Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 december 2011, 18:44   #21
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Die van Lui-links denken natuurlijk dat zij onze welvaart hebben gecreëerd of zullen creëren...

Het is niet omdat zij een last zijn voor ondernemingen dat zij belastingen betalen he...

Laatst gewijzigd door freelancer : 1 december 2011 om 18:45.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 18:56   #22
Slasty
Burgemeester
 
Slasty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Vrij populistische topic. Je vergeet echter

1° dat (grote) bedrijven enorm veel toegevoegde waarde leveren en derhalve ook miljoenen EUR aan BTW doorstorten aan de staat ;

2° dat zij werk verschaffen aan xxx arbeiders en bedienden waarvan de kosten voor de werkgever ± 2,3x het loon van de werknemer bedraagt. Reken het surplus maar uit.

3° dat zij moeten werken in een sterk concurrentiële markt waarbij de prijzen almaar verder dalen naar een minimumwinst (om het bedrijf rendabel te houden) van nog geen 3%. Van die 3% moet dan eerst de belasting af en dan pas kan er aan bonussen en dividenden gedacht worden. Onder een versmachtende druk en tegenwerking van de bureaucratie.


In sommige sectoren (vooral deze met patenten zoals farma, chemie, ...), monopoliën (energie, ...) en woekeraars (banken, verzekkeringen, ...) zijn er inderdaad grote winsten. Ik kan mij dan ook niet van de indruk ontdoen dat er véél door de vingers wordt gezien in dit soort bedrijven, waar politici of hun particratische poulains zich comfortabel in de clubzetels van de beheerraad hebben genesteld.
Ik dacht dat de huidige economische crisis nu net bewezen had dat dat hele idiote idee van de 'trickle down economy' gelanceerd door Reagan en op grandioze wijze voortgezet door Bush totaal NIET werkt...
Toch blijft men dit verdedigen als alleen en alleszaligmakend.
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool)
Slasty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 19:00   #23
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Ik dacht dat de huidige economische crisis nu net bewezen had dat dat hele idiote idee van de 'trickle down economy' gelanceerd door Reagan en op grandioze wijze voortgezet door Bush totaal NIET werkt...
Toch blijft men dit verdedigen als alleen en alleszaligmakend.
Begrijpt U nu echt niet dat er niets is dan geen donkere periode door maakt...

Heeft deat systeem - althans hier - de laatste decennia geen ongelooflijkie weelde/rijkdom gecreëerd?

Zelfs voor de lui-linksen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 19:08   #24
Slasty
Burgemeester
 
Slasty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Begrijpt U nu echt niet dat er niets is dan geen donkere periode door maakt...

Heeft deat systeem - althans hier - de laatste decennia geen ongelooflijkie weelde/rijkdom gecreëerd?

Zelfs voor de lui-linksen...
Ja, vooral in de USA waar de structurele armoede ondertussen zo groot is dat men langzamerhand van en ontwikkelingsland mag spreken. Droom lekker verder, het systeem op zich in dringend aan verandering toe maar het is des mensen eigen dat dit nooit op eigen kracht gebeurt, het moet eerst ontploffen. Eigenlijk zijn we allemaal té egocentrisch om in te zien dat het zo niet verder kan. Het is gewoon realiteit. De mens is een ontzettend koppig wezen dat eigenlijk blind is voor de realiteit als die hem niet aanstaat, dat hebben diverse oorlogen ondertussen wel bewezen.
Het rottige is dat bij zo'n 'system collapse' iedereen de dupe is, en niet alleen diegenen die het wel wisten maar niets deden en dat is nu net het perverse aan democratie, de meerderheid heeft niet noodzakelijk gelijk...
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool)
Slasty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 19:44   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Ik dacht dat de huidige economische crisis nu net bewezen had dat dat hele idiote idee van de 'trickle down economy' gelanceerd door Reagan en op grandioze wijze voortgezet door Bush totaal NIET werkt...
Toch blijft men dit verdedigen als alleen en alleszaligmakend.
Wat voor woord zit jij daar nu weer te debiteren. Ik ga u zeggen wanneer het allemaal misloopt

