Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2003, 17:01   #1
Kuifje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 88
Standaard

Even ter verduidelijking: iedereen mag van mij voor of tegen de oorlog zijn, of er van mijn part onverschillig tegenover staan. Waar ik echter een grondige hekel aan heb is het fanatisme en de schijnheiligheid van de linkse betogers:

- neen, Bush is niet de verpersoonlijking van het kwaad, zoals links hem voorstelt. Saddam Hoessein komt eerder in de buurt.
- hoe kun je in godsnaam betogen voor vrede met symbolen van het meest gruwelijke regime ooit (foto's van Guevara, hamer- en sikkelvlaggen)?

Jongetjes en meisjes die nu naïef gaan betogen, zouden beter eens eerst nadenken.
Kuifje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 17:29   #2
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuifje
Waar ik echter een grondige hekel aan heb is het fanatisme en de schijnheiligheid van de linkse betogers
Jongetjes en meisjes die nu naïef gaan betogen, zouden beter eens eerst nadenken.
Ik ben vierkant tegen Bush en zijn terrroristenbende. Maar ik vind ook dat het niet gepast is dat extreemlinkse groepjes de gelegenheid te baat nemen om hun visie die in se niks te maken heeft met Irak te ventileren.

Elk weldenkend mens is tegen een aanvalsoorlog en daarvoor hoeft die echt niet bij Resist te zitten.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 18:36   #3
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuifje
Even ter verduidelijking: iedereen mag van mij voor of tegen de oorlog zijn, of er van mijn part onverschillig tegenover staan. Waar ik echter een grondige hekel aan heb is het fanatisme en de schijnheiligheid van de linkse betogers:
Als je goed je best doet kan je mijn overtuigingen best wel bestempelen als links, en toch zie ik Bush niet als de verpersoonlijking van het kwaad, en ben ik ook geen fan van Guevara. Uit ervaring weet ik dat vele anti-oorlogsactivisten die mening delen. Steek uw simplistisch betoog dus maar waar de zon enkel schijnt als ge u bukt.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 22:54   #4
Groene T
Burger
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Locatie: Planeet Kant vlakbij Sirius
Berichten: 180
Standaard

De christelijke moraal en opvoeding blijft jullie zo'n parten spelen... ongelofelijk...

goed en kwaad ... verpersoonlijking...

mensen aub...

'k heb het nogal gezegd,
als m'n er nu eens de wet van de sterkste gaat bijhalen ?
is dat niet realistisch genoeg om zich bij iets neer te leggen, hoe die wet van de sterkste tot stand komt doet er niet toe... begrip, geweldloos verzet, bommen en geweld, of ethiek of ik weet niet wat... zo zit de natuur in elkaar...

Die bovenbouw is zo tot onderbouw verworden in de meeste geesten, dat het bijna niet meer mogelijk is te begrijpen voor jullie dat het dualistisch denken jullie ziek maakt... (neem het aub niet persoonlijk, 'k spreek algemeen) ...want bij mij is het ook nog steeds aanwezig, maar het grootste 'kwaad' zoals geheten, is het dualisme en niet die of die...

zolang deze manier van denken blijft bestaan, zolang zal het kwaad nooit vergaan [...]

en zolang jullie denken dat 'een mens' meer is dan bv een mier, zolang zal het duren dat die manier van denken het kwade zal zijn !

Goe gezei... nu nog 't hopen dat Vermeersch dat leest... kunnen we lekker met z'n allen....
__________________
Ik ben Kantiaan omdat het een Kantiaanse
plicht is Kantiaan te zijn [...]

Ik ben ook een onnozelaar omdat het kan...

Dit staaft waarom ik gelukkig en ongelukkig ben...
Groene T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 01:42   #5
akanit
Burger
 
akanit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2003
Berichten: 124
Standaard

Ik vind ook wel dat er veel manipulatie bij komt kijken.Hier bij ons werd vanmiddag een kruispunt bezet door 12 jarigen.
Ze droegen spandoeken over Peace not war en Bush = Hitler.

Nu in principe is toch iedereen tegen oorlog denk ik.En ik vind Bush allang een eikel van de dag dat hij verkozen werd.Maar vergelijken met Hitler is ook wel overdreven.
Nu jonge kinderen kunnen best een mening hebben,maar ik zag ze toch met veel symbolen rondlopen waarvan ik betwijfel of ze er de symbolische waarde wel echt van kenden.
__________________
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white guy,
the best golfer is a black guy, and Germany doesn't want to go to war."
akanit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be