Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 14 september 2011, 18:17   #281
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Goed, wees dan consequent.

Het is niet omdat het in de Talmoed staat dat joden zich als ''Uitverkoren Volk'' moeten opstellen en gedragen.

.
Wat heeft dat met "een complot" te maken?
drosophila is offline  
Oud 14 september 2011, 18:26   #282
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat een zielige poging.Het is niet omdat het uit de pen komt van een geleerde, dat het antisemitisme enige grond, laat staan bestaansrecht zou hebben.

Speciaal voor u:

Truth Suppression Techniques


Citaat:
4. Use a straw man. Find or create a seeming element of your opponent's argument which you can easily knock down to make yourself look good and the opponent to look bad. Either make up an issue you may safely imply exists based on your interpretation of the opponent/opponent arguments/situation, or select the weakest aspect of the weakest charges. Amplify their significance and destroy them in a way which appears to debunk all the charges, real and fabricated alike, while actually avoiding discussion of the real issues.

5. Sidetrack opponents with name calling and ridicule. This is also known as the primary 'attack the messenger' ploy, though other methods qualify as variants of that approach. Associate opponents with unpopular titles such as 'kooks', 'right-wing', 'liberal', 'left-wing', 'terrorists', 'conspiracy buffs', 'radicals', 'militia', 'racists', 'religious fanatics', 'sexual deviates', and so forth. This makes others shrink from support out of fear of gaining the same label, and you avoid dealing with issues.
.

Laatst gewijzigd door straddle : 14 september 2011 om 18:30.
straddle is offline  
Oud 14 september 2011, 18:29   #283
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat heeft dat met "een complot" te maken?

Vraag het aan uw denkgenoot, Van Maerlant, die van Het Grote Joodse Complot sprak. Ik sprak van bittere realiteit.

.
straddle is offline  
Oud 14 september 2011, 18:39   #284
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Intussen weten we nog steeds niet officieel WAAROM en VOOR HOELANG ( definifitief?) Nestor Burma verbannen is.

Voor de rest stel ik voor om de discussie verder te zetten in daarvoor bestemde draden.

.

Laatst gewijzigd door straddle : 14 september 2011 om 18:40.
straddle is offline  
Oud 14 september 2011, 18:42   #285
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Speciaal voor u:

Truth Suppression Techniques




.
Kunt u een beetje specifieker zijn? Op welke manier zou ik mij daaraan schuldig maken? Toch niet omdat ik u heb gewezen op de drogreden van het valse gezagsargument?
drosophila is offline  
Oud 14 september 2011, 19:02   #286
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Kunt u een beetje specifieker zijn? Op welke manier zou ik mij daaraan schuldig maken? Toch niet omdat ik u heb gewezen op de drogreden van het valse gezagsargument?

Is dat zo moeilijk om te begrijpen? Neen. Om te willen inzien? Ja, natuurlijk.


U vermijdt de essentie van de discussie en komt zelf met niet ter zake doende of ontwijkende debunk zever op de proppen.

U gebruikt daarvoor name calling en ''geladen woorden'' (direct antisemitisme bovenhalen bv), dat zijn dooddoeners (ook op zichzelf een soort van gezagsargument) om discussie uit de weg te gaan.

U isoleert direct een makkelijk te misbruiken aspect uit mijn tekst, vergroot het uit (het gezagsargument) en gaat daar verder op in, weg van de essentie van wat ik zei en om niet verder in te moeten gaan op de inhoud van wat ik zei.

Allemaal dooddoeners. Willen winnen in de discussie met uw eigen gezagsargumenten, ipv gewoon op de inhoud verdergaan.
straddle is offline  
Oud 15 september 2011, 00:56   #287
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Laten we elkaar geen mietje noemen, er bevinden zich geen serieuze historici onder de revisionisten.


Dan vrees ik dat wij mekaar niets te zeggen hebben. Wat een gezeik is me dat zeg.

[EDIT]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De enigen die een revisionistische of negationistische kijk op de holocaust hebben zijn nephistorici met een eigen agenda.
Ik had het dus niet noodzakelijk over revisionisten die schrijven over de shoa, al zijn ook daar voorbeelden van serieuze en legitieme historici die werden uitgespuwd door het (historiografisch) establishment.

Uw eerste uitspraak gaat voor u dus enkel op voor revisionisten die schrijven over de shoa? Of gaat die ook op voor revisionisten die schrijven over andere zaken, zoals bijvoorbeeld over de Pacifische Oorlog?

[EDIT]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ze vallen onder dezelfde wet en zijn dus beiden verboden.
Dat is klinkklare onzin hoor, Alboreto. Revisionisme is niet verboden, er zouden nogal wat historici het gevang in vliegen. Negationisme is dat wel, maar ook dat zou niet verboden moeten zijn.
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 15 september 2011 om 01:05.
donzigschaap is offline  
Oud 15 september 2011, 09:13   #288
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht


Dan vrees ik dat wij mekaar niets te zeggen hebben. Wat een gezeik is me dat zeg.

[EDIT]


Ik had het dus niet noodzakelijk over revisionisten die schrijven over de shoa, al zijn ook daar voorbeelden van serieuze en legitieme historici die werden uitgespuwd door het (historiografisch) establishment.

Uw eerste uitspraak gaat voor u dus enkel op voor revisionisten die schrijven over de shoa? Of gaat die ook op voor revisionisten die schrijven over andere zaken, zoals bijvoorbeeld over de Pacifische Oorlog?

[EDIT]


Dat is klinkklare onzin hoor, Alboreto. Revisionisme is niet verboden, er zouden nogal wat historici het gevang in vliegen. Negationisme is dat wel, maar ook dat zou niet verboden moeten zijn.
De oorzaak van d verwarring ligt bij negationisten die zichzelf 'revisionisten' noemen, zie bericht 278 in deze draad.
drosophila is offline  
Oud 15 september 2011, 10:26   #289
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De oorzaak van d verwarring ligt bij negationisten die zichzelf 'revisionisten' noemen, zie bericht 278 in deze draad.
Dat negationisten die term wensen te kapen is niet de schuld van revisionisten. Ik kan er gewoon niet goed tegen als mensen (en velen doen dat) de twee gelijkstellen alsof het ook daadwerkelijk hetzelfde is. Het is daarom dat veel onschuldigen (al zouden ook negationisten onschuldig moeten zijn, maar dat vind u ook geloof ik) ook worden aangepakt. Als negationisme niet illegaal was, dan bestond dit probleem volgens mij in mindere mate.

Een zeer cynische bemerking zou zijn dat de overheid niets liever wilt dan dat er zeer veel "geschiedenis" de ronde doet, omdat het dan gemakkelijker wordt revisionisten die moeilijk doen te discrediteren. Dus maakt ze het illegaal.
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."
donzigschaap is offline  
Oud 15 september 2011, 18:49   #290
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De oorzaak van d verwarring ligt bij negationisten die zichzelf 'revisionisten' noemen, zie bericht 278 in deze draad.
Bericht 278 is een belachelijk gezagsargument ()


Maar daar blijft het niet bij. Objectiviteit is totaal uitgesloten. Ik heb even een steekproef gedaan en wat blijkt???? De auteur doet immers beroep op tal van joodse schrijvers. Vooral om zijn conclusie te maken. Kijk de bibliografie maar na.



De conclusie van die tekst doet beroep op:

Henry Rousso: gerespecteerd, maar joods. Onmogelijk neutraal in deze.

Annette Wieviorka: Ueber ueber joods + politieke activiste: objectiviteit in deze is totaal uitgesloten.



.
straddle is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be