Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2011, 17:39   #21
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wat economische vluchtelingen betreft, de wetgeving bestaat, maar word niet toegepast.
Wat schoolverlaters betreft, dient men er toch rekening mee te houden, zeker in deze tijden dat er niet altijd jobs voorradig zijn en dat een aanstelling een bepaalde tijd kan duren. Voor afgestudeerden die nog bij hun ouders wonen, vermoed ik dat er weinig problemen zijn. Alleenstaande afgestudeerden daarentegen, zullen uit noodzaak, iedere job moeten aannemen, maar als dat in de ogen van een nieuwe werkgever, een minderwaardige job is, bestaat de mogelijkheid dat daardoor je CV in de onderste lade beland.
Nog iemand gevonden hier die redelijk is
De laaggeschoolden van min 25 hebben het na 20 �* 30 jaar (voor zo ver ik weet)
nog steeds zeer moeilijk om werk te vinden.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 18:27   #22
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Je kan ook niet verwachten dat iemand een job tegen zijn zin doet. Een job is een fulltime bezigheid.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 18:35   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Je kan ook niet verwachten dat iemand een job tegen zijn zin doet. Een job is een fulltime bezigheid.
Inderdaad ! Dat moet nog erger zijn dan arm te blijven tegen je goesting, wegens geen werk.

Grapjas !
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 18:48   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111018_127

titel: Belgen zijn voor afnemende werkloosheidsuitkering

een paar zinnen:



Punt van discussie:
Nutteloze peiling. Ze hebben de mening niet gevraagd van Di Rupo en madame Non.
Ze hebben wellicht niet de mening gevraagd van de mensen die het moeilijk hebben ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 18:49   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja in het Palermo aan de Maas moet ge met zo een maatregelen niet afkomen natuurlijk...

stel u voor , in Luik , Vlaams moeten leren om bijvoorbeeld, bij een bedrijf in Leuven te gaan werken, en dan nog werken op zijn Vlaams ook, ...
Wat weet U zoal over Liège ?

Is dat hetgeen u hier hoort ?
Is dat wat u persoonlijk denkt ?

Of bent u een kenner die zeer vaak in Liège vertoefd ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 19:21   #26
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, iemand die 20 jaar gewerkt heeft, heeft bijgedragen aan het systeem, en heeft dus zekere rechten opgebouwd, die mensen moeten meer en langer gebruik kunnen maken van het systeem dat is niet meer dan eerlijk.

Maar je kan toch niet verwachten dat een schoolverlater of een economisch vluchteling hier direct eens langs de kassa passeert en levenslang x euro's trekt voor op zijn reet te zitten... ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hoeveel schoolverlaters krijgen precies levenslang x euro's om op hun reet te zitten?

Ik moest als schoolverlater me onmiddellijk aanbieden op de vdab en regelmatig bij de RVA komen tonen wat ik allemaal gedaan had in mijn zoektocht naar een job. Ik heb er daar ook heel wat zien geschrapt worden omdat ze niet gezocht hadden.
Er wordt idd driftig geschrapt: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...omie/1.1121350
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 19:27   #27
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dus men vindt dat een werkloosheidsuitkering afhankelijk moet zijn van inkomen en vermogen. Ik wil het even hebben over dat laatste.

Stel, je hebt 20 jaar gewerkt. Uwe baas reorganiseert en gooit alle 40-jarigen buiten omdat die naar zijn goesting te duur zijn. Gevolg ge komt op de den dop en ze zeggen : nee, ge hebt een eigen kot, dus eerst verkopen en opdoen, vooraleer je dop krijgt.

Denk je echt dat dit een gezonde beslissing is ?

Als het antwoord ja is, dan denk ik echt dat jullie gewoonweg dom zijn.
Ik antwoord zeker neen.
Maar bvb een piloot die door het failliet en goed managment van zijn firma ineens werkeloos is, gaat van 5000euro/maand ineens naar ikweetniejuist 1200Euro. Die zal zijn huis in dit geval zowiezo moeten verkopen.
Een arbeider die altijd 1800Euro had en ineens op den dop, die impact is kleiner. Da's duidelijk.
Als je je job verliest door een geval van overmacht, dan mag je !tijdelijke! uitkering gerust aan je laatste loon gekoppeld worden.
Waarom niet?
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 20:45   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Ik antwoord zeker neen.
Maar bvb een piloot die door het failliet en goed managment van zijn firma ineens werkeloos is, gaat van 5000euro/maand ineens naar ikweetniejuist 1200Euro. Die zal zijn huis in dit geval zowiezo moeten verkopen.
Een arbeider die altijd 1800Euro had en ineens op den dop, die impact is kleiner. Da's duidelijk.
Als je je job verliest door een geval van overmacht, dan mag je !tijdelijke! uitkering gerust aan je laatste loon gekoppeld worden.
Waarom niet?
Ik dacht dat die 1200 dan nog maar alleen voor een gezinshoofd is. Als de echtgeno(o)t(e) van uw piloot werkt, dan krijgt hij nog minder.