1° wij zijn allemaal egoisten en individualisten, dus iedereen is te lui om zijn gat op te heffen en wil zoveel mogelijk op zijn rekening zien. Dus vanaf je een systeem hebt die geld geeft voor weinig moeite loopt het daar mis. Dat is superfout 1 Geld geven om te werken in een staatsbedrijf bvb en dat staatsbedrijf dan spinoffen zou wel een optie zijn volgens mij die dan een sturende werking heeft, waar je een risico neemt die met de ondersteunende macht van de overheid inderdaad sneller van de grond kan komen omdat de overheid eenmala de wetten naar zijn hand kan zetten. ZO is trouwens TV geboren, zo is ons telecomnetwerk geboren, zo is onze distributienetwerk geboren, zo is onze spoorweg geboren. Dus ik zou niet vies zijn van een overheid die beslist om bvb een productie van ee nhybrid autoplatform op te starten, en daar dan werklozen op zet om dit in elkaar te knutselen in plaats van subsidies te geven voor groene auto's, die dan omgekeerd die groene auto's goedkoper makat en de productie opschaalt dat het rendabel wordt


2° het gaat ook mis als markten niet in evenwicht zijn, dan zie iedereen eens in zijn broek schijten. EN vooral daar zjn wel truuken of technieken zoals bij Dexia toegepast om de boel om zeep te helpen, en relatief simpel zelf

Je leent bvb op grote schaal aan Dexia voor die malfide constructie. Dan leg je Dexia droog. EN hospalake ze vallen om. Je schort ondertussen dik het aandeel, en je short den boel de dieperik in

Idemdito is er gebeurd met onze staatslening, lekker belgie zitten shorten dus een beetje leningen verkopen zodat den boel onder druk staat, en je moet niet eens gek veel bvb 200miljoen van die obligaties dumpen, en hospalake we betalen een piekinterestje voor ocharme 2miljard die we bijlene; Ik zeg u op voorhand ze gaan dat klootspelleke iedere keer doen. DUs dat is duidelijk manipulatie
Signalen geven op voorhand die manipulatie zijn, en ondertussen de grote vis lekker vet binnenpakken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 20:24   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Geen, en maar logisch ook. Het is onzinnig om vakbonden en politieke partijen belastingplichtig te maken.
Waarom is dat logisch?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 21:53   #27
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Ik dacht dat de huidige economische crisis nu net bewezen had dat dat hele idiote idee van de 'trickle down economy' gelanceerd door Reagan en op grandioze wijze voortgezet door Bush totaal NIET werkt...
Toch blijft men dit verdedigen als alleen en alleszaligmakend.
dat is een feit, maar ja blijkbaar zijn er nog genoeg die denken dat ze zelf ook nog wel kunnen profiteren en dus blijft dit maar voortduren.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 22:35   #28
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dat is een feit, maar ja blijkbaar zijn er nog genoeg die denken dat ze zelf ook nog wel kunnen profiteren en dus blijft dit maar voortduren.
Dat is waar... Men zou veel meer moeten luisteren naar de mannen van de PVDA...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 03:30   #29
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Dat is waar... Men zou veel meer moeten luisteren naar de mannen van de PVDA...
Citaat:
02/12/11, 00u31
In de Spaanse hoofdstad Madrid heeft de politie een dief opgepakt die de voorbije maanden zo'n 3.000 winkelkarretjes had gestolen in diverse winkelcentra. Hij verkocht ze door en verdiende er bijna 300.000 euro mee. De politie spoorde de dader op door GPS-zendertjes te installeren op de wieltjes van de winkelwagentjes. Dat meldt de politie van Madrid.

290.000 euro
Enkele winkelcentra sloegen alarm bij de politie toen bleek dat in een jaar tijd meer dan 3.000 winkelkarretjes waren gestolen. De politie plaatste op goed geluk GPS-zendertjes op enkele winkelwagentjes. Op die manier konden de agenten een man betrappen. In zijn bestelwagen trof de politie twee winkelkarretjes aan.

De dader was sinds het begin van het jaar aan de slag en stal minstens twee winkelwagentjes per dag. Hij verkocht ze door aan een handelaar in oud ijzer en streek daarbij ongeveer 290.000 euro op, aldus de politie van Madrid. Volgens de warenhuizen betalen ze zelf tussen de 80 en 200 euro voor één winkelkarretje.

