Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2017, 08:33   #81
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Rupert Sheldrake
We hebben hem gevonden!

De laatste der Mohikanen die nog gelooft in de onzin van de pseudowetenschap.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 15:20   #82
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het Akashaveld. En daarin komt Terence dan in het spel Het samensmelten van deze beiden heeft mijn wereld aanzienlijk veranderd. Mijn gehele kijk op het leven viel samen in één blik en ik zag, jawel, GOD.
Jij zag GOD?
Zeg eens, wordt jouw bestaan door mensen bepaald of door GOD?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 00:04   #83
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
We hebben hem gevonden!

De laatste der Mohikanen die nog gelooft in de onzin van de pseudowetenschap.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
We hebben hem gevonden!

De laatste der Mohikanen die nog gelooft in de onzin van de pseudowetenschap.
Steeds fijn om non-argumentele comments te lezen.

Er zijn dus geen ‘velden’ rond wezens, bedoel je ?
Leg dit dan eens uit:

Mythbusters - Plants have feelings (primary perception)
https://www.youtube.com/watch?v=fStmk7e9lJo

Do Plants Respond To Pain? Scientists Conduct An Experiment To Find Out
http://www.collective-evolution.com/...t-to-find-out/

Voor de rest:

Naam: images.jpg
Bekeken: 175
Grootte: 4,8 KB
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 04:57   #84
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De wetenschap is dan ook interessant om te volgen. Religie, daar onthecht ik me van. Want doctrine is niet aan mij besteed. Het zegt me wel waarin ik geloof, onthechten. Maar de kernwaarde is eruit gehaald en ik kan het geheel niet in me opnemen zonder mezelf er in te verliezen. Ik ben al veel van mezelf verloren en als er een strijd gaande is, is het wel deze "ik" te herwinnen. De afbraak van mijn ego was goed, maar ik heb het terug opgebouwd op rotzooi. Politiek, religie en andere ideologie die mij in geheel niet dient. Dus in principe is er geen strijd, maar een uitdaging.

Niemand kan zonder God, want God is het voorrecht die alles bij elkaar houdt. Mensen denken dat ze zonder God leven, maar dat is een andere zaak.
De mensen kunnen best zonder de oude goden, die slechts fantasie zijn, maar de nieuwe goden, de microwezentjes dus, dat zal onmogelijk zijn daar zonder mee te leven.




Citaat:

Mooi.


Door deze niet meer te behagen. Mijn ideeën mogen dan wel veelal van cultuur komen. Meeste ideeën die ik opdeed komen uit het fenomeen dat ik me altijd verzet heb toch bepaalde waarden. Er is een deel uit onze cultuur weggenomen. We zijn gedomesticeerd en volgen een parcours dat niemands eigen belangen dient. Enkele politici in het verleden kwamen daar tegen op, maar zijn stuk per lik geliquideerd. Cultuur is een operatiesysteem.
Operaties komen alleen in het ziekenhuis voor.

Nee: cultuur is de totale werkelijkheid van ons bestaan in kunst en wetenschap, de wereld en zelfs het heelal is eigenlijk de cultuur de microwezentjes.
En de hoogste cultuur is de hemel, die in je eigen innerlijk kan vinden en ook in alle godsdiensten.

En je kunt wel menen daaraan te kunnen ontsnappen, maar dat is niet zo.
Je doet er braaf aan mee, ook al ben je het niet met alles eens, maar wie is dat wel?

