Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 april 2023, 18:20   #21
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, ik denk dat het onmogelijk is dat Vlaamse filialen van Franstalige partijen zonder hun hoofdkantoor mee zouden doen.
Waarom denk jij dat de Franstaligen over de 'hoofdkantoren' beschikken? Een tegenvoorbeeld is de deelname van CD&V aan 'Zweeds' zonder cdh. Er zijn evenwel minder opties bij de Franstaligen bij gebrek aan een N-VA en VB, dus ze zijn vanzelf sneller incontournable.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 18 april 2023 om 18:20.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 19:47   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Waarom denk jij dat de Franstaligen over de 'hoofdkantoren' beschikken? Een tegenvoorbeeld is de deelname van CD&V aan 'Zweeds' zonder cdh.
Je had misschien niet gemerkt dat ik de CD&V niet bij de "lokale loketten" reken.

De Vlaamse loketten zijn meestal kleinere partijen dan hun hoofdkantoren, en willen er altijd samen mee zijn. Ik heb het over O-VLD, Vooruit en Groen, die respectievelijk altijd kleiner zijn dan hun "hoofdkantoren" en die zich ook enkel maar profileren in samenspraak met hun hoofdkantoren.

De CD&V (en de N-VA) die de erfgenamen zijn van de CVP (en in zekere mate de VU) hebben de gewoonte nog van "zelfstandig" te foefelen zonder moeten te luisteren naar "hun chef aan den overkant".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 08:19   #23
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.453
Standaard

Historisch stramien is dat telkens als er een te groot deel mensen boos werd over wat het regimekartel deed, dat de partij die het meest openlijk mee-deed aan hetgeen boos maakte, dan wordt gesplitst in 2.
Het ene deel is de fractie van die partij die zich zogezegd verzet tegen de koers van de partij, en daarmee zogezegd tegen wat boos maakte
Het andere deel is dan het zogezegde oude, originele, deel, opgeofferd ter afstraffing bij volgende verkiezing.
De boos gemaakte mensen worden dan verondersteld te stemmen op de "afgescheurde" fractie, denkende dat die wat boos maakte, gaan ongedaan maken, en geen nieuwe boosmakende maatregelen gaan nemen.
Natuurlijk blijkt dat laatste niet haha, maar dan heeft het regimekartel alweer zoveel jaar verder kunnen de lakens uitdelen, zeg maar hun smeerlapperij verder zetten.
NVA is daar het momentele voorbeeld van; de kip die straks het volgende ei gaat afscheuren. Herinner nog dat fait-divers van in hun eigen kuikentijd? Ze regelden enkele kamions staken er vanachter wat monopoiliegeld in, belden de pers, spraken af, en reden dan voor de lens ermee ergens over de grens Vlaanderen > Wallonie. Het is nu 20 ofzo jaar later en we hebben de toen bestaande nazi trend gewoon verder zien lopen, met in 2020 hun tot dan toe brutaalste coupen, en die grenzen gaan ze verder verder (geen typfout) blijven leggen. Ze hebben het licht snachts buiten op straat al uit gedaan, straks binnen overdag. Veel straten mag/kan je met je otto niet meer door, straks raak je otto de garage niet meer uit. En bij een volgende pandemie of ander iets dat ze tot Probleem verheven, ga je zonder het nodige door hen uitgereikte pasje buiten blijven staan, naar automaten gedwongen, waar ze je buiten dan hun rantsoen voorschotelen aan 2 keer de prijs binnen.
SChokkerend? Ja en nee, in die volgorde, oude normaal dat abnormaal werd en nieuwe normaal werd.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 09:56   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Over het mystieke huwelijk tussen N-VA en Vooruit :

Citaat:

Een geheim huwelijk tussen N-VA en Vooruit? Demir: Jij wilde kerncentrales sluiten. En ik was de saboteur!” Rousseau: “Ge zijt nog altijd een saboteur!”


