Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2003, 11:16   #1
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Eergisteren was er 's nachts het derde deel van de oorlogen van de CIA, een enorm interessante reportage over het reilen en zeilen van de CIA. En O my O my, waren die eventjes niet mild voor vader en zoon Bush. Vooral voor de zoon niet eigenlijk...

Om te beginnen werd heel duidelijk gemaakt dat zowel de oorlog in Afghanistan als deze in Irak draait om olie. Ook waarom dit zo is werd duidelijk gemaakt. En was eigenlijk ook niet moeilijk te raden, de meeste informatie hadden we al.

Wat mij meer trof, was de relatie tussen de VS en het koningshuis in Saudi-Arabië. Beseffen dat de CIA streng verbod kreeg om te spioneren in Saudi Arabië omdat het (olie)vrienden zijn, komt hard aan. Zeker als je weet dat diezelfde CIA ettelijke malen heeft gewaarschuwd voor de extremisten. Het komt nog harder aan te weten dat de VS Osama zo in handen had kunnen krijgen, maar geen druk wou uitoefenen op Saudi Arabië... exact. Omdat het olievriendjes zijn. Net zoals de familie Bin Laden trouwens, die hebben aandelen gehad in hetzelfde bedrijf als Cheney en Bush. Maar wat het meest shockeerde, is het feit dat nu ook duidelijk gesteld is dat zowel de CIA als Bush zelf verschillende malen werden gewaarschuwd voor een terroristische aanval op Amerikaanse bodem met gekaapte vliegtuigen. En dat ze helemaal niets deden, omdat de president dat niet wou.

Dat rijst bij mij de vraag of Bush zo dom was om te geloven dat ze dat toch niet zouden doen, of dat hij gewoon eventjes wou wachten om een reden te hebben voor het in gang trekken van de hele oorlogsmachine, en eindelijk die pijpleiding door Oost-Afghanistan veilig te stellen...

Bottomline : iedereen die van de goede bedoelingen van Bush was overtuigd (We will free the people of Afghanistan and Iraq), wordt door de CIA voor belachelijk naïef versleten. Voor een Amerikaanse mening kan dat tellen, niet?

met vriendelijke groeten
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 11:32   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

hier gaan we weer
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 11:37   #3
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Deze uitleg is reeds enkele weken geleden verschenen in HUMO of in Deng

Het bedrijf had nog meer dubieuze machtswellustelingen op de loonlijsten staan...
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 12:30   #4
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
hier gaan we weer
Ja jong, ik kan er ook niet aan doen dat de verzamelde ex-directeuren van de CIA Bush ALLEMAAL "gevaarlijk gek" en "simpel" genoemd hebben. En ik kan er evenmin aan doen dat zij ALLEMAAL de huidige Amerikaanse politiek (en dat al vanaf de jaren '70 trouwens) ten opzichte van het middenoosten niet alleen enorm kortzichtig en hypocriet, maar ook enorm gevaarlijk noemen. Ik kan er nog minder aan doen dat zij ALLEMAAL meerdere malen het commando gekregen hebben om Saudi's (en dus Osama ook) met rust te laten, omdat het vrienden zijn. Het commando, dat leest U goed.

Als ik moet afgaan op uw mening of op die van de verzamelde ex-directeuren van de CIA, dan ben ik er vrij van overtuigd dat de laatsten iets meer inzicht in de situatie hebben, en ze van binnenuit ook beter kennen. Tenslotte, die heren hebben stuk voor stuk persoonlijk contact met verschillende presidenten onderhouden.

Natuurlijk smaakt U het niet, en natuurlijk zegt U "Hier gaan we weer". U hoort het niet graag, vooral niet omdat U het niet kan weerleggen...

Het ging om volgende documentaire :
http://www.vrtfansite.be/artikel_template.asp?id=931
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be