Alleen mijn atoomtheorie komt ver boven deze bestaande cultuur op aarde uit.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 06:37   #85
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Jij zag GOD?
Zeg eens, wordt jouw bestaan door mensen bepaald of door GOD?
Door mensen, maar ik ga wel in bezinning bij God daar beter mee om te gaan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 06:47   #86
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De mensen kunnen best zonder de oude goden, die slechts fantasie zijn, maar de nieuwe goden, de microwezentjes dus, dat zal onmogelijk zijn daar zonder mee te leven.
Die goden hebben gewoon vandaag andere namen. Bv. winter, zomer, lente, herfst. De zon, de maan, jupiter, venus, ... Vroeger waren dit goden, was dit meer pragmatisch en werden daar "relaties" mee onderhouden. Later zagen ze daar wat minder God in en kregen deze andere benamingen. De relatie daarmee eindigde ook. We hadden het geplaatst en namen het voor vanzelfsprekend. We voerden geen rituelen meer uit voor deze fenomenen, maar konden deze perfect voorspellen aan de hand van lichaamsobjecten.
Ik kan dit uitgebreid benaderen, maar begrijp je al waar ik naartoe poog te gaan? Hoe het polytheïsme systematisch verdrongen werd door één beeld van denken, monotheïsme. Waarin het mannelijk denken centraal staat en de vrouwelijke rol naar achteren gedrukt werd.

Citaat:
Operaties komen alleen in het ziekenhuis voor.
Wat ik bedoelde, cultuur is een besturingssysteem. Je handelt erop en leeft er naar. Je past je er op een en her/misvormt je persoon om binnen de lijnen van deze cultuur te lopen. Het bepaalt je hele sociale gedrag.

Citaat:
Nee: cultuur is de totale werkelijkheid van ons bestaan in kunst en wetenschap, de wereld en zelfs het heelal is eigenlijk de cultuur de microwezentjes.
En de hoogste cultuur is de hemel, die in je eigen innerlijk kan vinden en ook in alle godsdiensten.
De cultuur is vervangbaar en een beperking op de psyche. Kijk hoe de Belgische cultuur met andersdenkenden omgaat. Kijk hoe Vlamingen wereldwijd gekend staan als het domste ras ter aarde. Hoe kan dit? Omdat onze cultuur snel verzonnen is en een fabricage is om een hiërarchie te bereiken waarin enkelingen profiteren. Wij zijn door de breuk met Nederland onszelf beginnen loochenen en zijn in het verhaal van deze nieuwe "leiders" meegelopen. Wij hebben ons eigen verhaal niet geschreven en lopen ergens in mee dat ik dan maar "cultuur" noem. Wij wijzen elkaar na als we niet voldoen aan het plaatje dat onze cultuur resoneert.

Citaat:
En je kunt wel menen daaraan te kunnen ontsnappen, maar dat is niet zo.
Je doet er braaf aan mee, ook al ben je het niet met alles eens, maar wie is dat wel?

Alleen mijn atoomtheorie komt ver boven deze bestaande cultuur op aarde uit.
Onze cultuur is voornamelijk op consumptie gericht. Ik kan daar wel anders mee omgaan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 07:56   #87
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Door mensen, maar ik ga wel in bezinning bij God daar beter mee om te gaan.
Dan kom je terecht bij iemand die beweert alles te weten van god, of je bent er zelf zo een. De gekkenhuizen zitten er vol mee.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 07:58   #88
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dan kom je terecht bij iemand die beweert alles te weten van god, of je bent er zelf zo een. De gekkenhuizen zitten er vol mee.
Excuse me? Waar heb ik ooit geschreven alles te weten over God?
Ik heb God ervaren, dat is een hemel van verschil.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 08:37   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Excuse me? Waar heb ik ooit geschreven alles te weten over God?
Ik heb God ervaren, dat is een hemel van verschil.
Je schreef dat je hem zag en dat is ook een wereld van verschil.
Ervaren doen we hem allemaal, elk op zijn eigen manier.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 08:40   #90
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Je schreef dat je hem zag en dat is ook een wereld van verschil.
Ervaren doen we hem allemaal, elk op zijn eigen manier.
Klopt, ik had zien niet mogen schrijven.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 09:41   #91
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Die goden hebben gewoon vandaag andere namen. Bv. winter, zomer, lente, herfst. De zon, de maan, jupiter, venus, ... Vroeger waren dit goden, was dit meer pragmatisch en werden daar "relaties" mee onderhouden. Later zagen ze daar wat minder God in en kregen deze andere benamingen. De relatie daarmee eindigde ook. We hadden het geplaatst en namen het voor vanzelfsprekend. We voerden geen rituelen meer uit voor deze fenomenen, maar konden deze perfect voorspellen aan de hand van lichaamsobjecten.
Ik kan dit uitgebreid benaderen, maar begrijp je al waar ik naartoe poog te gaan? Hoe het polytheïsme systematisch verdrongen werd door één beeld van denken, monotheïsme. Waarin het mannelijk denken centraal staat en de vrouwelijke rol naar achteren gedrukt werd.
Maar de echte goden zijn de microwezentjes.



