Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2011, 15:08   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard Een peiling over dopgeld in De Standaard

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111018_127

titel: Belgen zijn voor afnemende werkloosheidsuitkering

een paar zinnen:

Citaat:
Het voorstel om de werkloosheidsvergoeding te laten afnemen met de tijd, krijgt bijval van 78 procent van de ondervraagden in een enquête van het uitzendbureau Tempo-Team.

Bijna de helft van de Belgische bevolking (49%) vindt de huidige werkloosheidsuitkeringen ook te hoog, zo blijkt uit het onderzoek. Voor de peiling werden 1.500 Belgen ondervraagd.

Ruim de helft van de respondenten zou een werkloosheidsuitkering die hoger ligt dan het leefloon, voorts willen beperken tot 1 jaar voor werklozen jonger dan 55 jaar, en 76 procent vindt dat de uitkering afhankelijk moet zijn van het totale gezinsinkomen en -vermogen.

Om het aantal werkenden te laten stijgen, staan de Belgen open voor verregaande en soms harde maatregelen, stellen de onderzoekers vast. Zo vinden onze landgenoten dat werklozen verplicht moeten worden om bij of om te scholen (88%) en actief naar werk te zoeken. Doen ze dat niet, dan moeten ze gestraft worden, zegt 84 procent.

Na 1 jaar werkloosheid moet iemand verplicht worden om regelmatig vrijwilligerswerk of gemeenschapsdienst te verrichten (83%), elke werkaanbieding te aanvaarden (68%) en een knelpuntberoep aan te leren (62%). Daarnaast spreekt 71 procent zich uit voor een tweewekelijkse controle van de werkzoekenden.
Punt van discussie:
Nutteloze peiling. Ze hebben de mening niet gevraagd van Di Rupo en madame Non.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 15:17   #2
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Als collega 1 op 10 minuten 200 doosjes kan vouwen, moeten de andere collega's ook verplicht worden 200 doosjes op 10 minuten te kunnen vouwen, zoniet volgt ontslag zonder behoud van uitkeringen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 15:18   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Als collega 1 op 10 minuten 200 doosjes kan vouwen, moeten de andere collega's ook verplicht worden 200 doosjes op 10 minuten te kunnen vouwen, zoniet volgt ontslag zonder behoud van uitkeringen.
touché
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 15:25   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Ja in het Palermo aan de Maas moet ge met zo een maatregelen niet afkomen natuurlijk...

stel u voor , in Luik , Vlaams moeten leren om bijvoorbeeld, bij een bedrijf in Leuven te gaan werken, en dan nog werken op zijn Vlaams ook, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 15:25   #5
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

En liefst 2-wekelijkse controle natuurlijk. Een beetje gezonde stress
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 15:34   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja in het Palermo aan de Maas moet ge met zo een maatregelen niet afkomen natuurlijk...

stel u voor , in Luik , Vlaams moeten leren om bijvoorbeeld, bij een bedrijf in Leuven te gaan werken, en dan nog werken op zijn Vlaams ook, ...
In het eigen-volk -eerst-aan-het-nepcontract-en lage-loonwerk -COUNTRY natuurlijk wel.

Doppen is blijkbaar niet erg populair bij niet-doppers.

Waarom vroegen ze het niet eens aan doppers? Dat is tenslotte oon 1/10-de van de bevolking.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 15:40   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In het eigen-volk -eerst-aan-het-nepcontract-en lage-loonwerk -COUNTRY natuurlijk wel.

Doppen is blijkbaar niet erg populair bij niet-doppers.

Waarom vroegen ze het niet eens aan doppers? Dat is tenslotte oon 1/10-de van de bevolking.
Never bite the hand that feeds you, ... is u vreemd zeker ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 15:46   #8
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Never bite the hand that feeds you, ... is u vreemd zeker ?
6 op 10 jobs is zwaar gesubsidieerd. 1 op 3 nieuwe jobs is een dienstencheque.
http://www.hln.be/hln/nl/5336/Regioj...zes-jaar.dhtml

Tot zover onze nepeconomie.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 15:52   #9
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111018_127

titel: Belgen zijn voor afnemende werkloosheidsuitkering

een paar zinnen:



Punt van discussie:
Nutteloze peiling. Ze hebben de mening niet gevraagd van Di Rupo en madame Non.
Dus men vindt dat een werkloosheidsuitkering afhankelijk moet zijn van inkomen en vermogen. Ik wil het even hebben over dat laatste.