N-VA en Vooruit worden ervan beticht geheime huwelijkspartners te zijn, maar Zuhal Demir (N-VA) en Conner Rousseau (Vooruit) steken met scherp in hun allereerste duel. Over begroting, klimaat, onderwijs en integratie. Stelt zij: “Ik wil geen leerkrachten met een hoofddoek.” Antwoordt hij: “Dan liever vijf uur studie, Zuhal?”

Lunchen? Dat deden ze al af en toe. Debatteren? Dat is een primeur. En het ligt gevoelig voor deze twee politici die elkaar persoonlijk appreciëren terwijl tegenstanders hun partijen een Vlaams huwelijk toedichten. Dan krijg je een scherp debat, waarbij Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir de federale regering bekampt en Vooruit-voorzitter Conner Rousseau de Vlaamse. Zegt Rousseau (30): “Alles wat de Vlaamse regering aanraakt, gaat achteruit.” Zegt Demir (43): “Federaal zit de Vlaming gewoon vast aan de PS die niet wil hervormen.” Het is de subtiele handdruk op de arm die enige appreciatie verraadt. Is het toch maar wat gekibbel tussen begeerde huwelijkspartners?

Zuhal Demir (N-VA): “Er is geen geheim huwelijk. Links zegt: “Als je voor Vooruit stemt, kom je bij N-VA.” Vlaams Belang en CD&V zeggen: “Stem je voor N-VA, eindig je bij Vooruit.” Mag de kiezer eerst beslissen? Mogen er alsjeblieft nog verkiezingen zijn? En dan gaat het ook nog over het regeerakkoord. Kom je overeen of niet? Vivaldi-partijen toeteren over dat geheim huwelijk omdat ze schrik hebben van de kiezer.”

Conner Rousseau (Vooruit): “Euhm, wij zijn ook een Vivaldi-partij he! (lacht)”
Jullie kunnen toch niet ontkennen dat het beter klikt? Ooit was alles de schuld van de sossen voor N-VA. En N-VA was voor de sossen een nationalistische duivel.

Rousseau: “Ik ga mij nooit excuseren dat ik goede contacten heb met politici van andere partijen. Zolang ik geen absolute meerderheid heb, moet ik met andere mensen overeenkomen. Politiek is de optelsom van ideologie en wiskunde.”

Demir: “Akkoord. En mag ik meteen Conner iets voor de voeten gooien als jonge politicus? Iets waar ik écht van wakker lig: onze overheidsschuld weegt op zijn generatie en die van mijn dochter. Die schuld is gigantisch. Een Vlaamse baby heeft bij de eerste adem al een schuld van 50.000 euro. Dat kan zo niet verder. Dan nog geld ophalen bij de mensen en intussen schulden opstapelen? Dat maakt me boos. En dat los je niet meer op met de huidige structuren.”

Rousseau: “Daar gaan we.”
Demir: “Hervormen is iets dat een democratisch draagvlak vraagt. De kiezer kan zij die federaal slecht besturen niet allemaal wegstemmen. Op Vlaams niveau kan dat wel. Slechte kinderopvang? Dan stem je niet op CD&V. Vind je het natuurbeleid onvoldoende? Dan stem je niet op mij. Federaal is het andere koek. Je zit als Vlaming vast aan een sterke PS in Wallonië, en die gaan de volgende keer sowieso opnieuw besturen. Ik wil hervormen, Conner wil hervormen, maar de PS wil dat niet.”

Rousseau: “Allez, ze heeft de hele debatfiche van N-VA afgerammeld in de eerste vijf minuten. In 2019 heeft de Vlaming de centrumrechtse regering-Michel met N-VA en haar beleid trouwens wél weggestemd. Daar was geen meerderheid meer voor. Net zoals voor jullie confederalisme. Dat is science fiction.”

Demir: “Ik hoor precies Paul Magnette!”

Rousseau: (rolt met ogen) “Eigenlijk zeg je aan de Vlaming: ‘we gaan nog 10 jaar ruziemaken over de structuren van het land, maar inhoudelijk verandert intussen niets.’ N-VA wil meer naar Vlaanderen halen, maar is het daar wel zoveel beter?