Citaat:


Wat ik bedoelde, cultuur is een besturingssysteem. Je handelt erop en leeft er naar. Je past je er op een en her/misvormt je persoon om binnen de lijnen van deze cultuur te lopen. Het bepaalt je hele sociale gedrag.
Je hebt het al iets beter geformuleerd. Maar de cultuur is veel meer dan alleen maar een besturingssysteem, het is de concrete werkelijkheid als een drie-eenheid van hemel, wereld en natuur.

God openbaart zich als cultuur.

Citaat:


De cultuur is vervangbaar en een beperking op de psyche.
De cultuur kan zeker niet vervangen worden, wel verder ontwikkeld en op aarde eventueel onder gaan.

Citaat:
Kijk hoe de Belgische cultuur met andersdenkenden omgaat. Kijk hoe Vlamingen wereldwijd gekend staan als het domste ras ter aarde. Hoe kan dit? Omdat onze cultuur snel verzonnen is en een fabricage is om een hiërarchie te bereiken waarin enkelingen profiteren. Wij zijn door de breuk met Nederland onszelf beginnen loochenen en zijn in het verhaal van deze nieuwe "leiders" meegelopen. Wij hebben ons eigen verhaal niet geschreven en lopen ergens in mee dat ik dan maar "cultuur" noem. Wij wijzen elkaar na als we niet voldoen aan het plaatje dat onze cultuur resoneert.
Er bestaat geen enkele cultuur zonder gebreken en dat was altijd al zo en zal altijd ook zo blijven, dat is het bekende evenwicht tussen goed en kwaad, licht en duisternis, waaruit de kracht der ontwikkeling ontstaat.

Of het speciaal in Vlaanderen zo'n ellende is, daar kan ik niet over oordelen en dat zal jij beter weten dan ik.
Vlaanderen is ook zo klein gebied van een verdeeld België.
Maar profiteert het dan niet van het feit dat in België de regering van Europa is gezeteld?

Gisteren op de teevee dat de varkens daar zo mishandeld worden.
Citaat:
Onze cultuur is voornamelijk op consumptie gericht. Ik kan daar wel anders mee omgaan.
Onze "cultuur" is inderdaad die van het kapitalisme, gebaseerd op de eenzijdigheid van de natuurwetenschap en de techniek.

Vandaar mijn atoomtheorie om het godsbewustzijn weer onder de mensen te brengen, want dat is de enige oplossing, die van het heilige geest.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 10:06   #92
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Steeds fijn om non-argumentele comments te lezen.

Er zijn dus geen ‘velden’ rond wezens, bedoel je ?
Leg dit dan eens uit:

Mythbusters - Plants have feelings (primary perception)
https://www.youtube.com/watch?v=fStmk7e9lJo
En hier is het volledige experiment, niet alleen het eerste deel:

http://kwc.org/mythbusters/2006/09/e...aw_primar.html

Citaat:
The results: no response whatsoever

Although they had interesting results with the first couple of experiments, they felt that it was probably interference from vibration, electromagnetics, or themselves that skewed the instruments. Once they were able to remove these variables from the setup, they weren't able to get the same results.
De conclusie was dan ook duidelijk: myth busted!

Citaat:
Voor de rest:

Bijlage 105707
En om af te sluiten:

Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2017, 01:55   #93
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Waarom die morfische velden direct als psuedo afdoen?
Dat houdt in hoe de fauna en flora communiceren met elkaar o.a.
Zie hoe insecten communiceren met geuren, dat speelt zich af in de morfische velden.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2017, 02:30   #94
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar de echte goden zijn de microwezentjes.
Mooi

Citaat:
Je hebt het al iets beter geformuleerd. Maar de cultuur is veel meer dan alleen maar een besturingssysteem, het is de concrete werkelijkheid als een drie-eenheid van hemel, wereld en natuur.
Nuja, als je het zo gaat bekijken. Bekijk het vanuit de mens. Hoe deze cultuur gebruikt als archetype van zijn/haar hele bestaan. Hoe ons gedrag bepaald wordt door cultuur. Cultuur kan één verrijken, maar anno 2017 hebben we een trein gemist waardoor de meesten door cultuur beperkt worden.

