Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 januari 2004, 13:06   #1
The Great Igorius
Vreemdeling
 
The Great Igorius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2004
Berichten: 3
Standaard

Deel van een artikel uit De Standaard van 31 oktober 2003:
[size=2]BRUSSEL (belga) -- De bestaande verkeerstaksen in Vlaanderen veranderen in één Vlaams 'wegenvignet': dat willen de Vlaamse parlementsleden Ludwig Caluwé en Carl Decaluwé.
,,Infrastructuurwerken kosten handenvol geld. Met het Vlaams wegenvignet zou het grote aantal buitenlandse gebruikers niet langer gratis over ons wegennet kunnen rijden. Bovendien biedt het voorstel ook een administratieve vereenvoudiging, omdat drie heffingen worden vervangen door één belasting'', legt Carl Decaluwé uit.[/size]

Dit lijkt me geen slecht idee, alleen vind ik het niet ver genoeg gaan. De Belgische wegen behoren tot de drukste in Europa en een deel van deze drukte wordt veroorzaakt door buitenlandse vrachtwagens. Ik vind dat ze moeten betalen voor het gebruik van onze wegen en wel per gebruik.

In de Financieel Economische Tijd reageert Vlaams minister van Mobiliteit Gilbert Bossuyt als volgt:
[size=2]'Vrachtwagens van meer dan twaalf ton hebben nu al een Europees wegenvignet nodig. De landen waarvoor het vignet nodig is, delen de inkomsten.' België krijgt dus nu al belastinggeld uit het buitenland voor zijn wegen.[/size]

Een drogreden als u het mij vraagt. Deze inkomsten zijn slechts een peulschil in vergelijking met de reële kost die de buitenlandse vrachtwagens (en personenwagens) veroorzaken. Het is dan ook tijd dat Vlaams SPA minister Bossuyt krachtdadig optreedt in deze materie!
The Great Igorius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2004, 22:32   #2
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Tegenvraag : waarom wordt het Albertkanaal op minder dan een derde van zijn capaciteit benut ?

Tel eens uit hoeveel vrachtwagens men van de E313 kan houden door deze levensbelangrijke ader te gebruiken waarvoor hij bestemd is.

Voor de kankeraars : zo'n 2000-ton wegend gevaarte (= 50 dubbele opliggers) legt de afstand van Luik naar Antwerpen (120 km) even snel af als een wielertoerist (vervang sluistijden door sanitaire/verfrissende stops). Ik spreek uit eigen ondervinding !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be