Uw piloot krijgt natuurlijk nog wel een opzegperiode van zijn werkgever.

En als uw piloot met die pree geen verzekering heeft op zijn huis in afbetaling, tegen inkomenverlies ... dan zou ik met zo'n onvoorzichtige nog niet willen meevliegen.
Tenzij hij/zij op voorhand ingecalculeerd heeft dat hij/zij het eigenlijk nog niet zo erg vindt, om het huis te verkopen en wat kleiner te gaan wonen in een ander.


Mijn visie is dus:
- de eerste heel korte periode na de opzegperiode, mag de werkloosheidsvergoeding hoger zijn, voor iedereen. Maar toch geplafonneerd. Ik wil geen sabat-toerisme promoten (je laten ontslaan, om drie maand leuke vakantie door Zuid-Amerika of Vietnam-Cambodja te trekken ... door samenvoegen van wat spaargeld en tijdenlijk dopgeld)

- daarna vlug afbouwen, in die zin dat je zeer gauw je verantwoordelijkheid gewaar wordt in je brieventas.

- er moet rekening gehouden worden met de grootte van wat je ooit bijgedragen hebt: er is een verschil tussen iemand met twee jaar bijdrage tegenover iemand die een bijna volle loopbaan bijgedragen heeft.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 20:48   #29
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht dat die 1200 dan nog maar alleen voor een gezinshoofd is. Als de echtgeno(o)t(e) van uw piloot werkt, dan krijgt hij nog minder.

Uw piloot krijgt natuurlijk nog wel een opzegperiode van zijn werkgever.

En als uw piloot met die pree geen verzekering heeft op zijn huis in afbetaling, tegen inkomenverlies ... dan zou ik met zo'n onvoorzichtige nog niet willen meevliegen.
Tenzij hij/zij op voorhand ingecalculeerd heeft dat hij/zij het eigenlijk nog niet zo erg vindt, om het huis te verkopen en wat kleiner te gaan wonen in een ander.


Mijn visie is dus:
- de eerste heel korte periode na de opzegperiode, mag de werkloosheidsvergoeding hoger zijn, voor iedereen. Maar toch geplafonneerd. Ik wil geen sabat-toerisme promoten (je laten ontslaan, om drie maand leuke vakantie door Zuid-Amerika of Vietnam-Cambodja te trekken ... door samenvoegen van wat spaargeld en tijdenlijk dopgeld)

- daarna vlug afbouwen, in die zin dat je zeer gauw je verantwoordelijkheid gewaar wordt in je brieventas.

- er moet rekening gehouden worden met de grootte van wat je ooit bijgedragen hebt: er is een verschil tussen iemand met twee jaar bijdrage tegenover iemand die een bijna volle loopbaan bijgedragen heeft.
Volledig mee eens.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 20:58   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Als collega 1 op 10 minuten 200 doosjes kan vouwen, moeten de andere collega's ook verplicht worden 200 doosjes op 10 minuten te kunnen vouwen, zoniet volgt ontslag zonder behoud van uitkeringen.
Ik ben er (bijna) zeker van dat jij nog nooit in een bedrijf hebt gewerkt waar men een premiesysteem toepast.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 21:00   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In het eigen-volk -eerst-aan-het-nepcontract-en lage-loonwerk -COUNTRY natuurlijk wel.

Doppen is blijkbaar niet erg populair bij niet-doppers.

Waarom vroegen ze het niet eens aan doppers? Dat is tenslotte oon 1/10-de van de bevolking.
W�*�*r haal jij dat uit ???
Dat zou dus 10.000.000 zijn...

...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 21:04   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is even weinig terzake als:
als één afgestudeerde uit de klas dopgeld krijgt levenslang, moeten alle 19 andere afgestudeerden dat ook krijgen.