Citaat:
God openbaart zich als cultuur.
Het westen is een drankcultuur. Lijkt mij meer een signatuur van de duivel te zijn. Uiteraard merk jij daar als Nederlander weinig van, omdat jij in een land woont dat ruim met cultuur omgaat. Mijn land is niet zo progressief als Nederland.

Citaat:
De cultuur kan zeker niet vervangen worden, wel verder ontwikkeld en op aarde eventueel onder gaan.
Toch wel. Ik stop met drinken, ik stop met vlees eten, ik behaag mijn cultuur niet meer en ik onthecht mij van alles wat mijn cultuur mij te bieden heeft. Het is rotzooi geproduceerd uit het lijden en onderdrukken van een ander.
Citaat:
Er bestaat geen enkele cultuur zonder gebreken en dat was altijd al zo en zal altijd ook zo blijven, dat is het bekende evenwicht tussen goed en kwaad, licht en duisternis, waaruit de kracht der ontwikkeling ontstaat.
Daarom is het essentieel dat cultuur verandering toelaat. Haar blinde vlekken erkent en geen hypocriet inconsequent voorbeeld etaleert. Altijd de fouten van een ander zien maar eigen fouten onder de mat moffelen. Er is geen balans tussen goed en kwaad. Het is kwaad dat zich vermomd als goed. De grote misleiding van deze aarde.

Citaat:
Of het speciaal in Vlaanderen zo'n ellende is, daar kan ik niet over oordelen en dat zal jij beter weten dan ik.
Vlaanderen is ook zo klein gebied van een verdeeld België.
Maar profiteert het dan niet van het feit dat in België de regering van Europa is gezeteld?
Wel, je hebt Oost Vlaanderen, West Vlaanderen, in het Noorden Antwerpen. De provincies verschillen nogal qua mentaliteit. Maar algemeen is de Vlaming een vrij verzuurde mens die een ander het licht in de ogen niet gunt. Een drankcultuur met oogkleppen op die overal wel een mening over hebben, altijd over een ander bezig zijn omdat ze het van zichzelf niet zien uiteraard.

Ik heb geen landgevoel of eergevoel bij namen als Europa of België. Vroeger was ik daar trots op, nu niet meer. Ik weet beter nu.

Citaat:
Gisteren op de teevee dat de varkens daar zo mishandeld worden.
Onze "cultuur" is inderdaad die van het kapitalisme, gebaseerd op de eenzijdigheid van de natuurwetenschap en de techniek.

Vandaar mijn atoomtheorie om het godsbewustzijn weer onder de mensen te brengen, want dat is de enige oplossing, die van het heilige geest.
Ja die beelden hakten er zwaar in he? Ik ga daarom stoppen met vlees eten. Vandaag zal mijn tweede dag zonder vlees zijn. Ik wist ergens wel dat dieren leden, maar dat ze zo onnodig moeten lijden daar sta ik toch helemaal niet achter.

Ik wou dat er een theorie op aarde was die verlossing zou bieden, maar geen religie of theorie lijkt ons te verlossen van de kwalen die uit onze menselijkheid verder vloeien. Aldus neem ik beter persoonlijke verantwoordelijkheid. Ieder het zijne, ik het mijne.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2017, 08:11   #95
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Mooi
Dank je wel.



