Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2003, 01:59   #1
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

http://www.standaard.be/Archief/Zoek...SS13032003_007

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard van donderdag 13 maart 2003
SPIJKERSCHRIFT. Kosjere Filip

13/03/2003
Tom Naegels

Afgelopen week pronkte Filip Dewinter stralend in het orthodox-joodse weekblad Hamishpacha. Toegejuicht door zijn goede vriend, de rabbi Pinshas Meyers, beleed hij zijn liefde voor de chassidische cultuur. ,,Het orthodoxe jodendom maakt deel uit van onze Vlaamse cultuur'', zei hij met de glimlach. ,,Hun integratie is compleet.''

Ik begrijp het Vlaams Blok niet meer. Een groot deel van de Antwerpse orthodoxe joden spreekt nauwelijks Nederlands. Ze sturen hun kinderen naar exclusief joodse scholen waar je als Vlaming niet in mag. Hun cultuur, dat moet een obsessieve kenner als Dewinter toch zien, is zowel qua uiterlijk vertoon als qua structuur totaal verschillend van de Vlaamse. Integratie, laat staan assimilatie, is de chassidische joden vreemd. Waar haalt Dewinter het, dat die mensen compleet geïntegreerd zijn? De chassidim leven gescheiden van de Vlamingen, hebben eigen winkels, eigen restaurants en eigen boekhandels waar uitsluitend niet-Nederlandstalige boeken verkocht worden. Geen letter Nederlands, meneer Dewinter! Een huwelijk tussen een jood en een niet-jood is pas mogelijk als wij ons aan hen aanpassen. Wij! In ons eigen land!

Mij kan dat allemaal niet zo schelen, maar voor een volksnationalistische partij als het Vlaams Blok, met de dreunende slogan ,,aanpassen of opkrassen'', moet zoiets toch onaanvaardbaar zijn?

Het is niet de enige vreemde kronkel in het Vlaams-nationalisme van onze meest Vlaams-nationalistische partij. Antwerpen heeft een bloeiende Chinese gemeenschap. In die gemeenschap wordt niet echt vaak Nederlands gesproken, om het proper te zeggen. Elk jaar rond februari vliegen de kroppen nieuwjaarssla door de lucht en dansen de leeuwen in de Van Wesenbekestraat. Sinds enige tijd gaat die straat zelfs prat op twee authentieke stenen leeuwen, die de Antwerpse madurodamversie van Chinatown bewaken. Dat zouden de moslims nu eens moeten proberen, om ergens een Arabisch beeldje neer te poten. Het Vlaams Blok zou gek worden. Uiterlijke tekenen van een niet-westerse cultuur! Moeten Onze Mensen toezien hoe Het Vlaamse Karakter van Hun Buurt wordt ingepalmd? Het beeldje zou binnen de dag aan stukken geschopt zijn. Maar als de Chinezen dat doen, dan lacht het Blok en danst mee met de leeuw.

Of neem de Indiërs. Ik heb het Vlaams Blok nog nooit horen protesteren tegen de diamant-Indiërs in Wilrijk. Nochtans spreken die geen woord Nederlands, sturen ze hun kinderen naar Engelstalige scholen, dragen hun vrouwen niet-westerse kleren en worden er in Metropolis Indiase filmavonden gegeven, uitsluitend voor Indiërs. Als de moslims dat doen, dan is het Blok-kot te klein.

Ik begrijp dat niet. Ofwel moet iedereen zich aanpassen, ofwel niemand. Maar alleen de moslims, en al die anderen mogen onaangepast blijven? In feite mag je van Filip Dewinter in dit land elke taal spreken, elke cultuur of godsdienst belijden, zolang het maar niet de Arabische cultuur of de islamitische godsdienst is. Het gaat Dewinter al lang niet meer om in Vlaanderen Vlaams of zelfs om Eigen Volk Eerst. Het Vlaams Blok van Filip Dewinter is geen volksnationalistische partij, maar een louter islamofobe partij.

Dewinter geeft dat ook zelf toe. Tijdens een vergadering met het Sint-Maartensfonds verdedigde hij zijn toenadering tot de chassidische gemeenschap. ,,Onze partijleden beseffen dat we bondgenoten moeten zoeken tegen onze gemeenschappelijke vijand: de islam'', zegt hij in Het Laatste Nieuws.