Dat is even stom als:
een werkgever met tien arbeiders rangschikt deze allemaal naargelang ze hem opbrengen, en ontslaat dan de negen 'slechtsten'.
En Kameleon denkt dat die werkgever nu meer winsten gaat maken.


Overigens wil ik opmerken dat de peiling gebeurde bij 'de mensen'. Het zou dus een richting kunnen zijn van wat 'de bevolking' erover denkt.
Niet wat klein-links erover denkt.
Inderdaad: een groot deel van dit soort "peilingen(?)" wordt gemanipuleerd.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 21:16   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hoeveel schoolverlaters krijgen precies levenslang x euro's om op hun reet te zitten?

Ik moest als schoolverlater me onmiddellijk aanbieden op de vdab en regelmatig bij de RVA komen tonen wat ik allemaal gedaan had in mijn zoektocht naar een job. Ik heb er daar ook heel wat zien geschrapt worden omdat ze niet gezocht hadden.
En terecht ook, schoolverlaters moeten werk zoeken en een carrière starten en niet de werkloze gaan uithangen. Waarom hebben ze dan eigenlijk nog op school gezeten? Zodat ze dan van de dop kunnen gaan leven?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 21:43   #34
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Never bite the hand that feeds you, ... is u vreemd zeker ?
Ze geven dopgeld tegen sociale exclusie, en dan vragen ze niks.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 21:50   #35
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht dat die 1200 dan nog maar alleen voor een gezinshoofd is. Als de echtgeno(o)t(e) van uw piloot werkt, dan krijgt hij nog minder.

Uw piloot krijgt natuurlijk nog wel een opzegperiode van zijn werkgever.

En als uw piloot met die pree geen verzekering heeft op zijn huis in afbetaling, tegen inkomenverlies ... dan zou ik met zo'n onvoorzichtige nog niet willen meevliegen.
Tenzij hij/zij op voorhand ingecalculeerd heeft dat hij/zij het eigenlijk nog niet zo erg vindt, om het huis te verkopen en wat kleiner te gaan wonen in een ander.


Mijn visie is dus:
- de eerste heel korte periode na de opzegperiode, mag de werkloosheidsvergoeding hoger zijn, voor iedereen. Maar toch geplafonneerd. Ik wil geen sabat-toerisme promoten (je laten ontslaan, om drie maand leuke vakantie door Zuid-Amerika of Vietnam-Cambodja te trekken ... door samenvoegen van wat spaargeld en tijdenlijk dopgeld)

- daarna vlug afbouwen, in die zin dat je zeer gauw je verantwoordelijkheid gewaar wordt in je brieventas.

- er moet rekening gehouden worden met de grootte van wat je ooit bijgedragen hebt: er is een verschil tussen iemand met twee jaar bijdrage tegenover iemand die een bijna volle loopbaan bijgedragen heeft.
Ik denk dat ge van een andere planeet komt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 22:38   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En terecht ook, schoolverlaters moeten werk zoeken en een carrière starten en niet de werkloze gaan uithangen. Waarom hebben ze dan eigenlijk nog op school gezeten? Zodat ze dan van de dop kunnen gaan leven?
Relativeren !!!
Wéét jij hoeveel schoolverlaters echt de werkloze "uithangen" ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 01:31   #37
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Relativeren !!!
Wéét jij hoeveel schoolverlaters echt de werkloze "uithangen" ???
Just.
En hoeveel studenten MOETEN thuis nog werken tijdens hun studies?
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 06:18   #38
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Als je het zoontje of dochtertje bent van een minister, heb je weinig kans dat je ook maar 1 minuut werkloos blijft. Daar zorgen de partij-cenakels voor. Ze worden ook enkel aangenomen voor hun kennis van alle materies.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 06:41   #39
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Kennis van de nederlandse spelling is zelfs niet vereist. En een ander moet maar flexibel zijn en 3 talen kennen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 07:32   #40
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Als ik heel mijn leven serieus betaald heb voor een SZ waarin de uitkeringen onbeperkt waren in tijd en ze worden plots wel beperkt in de tijd, zou ik denken dat ik minstens het recht zou moeten hebben een deel van mijn betaalde SZ terug te eisen.

Hetzelfde zou moeten gelden voor de pensioenen : als de overheid geen of minder pensioen uitbetaald, een deel van de betaalde bijdragen terug betalen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 19 oktober 2011 om 07:32.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be