Stel, je hebt 20 jaar gewerkt. Uwe baas reorganiseert en gooit alle 40-jarigen buiten omdat die naar zijn goesting te duur zijn. Gevolg ge komt op de den dop en ze zeggen : nee, ge hebt een eigen kot, dus eerst verkopen en opdoen, vooraleer je dop krijgt.

Denk je echt dat dit een gezonde beslissing is ?

Als het antwoord ja is, dan denk ik echt dat jullie gewoonweg dom zijn.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 15:55   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
6 op 10 jobs is zwaar gesubsidieerd. 1 op 3 nieuwe jobs is een dienstencheque.
http://www.hln.be/hln/nl/5336/Regioj...zes-jaar.dhtml

Tot zover onze nepeconomie.
Dat bedoel ik dus, ze nemen hele happen uit ons hand, en ons armen ook als we niet oppassen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 15:57   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dus men vindt dat een werkloosheidsuitkering afhankelijk moet zijn van inkomen en vermogen. Ik wil het even hebben over dat laatste.

Stel, je hebt 20 jaar gewerkt. Uwe baas reorganiseert en gooit alle 40-jarigen buiten omdat die naar zijn goesting te duur zijn. Gevolg ge komt op de den dop en ze zeggen : nee, ge hebt een eigen kot, dus eerst verkopen en opdoen, vooraleer je dop krijgt.

Denk je echt dat dit een gezonde beslissing is ?

Als het antwoord ja is, dan denk ik echt dat jullie gewoonweg dom zijn.
Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, iemand die 20 jaar gewerkt heeft, heeft bijgedragen aan het systeem, en heeft dus zekere rechten opgebouwd, die mensen moeten meer en langer gebruik kunnen maken van het systeem dat is niet meer dan eerlijk.

Maar je kan toch niet verwachten dat een schoolverlater of een economisch vluchteling hier direct eens langs de kassa passeert en levenslang x euro's trekt voor op zijn reet te zitten... ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 16:00   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
6 op 10 jobs is zwaar gesubsidieerd. 1 op 3 nieuwe jobs is een dienstencheque.
http://www.hln.be/hln/nl/5336/Regioj...zes-jaar.dhtml

Tot zover onze nepeconomie.
Kijk er maar posts van mij op na van jaren geleden, je zal zien dat ik toen al zei dat de verhouding werkenden / gebruikers van het systeem totaal scheef getrokken was, en dat dat niet kon blijven duren...

Ik verschiet hier niet van, en ik weet heel goed dat de bodem van de put nog lang niet in zicht is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 16:17   #13
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, iemand die 20 jaar gewerkt heeft, heeft bijgedragen aan het systeem, en heeft dus zekere rechten opgebouwd, die mensen moeten meer en langer gebruik kunnen maken van het systeem dat is niet meer dan eerlijk.

Maar je kan toch niet verwachten dat een schoolverlater of een economisch vluchteling hier direct eens langs de kassa passeert en levenslang x euro's trekt voor op zijn reet te zitten... ?
Hoeveel schoolverlaters krijgen precies levenslang x euro's om op hun reet te zitten?

Ik moest als schoolverlater me onmiddellijk aanbieden op de vdab en regelmatig bij de RVA komen tonen wat ik allemaal gedaan had in mijn zoektocht naar een job. Ik heb er daar ook heel wat zien geschrapt worden omdat ze niet gezocht hadden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 17:10   #14
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, iemand die 20 jaar gewerkt heeft, heeft bijgedragen aan het systeem, en heeft dus zekere rechten opgebouwd, die mensen moeten meer en langer gebruik kunnen maken van het systeem dat is niet meer dan eerlijk.

Maar je kan toch niet verwachten dat een schoolverlater of een economisch vluchteling hier direct eens langs de kassa passeert en levenslang x euro's trekt voor op zijn reet te zitten... ?
Wat economische vluchtelingen betreft, de wetgeving bestaat, maar word niet toegepast.
Wat schoolverlaters betreft, dient men er toch rekening mee te houden, zeker in deze tijden dat er niet altijd jobs voorradig zijn en dat een aanstelling een bepaalde tijd kan duren. Voor afgestudeerden die nog bij hun ouders wonen, vermoed ik dat er weinig problemen zijn. Alleenstaande afgestudeerden daarentegen, zullen uit noodzaak, iedere job moeten aannemen, maar als dat in de ogen van een nieuwe werkgever, een minderwaardige job is, bestaat de mogelijkheid dat daardoor je CV in de onderste lade beland.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 17:20   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Als collega 1 op 10 minuten 200 doosjes kan vouwen, moeten de andere collega's ook verplicht worden 200 doosjes op 10 minuten te kunnen vouwen, zoniet volgt ontslag zonder behoud van uitkeringen.
Dat is even weinig terzake als:
als één afgestudeerde uit de klas dopgeld krijgt levenslang, moeten alle 19 andere afgestudeerden dat ook krijgen.