Demir: “Absoluut!”

Rousseau: (blaast) “De kwaliteit van het onderwijs daalt. Na vier jaar komt Ben Weyts eens met een raad der wijzen, want hij weet het niét. Er was nog nooit zo’n ontevredenheid over De Lijn. De wachtlijsten in de zorg zijn lang. Er is crisis in de kinderopvang en in de rusthuizen. Het klimaatbeleid zit onder nul. Zuhal, wie op een wachtlijst staat, denkt niet aan confederalisme. Ze zijn boos dat ze al 20 jaar op een wachtlijst staan.”
Die problemen zijn er wel, mevrouw Demir. Dat kan u niet ontkennen.

Demir: “Ik ontken niet dat er uitdagingen zijn in Vlaanderen. Er wordt aan gewerkt: de noodlijdende crèches kregen onlangs 115 miljoen euro meer. Nog nooit ging zo’n budget naar welzijn. En over onderwijs vind ik u écht niet correct. In 2011 zei Pascal Smet (Vooruit, ex-minister van onderwijs, red): ‘er is een lerarentekort.’ En wat is er gebeurd? Niks. Het gelijkekansendecreet van Frank Vandenbroucke! Gelijke kansen betekende het niveau doen dalen. Nu moeten wij dat opkuisen. Ben (Weyts, red.) haalt leerkrachten uit de privé. Hij legt de lat hoger met de eindtermen. Hij komt met een taaltest voor de kennis van het Nederlands. In de kleuterklas sprak ik geen woord Nederlands, dat was een traumatische ervaring. Ik werd uit die klasjes gehaald om te studeren terwijl anderen konden spelen. Stigmatiserend, vindt Vooruit! Niks van.”

Rousseau: “Ow, ow, ow! Wij zijn voor taaltesten. De kennis van taal is essentieel voor gelijke kansen. Als je op je 6 jaar geen Nederlands kent, ben je een vogel voor de kat. Toen jij kleuter was, Zuhal, waren er nog genoeg leerkrachten. Vandaag niet. Als leerkracht, verantwoordelijk voor 27 kleuters, kan je nog net hun jaske aandoen en hun snottebellen afvegen. Ze hebben geen tijd om kleuters taal aan te leren. Als je thuis geen Nederlands hoort, moet je er zo vroeg mogelijk mee in aanraking komen. En dan heb je ook betaalbare kinderopvang nodig waar men Nederlands spreekt.”

Demir: (droog) “Nu weet ik nog niet waarom je dan tegen de taaltest stemde.”

Rousseau: “Omdat je één keer meet bij kleuters, maar het vervolgens niet verder opvolgt. Om te zien of je taalbeleid werkt moet je kinderen jaarlijks meten om te kijken of je taalbeleid werkt.”

Demir: “Ze krijgen bij een slechte score een taalbad en als het niet goed genoeg is moeten ze soms zelfs blijven zitten! Is dat niét opvolgen?”


Zuhal Demir kaart de federale wachtlijsten aan, want ze geraakt maar niet bij de tandarts. Poetshulp Jenny ook niet. Ze hamert opnieuw op de begroting die de ergste ooit is. Rousseau ziet hoe het debat naar het federale zwenkt, en brengt het terug naar het Vlaamse debat.


Rousseau: “Wat ben je met een begroting op orde als je geen leerkrachten hebt, geen plek in de opvang en uw niveau altijd maar daalt. Dan maak jezelf blaasjes wijs. Moet het federaal beter? Ja. Maar alles wat de Vlaamse regering aanraakt, gaat achteruit.”
Meneer Rousseau, die slechte begroting federaal is toch een groot pijnpunt? Er moet nog 12 miljard euro gevonden worden tegen 2026.

Rousseau: “Die begroting moet absoluut beter. Dat is nodig om te kunnen blijven investeren in gezondheidszorg, goede pensioenen én klimaat.”