Citaat:


Nuja, als je het zo gaat bekijken. Bekijk het vanuit de mens. Hoe deze cultuur gebruikt als archetype van zijn/haar hele bestaan. Hoe ons gedrag bepaald wordt door cultuur. Cultuur kan één verrijken, maar anno 2017 hebben we een trein gemist waardoor de meesten door cultuur beperkt worden.
De meesten doen toch echt wel driftig mee, anders zou onze cultuur niet meer kunnen bestaan.
Citaat:


Het westen is een drankcultuur. Lijkt mij meer een signatuur van de duivel te zijn. Uiteraard merk jij daar als Nederlander weinig van, omdat jij in een land woont dat ruim met cultuur omgaat. Mijn land is niet zo progressief als Nederland.
Het Westen is meer dan Vlaanderen.

De drank is er altijd al geweest en zeker geen kenmerk van onze cultuur. Onze cultuur wordt bepaald door de moderne wetenschap en techniek en het kapitalisme en daardoor gaan we naar de maan.




Citaat:


Toch wel. Ik stop met drinken, ik stop met vlees eten, ik behaag mijn cultuur niet meer en ik onthecht mij van alles wat mijn cultuur mij te bieden heeft. Het is rotzooi geproduceerd uit het lijden en onderdrukken van een ander.
En ga je ook je auto en je computer en je kleren en je huis weg doen?

Citaat:

Daarom is het essentieel dat cultuur verandering toelaat. Haar blinde vlekken erkent en geen hypocriet inconsequent voorbeeld etaleert. Altijd de fouten van een ander zien maar eigen fouten onder de mat moffelen. Er is geen balans tussen goed en kwaad. Het is kwaad dat zich vermomd als goed. De grote misleiding van deze aarde.
Het echte kwaad is het eenzijdige materialisme van de wetenschap en de verouderde religies, en beiden wordt verholpen in mijn atoomtheorie.



Citaat:
Wel, je hebt Oost Vlaanderen, West Vlaanderen, in het Noorden Antwerpen. De provincies verschillen nogal qua mentaliteit. Maar algemeen is de Vlaming een vrij verzuurde mens die een ander het licht in de ogen niet gunt. Een drankcultuur met oogkleppen op die overal wel een mening over hebben, altijd over een ander bezig zijn omdat ze het van zichzelf niet zien uiteraard.
Tja, Vlaanderen doet me een beetje denken aan een grote provincie, en is vroeger al niet goed mee gekomen met de strijd tegen de katholieken, in Nederland als de tachtigjarige oorlog.

Maar nu hebben de Vlamingen toch een grote kans door mijn atoomtheorie te accepteren, maar ook dat willen ze niet en zullen ze opnieuw achter raken, want met een beetje mopperen kom je er niet.

Het enige aardige van de Vlamingen is de literatuur, de humor, de taal en dan de patattekes...

En dat ze harriechristus gedogen op het forum.....
Dus misschien wordt het nog wat.
Citaat:
Ik heb geen landgevoel of eergevoel bij namen als Europa of België. Vroeger was ik daar trots op, nu niet meer. Ik weet beter nu.
Nou ja: Europa is het grootste economische blok in de wereld geworden en in hun eenheid is er al 72 jaar vrede.
Bekijk het eens van de positieve kant.
Citaat:


Ja die beelden hakten er zwaar in he? Ik ga daarom stoppen met vlees eten. Vandaag zal mijn tweede dag zonder vlees zijn. Ik wist ergens wel dat dieren leden, maar dat ze zo onnodig moeten lijden daar sta ik toch helemaal niet achter.
Maar als niemand meer vlees zou eten is het met de dieren gedaan, want dan worden ze niet meer gehouden en in het wild kunnen ze niet bestaan.
Citaat:
Ik wou dat er een theorie op aarde was die verlossing zou bieden, maar geen religie of theorie lijkt ons te verlossen van de kwalen die uit onze menselijkheid verder vloeien. Aldus neem ik beter persoonlijke verantwoordelijkheid. Ieder het zijne, ik het mijne.
Kwalen zullen er altijd zijn en er is altijd ruimte geweest om te klagen.
Het positieve is er ook: de wereld groeit enorm, ook in welvaart voor vele mensen en nog veel beter en mooier is mijn atoomtheorie: Gods eeuwige en oneindige Geest te zijn.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2017, 14:58   #96
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom die morfische velden direct als psuedo afdoen?
Dat houdt in hoe de fauna en flora communiceren met elkaar o.a.
Zie hoe insecten communiceren met geuren, dat speelt zich af in de morfische velden.
WTF​ is dat voor onzin? Geuren, dat speelt zich af in de lucht, hoe kom je erbij dat dat via die zever moet gaan?
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 01:13   #97
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
En hier is het volledige experiment, niet alleen het eerste deel:

http://kwc.org/mythbusters/2006/09/e...aw_primar.html
The results: no response whatsoever