De dader, een 37-jarige man uit Madrid, werkt niet en had van deze soort van diefstal zijn "job" gemaakt. (belga/sps)
Het vrije markt denken en een job zoeken van een werkloze, word niet altijd beloond.

Citaat:
01/12/11, 13u47

In Zuid-Korea zijn zes werknemers van een crematorium gearresteerd omdat ze gouden tanden van veraste overledenen hadden gestolen en gesmolten.
Een van de werknemers met de naam Lee werd zo 20 miljoen won (13.200 euro) rijker met het metaal dat hij recupereerde in een crematorium in Seoel. Vijf andere werknemers van vier verschillende provinciale crematoria werden eveneens opgepakt omdat ze een jaar lang dergelijke diefstallen hadden gepleegd.

"Er is geen exacte wetgeving over het goud dat achterblijft na de crematie van een lichaam. Maar eigenmachtig optreden is onwettig", zegt politiewoordvoerder Kang Youn-seok, geciteerd door het persgentschap Yonhap.

Steeds meer Zuid-Koreanen kiezen voor crematie. Volgens overheidsstatistieken koos 67,5 procent van de overledenen in 2010 voor dit soort begrafenis. (afp/sam)
In andere streken verdienen werknemers waarschijnlijk niet genoeg, getuige hun bijverdienste.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 01:06   #30
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Waarom zou een vakbond belastingen moeten betalen ?
Om de werkgevers er minder te laten betalen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 01:29   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Discustabel die winkelkarren vind ik.
Je steekt er toch geld in?
Dus is het toch uw kar?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 03:10   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Discustabel die winkelkarren vind ik.
Je steekt er toch geld in?
Dus is het toch uw kar?
Nope, da's zoals statiegeld voor een recycleerbare fles, of een waarborg voor een biervat.

Alleen, in dit geval is de "waarborg" voor zo'n karretje te weinig om de moeite niet te doen het systeem te verkloten en er met pure diefstal winst mee te maken.
Want uiteindelijk, zo'n mechanisch slotje is ongeveer 30 seconden werk voor iemand met een beetje gereedschap en zin in vernieling.

'k Moet toegeven, goed gezien van die dief, daar niet van.

Mare, zo'n karretje is max €200 waard. 2 karretjes per dag; da's op een jaar tijd maar 730 karretjes, geen 3000. Dat zou willen zeggen 8 per dag... Waar een malafiede schroothandelaar geen €200 voor geeft. Zo'n karretje is 10-15 kg max, en staal gaat geen 10 cent per kilo, maar om gemakkelijk te rekenen.
3000*15*.1= €4500, geen €290 000

Maar stel U voor dat U €80 via electronische weg waarborg zou moeten geven voor een winkelkarretje....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 03:29   #33
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Discustabel die winkelkarren vind ik.
Je steekt er toch geld in?
Dus is het toch uw kar?
Dit is het systeem dat de freelancer voorstaat.
Alleen hier zal hij wel zeggen,die winkelketen betaalt 80 € voor die kar en die 1 € is de borg voor de huur, die je betaalt voor de tijdsduur van het winkelen.
Dat deze "vrije ondernemer" dat anders ziet, is dan weer een misdaad, omdat hij een gat in de markt zag.
Als dit op grote schaal gebeurt, door allerhande nutsvoorzieningen, die door de belastingbetaler zijn betaald en dan door politieke marionetten worden "weggegeven", heet dan weer privatiseren.
Natuurlijk door er eerst nog van te profiteren en er parastatalen of semi-publieke instellingen van te maken, waar ze hun en hun vriendjes en familie kunnen plaatsen in bestuursraden en top functies.
Waar ze dan hun "karig" loon wat kunnen aanvullen.
Dat noemen ze dan cumuls, waar ze allemaal tegen zijn, maar niet afgeschaft krijgen, omdat de "anderen" dat niet willen.
Zo zie je maar weer dat onder staat supervisie het vrije markt denken een andere naam krijgt, dan een echt privé initiatief.
Zou me zelfs niet verwonderen dat mijn goede vriend freelancer zich in de positie van dik betaalde semi-publieke ambtenaar bevind.