Slim is het wel. De Arabische gemeenschap en de moslimgemeenschap (we gooien ze net als het Blok gemakkelijkheidshalve op een hoop) zijn de enige waar je werkelijk alles over kunt zeggen zonder van racisme te worden beschuldigd. De islam de vijand? Zeg maar eens over joden, Chinezen of Indiërs dat zij de vijand zijn. Maar als het over de islam gaat, passeert dat. Zeker nu, omdat het in de lijn ligt van de stroom van politicologische, historische en sociologische publicaties die na 11 september verklaarden wat er misloopt in de moslimwereld. En hoe kun je racistisch zijn, als je enkel herhaalt wat de meest eminente politicologen zeggen?

Bijvoorbeeld: het Vlaams Blok verzet zich tegen de bouw van een grote moskee in Antwerpen, de eerste die er ook zal uitzien als een moskee, met twee minaretten en een koepel. Zegt Dewinter: ,,Wie de literatuur erop naslaat, weet dat twee minaretten staan voor een gebied dat door de islam veroverd is. De moslims van Antwerpen zeggen hiermee symbolisch tegen alle moslims over heel de wereld: dit is onze wijk, en de ongelovigen hebben hier niets te zeggen.''

Is dat nu racisme? Onzin is het zeker, zoals mijn moslimvrienden me brullend van het lachen hebben bevestigd, maar je vindt vast wel ergens een vers in de Koran dat in die zin geïnterpreteerd kan worden, en er zullen vast wel moslims zijn die zulke zaken beweren. Het anti-Arabisch en anti-islamitisch racisme is zo verweven geraakt met de post 9/11-analyses, dat het onmogelijk is om vast te stellen waar de wetenschap eindigt en het racisme begint. Ik geef het de Liga voor de Mensenrechten op een blaadje: zolang het Vlaams Blok zijn pijlen enkel richt op de islam, is het onmogelijk om hen te laten veroordelen.

Er is één lichtpunt. Filip Dewinter geeft toe dat hij eerst wantrouwig stond tegenover de chassidische cultuur, maar dat zijn vriendschap met de rabbi hem de ogen heeft geopend voor de rijkdom ervan. ,,Ik had onder meer mijn twijfels over de rol van de vrouw. Maar ik heb mijn beeld moeten aanpassen. De vrouw is er niet minderwaardig, ze wordt er zelfs op een voetstuk gezet.'' Het is wachten op de dag dat Filip Dewinter bevriend raakt met een imam. Bij moslims is dat immers net zo.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 09:19   #2
Kuifje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 88
Standaard

Kom misschien eens uit uwe migrantenvrije Westhoek gekropen en kom eens een paar maanden in Antwerpen wonen. Dan zult ge wel merken wat het verschil is tussen islamieten enerzijds en joden en Indiërs anderzijds. De islam is een gevaar, de islam verovert de West-Europese steden. De islamieten terroriseren de Antwerpse bevolking met crimineel gedrag. Met de joden en de Indiërs heeft de gemiddelde Antwerpenaar geen problemen.
Kuifje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 09:22   #3
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

De vrouw bij de moslims niet minderwaardig ????

De Westhoek, waar op deze wereld ligt dat ? Krijgen ze daar al een krant...
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 10:12   #4
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Noem mij één partij die geen gebruikt maakt van plat opportunisme?

Of denkt u werkelijk dat die vredesbetogingen géén plat opportunisme zijn?
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 11:13   #5
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

In de Westhoek zijn ze nog een beetje achter ( en ik kan het weten want mijn vriendin komt van ginder)! Maar ook in dit cvp-bolwerk komen er barsten mede door de ongestrafte grenscriminaliteit en het stijgend aantal allochtonen (vooral in de kleine steden) met alle overlast dat dit meebrengt!De mensen beginnen al meer en meer Vlaams-blokgezind te worden, maar vele stemmen nog uit pure traditie cd&v! We shall see!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 11:16   #6
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
In de Westhoek zijn ze nog een beetje achter ( en ik kan het weten want mijn vriendin komt van ginder)! Maar ook in dit cvp-bolwerk komen er barsten mede door de ongestrafte grenscriminaliteit en het stijgend aantal allochtonen (vooral in de kleine steden) met alle overlast dat dit meebrengt!De mensen beginnen al meer en meer Vlaams-blokgezind te worden, maar vele stemmen nog uit pure traditie cd&v! We shall see!
alle, kwa stemgedrag gaat het dan de goeie kant uit....
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 11:41   #7
marijke
Burger
 
marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 195
Standaard

Door de oprichting van de AEL, die nu ook al in Nederland, aan een veroveringstocht is begonnen, moeten de ogen nu toch stilaan opengaan..
Dat een Libanees, want dat is blijft Abou Jah Jah, al heeft hij ook een Belgische paspoort, dat hij op een slinkse manier heeft bemachtigt..hier in België een partij opricht, en dan nog durft beweren, dat moslimjongeren zich niet moeten inburgeren..dat zegt genoeg..
[size=7]De westerse wereld heeft het paard van Troye binnengehaald..Hier bij ons heeft dat paard een naam..De AEL...[/size]
__________________
achter de wolken schijnt altijd de zon..
marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 11:43   #8
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke
Door de oprichting van de AEL, die nu ook al in Nederland, aan een veroveringstocht is begonnen, moeten de ogen nu toch stilaan opengaan..
Dat een Libanees, want dat is blijft Abou Jah Jah, al heeft hij ook een Belgische paspoort, dat hij op een slinkse manier heeft bemachtigt..hier in België een partij opricht, en dan nog durft beweren, dat moslimjongeren zich niet moeten inburgeren..dat zegt genoeg..
[size=7]De westerse wereld heeft het paard van Troye binnengehaald..Hier bij ons heeft dat paard een naam..De AEL...[/size]
Groot gelijk Marijke, maar het zal waarschijnlijk te laat zijn eer de meerderheid dit inziet!!!
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 11:48   #9
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke
Door de oprichting van de AEL, die nu ook al in Nederland, aan een veroveringstocht is begonnen, moeten de ogen nu toch stilaan opengaan..
Dat een Libanees, want dat is blijft Abou Jah Jah, al heeft hij ook een Belgische paspoort, dat hij op een slinkse manier heeft bemachtigt..hier in België een partij opricht, en dan nog durft beweren, dat moslimjongeren zich niet moeten inburgeren..dat zegt genoeg..
[size=7]De westerse wereld heeft het paard van Troye binnengehaald..Hier bij ons heeft dat paard een naam..De AEL...[/size]
Ik geef u en datri volmondig gelijk! 8)
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 12:14   #10
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

BlablablablablablaBLAH!!!

Is er dan ook maar één van jullie die dat artikel gelezen heeft Heeft er iemand van jullie ook maar iets inhoudelijks gezegd Wat heeft dit trouwens met West-Vlaanderen te maken Dit is een artikel uit de Standaart, gepost door iemand van West-Vlaanderen En wat heeft de vredesbeweging met opportunisme te maken daar zou ik zeker een boom over willen opzetten

Applaus ter bevestiging van de stereotype Vlaams-Blokker, een karikatuur van zichzelf. Schoppen & slaan ipv argumenteren, alternatieven bedenken,... Maar waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan, geen rekening houdend met mensen (jullie bezien Moslims toch nog als mensen, hoop ik?) Nooit maar dan ook NOOIT een verband leggen tussen oorzaak & gevolg. Triestig.....
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 12:19   #11
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
BlablablablablablaBLAH!!!

Is er dan ook maar één van jullie die dat artikel gelezen heeft Heeft er iemand van jullie ook maar iets inhoudelijks gezegd Wat heeft dit trouwens met West-Vlaanderen te maken Dit is een artikel uit de Standaart, gepost door iemand van West-Vlaanderen En wat heeft de vredesbeweging met opportunisme te maken daar zou ik zeker een boom over willen opzetten

Applaus ter bevestiging van de stereotype Vlaams-Blokker, een karikatuur van zichzelf. Schoppen & slaan ipv argumenteren, alternatieven bedenken,... Maar waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan, geen rekening houdend met mensen (jullie bezien Moslims toch nog als mensen, hoop ik?) Nooit maar dan ook NOOIT een verband leggen tussen oorzaak & gevolg. Triestig.....
Hoort wie het zegt tedomme!!!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 12:23   #12
Frolic
Burgemeester
 
Frolic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vlaanderen, solidair met de wereld
Berichten: 576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
In de Westhoek zijn ze nog een beetje achter ( en ik kan het weten want mijn vriendin komt van ginder)! Maar ook in dit cvp-bolwerk komen er barsten mede door de ongestrafte grenscriminaliteit en het stijgend aantal allochtonen (vooral in de kleine steden) met alle overlast dat dit meebrengt!De mensen beginnen al meer en meer Vlaams-blokgezind te worden, maar vele stemmen nog uit pure traditie cd&v! We shall see!
Ik dacht dat het Blok tegen de verengelsing was. So i see!
__________________
But we are all bourgeois now Once there was class war. But not any longer Because baby we are all bourgeois now So go out and make your way in the world
We're free to choose
Frolic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 12:24   #13
Frolic
Burgemeester
 
Frolic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vlaanderen, solidair met de wereld
Berichten: 576
Standaard

En voor de rest vind ik wat deze threadstarter mooi gecopy-pasted heeft het meest zinnige wat ik hier sinds lang gelezen heb. By far! No doubt about that.
__________________
But we are all bourgeois now Once there was class war. But not any longer Because baby we are all bourgeois now So go out and make your way in the world
We're free to choose
Frolic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 12:26   #14
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
BlablablablablablaBLAH!!!