Demir: “Daarnet klonk het niet belangrijk. En dit zijn maar woorden, geen daden. Jij durft de PS, uw broederpartij, niet tot de orde roepen als ze weer wil gaan uitgeven.”

Rousseau: “Weet je wat een verschil is tussen ons? Ik roep mensen ter orde achter de schermen. Jij doet dat op televisie of Twitter. Dat Brussel en Wallonië wat de begroting betreft een tandje - of beter gezegd een gebit - moeten bijsteken, daar ben ik het volmondig over eens. Dat heb ik trouwens al vaak gezegd.”
Het voorstel van Ben Weyts over het kindergeld zorgde voor veel kritiek. Maar in feite volgt u N-VA daar ook in, meneer Rousseau.

Rousseau: “Ben Weyts wil ouders bestraffen die thuis geen Nederlands spreken. Dat vind ik debiel, thuis spreek je wat je wil. Maar ik vind wél dat ouders die het Nederlands totaal niet machtig zijn, verplicht op taalles moeten. Dat gaat mij niet om ‘de Vlaamsche taal’ en ze moeten niet het ‘Groot Dictee der Nederlandse taal’ winnen hè, maar ze moeten wel de problemen van hun kind begrijpen. Als ze dat weigeren, moet een sanctie kunnen volgen. Ook financieel.”

Demir: “Jij noemde Ben zijn voorstel eerst debiel, om het daarna ongeveer te kopiëren. Thuis spreek je wat je wil. Ik ben blij dat ik Turks kan. En ja, de kennis van het Nederlands is uiterst belangrijk. Maar ze moeten het ook zélf doen hè. We kunnen ze niet altijd bij het handje vasthouden. Conner had gelijk toen hij zei dat hij België niet meer herkende in Molenbeek. Het bewijs dat mensen pamperen niet werkt.”
Zijn leerkrachten met een hoofddoek dan een optie om dat grote tekort op te vangen?

Rousseau: “Ik wil zoveel mogelijk leerkrachten voor de klas. Gaan we dan onnozel doen over hoe die leerkracht eruit ziet? Of wat haar familienaam is? In zo’n crisis moet je pragmatisch zijn. Als iemand een hoofddoek heeft en zegt: 1 plus 1 is 2 en die schrijft ‘Ik vind’ met een d en niet met een t. Wat is dan juist het probleem?”

Demir: “Conner, het gaat écht niet over iemand met een vreemde familienaam of er andere looks! Maar een hoofddoek is een religieuze en ideologische uiting.”

Rousseau: “Er hangen kruisjes in 80% van de klaslokalen!”

Demir: “Ik wil niet dat minderjarige meisjes vooraan in de klas een hoofddoek zien. Punt. Zo probeer je via het lerarentekort een linkse agenda door te duwen. Iemand die les wil geven, vindt dat belangrijker dan die hoofddoek. Je kan die hoofddoek uitdoen in de klas. Ik ben voor de emancipatie van de vrouw, maar ik heb Vlaanderen zien versluieren. In de cité waar ik woonde, droegen de eerste generatie vrouwen amper hoofddoeken.”

Rousseau: “Maar dus liever vijf uur studie dan een leerkracht met hoofddoek? Je zegt eigenlijk: op school mag er geen religie zijn. Ik ben daar voor als vrijzinnige. Dat wil zeggen: één onderwijsnet vanuit de overheid. Geen moslimscholen, geen jodenscholen en dus ook geen katholieke scholen.”

Demir: “Het verschil is dat katholieke scholen hier traditie zijn. Als vrijzinnige kan je terecht in het GO-onderwijs. Daar stuur ik mijn dochter ook heen. Maar ik ben fundamenteel tegen een moslimschool. Je bent naïef als je denkt dat het geen invloed heeft.”

Rousseau: “Dus je bent tegen de vrijheid van onderwijs. Je wil de ene godsdienst wel, de andere niet.”