Laatst gewijzigd door subocaj : 3 december 2011 om 03:37.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 10:11   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Maar stel U voor dat U €80 via electronische weg waarborg zou moeten geven voor een winkelkarretje....
Dan zou ik geen karretje meer huren.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 10:34   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dan zou ik geen karretje meer huren.
Ieder zijn eigen karretje dan...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 10:37   #36
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Ik dacht dat de huidige economische crisis nu net bewezen had dat dat hele idiote idee van de 'trickle down economy' gelanceerd door Reagan en op grandioze wijze voortgezet door Bush totaal NIET werkt...
Toch blijft men dit verdedigen als alleen en alleszaligmakend.
Wat heeft dat met mijn posting te maken ?

Of moet ik begrijpen dat je alle werkgevers en ondernemers wil buitensmijten ?

Goed voor de rest .....
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 10:55   #37
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Om de werkgevers er minder te laten betalen.

Ik zou ze ook laten belastingen betalen, zoals iedereen, op hun winsten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 11:00   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
De dader, een 37-jarige man uit Madrid, werkt niet en had van deze soort van diefstal zijn "job" gemaakt. (belga/sps)
Wettige zelfverdediging.
Werkloosheid 20% in spanje
Jongeren 45%
pre-revolutionaire kapitalistische ontreddering

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 december 2011 om 11:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 11:14   #39
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick Tator Bekijk bericht
België, een fiscaal paradijs..

De Belgen klagen steen en been over het belastingjuk. Maar voor sommigen is en blijft ons land een belastingparadijs. Vooral grote ondernemingen kunnen via fiscale spitstechnologie de belastingfactuur flink drukken en moeten daarvoor helemaal niet buiten de lijntjes kleuren. Zo blijkt uit berekeningen die de PVDA maakte. Ze selecteerde de duizend vennootschappen die vorig jaar de meeste winst maakten en keek hoeveel belastingen die betaald hebben. De totale winst van die duizend vennootschappen bedroeg 57 miljard euro. Maar ze betaalden daarop allemaal samen slechts 3,3 miljard euro aan belastingen: een tarief van gemiddeld 5,73 procent. Het officiële nominale tarief in de vennootschapsbelasting bedraagt nog altijd 33,99 procent. Als dat tarief op die winsten zou zijn toegepast, was de belastingfactuur uitgekomen op 19,4 miljard euro. De duizend bedrijven hebben op die manier een fiscale korting van 16,1 miljard euro gekregen.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=3A3J15FD
Misschien moet jij toch 's iets gaan studeren. Dan zou je zien dat het om niet-geconsolideerde winst gaat. Dus voor hetzelfde geld gaat het om 30% belastingen. Gelieve informatie kritisch te analyseren. Kan je dat niet, en dat begrijp ik, is het beter vragen te stellen dan een zweem van leugens te verkondigen.
Bovendien wordt er niks gezegd over de oorsprong van de winst. Voor hetzelfde geld zitten we dus met winst na 50% belastingen in het buitenland. Check dus even in welke mate winst van, pakweg Bekaert in Taiwan is belast geworden. Is er een dubbelbelastingverdrag waardoor Belgie die winst zelfs niet mag belasten. Graag wat info.

Laatst gewijzigd door Conscience : 3 december 2011 om 11:17.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 11:23   #40
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Misschien moet jij toch 's iets gaan studeren. Dan zou je zien dat het om niet-geconsolideerde winst gaat. Dus voor hetzelfde geld gaat het om 30% belastingen. Gelieve informatie kritisch te analyseren. Kan je dat niet, en dat begrijp ik, is het beter vragen te stellen dan een zweem van leugens te verkondigen.
Bovendien wordt er niks gezegd over de oorsprong van de winst. Voor hetzelfde geld zitten we dus met winst na 50% belastingen in het buitenland. Check dus even in welke mate winst van, pakweg Bekaert in Taiwan is belast geworden. Is er een dubbelbelastingverdrag waardoor Belgie die winst zelfs niet mag belasten. Graag wat info.
Daar gaat het niet om
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be