Although they had interesting results with the first couple of experiments, they felt that it was probably interference from vibration, electromagnetics, or themselves that skewed the instruments.
…they felt … probably … or themselves … yeah right, ga daarmee naar ‘n examencommisie.
Citaat:
Once they were able to remove these variables from the setup, they weren't able to get the same results.
Op welke wijze hebben ze die ‘variabelen’ dan verwijderd ?
Kan je daar meer over kwijt ?
Citaat:
De conclusie was dan ook duidelijk: myth busted!
Oh really ? Wacht nog maar even met die sigaar op te steken en ‘bust’ dit dan ook maar eerst eens:

Harvard Science Review: https://harvardsciencereview.com/201...ife-of-plants/

University of Missouri: Plants can ‘hear’ themselves being eaten - and become defensive when attacked: http://www.dailymail.co.uk/sciencete...ear-eaten.html

New Scientist: Root intelligence: Plants can think, feel and learn
https://www.newscientist.com/article...eel-and-learn/

Smithsonian Institute: http://www.smithsonianmag.com/scienc...ants-23252007/

Voorlopig is er dus niks ‘busted’, maar mss hebben al die onderzoekers van hierboven het wel mis, quoi…
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 06:05   #98
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
WTF​ is dat voor onzin? Geuren, dat speelt zich af in de lucht, hoe kom je erbij dat dat via die zever moet gaan?
Een ander voorbeeld; geuren spelen zich inderdaad in de lucht af.
De opbouw van een termietenheuvel:

Citaat:
De velden van termietenkolonies. Hij merkte op dat termieten, net als mieren, kolonies bouwen zonder specifieke 'blauwdruk' terwijl ze toch zeer "doelgericht" en coöperatief te werk lijken te gaan. Bij de bouw van bogen in termietenkolonies bijvoorbeeld, maken werkers eerst pilaren, die vervolgens naar elkaar toe buigen tot de groeiende uiteinden elkaar raken. Dit terwijl de werkers elkaar niet kunnen zien. Ze zijn blind. De suggestie dat termietenkolonies door velden worden georganiseerd houdt geen ontkenning in van het belang van normale zintuiglijke communicatie. We weten dat termieten, net als mieren, op verschillende manieren met elkaar communiceren: door geluid, door aanraking, door voedsel te delen en door reuk.
Sheldrake stelt voor om het experiment van Eugene Marais(een Zuid-Afrikaanse wetenschapper) te herhalen die een staalplaat dwars in een termietenheuvel plaatste. De werkers aan de andere zijde van de plaat bouwden eenzelfde toren als aan de andere kant. Dit werpt de vraag op, waar elke werker zijn deel van het algemene ontwerp vandaan haalt?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 07:36   #99
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De meesten doen toch echt wel driftig mee, anders zou onze cultuur niet meer kunnen bestaan.
Het Westen is meer dan Vlaanderen.
Het Westen gaat op veelal vlakken wel vooruit. Maar anderen blijven conservatief steken of gaan achteruit.

Dus ik ben nog altijd Westerling. Alleen waan ik mezelf geen Vlaming of Europeaan meer. En al helemaal geen Belg. Op dat vlak heeft bijbelstudie veel invloed op mij uitgeoefend. Mijn volksnationalisme smolt als sneeuw voor de zon. Ik walg een beetje van mijn cultuur en onthecht mij daar zoveel mogelijk van.
Maar boven al, ik laat het geen invloed meer op mij uitoefenen. Roepen zij rechts, ga ik gewoon links. Fuck them

Citaat:
De drank is er altijd al geweest en zeker geen kenmerk van onze cultuur. Onze cultuur wordt bepaald door de moderne wetenschap en techniek en het kapitalisme en daardoor gaan we naar de maan.
ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar toen ik stopte met drinken werd ik wel aangezet tot drinken hoor. "Allez ge gaat toch ene mee drinken?"
Ik werd van kinds af blootgesteld aan reclames die drank promoten.
Dat oefent invloed op mensen uit en mensen gaan zich daar anders door gedragen. Niet iedereen hetzelfde, maar drank is hoofdmoordenaar nummer 1 in het drugsmilieu. Het is finaal die mens dat het doet, maar drank neemt die remmen weg en de stoppen slaan door.