Is er dan ook maar één van jullie die dat artikel gelezen heeft Heeft er iemand van jullie ook maar iets inhoudelijks gezegd Wat heeft dit trouwens met West-Vlaanderen te maken Dit is een artikel uit de Standaart, gepost door iemand van West-Vlaanderen En wat heeft de vredesbeweging met opportunisme te maken daar zou ik zeker een boom over willen opzetten

Applaus ter bevestiging van de stereotype Vlaams-Blokker, een karikatuur van zichzelf. Schoppen & slaan ipv argumenteren, alternatieven bedenken,... Maar waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan, geen rekening houdend met mensen (jullie bezien Moslims toch nog als mensen, hoop ik?) Nooit maar dan ook NOOIT een verband leggen tussen oorzaak & gevolg. Triestig.....
Hoort wie het zegt tedomme!!!
LOL Dat uit de mond van iemand wiens posts gemiddeld uit één zin en half bestaat.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 12:32   #15
Frolic
Burgemeester
 
Frolic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vlaanderen, solidair met de wereld
Berichten: 576
Standaard

De beproefde methode.

Staat de inhoud u niet aan. Of ben je intellectueel onbehept om de inhoud te counteren?

Speel op de man!!!
__________________
But we are all bourgeois now Once there was class war. But not any longer Because baby we are all bourgeois now So go out and make your way in the world
We're free to choose
Frolic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 12:35   #16
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Knap artikel, dat is nagels met koppen slaan vind ik. Ik begrijp niet dat mensen er nog naast kunnen zien dat niet alleen de Arabische migranten zich moeten aanpassen maar ook alle andere migranten(met aanpassen bedoel ik dat ze op zen minst het Nederlands leren). Hier blijken een hele hoop mensen te zijn die een panische angst hebben voor de arabische inwijkelingen, waarschijnlijk allemaal van horen zeggen dat ze zo crimineel zijn. Dat er een hoop problemen zijn met deze migranten is een feit, maar dit wil nog niet zeggen dat je ze moet gaan discrimineren gewoonweg omwille van het feit dat het Islamieten zijn.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 12:38   #17
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
BlablablablablablaBLAH!!!

Is er dan ook maar één van jullie die dat artikel gelezen heeft Heeft er iemand van jullie ook maar iets inhoudelijks gezegd Wat heeft dit trouwens met West-Vlaanderen te maken Dit is een artikel uit de Standaart, gepost door iemand van West-Vlaanderen En wat heeft de vredesbeweging met opportunisme te maken daar zou ik zeker een boom over willen opzetten

Applaus ter bevestiging van de stereotype Vlaams-Blokker, een karikatuur van zichzelf. Schoppen & slaan ipv argumenteren, alternatieven bedenken,... Maar waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan, geen rekening houdend met mensen (jullie bezien Moslims toch nog als mensen, hoop ik?) Nooit maar dan ook NOOIT een verband leggen tussen oorzaak & gevolg. Triestig.....
Hoort wie het zegt tedomme!!!
LOL Dat uit de mond van iemand wiens posts gemiddeld uit één zin en half bestaat.
En dat van iemand die een hele pagina vol-kliederd en dan nog geen zinnig woord geschreven heeft!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 12:39   #18
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frolic
De beproefde methode.

Staat de inhoud u niet aan. Of ben je intellectueel onbehept om de inhoud te counteren?

Speel op de man!!!
Zozo jij bent eerlijk over jezelf!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 12:50   #19
Pol De Mol
Burger
 
Geregistreerd: 5 maart 2003
Berichten: 184
Standaard

Het huidige standpunt van het Blok is niet integratie, maar ASSIMILATIE.

Maar laat het ons gewoon zeggen zoals het is, Blok kopstukken laten wel eens fijntjes opmerken dat Hitler pas in 41 de joden aanpakte, dwz. 8 jaar na de machtsovername.
Pol De Mol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 12:54   #20
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol De Mol
Het huidige standpunt van het Blok is niet integratie, maar ASSIMILATIE.

Maar laat het ons gewoon zeggen zoals het is, Blok kopstukken laten wel eens fijntjes opmerken dat Hitler pas in 41 de joden aanpakte, dwz. 8 jaar na de machtsovername.
Gij kunt het verleden echt niet lossen hé, of hebt ge geen andere argumenten
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be