriechristus.

Bij de CIA zijn ze naarstig alles aan het noteren wat hier geschreven wordt!
Niet alleen bij de CIA hoor, zélfs Zonbron volgt het (vanuit zijn information room, op de grote schermen van 8 op 3)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 08:35   #32
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoe volhard ik dan in duisternis? Ik ben net steeds meer gebalanceerd.
Zolang je het licht van mijn atoomtheorie negeert volhard je in de duisternis.


Citaat:


We zijn onderweg iets verloren door het monotheïsme denk ik zo. We zijn alles wat anders is beginnen demoniseren en de man eigende zich steeds meer de rol van dominant wezen toe. In deze strijd gingen onze archaïsche roots verloren en werden wij via de doctrines tegen elkaar opgezet.
Nu, dat is allang bekend en de Oude Bijbel heeft ook geen macht meer, en daarvoor is de acceptatie van andere religies in de plaats gekomen.
Maar dat is allemaal oud spul.

Het is nu de hoogste tijd voor mijn atoomtheorie.
Citaat:
Zelf ben ik een behoorlijke materialist geworden. Maar ik ga dat hedendaags toch proberen beperken. Ik wil iets teruggeven aan de natuur. Hoe kan ik daar jou atoomtheorie pragmatisch voor raadplegen? Ik denk dan eerder, Peche bouwt eens een kast voor bijen en verzamel honing. Over verlichting gesproken....
Mijn atoomtheorie is niet pragmatisch, maar theoretisch (in de eerste plaats) en de werkelijke echte openbaring van het Creationisme.
Dat laatste is toch ook niet pragmatisch, maar een godsdienstige theorie.
Door het pragmatisch te willen maken, ontwijk je weer mijn theorie door je er vooral niet in te willen verdiepen.
Citaat:


Ik zou niet weten welke strijd ik strijd. Ik probeer perspectief te verwerven.
Dus het mankeert je duidelijk aan zelfbewustzijn niet eens te weten waarmee je bezig bent met al je draden en theorieën, die niks bijzonders zijn en behoorlijk conservatief: de Jehova's en een primitieve wetenschappelijke visie van kracnt, en nu weer het creationisme (hoe wil je dat met elkaar rijmen?)*.
Je bent toch wel behoorlijk fanatiek bezig of niet?

*De verzoening van wetenschap en religie is juist mijn atoomtheorie.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 maart 2017 om 08:50.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 09:04   #33
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

In die logica is heel de wereld gedoopt in duisternis. Dat zeggen Jehova getuigen ook . Je bent dus op zijn minst even conservatief.
Wel ik weiger daarin te geloven.

Volgens mij zijn het licht en de duisternis verbonden en verwant aan elkaar. Door alles wat anders is uit te sluiten (zoals jij met je atoomtheorie doet) hebben wij onszelf de duivel aangedaan. Het is geen duivel die ons tegen God opzet. Het is de mens die zichzelf in beperkte paradigma's plaats omdat de spirituele macht een monotheïsme is. Van jongs af worden wij daar aan blootgesteld en leren wij beperkt kijken door angsten aan het intelligente andere te naaien.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 15:01   #34
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
In die logica is heel de wereld gedoopt in duisternis. Dat zeggen Jehova getuigen ook . Je bent dus op zijn minst even conservatief.
Wel ik weiger daarin te geloven.
De logica is zeker geen duisternis, maar de Heilige Geest van God die zich heeft geopenbaard in Hegel en mijn atoomtheorie.



Maar goed: gelovige mensen als de Jehova's begrijpen daar natuurlijk helemaal niks van.

Citaat:
Volgens mij zijn het licht en de duisternis verbonden en verwant aan elkaar.
Dat is bekend Peche, maar relatie tot mijn atoomtheorie leeft deze wereld in de duisternis van de onwetendheid.

Citaat:
Door alles wat anders is uit te sluiten (zoals jij met je atoomtheorie doet)
Ik sluit het uit op basis van goede argumenten dat deze wereld niet deugt: qua wetenschap niet en qua religie niet.
Jij bent het juist die mij uitsluit.
En dat doet de wereld ook die het licht niet wil kennen.



Kortom: het licht schijnt in de duisternis, maar de duisternis heeft het niet begrepen.
Citaat:

hebben wij onszelf de duivel aangedaan. Het is geen duivel die ons tegen God opzet. Het is de mens die zichzelf in beperkte paradigma's plaats omdat de spirituele macht een monotheïsme is.
Dat is allang verholpen Peche door vele andere religies te erkennen en nog meer door mijn atoomtheorie, die je niet wilt kennen.