Drank is een blinde vlek en als marijuana niet kan zijn, zou drank ook niet mogen zijn.

Citaat:
En ga je ook je auto en je computer en je kleren en je huis weg doen?

Het echte kwaad is het eenzijdige materialisme van de wetenschap en de verouderde religies, en beiden wordt verholpen in mijn atoomtheorie.
Ik ben zuinig met energie. Heb een LED tv en een zuinige tablet. Overal hangen LED spotjes en de verwarming brandt enkel maar tijdens de weekends en als het echt koud is. Ik heb mijn wagen verkocht omdat ik een rijverbod heb . Ik koop geen kledij in winkels waar kinderarbeid aan verbonden is. Liefst katoen of hennep vervaardigde kledij en ik heb zo goed als al mijn spelconsoles verkocht. Eén heb ik er overgehouden om mijn relaties met bepaalde mensen te onderhouden.


Citaat:
Tja, Vlaanderen doet me een beetje denken aan een grote provincie, en is vroeger al niet goed mee gekomen met de strijd tegen de katholieken, in Nederland als de tachtigjarige oorlog.

Maar nu hebben de Vlamingen toch een grote kans door mijn atoomtheorie te accepteren, maar ook dat willen ze niet en zullen ze opnieuw achter raken, want met een beetje mopperen kom je er niet.

Het enige aardige van de Vlamingen is de literatuur, de humor, de taal en dan de patattekes...

En dat ze harriechristus gedogen op het forum.....
Dus misschien wordt het nog wat.
Vlaanderen is divers. Maar de grootsteden zijn naar de kloten, zoveel is zeker.

Citaat:
Nou ja: Europa is het grootste economische blok in de wereld geworden en in hun eenheid is er al 72 jaar vrede.
Bekijk het eens van de positieve kant.
Vrede die geschonden is door aanslagen omdat Europa Amerika volgde in het buitenlands beleid. Waaruit een migratietsunami ontstond en waaraan we ons continent verloren. Dat ter zijde.

Citaat:
Maar als niemand meer vlees zou eten is het met de dieren gedaan, want dan worden ze niet meer gehouden en in het wild kunnen ze niet bestaan.
Kwalen zullen er altijd zijn en er is altijd ruimte geweest om te klagen.
Het positieve is er ook: de wereld groeit enorm, ook in welvaart voor vele mensen en nog veel beter en mooier is mijn atoomtheorie: Gods eeuwige en oneindige Geest te zijn.
Het is niet realistisch dat iedereen zou stoppen met vlees eten. Maar minder moet toch kunnen? Hoe minder mensen er vlees eten, of hoe meer mensen matigen met vlees eten hoe meer ruimte de dieren krijgen. En daar is het mij in wezen om te doen.

Theorieën gaan het niet doen, het is in ons pragmatisch handelen waar het verschil huist. De mens is in staat tot verandering, ik ben in staat tot verandering en ik zeg neen. Ik kom in verzet tegen mijn cultuur die een stroom van waanzin veroorzaakt en onthecht mij daarvan.
Als mijn papieren op orde zijn heb ik beloftes na te komen en isoleer ik me volledig af van de urbanisatie. Mijn perzik is wortel aan het schieten.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 10:03   #100
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het Westen gaat op veelal vlakken wel vooruit. Maar anderen blijven conservatief steken of gaan achteruit.
Kan Vlaanderen zich niet optrekken aan Brussel?
Of valt dit buiten Vlaams gebied?
Citaat:
Dus ik ben nog altijd Westerling. Alleen waan ik mezelf geen Vlaming of Europeaan meer. En al helemaal geen Belg. Op dat vlak heeft bijbelstudie veel invloed op mij uitgeoefend.
Je leeft nu in het verre verleden van Adam en Eva en de zondeval?
Citaat:
Mijn volksnationalisme smolt als sneeuw voor de zon. Ik walg een beetje van mijn cultuur en onthecht mij daar zoveel mogelijk van.
Maar boven al, ik laat het geen invloed meer op mij uitoefenen. Roepen zij rechts, ga ik gewoon links. Fuck them
Trump achterna?

