Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Bekijk resultaten enquête: Stelling: deportatiekampen moeten bestormd worden om de gevangenen te bevrijden.
Ja, mee eens. 6 60,00%
Nee, er zijn andere opties. (Welke?) 1 10,00%
Nee, illegalen horen hier niet te zijn. 0 0%
Ik weet het niet. 1 10,00%
Iets anders, namelijk ... 2 20,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2010, 10:10   #61
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
'k weet niet; er is wel degelijk zoiets als de categorie 'illegaal' in België. Misschien eerder: 'illegalen behoren niet te bestaan'?
Hemel, ik moet toegeven dat Adrian een punt heeft
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 10:32   #62
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nogmaals: die mensen hebben niks misdaan en horen niet opgesloten te zitten.
²

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Weet ik, maar voor elke bevrijde illegaal komt er een nieuwe bij, want de migratiestroom stopt niet om eerder vermelde redenen. Gaan we illegalen bevrijden tot in het oneindige of gaan we voor een duurzame oplossing?
Het klopt dat de migratiekwestie slechts op niveau van het mondiale economische verhoudingen fundamenteel aangepakt kan worden en dat opgesoten 'illegalen' laten ontsnappen daar weinig aan verandert. Maar ik zie niet in waarom dit je zou moeten tegenhouden om hen toch bij te staan in hun bevrijding zolang je deze verhoudingen niet hebt ongedaan gemaakt. Zoals Heftruck zegt: het ene sluit het andere niet uit.

Een overgang naar een postkapitalistisch stelsel zal steeds érgens beginnen. Stel dat links in Vlaanderen (of België of n'importe où) de macht in handen zou krijgen, terwijl het in de rest van de wereld nog een tijdje business as usual zou zijn. Het is misschien onwaarschijnlijk dat zoiets niet gepaard zou gaan en gekaderd zou zijn in mondiale turbulenties, maar stel... Moet de nieuwe regering dan, terwijl ze in het Pentagon nog druk bezig zijn de strategische invalsmogelijkheden van de Scheldemonding in kaart te brengen, het dan nalaten om, voor zover het in haar macht is, een links beleid te voeren, incl. inzake migratiethemata of bv. inzake handel en financiën, omdat de wereldrevolutie nog niet uitgebroken is en ieder initiatief daarom een druppel op een hete plaat zou zijn? Ik vermoed dat zo'n attentivisme toch niet echt de bedoeling kan zijn. Of veel zou bijdragen aan een mondiale verandering.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 21:36   #63
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Hemel, ik moet toegeven dat Adrian een punt heeft
Is iemand die door het rood licht rijdt een illegale mens? Ik dacht het niet. Hij doet nochtans iets dat strijdig is met de wetgeving.
Is iemand die steelt in een winkel een illegale mens? Ik dacht het niet. Hij doet nochtans iets dat strijdig is met de wetgeving.
Is iemand die knoeit met zijn belastingen een illegale mens? Ik dacht het niet. Hij doet nochtans iets dat strijdig is met de wetgeving.
Daden kunnen illegaal zijn, mensen niet.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 10:28   #64
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Is iemand die door het rood licht rijdt een illegale mens? Ik dacht het niet. Hij doet nochtans iets dat strijdig is met de wetgeving.
Is iemand die steelt in een winkel een illegale mens? Ik dacht het niet. Hij doet nochtans iets dat strijdig is met de wetgeving.
Is iemand die knoeit met zijn belastingen een illegale mens? Ik dacht het niet. Hij doet nochtans iets dat strijdig is met de wetgeving.
Daden kunnen illegaal zijn, mensen niet.
Een snelle zoektocht door het Belgisch staatsblad leert me dat de categorie 'illegaal' wel degelijk bestaat.

Verder is dit natuurlijk semantisch mierenneuken: we weten allemaal wat er bedoelt wordt met 'een illegaal' en die categorie van indeling van mensen bestaat en zou niet mogen bestaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 18 mei 2010 om 10:29.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be