Dat is even stom als:
een werkgever met tien arbeiders rangschikt deze allemaal naargelang ze hem opbrengen, en ontslaat dan de negen 'slechtsten'.
En Kameleon denkt dat die werkgever nu meer winsten gaat maken.


Overigens wil ik opmerken dat de peiling gebeurde bij 'de mensen'. Het zou dus een richting kunnen zijn van wat 'de bevolking' erover denkt.
Niet wat klein-links erover denkt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 17:21   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
touché
touché in zijn eigen gat ja
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 17:26   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dus men vindt dat een werkloosheidsuitkering afhankelijk moet zijn van inkomen en vermogen. Ik wil het even hebben over dat laatste.

Stel, je hebt 20 jaar gewerkt. Uwe baas reorganiseert en gooit alle 40-jarigen buiten omdat die naar zijn goesting te duur zijn. Gevolg ge komt op de den dop en ze zeggen : nee, ge hebt een eigen kot, dus eerst verkopen en opdoen, vooraleer je dop krijgt.

Denk je echt dat dit een gezonde beslissing is ?

Als het antwoord ja is, dan denk ik echt dat jullie gewoonweg dom zijn.
Ik vind dat je gelijk hebt.

Ik vergelijk het met een brandverzekering: als een eigenaar van een dikke villa jarenlang zijn brandpremie betaald heeft, en dan brandt zijn kot af, dan moet hij kunnen trekken.

Maar blijkbaar vinden een redelijk groot aantal mensen dat madam den dokteur met haar buitenverblijven (een appartement aan zee, een chalet in de Ardennen en een villaatje in Marbella) eigenlijk maar profiteert van het systeem.

Hoe zou dat komen denkt ge?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 17:31   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hoeveel schoolverlaters krijgen precies levenslang x euro's om op hun reet te zitten?

Ik moest als schoolverlater me onmiddellijk aanbieden op de vdab en regelmatig bij de RVA komen tonen wat ik allemaal gedaan had in mijn zoektocht naar een job. Ik heb er daar ook heel wat zien geschrapt worden omdat ze niet gezocht hadden.
Daar bestaan statistieken over, en die zijn al vermeld geweest op dit forum.

Heel veel waren het er niet, maar hou je vast: de derde generatie werklozen zit er aan te komen:

grootvader: nooit één dag van zijn leven (wit) gewerkt, inmiddels op pensioen

zoon: het ziet er naar uit dat hij de laatste tien jaar van zijn leven op den dop zal blijven, net zoals hij altijd gedaan heeft

kleinzoon: zal in de voetsporen van zijn voorvaderen treden, gezien zijn prestaties op school en zijn houding als hangjongere op 't pleintje, gezien zijn aangename contacten met de jeugdrechter ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 17:33   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wat economische vluchtelingen betreft, de wetgeving bestaat, maar word niet toegepast.
Wat schoolverlaters betreft, dient men er toch rekening mee te houden, zeker in deze tijden dat er niet altijd jobs voorradig zijn en dat een aanstelling een bepaalde tijd kan duren. Voor afgestudeerden die nog bij hun ouders wonen, vermoed ik dat er weinig problemen zijn. Alleenstaande afgestudeerden daarentegen, zullen uit noodzaak, iedere job moeten aannemen, maar als dat in de ogen van een nieuwe werkgever, een minderwaardige job is, bestaat de mogelijkheid dat daardoor je CV in de onderste lade beland.
O ja, veel werkgevers vinden werken vies ....

gij zijt ook nogal ne zwanzer hé.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 17:35   #20
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maar je kan toch niet verwachten dat een schoolverlater of een economisch vluchteling hier direct eens langs de kassa passeert en levenslang x euro's trekt voor op zijn reet te zitten... ?
Toch iemand hier die redelijk is.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be