Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2003, 16:57   #41
LEFTeau
Partijlid
 
LEFTeau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2003
Locatie: Babylon
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
[
Maar dan ook alle werknemers van bedrijven die Amerikaanse bestellingen hebben.

En verder alle werknemers van alle firma's die Amerikaanse producten verkopen.

Zonder te vergeten alle firma's die dankzij Amerikaans geld hier leven.

Etc...

En dan ga je naar michr.oscoop, want hij gaat zorgen dat wij in dezelfde luxe blijven leven en eenzelfde hoge levenstandaard behouden.


Natuurlijk. We leven toch in een vrije markt dus kunnen we kopen van en verkopen aan wie we willen.

Mijn software heb ik niet betaald. Beschouw die als oorlogsbuit

BTW michr.oscoop, zou jij je computer hardware en software niet inleveren in plaats van hier te zeuren? 't Is ook allemaal van de Grote Boeman Amerika, hé?
duitsland, japan, korea maken ook hardware, nix amerikaans in deze pc, de software (linux) is gratis dus het doet er niet toe waar het vandaan komt
__________________

"War doesn't determine who is right, it determines who is left"
this is war = http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
LEFTeau is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 17:03   #42
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
duitsland, japan, korea maken ook hardware, nix amerikaans in deze pc, de software (linux) is gratis dus het doet er niet toe waar het vandaan komt
Ja dat bedoelde ik eigenlijk. Eigenlijk hebben we de Amerikanen voor niks nodig. Het was een grote vergissing ze in 1917 naar hier te halen en nu krijgen we ze niet meer weg.
Voor elk Amerikaans product is een Europees alternatief.
algemeen verbod op cola en hamburgers
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 17:06   #43
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Stad Antwerpen
Berichten: 862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
duitsland, japan, korea maken ook hardware, nix amerikaans in deze pc, de software (linux) is gratis dus het doet er niet toe waar het vandaan komt

algemeen verbod op cola en hamburgers

En de Linksen laten zich weeral eens van hun beste kant zien. Bravo, linkse democraten..jullie verdedigen werkelijk de vrije meningsuiting.
__________________
Bluelagune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 17:08   #44
LEFTeau
Partijlid
 
LEFTeau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2003
Locatie: Babylon
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
duitsland, japan, korea maken ook hardware, nix amerikaans in deze pc, de software (linux) is gratis dus het doet er niet toe waar het vandaan komt
Ja dat bedoelde ik eigenlijk. Eigenlijk hebben we de Amerikanen voor niks nodig. Het was een grote vergissing ze in 1917 naar hier te halen en nu krijgen we ze niet meer weg.
Voor elk Amerikaans product is een Europees alternatief.
algemeen verbod op cola en hamburgers
het ergste vind ik dat mensen (meestal vrouwen) met dwaze amerikaanse vlag op hun kleding lopen, "whats the point" ???? land of the free?? laat me nie lachen

een echte aanrader is "bowling for columbine" amerikaanse film/docu gemaakt door een amerikaan, maar hij toont je de andere kant van "land of the free", het verduidelijkt vooral hoe ver hun imago naar buiten toe van de werkelijkheid staat
__________________

"War doesn't determine who is right, it determines who is left"
this is war = http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
LEFTeau is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 17:24   #45
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop

algemeen verbod op cola en hamburgers
En de Linksen laten zich weeral eens van hun beste kant zien. Bravo, linkse democraten..jullie verdedigen werkelijk de vrije meningsuiting.[/quote]

Schadelijke producten worden nu eenmaal best verboden.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 20:23   #46
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
[
Maar dan ook alle werknemers van bedrijven die Amerikaanse bestellingen hebben.

En verder alle werknemers van alle firma's die Amerikaanse producten verkopen.

Zonder te vergeten alle firma's die dankzij Amerikaans geld hier leven.

Etc...

En dan ga je naar michr.oscoop, want hij gaat zorgen dat wij in dezelfde luxe blijven leven en eenzelfde hoge levenstandaard behouden.


Natuurlijk. We leven toch in een vrije markt dus kunnen we kopen van en verkopen aan wie we willen.

Mijn software heb ik niet betaald. Beschouw die als oorlogsbuit

BTW michr.oscoop, zou jij je computer hardware en software niet inleveren in plaats van hier te zeuren? 't Is ook allemaal van de Grote Boeman Amerika, hé?
duitsland, japan, korea maken ook hardware, nix amerikaans in deze pc, de software (linux) is gratis dus het doet er niet toe waar het vandaan komt
Welke processor gebruikt u?

En by the way, de source code van dit forum is Amerikaans.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 20:49   #47
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[
Welke processor gebruikt u?

En by the way, de source code van dit forum is Amerikaans.
Er is hier een misverstand. Natuurlijk is zelfs de meest extreem-linkse niet tegen Amerikaanse producten omd�*t ze Amerikaans zijn.
Dat zou hetzelfde zijn als figuren als Goethe, Beethoven, Nietschze etc.etc. als onnozelaars te beschouwen omdat ze Duitsers waren en de Duitsers ook een Hitler en een Goebbels hebben voortgebracht...