Citaat:


ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar toen ik stopte met drinken werd ik wel aangezet tot drinken hoor. "Allez ge gaat toch ene mee drinken?"
Ik werd van kinds af blootgesteld aan reclames die drank promoten.
Dat oefent invloed op mensen uit en mensen gaan zich daar anders door gedragen. Niet iedereen hetzelfde, maar drank is hoofdmoordenaar nummer 1 in het drugsmilieu. Het is finaal die mens dat het doet, maar drank neemt die remmen weg en de stoppen slaan door.
Nu ja: geef de reclame maar de schuld.
En drugs en drank gaat natuurlijk niet samen.
En drugs leidt bovendien ook tot veel ellende.
Citaat:
Drank is een blinde vlek en als marijuana niet kan zijn, zou drank ook niet mogen zijn.
Laat beide gewoon staan en ook roken is slecht.
Citaat:


Ik ben zuinig met energie. Heb een LED tv en een zuinige tablet. Overal hangen LED spotjes en de verwarming brandt enkel maar tijdens de weekends en als het echt koud is. Ik heb mijn wagen verkocht omdat ik een rijverbod heb . Ik koop geen kledij in winkels waar kinderarbeid aan verbonden is. Liefst katoen of hennep vervaardigde kledij en ik heb zo goed als al mijn spelconsoles verkocht. Eén heb ik er overgehouden om mijn relaties met bepaalde mensen te onderhouden.
Allemaal heel idealistisch dus, maar of je daar de cultuur mee redt?
Citaat:



Vlaanderen is divers. Maar de grootsteden zijn naar de kloten, zoveel is zeker.
Nou, dat zal wel meevallen, ook Vlaanderen moet mee in de vaart der volkeren.
Citaat:


Vrede die geschonden is door aanslagen omdat Europa Amerika volgde in het buitenlands beleid. Waaruit een migratietsunami ontstond en waaraan we ons continent verloren. Dat ter zijde.
We gaan echt niet verloren en een flinke injectie van vreemde volkeren kan echt geen kwaad: het houdt ons wakker.
Citaat:


Het is niet realistisch dat iedereen zou stoppen met vlees eten. Maar minder moet toch kunnen? Hoe minder mensen er vlees eten, of hoe meer mensen matigen met vlees eten hoe meer ruimte de dieren krijgen. En daar is het mij in wezen om te doen.
De dieren zullen echt niet meer ruimte krijgen, vergeet dat maar.
Wel kost vlees veel energie en zou daarom minder moeten worden, dus om het milieu en de voedselvoorziening.
Citaat:
Theorieën gaan het niet doen,
Zeker wel en dat is mijn atoomtheorie van de heilige geest.
Dat zet pas echt zoden aan de dijk.
Citaat:
het is in ons pragmatisch handelen waar het verschil huist. De mens is in staat tot verandering, ik ben in staat tot verandering en ik zeg neen. Ik kom in verzet tegen mijn cultuur die een stroom van waanzin veroorzaakt en onthecht mij daarvan.
De mens is een geestelijk wezen en elke verandering begint met de idee daarvoor, dus de theorie.
Alle bestaande idealisme heeft nog geen wezenlijke verandering tot stand kunnen brengen.
Dit omdat de mensheid vast zit aan het materialisme van de wetenschap en bovendien aan verouderde religies.
Citaat:
Als mijn papieren op orde zijn heb ik beloftes na te komen en isoleer ik me volledig af van de urbanisatie. Mijn perzik is wortel aan het schieten.
Een perzik met een wortel?
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be