Demir: “En jij wil nu wél leerkrachten met een hoofddoek? Dat is de klok terugdraaien terwijl we net zover gekomen zijn.”
Mevrouw Demir, Vooruit valt u aan op uw klimaatbeleid. Conner Rousseau noemde het hier al nul. En volgens Europarlementslid Kathleen Van Brempt gaat u niet eens naar de Europese Raad.

Rousseau: “Ja Zuhal! Je gaat niet eens naar de Europese vergaderingen. Hoe kan je voor de Vlaming strijden als je niet gaat?”

Demir: “Het probleem is wederom de structuur van België.”

Rousseau: “Het is weer de fout van een ander!”

Demir: “Als ik ga, moet ik beslissingen verdedigen die genomen zijn door alle Belgische Klimaatministers samen. Zakia Khattabi, Tinne Van der Straeten, Alain Maron, … Dat zijn allemaal ecologisten die knettergek zijn! Als ik mijn standpunt mag brengen, zit ik op de eerste rij, maar dat mag niet. Die groenen willen de Vlaming opzadelen met een gigantische factuur! De mensen kunnen dat vandaag niet betalen, want ze kunnen al amper hun tank volgieten of hun huis verwarmen.”
Is een consensus tussen groenen en N-VA onmogelijk dan?

Rousseau: “Als je nooit met iemand kan samenwerken, gebeurt er niks! Sorry, Zuhal!”

Demir: “Ik werk godganse dagen samen. Ik had meer dan 300 vergaderingen! Maar tussen ons en Ecolo vind je geen consensus.”

Rousseau: “Van mij mag je klimaat terug herfederaliseren hoor!”

Demir: “Dan gaat de factuur omhoog: néé dank u!”

Rousseau: “Wie heeft de BTW verhoogd op energie ? N-VA. Wie heeft het verlaagd? Vooruit. Dat zijn feiten hé.”

Demir: “Dat inkomstverlies zal de overheid dus op een andere manier moeten compenseren. Kortom: de Vlaming betaalt dat terug.”

Rousseau: “De Vlaming betaalt al. Omdat er geen Vlaams klimaatbeleid is.”

Demir: (verontwaardigd) “Wat? Er is meer dan ooit een klimaatbeleid! Toen ik toekwam stond de CO2-reductie op min 4%. Bruno Tobback wist in 2007 al wat hij moest doen maar deed het niet, uit schrik niet meer verkozen te geraken.”

Rousseau: “Je kent uw eenzijdige lezing van de geschiedenis van de sossen wel goed. Maar over de toekomst hoor ik niet veel.”

Demir: “Ik ben net aan de toekomst aan het schrijven! De CO2-reductie staat nu op min 10%. Er zijn nog nooit zo veel zonnepanelen gezet. Ik ben de eerste minister van Klimaat in héél Europa die en renovatieverplichting heeft ingevoerd.”
Maar klopt het niet dat veel mensen dat geld niet hebben voor een renovatie?

Demir: “Meer dan een miljard euro heb ik vrijgemaakt zodat de werkende Vlaming kan renoveren! Het is ongezien hoeveel mensen een aanvraag doen voor die premies. En ja, werkende Vlamingen krijgen ook premies. Zij worden al op genoeg vlakken geviseerd.”

Rousseau: “Stop nu toch eens met dat riedeltje. De werkende Vlaming betaalt vandaag in Europa de meeste energiekosten. Waarom? Omdat wij de slechtst geïsoleerde woningen hebben in heel Europa. Dat is niet uw fout, niet de mijne. Dat is gewoon zo. Maar hoe kan je dan zeggen tegen de burgers dat ze maar moeten renoveren, terwijl zo veel mensen al moeite hebben om hun energiefactuur te kunnen betalen. De Vlaamse regering geeft geld aan mensen die al geld hebben om te renoveren. Goed, maar dan moet je vooral de kwetsbaren helpen. Zij hebben de hoogste facturen.”
Demir: “Ik ontzorg ook mensen die geen geld hebben! Ik heb de energiehuizen versterkt. Mensen die in een sociale woning wonen, moeten zonnepanelen krijgen. Dat doen we al-le-maal hè! Maar jij wil hen nog een Europese koolstoftaks laten betalen! Een taks die de consument wel degelijk iets zal kosten. J?*j wilde ook nog eens gascentrales plaatsen en kerncentrales sluiten. En ?*k was de saboteur!”