Alleen: de Amerikanen misdragen zich momenteel en moeten we dat dan zomaar over onze kant laten gaan? Mij lijkt het heel wat geciviliseerder om diep misnoegen te uiten via een totaal geweldloze boycot dan met cruise-raketten en B-52s zoals de Yanks altijd doen.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 21:36   #48
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[
Welke processor gebruikt u?

En by the way, de source code van dit forum is Amerikaans.
Er is hier een misverstand. Natuurlijk is zelfs de meest extreem-linkse niet tegen Amerikaanse producten omd�*t ze Amerikaans zijn.
Dat zou hetzelfde zijn als figuren als Goethe, Beethoven, Nietschze etc.etc. als onnozelaars te beschouwen omdat ze Duitsers waren en de Duitsers ook een Hitler en een Goebbels hebben voortgebracht...

Alleen: de Amerikanen misdragen zich momenteel en moeten we dat dan zomaar over onze kant laten gaan? Mij lijkt het heel wat geciviliseerder om diep misnoegen te uiten via een totaal geweldloze boycot dan met cruise-raketten en B-52s zoals de Yanks altijd doen.
Lijkt het u dan misschien niet beter om uw mening te uiten op een manier die niet alle Amerikanen treft? (en trouwens ook Belgen)
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 15:52   #49
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[
Lijkt het u dan misschien niet beter om uw mening te uiten op een manier die niet alle Amerikanen treft? (en trouwens ook Belgen)
Ja, oké, maar ik hoor toch allemaal berichten dat zelfs de Amerikanen die eigenlijk tegen een aanslag op Irak waren nu toch zitten te bidden voor "hun jongens die daar de democratie gaan verspreiden".
Hoeveel % van uw nieuwe landgenoten is volgens u écht tegen het staatsterrorisme van hun Grote Leider?
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 19:29   #50
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[
Lijkt het u dan misschien niet beter om uw mening te uiten op een manier die niet alle Amerikanen treft? (en trouwens ook Belgen)
Ja, oké, maar ik hoor toch allemaal berichten dat zelfs de Amerikanen die eigenlijk tegen een aanslag op Irak waren nu toch zitten te bidden voor "hun jongens die daar de democratie gaan verspreiden".
Hoeveel % van uw nieuwe landgenoten is volgens u écht tegen het staatsterrorisme van hun Grote Leider?
1. Er betogen in de Verenigde Staten ook mensen tegen deze oorlog.
Voorbeeld: Honderduizend betogers op Times Square. New York of all places...
2. Er zijn hier zeer kritische programmas op TV die de buitenlandse politiek aankaarten.
Voorbeeld: Real Time with Bill Maher, politieke talkshow on HBO, waar geen censuur is. (dus hij kan gerust fuck and shit zeggen zonder dat het weggebliept wordt). Bill pakt de Bush administratie zwaarder aan dan dit forum. Enkele detail voorbeelden:
* So because a Saudi attacks New York and hides in Afghanistan, we go and kill an Iraqi. Next time my electricity is shut off, I'll shoot the mailman in the ass. Or maybe we should have attacked Spain after Pearl Harbor, that makes just about as much sense.
* We shouldn't build a friggin new sky scraper on ground zero. What we really should build is a why do they hate us Pavillion, because as long as we don't ask ourselves that question, this will continue.
3. Bush werd verkozen met minder dan 50% van de stemmen.
4. Public opinion polls tonen duidelijk aan dat de VS verdeeld zijn over deze oorlog.

Ik ken geen enkel land waar de kritiek zo scherp is als in de Verenigde Staten. Situaties zoals in Belgie, waar partijen regelrecht de mond gesnoerd worden, zijn hier ondenkbaar. (Ik ben, als migrant, allesbehalve pro Vlaams Blok, maar democratisch kan je de huidige situatie toch moeilijk noemen)

De gedachte dat alle Amerikanen makke schaapjes zijn die hun president klakkeloos volgen, is een waanidee. De gedachte dat alle Amerikanen leven in een wereld van angst gecreerd door de media die gecontroleerd wordt door een selecte power-elite is een vooroordeel.

Het is echter wel zo dat in buitenlandse politiek de VS als 1 blok naarbuiten komen en dat de VS veel minder verdeeld is dan laat ons zeggen Europa. Daardoor heeft de VS veel meer politieke macht en krijgt het veel meer gedaan.

Ik ben het 100% met u eens dat deze hele situatie aantoont dat de VN eigenlijk een leeuw zonder tanden is waarbinnen een grootmacht zonder veel problemen zijn wil kan doordrukken.

De oplossing is echter de VN te evalueren en te herzien, niet de natie die het systeem met succes bewerkte om haar belangen te verdedigen. Zeker niet als die natie zeer dicht bij de onze staat in kwestie van belangen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 20:47   #51
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
De oplossing is echter de VN te evalueren en te herzien, niet de natie die het systeem met succes bewerkte om haar belangen te verdedigen. Zeker niet als die natie zeer dicht bij de onze staat in kwestie van belangen.
Het idee dat sadam een bedreiging is voor de VS is al absurd. Kunt u mij dan eens uitleggen in hoever Sadam Europa bedreigt?
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 08:52   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Wel, ik ben héél blij dat het Amerikaanse volk zelf zich niet laat vangen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be