Citaat:
Van jongs af worden wij daar aan blootgesteld en leren wij beperkt kijken door angsten aan het intelligente andere te naaien.
Door zelf Jehova te willen worden, doe je je dus zelf de ellende van het monotheïsme aan.
Terwijl er toch nog weinig mensen zijn die in die onzin geloven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 19:00   #35
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik ben geen Jehova getuigen. Ik heb bijbelstudie van Jehova getuigen gekregen. Dat is een groot verschil.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 20:23   #36
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben geen Jehova getuigen. Ik heb bijbelstudie van Jehova getuigen gekregen. Dat is een groot verschil.
Zo te merken ben je daar niet veel mee opgeschoten.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 23:53   #37
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zo is dat. Het universum is zeer intelligent en is tot zelfbewustzijn gekomen door het leven. Het leven is de uitdrukking van die intelligentie.
Rupert Sheldrake is echt iets voor U. Ik denk dat die man voor U zal zijn wat Terence voor mij is. Hij heeft de morfische velden van Huxley verder in kaart gebracht. Nuja, hij heeft maar een zeer beperkt budget. Maar zijn filosofie en theorieën prikkelen mij heel positief.
Hij gaat er vanuit dat in alles intelligentie huist omdat intelligentie een coherente eigenschap van het universum is. Deze eigenschap (intelligentie) is nauw met alles verbonden, zelfs in niet levende materie.
Weinig aan toe te voegen, Peche.

Om zelfs het lichtste atoom of de eenvoudigste cel te doen ontstaan en te laten functioneren, moet er idd een intelligente kracht in huizen, gezien de minste afwijking van de inherente parameters geen bestaan (ervan) mogelijk maakt, laat staan het doen evolueren van miljarden melkwegen en dito supra-complexe organismen, zoals bv de vorming van kristallen of een mens, om maar iets bekend te noemen.

Degenen die durven te stellen dat dit alles 'toevallig' zou ontstaan zijn, dwalen dan ook en nog geen beetje.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 07:14   #38
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zo te merken ben je daar niet veel mee opgeschoten.
Jij hebt niets op te merken aan mij.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 07:29   #39
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Weinig aan toe te voegen, Peche.

Om zelfs het lichtste atoom of de eenvoudigste cel te doen ontstaan en te laten functioneren, moet er idd een intelligente kracht in huizen, gezien de minste afwijking van de inherente parameters geen bestaan (ervan) mogelijk maakt, laat staan het doen evolueren van miljarden melkwegen en dito supra-complexe organismen, zoals bv de vorming van kristallen of een mens, om maar iets bekend te noemen.

Degenen die durven te stellen dat dit alles 'toevallig' zou ontstaan zijn, dwalen dan ook en nog geen beetje.
Zo is dat. Zelfs in het kleinste stofdeeltje huist een vorm van intelligentie. Zelfs een domme insect is een hoogontwikkeld wezen dat niet op toeval functioneert. Dat is gecodeerd te doen en handelt daarop. Ik zie doel.

Ik heb via hun eigen theorie laten zien dat ook daar geen sprake van toeval is. Ja, de omgeving is random/willekeurig, maar dat maakt de evolutie van het organisme niet toevallig. En al zijn wij van vis naar mens geëvolueerd, als je meeloopt in het belang van het verhaal zal je zien dat daar ook geen toeval bij kwam kijken. Actie = reactie.
Vissen ploeterden in de modder en over tientallen miljoenen jaren werd de vin iets pootachtig. Net zoals bij het paard. Er werd druk door (de vrije van wil van) het organisme uitgeoefend op die lichaamsdelen.

Of probeer evolutie eens te bekijken door die morfische velden. Hoe insecten communiceren via geuren en via een co evolutie samenwerken. Hoe het ene begon te profiteren van het andere waardoor de omgeving zich talrijk kon ontplooien en meer bio diversiteit aantrok. Ik sta er een beetje van te kijken en zie, jawel, een intelligent design. Er zijn "foutjes/afwijkingen", maar het design is algemeen niet dom. Noch een toeval.

Soms ga ik in bezinning. En weet je waarop ik steeds terug kom? Het is alsof het leven gelijktijdig ontstaan is. En ik weet dat dit geen enkele vorm van logica inhoudt. Maar misschien is de mens hedendaags beperkt door het rationeel denken. Het is een beperking en staat niet meer toe buiten de doos te kijken.

Laatst gewijzigd door Peche : 24 maart 2017 om 07:36.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 07:36   #40
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zie doel.
En wat voor doel zie je dan?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be