Rousseau: “Je was niet de saboteur, ge zijt nog altijd de saboteur! Mensen moeten minder energie verbruiken: dat is goed voor het klimaat én de portemonnee. Maar wat jij doet is gewoon aanmodderen met het beleid en mensen niet helpen om minder energie te verbruiken. Dat is een beetje zoals CD&V op landbouw.”

Demir: (gepikeerd) “Excuseer?! Niet veranderen?! Vlaanderen is de enige regio die haar energiebesparingsdoelen haalt! We zijn de enige met een renovatieplan. Ik heb meer dan een half miljard euro vrijgemaakt om aan klimaatadaptie te doen. Zolang Rusland, India en China niks doen tegen de klimaatopwarming? Dan moeten wij ons vooral aanpassen. Over de taalgrens heeft links nog niet van klimaatadaptie gehoord.”
Hoe stevig het ook botste, er waren ook raakvlakken. Is dit nu de paringdans van aantrekken en afstoten die we moesten aanschouwen?

Rousseau: “Misschien wilde Zuhal zich nu hard afzetten, maar ik heb vooral gezegd waar wij voor staan. Als Zuhal geen podcasts wil maken over het verleden, kan ik altijd praten.”

Demir: “Nee Conner. Ik stoor mij aan het feit dat je voor die partij geen verantwoordelijkheid neemt. Jij bestuurt Vivaldi, maar in de pers doe je alsof je er niks mee te maken hebt. Dat was mijn punt. Over onderwijs? Hoe komt het dat het niveau is gedaald?”

Rousseau: (cynisch) “De fout van de sossen zeker? Ik denk dat je een oude debatfiche mee hebt genomen vandaag.”
Wordt Conner Rousseau eerst premier of Zuhal Demir eerst minister-president?

Demir: “Misschien worden we eerder burgemeester? (lacht). Ik wil écht verder werken op leefmilieu. Ik voel dat ik de tanker aan het keren ben en heb nog een termijn nodig. En Conner? Ik apprecieer dat hij helder en duidelijk is. Maar hij moet ook verantwoordelijkheid durven nemen.”

Rousseau: “Ah, dat had ik nog niet gehoord vandaag! (lacht) Zuhal weet dat ik haar Sturm und Drang apprecieer. Als ze het in haar kop heeft, heeft ze het niet in haar gat. En dat is een voordeel als je verandering wil. Slechter dan Jan Jambon kan het niet worden. De bruis is uit de frisdrank - als er ooit bruis in zat. Zuhal kan leven in de brouwerij brengen, als ze leert samenwerken. Maar ik kijk naar een nieuwe generatie politici, ook Zuhal, om in dit land goed door te pakken.”
https://www.hln.be/binnenland/een-ge...teur~ae958d74/

Een politiek interessant debat tussen de leading lady van N-VA in de VlaReg en oppositieleider Conah van Vooruit waarbij ze alletwee ondanks een duidelijk wederzijds respect toch elkaar niet ontzien. Alle 2 spits, verbaal sterk en met een krachtige overtuiging.

En ja, natuurlijk ontkent men dat dat geheim huwelijk wel degelijk al op de kalender staat.

Er staan wat pareltjes in, bv hoe Conner Ben Weyts afmaakt op zijn onkunde op zijn departement. Maar ook Demir scoort door zeer principieel 'neen' te zeggen tegen hoofddoeken voor de klas 'omdat ze anders geen leerkrachten genoeg vinden'.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 april 2023 om 09:57.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 20:10   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Over het mystieke huwelijk tussen N-VA en Vooruit :
Bartje gaat een Verhofstadje doen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be